Творчість балетмейстера драматичного театру

Тип: На вибір студента

Кафедра: режисури та хореографії

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
104Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
1016Яцеленко А. А.

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
1016Лань О. Б., доцент Плахотнюк О. А.

Опис курсу

Метою вивчення вибіркової дисципліни «Творчість балетмейстера драматичного театру» є процес підготовки магістра в системі вищої професійної освіти і включає весь спектр теоретичних і практичних питань, пов’язаних з процесом створення і постановки хореографічних творів, зокрема як частин драматичного спектаклю. На теоретичному рівні дисципліна являє собою систему понять, положень, висновків, що стосуються основ хореографічної драматургії, як синтезу різних видів мистецтв.
Завдання курсу:
– сформувати теоретичні знання, практичні вміння та навички в сфері балетної режисури;
– застосування законів внутрішньої і зовнішньої техніки актора;
-вивчити прийоми і методи створення режисерського задуму і постановочного плану спектаклю;
– опанувати методом дієвого аналізу ролі для створення сценічного образу з його наскрізним дією, провідним до надзавдання;
– дати уявлення професійної етики балетмейстера-режисера.
Програма курсу передбачає теоретичне, практичне і самостійне вивчення розділів.

Рекомендована література

  1. Барнич М. М. Психотехніка актора. Майстер-клас : монографія. К. : Вид-во “Пінзель”,. 2018. 200 с.
  2. Бойко О. С. Художній образ в українському народно-сценічному танці: монографія. – Київ: Видавництво Ліра.-К, 2015. – 204 с.
  3. Голдрич О. Хореографія: Посібник з основ хореографічного мистецтва та композиції танцю. – вид. друге, доповнене. – Львів: СПОЛОМ, 2006. – 172 с.
  4. Горбов А. С. Режисура видовищно-театралізованих заходів. – Посібник. – Ф. «Поліфаст», 2004. – 264 с
  5. Загайкевич М. П. Драматургія балету. – Київ: Наукова думка, 1978 –257с.
  6. Звичаї та обряди українського народу. Цикл різдвяних свят https://ru.osvita.ua/vnz/reports/culture/10366/
  7. Кривохижа А. М. Гармонія танцю: Навчально-методичний посібник з викладання курсу. – Кіровоград, 2006. – 88 с.
  8. Курбас Л. Філософія театру / упоряд. М. Лабінський; післямови М. Москаленко, Д. Лабінська. Харків; Київ: Видавець Олександр Савчук; Видавництво «Основи», 2022. 920 с.
  9. Лань О. Б. «Вплив світогляду та режисерських навичок хореографа на створення хореографічного твору». /Хореографічна та театральна культура України: педагогічні та мистецькі виміри. Матеріали Всеукраїнської науково – практичної конференції // О. Б. Лань. – Київ : КНУКіМ, 2013 р. – С. 203 – 208.
  10. Лань О. Втілення сучасних прийомів перформансу в практиці режисури одноактного балету / О. Лань // Lwowsko-Rzeszowskie Zeszyty Naukowe (Львівсько-Ряшівські наукові зошити) Kultura – Sztuka – Edukacja – Terapia w perspektywie interdyscyplinarej. – Rzeszów – Львів : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego. – W. № 2, – 2014. – S. 232–240 http://publications.lnu.edu.ua/collections/index.php/lviv-rzeszow/search/authors
  11. Лань О. Методи режисури видовищно-театралізованих заходів у хореографії: методична розробка. З досвіду роботи народного художнього колективу «Модерн-балет та школа-студія сучасного танцю «АКВЕРІАС». – Львів: «Камула», 2019. – 52 с.
  12. Лань О. Б. Мистецтво балетмейстера: хореографія великої форми: навчально-методичний посібник / Оксана Лань. – Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2019. – 180 с.
  13. Лань О. Синтез акторської та виконавської майстерності у роботі балетмейстера з виконавцем над створенням хореографічного образу текст / О.Лань. // Динаміка розвитку вищої хореографічної освіти як складової художньої культури України (до 45-річчя заснування кафедри хореографії Київського національного університету культури і мистецтв): збірник матеріалів Всеукр. наук-практич. конф. [упор. А.М. Підлипська, ред. Ю. В. Трач], м. Київ,17-18 квітня 2015 р. – Київ, КНУКіМ, 2015. – С.153 – 159. https://kultart.lnu.edu.ua/employee/lan-oksana-bohdanivna Лань О. Синтез актор. та виконав. майстерності в роботі балетмейстера з виконавцем при створенні хореографічного образу.
  14. Обертинська А.П. Основи теорії драми та сценарної майстерності: Навчальний посібник. – К.: Державна академія керівних кадрів культури і мистецтв, 2002. – 132 с. http://library.lgaki.info:404/2017/%D0%9E%D0%B1%D0%B5%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%20%D0%90.%20%D0%9F_%D0%9E%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%20%D1%82%D0%B5%D0%BE%D1%80%D1%96%D1%97.pdf
  15. Плахотнюк О.А., Лань О.Б. та інші. Українське хореографічне мистецтво в контексті світової художньої культури (сучасний поліжанровий дискурс). Колективна монографія./ за заг. ред. О. Плахотнюка. – Львів : СПОЛОМ. 2020. – 316 с.
  16. Проскуряков В. І. Архітектура українського театру. Простір і дія: монографія. Львів: Видавництво Національного університету «Львівська Політехніка», Видавництво «Срібне слово», 2004. 584 с.
  17. Сучасний танець. Основи теорії і практики : навч. посіб. / О. О. Бігус, О. О. Маншилін, Д.О. Кондратюк, Л. В. Мова, А. В. Журавльова, І. І. Герц, Н. П. Донченко, Н.П. Батєєва. – з Київ : Видавництво Ліра-К, 2016. – 264с.
  18. Сценографія. Пошуки власної естетики. 1920-2020 / Упоряд.: А.І.Александрович-Дочевський; текст О.В.Ковальчук.– К.: ВД «Антиквар», 2019.– 304 с.: іл.
  19. Цвєтков В.І. Основи класичної режисури. Конспект лекцій. Харків: БУРУН і К., – 160 с.
  20. Шабаліна О. М. Пластичність. Мова. Тіло. : монографія / О. М. Шабаліна; М-во культури України, Харків. держ. акад. культури. – Київ: ФО-П Поліщук О.В. 2017. –194 с.

Інформаційні  ресурси

  1. Драматургія балетного спектаклю. – [Електронний ресурс] Режим доступу: https://www. horeograf.at.ua> … dramaturgii_i … khoreograficheskom ..
  2. Драматургія побудови хореографічної вистави. – [Електронний ресурс] Режим доступу https://www. dance-composition.ru>forum /9-5-1
  3. Балетмейстер– [Електронний ресурс] Режим доступу: philosof.onu.edu.ua> elb / metodichki / ivanova / ..
  4. Лань.О.Б. Режисура хореографічних творів: окреслення дослідницьких напрямків. / О. Б. Лань // scientific publicftion. collection of scientific papers With proceedings of V International scientific and theoretical conference «Sectoral research XXI characteristics and features». February 3, 2023. – Chicago, USA. : SCIENTIA, – 2023. – C 243 – 245. – [Електронний ресурс] Режим доступу: https://previous.scientia.report/index.php/archive/issue/view/03.02.2023

Ордіна Л.Л. Ідеї українського модернізму в діяльності Леся Курбаса V International scientific and theoretical conference «Sectoral research XXI characteristics and features». February 3,2023. – Chicago, USA. . : SCIENTIA, – 2023.  – C 235 – 237. – [Електронний ресурс] Режим доступу: https://previous.scientia.report/index.php/archive/issue/view/03.02.2023

Матеріали

Засоби діагностики курсу Творчість балетмейстера драматичного театру

Силабус: Творчість балетмейстера драматичного театру

Завантажити силабус