Диригування (014 Середня освіта(музичне мистецтво))

Тип: Нормативний

Кафедра: музикознавства та хорового мистецтва

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
12Залік
22Немає
33Немає
41.5Іспит
51.5Залік
61.5Іспит
72Немає
81.5Іспит

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
132КМО-11Баран О. М., Демцюх С. М.
232КМО-11Камінська М. М., доцент Ковбасюк М. Ю.
332КМО-21Мельничук О. Й., доцент Пасічник В. П.
432КМО-21Патер   . Р., Телюк М. А.
532КМО-31Теодорович С. О., доцент Ферендович М. В.
632КМО-31Чучман В. М., Баран О. М.
748КМО-41Демцюх С. М., Камінська М. М.
836КМО-41доцент Ферендович М. В., Патер   . Р.

Опис курсу

Курс передбачає реалізацію однієї з найважливіших і обов’язкових вимог навчального процесу – взаємозв’язок теорії і практики вокально-хорової роботи.

Метою курсу «Диригування» є підготовка студентів до самостійної роботи з хоровими колективами різних типів та розвиток їх виконавської майстерності, вмінь та навичок виразити своє творче відношення до виконуваного твору на основі його глибокого вивчення.

В процесі вивчення курсу диригування повинні
вирішуватись наступні завдання:
1. Виховання в студентів любові до пісенно-хорового мистецтва як дуже важливого елементу всієї музичної культури.
2. Послідовне оволодіння студентами необхідними технічними прийомами диригування з врахуванням специфіки майбутньої роботи, придбання уміння застосовувати диригентські навички для досягнення виразності виконання.
3. Підготовка студентів до самостійної роботи з хором.
4. Ознайомлення студентів з методичними основами роботи над пісенним репертуаром загальноосвітньої школи.

Для успішного виконання перекислених завдань велике
значення мають між предметні зв’язки, постійна опора на знання,
отримані при вивченні таких дисциплін, як:
 Хоровий клас і практика роботи з хором
 Хорознавство
 Хорове аранжування
 Методика викладання музики в школі
 Дисципліни музично-теоретичного циклу

Для забезпечення успішної самостійної діяльності у шкільному класі та хоровому колективі студент повинен виявити певний обсяг найбільш необхідних знань:
– знання організації диригентської діяльності вчителя музики в загальноосвітній школі;
– знання вокально-хорової роботи з різними віковими категоріями учнів та вміння їх використовувати в диригентській діяльності;
– знання диригентської техніки;
– знання репертуару для урочної та позакласної роботи для різних вікових категорій школярів;
– психолого-педагогічні знання впливу на колектив в процесі диригентської діяльності.

Під час організації різних форм звітності студент повинен
виявити певний обсяг вмінь та навичок відповідно до
програмових вимог за такими критеріями:
– розвиток емоційно-вольових якостей;
– рівень диригентської техніки;
– музикальність, впевненість трактування твору;
– навички гри партитур на фортепіано за нотним записом;
– спів хорових партій;
– вміння проаналізувати хорову партитуру (вокально-хоровий, музично-теоретичний, виконавський аспекти).

Рекомендована література

1. Багриновський М. Дирижерская техника рук. – М., 1967.

2. Дмитриєвський Г. Хорознавство і керування хором. – К., 1964.
3. Вуд Г. О дирижировании. – М., 1970.
4. Енциклопедичний словник юного музиканта. – М., 1985.
5. Канерштейн М. Про методику навчання диригентів. – К., 1980.
6. Казачков С. О дирижерско-хоровой педагогике. – М., 1970.
7. Козак С. Д. Григорій Верьовка. – К., 1981.
8. Колесса М. Диференційні жести у диригуванні. – К., 1980.
9. Колесса М. Основи техніки диригування. – К., 1980.
10. Мединь Я. Методика преподавания дирижерско-хорових дисциплин. – М.,1978.
11. Міхєєва Л. Музичний словник. – М., 1986.
12. Музичний енциклопедичний словник. – М., 1985.
13. Мюнш Ш. Я – дирижер. – М., 1965.
14. Підківка О. Пісня довгих років забуття. – Л., 2003.
15. Романвський Н. Хоровой словарь. – М., 1980.
16. Юцевич Ю. Словник музичних термінів. – 1981.

Навчальна програма

Завантажити навчальну програму