Кваліфікаційна (магістерська робота та творчий проєкт з мистецтва балетмейстера) із захистом в ЕК (ОП 024 магістри)

Тип: Нормативний

Кафедра: режисури та хореографії

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
1118Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
11КМХ-61м, КМХ-61мз

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
11540 самостійна робота студентаКМХ-61мдоцент Плахотнюк О. А., Кузик О. Є.
КМХ-61мЛуньо П. Є.
КМХ-61мздоцент Плахотнюк О. А., Кузик О. Є.
КМХ-61мзЛуньо П. Є.

Опис курсу

Підготовка магістра завершується захистом магістерської роботи та творчого проєкту на засіданні Екзаменаційної комісії.
Кваліфікаційна робота – це навчально-наукова робота, яка передбачена на завершальному етапі здобуття другого (магістерського) рівня вищої освіти для встановлення відповідності набутих здобувачами результатів навчання, тобто компетентностей вимогам стандартів вищої освіти. Форма кваліфікаційної роботи містить (не обмежуючись зазначеним): магістерське дослідження (текст), публічну демонстрацію творчої роботи (захист), сукупність наукових статей, комбінацію різних форм вище зазначеного тощо.
Творчий проєкт – це самостійна творчо-мистецька робота, яка виконує кваліфікаційну функцію, тобто готується з метою публічного представлення та захисту й отримання академічного ступеня магістра. Основне завдання її автора – засвідчити рівень своєї кваліфікації, уміння самостійно творчий пошук і вирішувати конкретні мистецькі та творчі завдання. Зазначена випускна творча робота з мистецтва балетмейстра змісту має внутрішню єдність і відображає хід та результати розробки обраної теми. Вона є новим і досить специфічним видом кваліфікаційної роботи.
Магістерська робота, з одного боку, має узагальнюючий характер, оскільки це підсумок підготовки магістра, а з іншого – є самостійним оригінальним науковим дослідженням студента, у розробці якого зацікавлені установи, організації або мистецькі заклади. Структура магістерської роботи: титульний аркуш, зміст, вступ, розділи і підрозділи основної частини, висновки, список використаних джерел, додатки.
Наповнення кожної частини магістерської роботи визначається її темою. Вибір теми, етапи підготовки, пошук бібліографічних джерел, вивчення їх і добір фактичного матеріалу, методика написання, проводиться в тісній співпраці магістранта і наукового керівника.
При оцінці випускної кваліфікаційної роботи зважають на те, що магістр повинен уміти формулювати мету і завдання дослідження, складати план дослідження, вести бібліографічний пошук із застосуванням сучасних інформаційних технологій, використовувати сучасні методи наукового пошуку, модифікувати наявні та розробляти нові методи, враховуючи завдання конкретного дослідження, структурувати одержані дані, аналізувати і синтезувати їх на базі відомих літературних джерел, оформляти результати досліджень відповідно до сучасних вимог у вигляді звітів, рефератів, статей.
Атестація осіб, яка складається з показу творчої випускної роботи та захисту магістерського дослідження, що здійснюється екзаменаційною комісією, до складу якої можуть уводитись провідні науковці хореографічного мистецтва, роботодавці та їх об’єднання. Атестація здійснюється відкрито та гласно.

ЕТАПИ ПІДГОТОВКИ Й НАПИСАННЯ МАГІСТЕРСЬКОЇ РОБОТИ

Процес виконання магістерської роботи складається з таких основних етапів:
– вибір теми – вересень першого року навчання магістратури;
– обговорення її з науковим керівником і остаточне формулювання – жовтень першого року навчання магістратури;
– затвердження теми магістерської роботи – жовтень першого року навчання магістратури;
– підбір літератури та ознайомлення з нею – жовтень першого року навчання магістратури;
– вивчення літературних джерел і підготовка матеріалів до написання тексту – жовтень – листопад першого року навчання магістратури;
– складання плану роботи, узгодження змісту роботи з керівником, визначення етапів дослідження – листопад першого року навчання магістратури;
– представлення вступу, першого розділу роботи, обговорення змісту завдань для подальшого написання магістерської роботи – листопад – грудень першого року навчання магістратури;
– представлення другого розділу роботи, обговорення третього розділу для подальшого дослідження – березень першого року навчання магістратури;
– представлення третього розділу роботи, обговорення висновків дослідження – квітень першого року навчання магістратури;
– оформлення роботи – вересень другого року навчання магістратури;
– подання магістерської роботи на перевірку науковому керівнику (друкована і електронну версія) – жовтень другого року навчання магістратури;
– попередній захист роботи – листопад другого року навчання магістратури;
– подача магістерської роботи на кафедру, призначення рецензентів та дати захисту – кінець листопад другого року навчання магістратури;
– захист магістерської роботи – грудень другого року навчання магістратури.

На момент подачі магістерської роботи на кафедру вона повинна бути зшита у твердому перепльоті (оформлена в палітурному цеху).
Матеріали магістерської роботи повинні знайти своє відображення у чотирьох наукових публікаціях (2 статті у фахових виданнях одноосібно або у співавторстві) та апробована на двох конференціях (з публікаціями тез доповіді). Що підтверджується ксерокопіями статей, публікацій тез або сертифікатами учасника конференції.

Рекомендована література

Бібліографічні відомості з питань мистецтва балетмейстера найповніше містять такі видання (біографічний опис подається у скороченому варіанті в магістерській роботі потрібно подавати повний варіант):

Історія хореографії

  1. Білошкурський В., Шалапа С., Перепілківна В. Танцювальне мереживо Полтавського краю. К. : НАКККіМ, 2014.
  2. Винничук Ю. Кнайпи Львова. Львів: ЛА «ПІРАМІДА», 2005.
  3. Дем’яненко Н. Формування національної культури молоді в педагогічній спадщині В. М. Верховинця. Полтава : ТОВ «АСМІ», 2012.
  4. Демків Д. Ярослав Чуперчук: феномен гуцульської хореографії: Нарис, Спогади, Фотоматеріали. Коломия: Вік, 2001.
  5. Кокуленко Б. Актуальні проблеми теорії та історії танцювального мистецтва на Кіровоградщині «Там де «Ятрань…». Кіровоград: КНТУ, 2013.
  6. Колногузенко Б. Види мистецтв та хореографії. Х.: ХДАК, 2014.
  7. Колногузенко Б. Види мистецтв та хореографії. Х.: ХНАК, 2014.
  8. Мистецько-педагогічна школа видатного діяча української культури Мирослава Вантуха / Н. Вадясова, В. Чернець, В. Шульгіна. К. : НАКККіМ, 2012.
  9. Неофіта М. Хореографічне мистецтво України. Дрогобич: Коло, 2020.
  10. Павлюк Т. Українське балетмейстерське мистецтво (ІІ пол. ХХ ст.). К : Видав. Центр КНУКім, 2017.
  11. Паламарчук О. Музичні вистави Львівських театрів (1779 – 2001). Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2007.
  12. Підлиська А. Концепуально-смилове поле балетної критики в радянській Україні 1920-1930-х років. К. : Ліра-К, 2021.
  13. Похиленко В. Танець між Небом і Землею. Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2012.
  14. Похиленко В. Школа гуманізму, любові та краси. Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2014.
  15. Станішевський Ю. Балетний театр України: 225 років історії. К: Музична Україна, 2003.
  16. Станішевський Ю. Національний академічний театр опери та балету України імені Тараса Шевченка: Історія і сучасність. К: Музична Україна, 2002.
  17. Станішевський Ю. Національна опера України 2001‑2011. К.: Муз. Україна. 2012.
  18. Чапалов О. Хореологія. Статті та лекції. К: Видавництво Ліра-К, 2020.
  19. Шариков Д. Мистецтвознавча наука хореологія як феномен художньої культури. Історія та художня практика хореографічної культури. К. : КиМУ, 2013.
  20. Ballet the Definitive Illustrate Story / Consultant Viviana Durante. London : DK, 2018.
  21. George-Graves N. The Oxford Handboor of Dance and Theater. Oxford : Oxford university Press, 2015.
  22. Goldberg RoseLee. Performance now. Live art for the 21 st. century. London : Thames & Hudson Ltd, 2018.
  23. Graves-Brown C. Dancing For Hathor. Women in Ancient Egypt. New York: Continuum US, 2010.
  24. Mamontowicz-Łojer B. Tancerze Króla Stanisława Augusta 1774–1789. Pozątki Polskieģo Baletu. – Warszawa : Oficyna Wydawnicza RYTM, 2005.
  25. Stachniak E. Bogini tańca. Kraków : Znak, 2017.
  26. Tokarczyk J. Balen. Kryształowy Łabędź Carskiego Petersburga. Łódź : Ksieźy Młyn Dom Wydawniczy Michał Koliński, 2013.

Мистецтво балетмейстера

  1. Колногузенко Б. Хореографічна композиція : Метод. посіб. з курсу «Мистецтво балетмейстера». Харків : ЗДАК, 2018.
  2. Кривохижа А. Гармонія танцю. Тернопіль : ТзОВ “Терно-граф», 2006.
  3. Кривохижа А. Роздуми про мистецтво танцю. Записки балетмейстера. Кіровоград: Центрально-Українське видавництво, 2012.
  4. Лань О. Мистецтво балетмейстера . Хореографія великої форми. Львів Львівський національний університеті імені Івана Франка, 2019.
  5. Маркевич Л. Мистецтво балетмейстера. Рівне : О. Зень, 2019.
  6. Мартиненко О. Хороводи : навч.-метод. посіб. з дисципліни «Мистецтво балетмейстера». Бердянськ : Видавець Ткачук О.В., 2013.
  7. Мистецтво балетмейстера . курс лекцій для студентів-хореографів / упоряд. В. Годовський, Л. Маркевич. Рівне : РДГУ, 2004.
  8. Рахвіашвілі А., Білаш О. Мистецтво балетмейстера. Київ : КНУКіМ, 2017.
  9. Самохвалова А. Форми постановки танців. Рівне: РДГУ, 2008.
  10. Самохвалова А., Маркевич Л. Мистецтво балетмейстера. Рівне: видавець О. Зень, 2012.
  11. Шевченко В. Мистецтво балетмейстера в народно-сценічній хореографії. К. : ДАКККіМ, 2006.

Режисура

  1. Годовський В. Постановка танцю у драматичній виставі: Рівне: РДГУ, 2002.
  2. Горбов А. Режисура видовищно-театралізованих заходів. Фастів : Поліфаст, 2004.
  3. Житницький А. Драматургія Масових театралізованих заходів. Харків; Тимченко, 2007.
  4. Зайцев В. Режисура естради та масових видовищ. К: Дніпро, 2003.
  5. Зайцев О. Режисери Закарпатського театру ХХ століття. Ужгород : Видавництво «Аутдор-Шарк», 2014.
  6. Лань О. Методи режисури видовищно-театралізованих заходів у хореографії. Львів : Камула, 2019.
  7. Плахотнюк О. Основи хореографії / Програма для вищих навчальних закладів культури і мистецтв І-ІІ рівня акредитації. Спеціалізація “Видовищно-театралізовані заходи”. – Київ: Державний методичний центр навчальних закладів культури і мистецтв, 2006
  8. Плахотнюк О. Основи хореографії / Програма для вищих навчальних закладів культури і мистецтв І-ІІ рівня акредитації. Спеціалізація «Народне пісенне мистецтво», кваліфікація «Керівник хорового колективу». Київ: Державний методичний центр навчальних закладів культури і мистецтв, 2006
  9. Софронова Л. Стародавній український театр. Львів. : ЛНУ імені Івана Франка, 2004.
  10. Цвєтков В. Основи класичної режисури. Конспект лекцій. Харків : Бурун і К, 2008.
  11. Romeo and Juliet. Cambridge : University Press, 2005

Сучасний танець

  1. Борсук Н., Тараканова А. Танці в сучасних ритмах: нариси. Вінниця : Нова книга, 2014.
  2. Герц І., Мова Л., Кебас О., Бойко О., Журавльова А. Сучасний танець:шляхи творчого вдосконалення: навчальний посібник. К. : Видавничий центр КНУКіМ, 2021.
  3. Колногузенко Б., Макарова І. Сучасний танець та методика його викладання : конспект лекцій для студентів хореограф. від-нь мистец. Харків : Слово, 2015.
  4. Лепша І. 100 облич української естради. Чернівці: Молодий буковинець, 2010.
  5. Макарова З. Методика виконання сучасних напрямків хореографічного мистецтва. К., КНУКіМ, 2017.
  6. Плахотнюк О. Основи сучасної хореографії (Джаз-модерн танець, популярні масові танці) / Програма для вищих навчальних закладів культури і мистецтв І-ІІ рівня акредитації. Спеціалізація «Народна хореографія». К: Державний методичний центр навчальних закладів культури і мистецтв, 2006
  7. Плахотнюк О. тилі та напрямки сучасного хореографічного мистецтва. Львів. ЦТДЮГ, 2009.
  • Погребняк М. Нові напрями театрального танцю ХХ – поч. ХХІ століття: історико-культурні передумови, крос-культурні зв’язки, стильова типологія. К. : ПП «Астрая». 2020.
  • Погребняк М. Танець «модерн» ХХ ст.: витоки, стильова типологія, панорама історичної ходи, еволюція. Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка. 2015.
  1. Сучасне хореографічне мистецтво: підґрунтя, тенденції, перспективи розвитку : упоряд. О. Плахотнюк. Львів : СПОЛОМ, 2016.
  2. Сучасне хореографічне мистецтво: підґрунтя, тенденції, перспективи розвитку. ІІ ч. / упоряд. О. Плахотнюк. Львів : СПОЛОМ, 2018. .
  3. Сучасне хореографічне мистецтво: тенденції та перспективи розвитку / упоряд. О. Плахотнюк. Львів : ЛНУ ім. Івана Франка кафедра режисури та хореографії, 2020. Ч. ІІІ.
  4. Сучасний танець. Основні теорії і практики / О. Бігус, О. Маншиліна, Д. Кондратюк, Л. Мова, А. Журавльова, І. Герц, Н. Донченко, Н. Батєєва. К. : Видавництво Ліра-К, 2016.
  5. Чепалов О. Хореографічний театр. Західної Європи ХХ ст. Х. : ХДАК, 2077
  6. Шабаліна О. Пластичність. Мова. Тіло. К. : ФО-П Поліщук О. В., 2017.
  7. Шалапа С. Теорія і методика викладання спортивного танцю. К. : НАКККіМ, 2015.
  8. Шалапа С., Демещенко В. Теорія і методика викладання спортивного танцю / С. Шалаба,. К. : СІК Груп, 2017. .
  9. Шариков Д. “Contemporary dance” у балетмейстерському мистецтві: Навчальний посібник. К.: КиМУ, 2010.
  10. Шариков Д. Класифікація сучасної хореографії. К. : Видавець Карпенко В. М., 2008.
  11. Шариков Д. Неокласицизм у хореографічній культурі: ґенеза і концепція балетного театру. Вінниця : ТОВ «Нілан-ЛТД», 2017.
  12. Шариков Д. Хореографія. К : КиМУ, 2011.
  13. Яців Р. Оленка Гердан-Заклинська. Життя і творчість : біографічний нарис. Львів : Інститут народознавства НАН України ; Львівська національна академія мистецтв, 2013.
  14. Alwin Nikolais, Murray Louis. – Dance technique: A Philosophy and Method of Modern Dance. New York, London: Routiedqe, 2005.
  15. Au S. Ballet and Modern Dance. Third edition. Revised and extended. London : Thames & Hudson world of art, 2012.
  16. Bak J. Taniec nowoczesny. Bielsko-Biała : Dragon, 2016.
  17. Banes S. Terpsychora w tenisówkah. Taniec post-modern.Krakow : Instytut muzyki i tańca, 2017.
  18. Bausch Pina. Tanztheater. K. Kieser Verlag. Dr. Klaus, Munchen, 2008.
  19. Bernad A., Wessel-Therhron B. Taneiec jazzjwy. Warszawa: ISKRY, 2000.
  20. Czechlewska Z. Historia tańca. Warszawa : SBM, 2018.
  21. Kluz-Chałanda W. Historia marzeń i pasji/ monografia Zespołu Ekrol w 40-lecsa istnienia. Łańcut, 2016
  22. Nowy taniec / red. Witold Mrozek. Warszawa : Wydawnictwo krynyri politycznej, 2012.
  23. Pastuszak K-J. Ankoku Butōhijikaty tatsumiego teatr Ciała-w-kryzysie. Kraków : Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS, 2014.
  24. Przyjdźcie, pokażWam, co robimy O improwizacji tańca. Łódź : Muzeum Stuki, 2013.
  25. Rembowska A. Piny Bauch. Sny i rzeczywistość / Aleksandra Rembowska. – Warszawa : Wydawnactwo Trio, 2009.
  • Strategie choreograficzne nowe perspektywy / red. T. Ciesielskiego, M. Bartosiaka. Łódź-Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódźliego, 2017.
  1. Turska Irena. Spokanie ze sztura tanca. Kraków : Polske Wydawnictwo Myzyczne SA, 2000.
  2. Wiszniewski W. Uzdzawiajacy taniec. Terapeutyczne zastosowanie ruchu I tanca. Bialystok : Studio astropsychologii, 2003.

Філософія, психологія, хореологія

  • Андрушко В. Грузинський народний танець як засіб втілення хореографічного образу в сюїті «Душа Кавказу». Львів : Львівський національний університеті імені Івана Франка кафедра режисури та хореографії, 2021.
  • Балагутрак М. Генеза етнопсихології в Україні ХІХ століття: історико-етнологічний аспект. Львів: Інститут народознавства НАН України, 2007.
  • Білінська Л. Національна пам’ять української діаспори США (проспогрпфічний аспект). Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2015.
  • Ваврух М., Гавалюк Р. Нариси з історії української культури. Львів : Світ, 2018.
  1. Виховний та мистецький вплив сучасного хореографічного мистецтва на розвиток творчих здібностей молоді: тенденції та перспективи розвитку / Упоряд. О. Плахотнюк. Львів : ЦТДЮГ, 2014.
  2. Виховний та мистецький вплив сучасного хореографічного мистецтва на розвиток творчих здібностей молоді: тенденції та перспективи розвитку. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції та Всеукраїнського семінару з сучасної хореографії. Львів, 19–21 жовтня 2012 року. / Упоряд. О. Плахотнюк. Львів : ЦТДЮГ, 2012.
  3. Віват фестиваль! / упоряд. В. Степанишин. Львів : СПОЛОМ, 2019.
  4. Гагоорт Г. Менеджмент мистецтва. Підприємницький стиль / переклад з англ. Богдан Шумилович. Львів : Літопис, 2008.
  5. Глушко М., Хомчак Л. Надсяння: традиційна культура і побут. Етнолінгвістичні скарби. Львів : Українська наукова бібліотека НТШ, 2017.
  6. Горохівська У. Сценічно-пластичне вирішення постаті Лесі Українки у хореографічній виставі «Тільки в боротьбі життя і щастя». Львів : Львівський національний університеті імені Івана Франка кафедра режисури та хореографії, 2021.
  7. Гулай В. Міжетнічна комунікація в Західній Україні у роки Другої світової війни. Львів : Видавництво Львівська політехніка, 2011.
  8. Дем’янчук А. Історія та синтез мистецтв : навч.-метод. посібник для студентів з галузі знань : 02 Культура і мистецтво, спеціальність : 024 Хореографія (магістр). Львів : Кафедра режисури та хореографії ЛНУ ім. Івана Франка, 2018.
  9. Заброцький М. Основи вікової психології. Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2009.
  10. Кінезіологія танцю : колективна монографія / за заг. ред. О. Плахотнюка. Львів : СПОЛОМ, 2020.
  11. Кінезіологія танцю та складно-координованих видів спорту : навчально-методичний посібник Ч.ІІ / упоряд. О. Плахотнюк. Львів : СПОЛОМ, 2018.
  12. Кінезіологія танцю та складно-координованих видів спорту : навчально-методичний посібник / упорядн. О. Плахотнюк. Львів : Кафедра режисури та хореографії ЛНУ ім. І. Франка, 2017. 220 с.
  13. Кінезіологія танцю та техніко-естетичних видів спорту : навч.-метод. посібник / упоряд. О. Плахотнюк. Львів : б.в., 2019. Ч. ІІІ.
  14. Кінезіологія танцю та техніко-естетичних видів спорту.: навч.-метод. посіб./ упоряд. О. Плахотнюк. Львів : ЛНУ імені Івана Франка кафедра режисури та хореографії, 2020. Ч.ІV.
  15. Кінезіологія танцю та техніко-естетичних видів спорту: навч.-метод. посіб./ упоряд. О. Плахотнюк. Львів : ЛНУ імені Івана Франка кафедра режисури та хореографії, 2021. – Ч. V
  16. Крупій Д. Наші добрі Русины. Ужгород – Miskolc : ПоліПрінт –Felsőmagyarorsàg, 2002.
  17. Кутішенко В. Вікова та педагогічна психологія (курс лекцій). К. : Центр учбової літератури, 2010.
  18. Ланюк Є. Політика і мистецтво. Історичний взаємозв’язок : монографія. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2017.
  19. Курбас Л. Філософія театру / упоряд. М. Лабінський. Харків-Київ: Видавець Олександр Савчук ; видавництво «Основа», 2022.
  20. Лозко Г. Українське народознавство. Харків : «Видавництво «Див». 2005.
  21. Лукашов В. Синтез виражально-зображальних властивостей tap dance і modern dance в експериментальній виставі «Макс і Ло». Львів : Львівський національний університеті імені Івана Франка кафедра режисури та хореографії, 2020.
  22. Лю Сіньтін. Вектори естетичної культури хореографів. К. : Центр учбової літератури, 2018. .
  23. Магочій П.-Р. Україна. Історія її земель та народів. Ужгород : Видавництво В. Падяка, 2017.
  24. Менеджмент соціокультурної діяльності: колективна монографія / упоряд. О. Козаренко. Львів : Растр-7, 2018.
  25. Мосєсова К. Модерн-балет Оксани Лань «Акверіас»: концептуальний підхід у сучасній хореографії України. Львів : Львівський національний університеті імені Івана Франка кафедра режисури та хореографії, 2020.
  26. Опанасюк О. Інтекціональність у просторі культури: мистецтвознавчий, культурологічний та філософські аспекти. К. : Аура Букс, 2018.
  27. Печеранський І., Базела Д. Вступ до філософії танцю. К. : КНУКіМ, 2017.
  28. Попович М. Нариси історії культури України. К. : АртЕк, 2017.
  29. Ромовська З. Українська народна філософія: мандат на вічність. Львів : ПАІС, 2022.
  30. Романець В. Історія психології ХІХ – початок ХХ ст. К. : Либідь, 2007.
  31. Рульєв В., Гуткевич С. Менеджмент. К.: Центр учбової літератури, 2011.
  32. Савчин М., Василенко Л. Вікова психологія : навч. посіб. К. : Академ-видав, 2011.
  33. Сеньків І. Гуцульська спадщина. Паці з життя і творчості гуцулів. Верховина: Гуцульщина. 2014.
  34. Сидоренко П., Бодаренко Г., Куц С. Анатомія та фізіологія людини. К: Медицина, 2009.
  35. Сокіл Г. Українська фольклористика в Галичині кінця ХШХ – перша третина ХХ століття : історико-теоретичний дискурс. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2011.
  36. Тішнер Ю. Історія філософії по-гуцульськи. Перекл. З польської О. Герамиса. Х.: Дискурсус – Брустури, 2022.
  37. Тураш Д. Психофізичний апарат танцівника в процесі творення вистави «Кара» : науково-популярний нарис. Львів : Львівський національний університеті імені Івана Франка кафедра режисури та хореографії, 2020.
  38. Українське хореографічне мистецтво в контексті світової художньої культури (сучасний поліжанровий дискурс) : колективна монографія / за заг. ред. О. Плахотнюка. Львів : СПОЛОМ, ЛНУ імені Івана Франка, 2020.
  39. Шарий А., Шимов Я. Коріння та корона. Нариси про Австро-Угорщину : доля імперії. К. : 2008.
  40. Швай Р. Психологія та педагогіка творчості. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014.
  41. Шекерик-Доників П. Рік у віруваннях Гуцулів. Верховина: Гуцульщина, 2009.
  42. Шутяк Н. Волелюбність українського народу у хореографічній виставі «Дорогою ціною» за фрагментами однойменної повісті М. Коцюбинського. Львів : Кафедра режисури та хореографії ЛНУ імені Івана Франка, 2021.
  43. Шухевич В. Гуцульщина : в 5 частинах (репресивне видання 1699–1908 рр.) Х.: Видавець Олександр Савчук, 2018.

Матеріали

Навчальна програма

Завантажити навчальну програму