Практикум з мистецтва балетмейстера

Тип: Нормативний

Кафедра: режисури та хореографії

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
93Іспит
106Іспит

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
932КМХ-51мЯцеленко А. А., доцент Кундис Р. Ю.
КМХ-51мзЯцеленко А. А., професор Стригун Ф. М.
1064КМХ-51мЯцеленко А. А., Скалозубов Г. С.
КМХ-51мзЛань О. Б., професор Стригун Ф. М.

Опис курсу

Метою вивчення нормативної дисципліни «Практикум з мистецтва балетмейстера» в навчальному плані є ознайомлення студентів із завданнями привести в певну систему творчих поглядів і професійних вмінь всі знання і навики для формування специфічного хореографічного бачення, мислення, творчості, які надають балетмейстеру надійний робочий метод здійснення своїх задумів.
Для оволодіння сучасними підходами та інструментами для їх вирішення до циклу вивчення входить, практично-лабораторний курс, індивідуальна, самостійна робота студентів, що надає можливість в повному обсязі вивчити питання з композиції танцю, складання якісного та професійного хореографічного тексту, уміння працювати з солістами, кордебалетом, вибирати і комбінувати тип управління в творчому колективі, створення великої форми хореографічного твору.
Новітні технічні засоби рекомендовано застосовувати для роботи з відео – або музичним матеріалом.
Цілі курсу «Практикум з мистецтва балетмейстера» – оволодіння методиками створення новітніх форм хореографічного твору з використанням сучасних технік танцю, застосування прогресивно- технічних засобів для оформлення танцювальних вистав.

Рекомендована література

  1. Лань О. Мистецтво балетмейстера: хореографія великої форми: навчально-методичний посібник / Оксана Лань. – Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2019. – 180 с.
  2. Лань О. Методи режисури видовищно-театралізованих заходів у хореографії : методична розробка. З досвіду роботи народного художнього колективу «Модерн-балет та школа-студія сучасного танцю «АКВЕРІАС». – Львів: «Камула», 2019. – 52 с.
  3. Лань О. Особливості досягнення консенсусу у виборі теми хореографічної вистави групою студентів-авторів / О. Лань // Міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених «Актуальні питання гуманітарних наук». – Дрогобич. Видавничий дім «Гельветика». – Випуск № 35. – Т. 3. – С. 4 – 10. http://www.aphn-journal.in.ua/35-3-2021
  4. Лань О.Психологічні та педагогічні особливості створення танцювальної вистави у виконанні дітей (досвід Народної школи-студії сучасного танцю «Акверіас») / О. Лань // Кінезіологія танцю та техніко-естетичних видів спорту : навчально-методичний посібник /  упоряд. О. Плахотнюк. – Львів : СПОЛОМ. 2018. – Ч. ІІ. – с.243. Лань О. Психологічні та педагогічні особливості створення танцювальної вистави у виконанні дітей.PDF.
  5. Загайкевич М. П. Драматургія балету. –Київ: Наукова думка, 1978. – 257 с.
  6. Колногузенко Б. Хорографічна композиція: методичний посібник з курсу «Мистецтво балетмейстера» / Б. Колногузенко– Х.: ХДАК, 2018. – 218 с.
  7. Лань О. Актуальність втілення прийомів сучасного перформансу в практиці режисури одноактного балету / О. Лань // Сучасне хореографічне мистецтво : підґрунтя, тенденції, перспективи розвитку : навчально-методичний посібник : / упор. О. Плахотнюк – Львів: СПОЛОМ, 2016. С. 121–126
  8. Лань О.Художнє кредо балетмейстера як наслідок світогляду в контексті створення художнього образу / О. Лань // Вісник Львівського університету. Серія : Мистецтвознавство. – 2014. – Вип. 14. – С. 137-143. http://nbuv.gov.ua/UJRN/VLNU_Mistec_2014_14_23
  9. Маркевич Л. Мистецтво балетмейстера : навч.-метод. посіб. / Л.Маркевич. – Рівне : О. Зень, 2019. – 164 с.
  10. Мосєсова К. Модерн-балет Оксани Лань «Акверіас»: концептуальний підхід у сучасній хореографії України / К.Мосєсова – Львів : Львівський національний університет імені Івана Франка кафедра режисури і хореографії. 2020, – 93с.
  11. Українське хореографічне мистецтво в контексті світової художньої культури (сучасний поліжанровий дискурс). Колективна монографія / за заг. ред. О. Плахотнюка. – Львів : СПОЛОМ. 2020. – 316 с.
  12. Сучасний танець. Основи теорії і практики: навч. посібник / О. Бігус, О. Маншилін, Д. Кондратюк, Л. Мова, А. Журавльова, І. Герц, Н. Донченко, Н. Батєєва. – Київ: Видавництво Ліра-К, 2016. – 264 с
  13. Шабаліна О. Пластичність. Мова. Тіло: монографія / О.Шабаліна. – Київ: ФО-П Поліщук О.В. 2017. – 194 с.

Додаткова література

  1. Бойко О. Художній образ в українському народно-сценічному танці: монографія. – Київ: Видавництво Ліра.-К, 2015. – 204 с.
  2. Голдрич О. Хореографія: Посібник з основ хореографічного мистецтва та композиції танцю. Вид. друге, доповнене. – Львів: СПОЛОМ, 2006. – 172 с.
  3. Годовський В., Гордеев В. Танці для дітей: репертуарний збірник та методичні поради для студентів вищих навчальних закладів та керівників хореографічних колективів. – Рівне: РДГУ, 2002. Вип. 2. – 71 с.
  4. Годовський В., Гордеев В. Танці для дітей: репертуарний збірник та методичні поради для студентів вищих навчальних закладів та керівників хореографічних колективів. – Рівне: РДГУ, 2006. Вип. 3. – 72 с.
  5. Губа О. Значення шумів у театральній постановці. Вісник КНУКіМ. Серія : Мистецтвознавство. – Київ, 2013. – Вип. 28. –  С. 53-60.
  6. Кінезіологія танцю : колективна монографія / за заг. ред. О.Плахотнюка. – Львів : СПОЛОМ, 2020. – 220 с.
  7. Кривохижа А. М. Гармонія танцю: Навчально-методичний посібник з викладання курсу. – Кіровоград, 2006. – 88 с.
  8. Лань О.Образ Шевченка-лірика в одноактному балеті «Музи генія» / О. Лань // Вісник Львівського університету. Збірник наукових праць. – Серія мистецтвознавство. – 2014. – № 15. – С. 177. Вісник Львівського університету. Серія Мистецтвознавство”  Випуск 15.
  9. Лань О.Практика режисури одноактного балету з використанням прийомів сучасного перформансу / О. Лань // Виховний та мистецький вплив сучасного хореографічного мистецтва на розвиток творчих здібностей молоді: тенденції та перспективи розвитку/ Методичний посібник// Упоряд. О. Плахотнюк – Львів : ЦТДЮГ, 2014. – С. 50–62.Лань О. Практика режисури одноактного балету з використанням прийомів сучасного перформансу.pdf
  10. Лань О. Стилістичні особливості хореографічної лексики балету-інсталяції «Дон Жуан з Коломиї» / O. Лань // Сучасне хореографічне мистецтво: підґрунтя, тенденції, перспективи розвитку: навчально-методичний посібник / упоряд. О.Плахотнюк – Львів : СПОЛОМ. 2018. – Ч. ІІ. – с. 101–110. Лань О. Стилістичні особливості хореографічної лексики балету-інсталяції «Дон Жуан з Коломиї».pdf.
  11. Лесь Курбас. Філософія театру / упорядник М. Лабінський ; ред. М. Москаленко. – Київ: видавець Олексанр Савчук. 2022. –920 с.
  12. Мартиненко О. Хороводи : / О. Мартиненко. – Бердянськ : Видавець Ткачук О.В., 2013. – 116 с.
  13. Мосєсова К. «Галицька сюїта: львівські квітникарки» Оксани Лань як початок розвитку хореографії в стилі джаз-фольк в Україні / К Мосєсова // Хореографічна культура – мистецькі виміри: збірник статей / [упоряд. О. Плахотнюк]. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, кафедра режисури та хореографії, 2019. – Вип. 7. – С.164–170.
  14. Мосєсова К. Постать Оксани Лань у просторі сучасної хореографії України кінця XX – початку XXI століття / К. Мосєсова // Молодий вчений. – 2019. – №10. – C. 83–86.
  15. Мосєсова К. Творча реалізація мистецьких задумів режисера -балетмейстера Оксани Лань часів розбудови української незалежності / К. Мосєсова, О. Лань // Молодий вчений. – 2019. – №11. – C. 271–275.
  16. Плахотнюк  О.Стилі і напрямки сучасного хореографічного мистецтва: зб. наук. праць –  Харків,   –  С. 32–36  .(Серія мистецтвознавство ;вип. № 1, Т. Х.). Плахотнюк О. Стилі і напрямки сучасного хореографічного мистецтва.pdf.
  17. Плахотнюк О. Фольк-джаз-танець у контексті розвитку сучасного хореографічного мистецтва України. Вісник Львівського університету : зб. наук. праць. Серія мистецтвознавство; – вип. № 12 Львів : ЛНУ ім. І. Франка, 2013.  – С. 242–247. Фольк-джаз-танець у контексті розвитку сучасного хореографічного мистецтва України
  18. Проскуряков В. Архітектура українського театру. Простір і дія: монографія. Львів: Видавництво Національного університету «Львівська Політехніка», Видавництво «Срібне слово», 2004. 584 с.
  19. Рехвіашвілі А. Мистецтво балетмейстера / А. Рехівіашвілі, О.Білаш. – Київ : КНУКіМ, 2017. – 152 с.
  20. Самохвалова А., Маркевич Л. Мистецтво балетмейстера: Навчально-методичний посібник (за вимогами кредитно-трансферної системи) для студентів І курсу галузі знань 0202 «Мистецтво», напрямку підготовки: «Хореографія». – Рівне: видавець О. Зень, 2012. – 100 с.
  21. Сердюк Т. Художньо-естетична школа майбутніх учителів хореографії : формування досвіду : монографія / Т. Сендюк. – Вид. 2-е доп. – Донецьк : ЛАНДОН-ХХІ, 2014. – 273 с.
  22. Станіславська К. Мистецько-видовищні форми сучасної культури: монографія. Нац. акад. кер. кадрів культури і мистецтв. Вид. 2-ге, перероб. і доп. / К. Станіславська. – Київ: НАКККіМ, 2016. – 353 с.
  23. Фількевич Г. Музика і драматичний театр / Г. Фількевич. – Київ: КНУКіМ, 2013. – 159 с.
  24. Фількевич Г. Музика як компонент образного синтезу вистав українського драматичного театру другої половини ХХ століття. Нариси з історії театрального мистецтва України ХХ ст. / Г. Фількевич. – Київ: Інтертехнологія, 2006. – С. 587-606. Режим доступу: http://mari.kiev.ua/sites/default/files/inline-images/pdfs/_works-istor_teatr_text.pdf
  25. Френкель М. Сучасна сценографія / М. Френкель. – Київ: Мистецтво, 1980. – 136 с.
  26. Цвєткова Л. Ю. Методика викладання класичного танцю: підручник / Л.Ю. Цвєткова. 4-е вид. –Київ: Альтерпрес, 2011. –324 с.: іл.
  27. Чепалов О. Хореологія : ст. та лекції / О. Чепалов – Київ : Видавництво Ліра-К, 2020. – 228 с.
  28. Шалапа С. Методика роботи з хореографічним колективом: підручник / С. Шалапа. – Київ: НАКККіМ, 2015. Ч. 1. – 252 с.
  29. Шалапа С. Методика роботи з хореографічним колективом: підручник / С. Шалапа. – Київ: НАКККіМ, 2015. Ч. 2. – 220 с.
  30. Шалапа С., Демещенко В. Теорія і методика викладання спортивного танцю: метод. посіб.– Київ: СІК Груп, 2017. – 332 с.
  31. Шевченко В. Мистецтво балетмейстера в народно-сценічній хореографії / В. Шевченко. – К. : ДАКККіМ, 2006. – 184 с.
  32. Шевчук А. Дитяча хореографія : навч.-метод. посібник / А. Шевчук.. – Тернопіль : Мандрівець, 2016. – 288 с.
  33. Heimut G. Jazz dance. Geschichte. Theorie. Praxis. Henschelverlag. – Berlin, 1982. –254 c.
  34. Lan Oksana. Social Dances XXI century in Modem Psychological Aspect / Transformations in Contemporary Society: Humanitarian Aspects. Monograph // Oksana Lan. – Opole: The Academy of Management and Administration in Opole, –  288, illus., tabs., bibls. С. 152 – 160

Інформаційні джерела

  1. Драматургія балетного спектаклю. URL: https://www. horeograf.at.ua> … dramaturgii_i … khoreograficheskom …
  2. Драматургія побудови хореографічної вистави. URL: https://www.dance-composition.ru>forum/9-5-1
  3. Композиція танцю. Реферати українською мовою. URL: https://www.br.com.ua/referats/Culture/16823.htm.

Постановка танцю за записом (частина 1). URL: https://www. svit-tanok.com.ua/…/214-postanovka-tancyu-za-zapisom-ch…

Матеріали

Засоби діагностики Практикум з мистецтва балетмейстера

Силабус: Практикум з мистецтва балетмейстера

Завантажити силабус