Методики та творчі технології у хореографії

Тип: Нормативний

Кафедра: режисури та хореографії

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
93Іспит

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
932КМХ-51мКузик О. Є., доцент Кундис Р. Ю.
КМХ-51мзКузик О. Є., доцент Кундис Р. Ю.

Опис курсу

Метою вивчення навчальної дисципліни є виявити педагогічні умови формування фахових хореографічних умінь майбутніх викладачів хореографії засобами хореографічного мистецтва та використовувати практичний досвід та уміння в навчальному процесі закладів вищої освіти , які займаються вивченням танцю, а саме забезпечити студентам:
– здобуття знань, вмінь та розуміння, що відносяться до галузі хореографічного мистецтва, педагогіки та психології, що дасть їм можливість набути певний досвід;
– набуття теоретичних і практичних основ формування комунікацій в системі організації навчального процесу, а також формування практичних навичок планування, програмування та підготовки занять;
– формування у студентів системних знань наукових основ просвітницької та соціокультурної діяльності та глибокого розуміння теоретичних засад і практичних аспектів розвитку цього напряму діяльності;
– оволодіння майбутніми фахівцями навичками самостійної роботи й використання методів, прийомів і технології хореографічного мистецтва у соціокультурній та освітній діяльності.
Цілями курсу є:
– вивчити історичні передумови розвитку національної хореографії, а також становлення професійної хореографічної освіти в Україні і за кордоном;
– здійснити аналіз педагогічної, психологічної та мистецтвознавчої літератури з проблем педагогічного формування хореографічних умінь у контексті фахової підготовки вчителя-хореографа;
– виявити та обґрунтувати педагогічні умови, що стимулюють розвиток фахових хореографічних умінь студентів;
– визначити критерії та рівні сформованості фахових хореографічних умінь студентів та етапи їх формування;
– експериментально перевірити методику формування фахових хореографічних умінь у процесі підготовки майбутніх учителів
– накопичити теоретичні і практичні знання для формування фахівців і майбутніх керівників із творчим способом мислення та уявою, здатних не лише використовувати набуті знання, але й генерувати нові на базі сучасних досягнень науки та мистецтва.

Рекомендована література

Основна література:

  1. Авраменко В. Українські національні танки музика і стрій. / Василь Кирилович Авраменко.–Голівуд-Нью-Йорк-Вінніпег-Київ-Львів, 1947. – 52 с.
  2. Гумінська І. Використання мультимедійних засобів – оновлення методики викладання мистецтв / І. Гумінська // Мистецтво та освіта. – 2009. – №4. – С.
  3. Василенко К.Ю. Композиція українського народно-сценічного танцю. / Кім Юхимович Василенко. – К.: Мистецтво, 1983. – 95 с.
  4. Василенко К.Ю. Лексика українського народно-сценічного танцю / Кім Юхимович Василенко. – К.: Мистецтво, 1996. – 496 с.
  5. Верховинець В. Теорія українського народного танцю. /Василь Миколайович Верховинець – К.: Музична Україна, 1968. – 152 с.
  6. Голдрич О. Хореографія : Посібник з основ хореографічного мистецтва та композиції танцю. / Олег Семенович Голдрич . — Львів: Край, 2003. – 160 с.
  7. Голдрич О.С. Методика роботи з хореографічним колективом. – / Олег Семенович Голдрич. — Львів, Каменяр, 2002. – 64 с.
  8. Гуменюк А. Українські народні танці. / Андрій Гуменюк. – К.: Видавництво академії наук Української РСР, 1962. – 360 с.
  9. Зайченко І. В. Педагогіка: підручник. Київ: Видавництво «Ліра-К», 2016.608с
  10. Кнорр Н. Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках художньо-естетичного циклу // І. Кіннор Сучасна школа України.–2012.–№1. – С.220-223.
  11. Кондратова В. Застосування методу проектів на уроках художньої культури / І.Кондратова// Мистецтво  та  освіта. –    –  №4.      – С.32-35.
  12. Ковальчук О., Когут С. Основи психології та педагогіки: навч. посібник. За заг. ред. Л. Ковальчук. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2009. 625 с.
  13. Кучерявий О. Г. Педагогіка: особистісно-розвивальні аспекти: навч. посібник. Київ: Видавничий дім «Слово», 2014. 440 с.
  14. Масол Л. Загальна мистецька освіта : теорія і практика // Монографія. / Л.Масол. – Київ: Промінь, 432 с.
  15. Масол Л., Гайдамака О., Бєлкіна Е., Калініченко О., Руденко І. Методика навчання мистецтва у початковій школі: посіб. для вчителів. Харків : Веста: Вид-во «Ранок», 256 с.
  16. Масол Л., Миропольска Н., Рагозіна В., Руденко І., Хлєбникова Л. Формування базових компетентностей учнів загальноосвітньої школи в системі інтегративної мистецької освіти : метод. посіб. для вчителя / за наук. ред. Л. Масол. Київ : Пед. думка, 232 с.
  17. Масол Л. Інноваційні художньо-педагогічні технології//Книга вчителя дисциплін художньо-естетичного циклу/ Л. Масол //Довідкові матеріали для організації роботи вчителя. – Харків.–2006.– С.21.
  18. Максимюк С. П. Педагогіка: навч. посібник. Київ: Кондор, 2005. 667 с.
  19. Основи педагогічної майстерності: навч.-метод. посібник / упоряд. Наталія Мачинська, Анна Федорович, Наталія Яремчук. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2020. 286 с.

Додаткова література:

  1. Бондар В. П. Дидактика. Київ: Либідь, 2005. 264 с.
  1. Березюк О. С., Власенко О. М. Дидактика: теорія і практика: навч.-метод.посіб. Житомир: Вид–во ЖДУ ім. І. Франка, 2017. 212 с.
  2. Гін А. Прийоми педагогічної техніки. Київ: Основа, 2015. 112 с.
  3. Гумінська І. Використання мультимедійних засобів – оновлення методики викладання мистецтв / І. Гумінська // Мистецтво та освіта. – 2009. – №4. – С. 25.
  4. Кнорр Н. Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках художньо-естетичного циклу // І. Кіннор Сучасна школа України.–2012.–№1. – С.220-223.
  5. Кондратова В. Застосування методу проектів на уроках художньої культури / І.Кондратова// Мистецтво та освіта. – 2010. – №4. – С.32-35.
  6. Карпенчук С. Г. Теорія і методика виховання: навч. посібник. Київ: Вища школа, 2005. 343 с.
  7. Ковальчук Л. О. Основи педагогічної майстерності. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2008. 608 с.
  8. Масол Л. Інноваційні художньо-педагогічні технології//Книга вчителя дисциплін художньо-естетичного циклу/ Л. Масол //Довідкові матеріали для організації роботи вчителя. – Харків.–2006.– С.21
  9. Рудницька О. П. Педагогіка: загальна та мистецька: навч. посібник. Тернопіль: Навчальна книга-Богдан, 2005, 360 с.
  10. Таранцева О.О. Український народний танець як засіб формування фахових умінь майбутніх учителів хореографії //Збірник наукових праць. – Полтава: ПДПУ імені В.Г. Короленка. – Серія “Педагогічні науки”.- 2001. -Випуск 1. – С. 159-165.
  11. Таранцева О.О. Виховання національної культури молоді засобами хореографії у педагогічній спадщині В.М. Верховинця //Формування національної культури молоді засобами народного мистецтва у контексті творчої спадщини В.М. Верховинця: Збірник наукових праць. – Полтава: ПДПУ імені В.Г. Короленка. – 1999. – С. 43-49.
  12. Таранцева О.О. Хореографічна підготовка майбутніх учителів початкових класів засобами українського народно-сценічного танцю. Підготовка педагогічних кадрів до роботи в умовах нової структури і змісту початкової освіти: //Всеукраїнська науково-практична конференція. – Полтава: ПДПУ імені В. Г. Короленка. – 2001. – С. 142-145.
  13. Таранцева О.О. Педагогічні умови формування хореографічних умінь майбутніх учителів. Професійно-педагогічна підготовка вчителя початкових класів: //Всеукраїнська науково-практична конференція. – Полтава: ПДПУ імені В.Г. Короленка. – 2000. – С. 205-207.
  14. Таранцева О.О. Програма і методичні рекомендації для викладачів педагогічних закладів та майбутніх вчителів хореографії з предмета “Теорія та методика класичного танцю” з п’ятирічним терміном навчання. – Київ: ІПППО АПН України, 1998. – 24 с.
  15. Титаренко Т. М. Сучасна психологія особистості: навч. посібник. Київ: Каравела, 2013. 372 с.
  16. Шевчук А. С. Дитяча хореографія: навч.-метод. посібник. Тернопіль: Мандрівець, 2016. 288 с.
  17. Шулигіна Р. Педагогіка: навч. посібник. / Р.Шулигіна. – Суми: Університетська книга, 2017. 144 с.
  18. Яремчук Н.Я. Педагогіка: навч. посібник./ Н.Яремчук. – Львів: ЛКА, 2011. 246 с.
  19. Пащенко М. І., Красноштан І. В. Педагогіка: навч. посібник. / М.Пащенко, І.Красноштан. – Київ: Центр навчальної літератури, 2019. 228 с.
  20. Фіцула М. М. Педагогіка: навч. посібник. / М.Фіцула. – Київ: Видавничий центр «Академія», 2009. 560 с.
  21. Ягупов В. В. Педагогіка: навч. посібник. / В.Ягупов. – Київ: Либідь, 2002. 560 с.

Інформаційні ресурси:

  1. Масол Л., Гайдамака О., Колотило О. Мистецтво : Електронний під- ручник. 1 кл. Київ: Генеза, Брістар, 2018. URL: https://bristarstudio.com/ uk/books/book_arts_uk (date of appeal: 06.11.19).
  2. Масол Л., Гайдамака О., Колотило О. Мистецтво : Електронний під- ручник. 2 кл. Київ: Генеза, Брістар, 2019.
  3. Masol L. The Formating of Thinking With the Help of the Tools of Arts / Collected Articles of International Scientific-and-Practical Conference

«Students’ Critical Thinking Skills Development in the  Framework  of National Educational Standards Elaboration». Kyiv: Intelekt, 2001. Р. 78–88.

4.http://www pidruchniki.ws/pedagogika

5.http://www.pedpresa.com.ua;

6.https://www.ed-era.com

Матеріали

засоби діагностики Методики та творчі технології у хореографії. docx

Силабус: Методики та творчі технології у хореографії

Завантажити силабус