Музична психологія (025 Музичне мистецтво)
Тип: Нормативний
Кафедра: музикознавства та хорового мистецтва
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
10 | 3 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
10 | 16 | доцент Салдан С. О. | КММ-1м |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
10 | 16 | КММ-1м | доцент Лазаревська О. М. |
Опис курсу
Дисципліна «Музична психологія» є нормативною дисципліною для освітньо-професійної програми «Музикознавство» зі спеціальності 025 Музичне мистецтво. Предметом вивчення цього курсу є специфіка, сутність, зміст науково-дослідницької діяльності в галузі музичної психології. Міждисциплінарні зв’язки: загальна психологія, мистецтвознавство, методика музичного виховання.
Метою викладання навчальної дисципліни «Музична психологія» є забезпечити студентів відповідними синтетичними науковими знаннями теоретико-методологічного змісту та творчо-пошуковими навичками у галузі музичної психології.
Основні завдання навчального курсу «Музична психологія»:
– відстежити специфіку музичної діяльності;
– розкрити психологічні особливості особистості музиканта, його творчості;
– засвоїти закономірності функціонування музично-психологічних процесів та прийомів емоційно-вольової регуляції в процесі підготовки до публічного виступу;
– вміти поєднувати загальні закономірності психології і конкретизувати їх стосовно до діяльності музиканта;
– апробація діагностики професійної спеціалізації в різних галузяхх музичної діяльності.
Після завершення цього курсу здобувач повинен буде:
- володіти професійними навичками виконавської, творчої та педагогічної діяльності (ПРН 1);
- володіти навичками ансамблевого музикування в групах різних складів у концертно-виконавському та репетиційному процесах (ПРН 2);
- здійснювати викладання теорії, історії музики з урахуванням потреб здобувача освіти, цілей навчання, вікових та індивідуальних особливостей здобувача (ПРН 8);
- приймати ефективні рішення в галузі культури і мистецтва, аналізувати альтернативи та оцінювати ризики (ПРН 10).
Цей ОК забезпечують загальні та фахові компетентності, а саме: ЗК1, ЗК4, ЗК7, ФК3, ФК6, ФК8.
Рекомендована література
Основна література:
- Драганчук В. М. Музична психологія і терапія: навч. посіб. для студ.спец «Музичне мистецтво». Східноєвроп. нац. унів. ім. Лесі Українки, 2016. 230 с.
- Євстігнєєва Н. І. Музичне мистецтво як засіб саморегуляції людини: історичний, філософський, музично-терапевтичний аспект. Полтава: ПДПУ, 2004. 30 с.
- Муха А. Процес композиторської творчості. К., 1979.
- Шабутін С. Зцілення музикою. Тернопіль: Підручники і посібники. 191 с.
Додаткова література:
- Дашак А. Ю. Божественна природа звуку: навч. посіб. Львів: Світ, 2003. 108 с.
- Євстігнєєва Н. І. Поліфункціональність музичного мистецтва як детермінанта різнорівневого впливу на особистість. Науковий вісник Чернівецького університету: Зб. наук. праць. Вип. 89. Чернівці: Рута, 2000. С. 20–27. Серія «Педагогіка та психологія».
- Кияновська Л. О. Музична психологія, її роль і місце в музичній освіті України / Л. О. Кияновська // Музична освіта в Україні. Сучасний стан, проблеми розвитку: матеріали наук.-практ. конф. – К. : АМУ, 2001. – С. 153–157.
- Побережна Г. Художній і сакральний аспекти музичного метра. К.: НАН України, ін.-т МФЕ ім. М. Т. Рильського, 2002. – с.88–82.
- Пясковський І. Б. Феноменологія музичного мислення. Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. – К. видавн. НМАУ ім. П. І. Чайковського., 2000. – Вип. 7 (Музикознавство). – С. 46–56.
- Роменець В. Психологія творчості: монографія. К.: Либідь, 2004. 288 с.
- Тарапата-Більченко Л. Г. Філософія музики: навч. посіб. для студентів та магістрантів ф-ту мистецтв. Суми: Сум. ДПУ ім. А. С. Макаренка. 2004. 76 с.
Інтернет-ресурси: