Салдан Світлана Олександрівна

Посада: в.о. завідувача кафедри кафедри музичного мистецтва

Науковий ступінь: кандидат мистецтвознавства

Вчене звання: доцент

Телефон (робочий): (032) 239-42-96

Електронна пошта: svitlana.saldan@lnu.edu.ua

Профіль у Google Scholar: scholar.google.com

Профіль у Facebook: www.facebook.com

Наукові інтереси

Українська музична культура, музична психологія, музична естетика, філософія музики, інноваційні педагогічні технології

Курси

Публікації

  1. Салдан С. Антропософські інтенції у музичних композиціях Алоіза Габи. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Мистецтвознавство.  Рівне: РДГУ, 2020. Вип. 36. С. 109–114.
  2. Салдан С. О. Шенберг – В. Кандинський: антропософський контекст та лінії перетину творчих пошуків. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Мистецтвознавство. Рівне: РДГУ, 2019. Вип. 32. С. 120–126. Видання  індексується:  Index  Copernicus  (Польща),  Google  Scholar, «Cosmos»  (США), «Research Gate» (Німеччина).
  3. Салдан С. Вальдорфська педагогіка Р. Штайнера. Музично-педагогічні системи та концепції ХХ століття: підручник / [Ніколаї Г. Ю., Черкасов В. Ф. та ін.] за заг. ред. канд. пед. наук., проф. Тайнель Е. З. Вид. 2-ге. Львів: ЛНУ імені Івана Франка – Харків,  2018. С. 9–48.
  4. Салдан С. Вплив психологічних чинників на сприймання музичної мови. Мистецька культура: історія, теорія, методологія: тези доповідей Всеукраїнської наукової конференції (Львів, 30 листоп. 2018 р.). Львів: Растр-7, 2018. С. 121–123.
  5. Салдан С. Жанрово-стильова модель фортепіанної мініатюри у творчому доробку львівських композиторів (на прикладі творів Станіслава Людкевича та Мирослава Скорика). Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Мистецтвознавство. Тернопіль: ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2018. № 2 (Вип. 39). С. 18–33.
  6. Салдан С. О. Музична евритмія Рудольфа Штайнера: до історії виникнення. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Мистецтвознавство. Рівне: РДГУ, 2018. Вип. 28. С. 120–125. Видання  індексується:  Index  Copernicus  (Польща),  Google  Scholar, «Cosmos»  (США), «Research Gate» (Німеччина).
  7. Салдан С. «Ідея цілісності» в контексті світоглядних позицій Йогана Гете та Рудольфа Штайнера. Мистецька культура: історія, теорія, методологія: тези доповідей Міжнародної наукової конференції (Львів, 25 листоп. 2016 р.). Львів: Растр-7, 2016. С. 57–60.
  8. Салдан С. Онтологія музики у світогляді Р. Штайнера та її рефлексії у музичній естетиці Е. Гансліка. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Мистецтвознавство. Рівне: РДГУ, 2016. Вип. 22. С. 130–134.
  9. Салдан С. Музичне мистецтво у контексті естетичного виховання за педагогічними ідеями Григорія Сковороди та Рудольфа Штайнера. Наукові записки НДУ ім. Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки. Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2016. № 2. С. 185–189.
  10. Музично-педагогічні системи та концепції ХХ століття: підручник / С. Салдан, О. Король, Е. Тайнель та ін. Львів: ЛНУ імені Івана Франка,  2015. 328 с.
  11. Sałdan S. Światopogląd Johanna Wolfganga Goethego i antropozofia Rudolfa Steinera. Edukacja muzyczna: prace naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Częstochowa, 2014. z. IX. S. 149–158.
  12. Салдан С. Роль музыкального искусства в антропософском мировоззрении Р.Штайнера в контексте идеи совершенствования человека. Исторические, философские, политические и юридические науки, культурология и искусствоведенье. Вопросы теории и практики: научно-теоретический и прикладной журнал. Тамбов: Грамота, 2014. № 2 (40): в 2-х ч. Ч. I. С. 159–161.
  13. Салдан С. Симфонія «Гармонія світу» П. Гіндеміта в об’єктиві філософських витоків. Музикознавчі студії інституту мистецтв Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Луцьк: СНУ ім. Лесі Українки, 2014. Вип. 14. С. 4–13.
  14. Салдан С. Музично-естетичний аспект у філософській системі світогляду Й. Гете. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Рівне: РДГУ, 2014. Вип. 20 (2). С. 24–27.
  15. Салдан С. Антропософські погляди Р. Штайнера на музичне мистецтво та їх вплив на творчість Леся Курбаса. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Рівне: РДГУ, 2013. Вип. 19 (2). С. 51–56.
  16. Салдан С. Ідея вдосконалення людини в контексті антропософської науки Рудольфа Штайнера. Львівсько-Ряшівські наукові зошити. Львів-Ряшів: ЛНУ ім. Івана Франка, 2013. № 1. С. 131–136.
  17. Салдан С. Музичне мистецтво в контексті філософсько-естетичних поглядів Артура Шопенгауера. Вісник Львівського університету. Серія мистецтвознавство. Львів, 2012. Вип. 11. С. 8–12.
  18. Салдан С. Генеза музичного мистецтва в контексті антропософії Р. Штайнера. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Рівне: РДГУ, 2011. Вип. 16. С. 163–167.
  19. Салдан С. Музичне мистецтво у філософській думці мислителів античного світу. Музична освіта ХХІ століття: тенденції, проблеми та інновації. Львів: Сполом, 2011. С.230–235.
  20. Салдан С. О. Вибрані фортепіанні твори українських композиторів ХХ століття для дітей: навчальний посібник. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2010. 146 с.
  21. Салдан С. Музичне мистецтво в еволюційній системі гармонійного виховання особистості. Еволюція як методологічна та світоглядна проблема в гуманітарних науках: збірник наукових праць. Кам’янець-Подільський, 2010. С. 121–126.
  22. Салдан С. О. Музичне мистецтво як елемент структури гармонійного виховання особистості в педагогічній концепції Р. Штайнера. Педагогічна освіта: теорія і практика: збірник наукових праць. Кам’янець-Подільський, 2009. Вип. 3. С. 421–424.
  23. Салдан С. О. Музично-естетичний розвиток учнів у педагогічній концепції Р. Штайнера та В. Сухомлинського. Молодь і  ринок. Дрогобич, 2009. Вип. 9. С. 16–20.

Біографія

Вищу освіту здобула у Львівській державній консерваторії імені М. В. Лисенка (тепер – Львівська національна музична академія імені М. В. Лисенка).

У 1986–2006 рр. працювала викладачем фортепіано у Львівському музично-педагогічному училищі імені Філарета Колесси, яке згодом влилось у структуру педагогічного коледжу Львівського національного університету імені Івана Франка.

У 2002 р. закінчила навчання в аспірантурі Інституту мистецтв Волинського державного університету імені Лесі Українки. У НМАУ ім.П.Чайковського, 2006 р. захистила кандидатську дисертацію на тему «Жанрово-стильові моделі у фортепіанній творчості львівської композиторської школи ХХ століття» та здобула науковий ступінь кандидата мистецтвознавства. (Науковий керівник – професор, доктор мистецтвознавства, професор НМАУ ім. П. Чайковського, член-кореспондент АМУ І. А. Котляревський).

У 2006–2007 рр. працювала на посаді доцента кафедри загального та спеціалізованого фортепіано Львівської національної музичної академії імені М. В. Лисенка.

З 2006 р. працювала на посаді доцента кафедри музичного мистецтва Львівського національного університету імені Івана Франка.

З 2011- 2021 р. працювала на кафедрі музикознавства та хорового мистецтва.

У 2012 р. присвоєно вчене звання доцента.

З 2021 працює в.о.завкафедри музичного мистецтва.

С.Салдан –є  науковим керівником аспірантів, виступала опонентом п’яти кандидатських дисертацій, систематично керує магістерськими роботами.

Науковий керівник захищеної кандидатської дисертації аспірантки Р.Шевченко (12 лютого 2024р.)

 

Працює докторською дисертацією на тему  «Музична мистецтво у системі вальдорфської педагогіки та її інтеграція на сучасному етапі в освітніх закладах України».

Розклад

Сторінка розкладу викладачів не знайдена!