Виробнича (переддипломна) практика (ОП 024 магістр Хореографія денна та заочна форма навчання)

Тип: Нормативний

Кафедра: режисури та хореографії

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
116Диференційований залік

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
11КМХ-61мздоцент Петрик О. О., професор Берест  Р. Я.
КМХ-61мдоцент Петрик О. О., професор Берест  Р. Я.

Опис курсу

Виробнича (переддипломна) практика з відривом від навчання відбувається у третьому семестрі згідно з навчальним планом та Освітньо-професійної програми Хореографія другого (магістерського) рівня вищої освіти та навчальним планом підготовки магістра (денної та заочної форми навчання) з галузі знань 02 Культура і мистецтво, спеціальність 024 Хореографія. Кваліфікація: Магістр хореографії.
Загальне навчально-методичне керівництво практикою здійснює кафедра режисури та хореографії факультету культури і мистецтв Львівського національного університету імені Івана Франка.
Базою проведення практики є кафедра режисури та хореографії факультету культури і мистецтв Львівського національного університету імені Івана Франка, заклади вищої освіти, за потреби – регіону, професійні театри м. Львова культурно мистецькі заклади, центри творчості дітей та юнацтва, дошкільні навчальні заклади, позашкільні навчальні заклади, спеціалізовані начальні заклади, школи. При виборі того чи іншого місця проходження практики керівник бере до уваги теми магістерських робіт студентів, аби забезпечити студентові максимально сприятливе використання матеріалів практики у роботі над кваліфікаційною роботою.
Керівництво практикою, контроль за її проходженням, оцінювання результатів здійснює науковий керівник практики. Безпосереднє керівництво студентами на місцях здійснюють відповідальні особи за попередньою узгодженістю із керівництвом бази практики
Тривалість практики:
Назва практики Семестр Тривалість / Тижні Кількість кредитів ECTS
Виробнича (переддипломна) практика денна форма навчання 3 4 6 (180 г.)
Виробнича (переддипломна) практика заочна форма навчання 3 2 6 (180 г.)

Регламент роботи на період практики – 8 годин щоденно.
Підготовчий етап практики передбачає:
– оформлення відповідних документів практики (наказ про практику, підготовка листів у відповідні організації, узгодження керівників на місцях, умов та особливостей перебування студентів на об’єктах з обмеженим доступом);
– інструктаж з техніки безпеки.

Основними обов’язками студентів-практикантів є:
Студенти закладів вищої освіти при проходженні практики зобов’язані:
– до початку практики одержати від керівника практики від навчального закладу консультації щодо оформлення всіх необхідних документів;
– своєчасно прибути на базу практики;
– у повному обсязі виконувати всі завдання, передбачені програмою практики і вказівками її керівників;
– невиконання хоча б одного пункту програми є підставою для не атестації студента-практиканта.
– вивчити і суворо дотримуватись правил охорони праці, техніки безпеки і виробничої санітарії;
– нести відповідальність за виконану роботу;
– своєчасно скласти залік з практики;
– розпочати і завершити практику у визначений термін.
– перебувати на базі практики не менше 8 годин в день (продовж усієї практики);
– вчасно оформити документацію;
– захистити звіт по практиці на підсумковій конференції.

Основними обов’язками керівника практики від університету є:
Перед початком практики контролює підготовленість баз практики та вважає за потребу до прибуття студентів-практикантів проведення відповідних заходів;
– забезпечує проведення всіх організаційних заходів перед від’їздом студентів на практику: інструктаж про порядок проходження практики та з техніки безпеки, надання студентам-практикантам необхідних документів (направлення, програми, щоденник, календарний план, індивідуальне завдання, тема дипломного проекту (роботи), методичні рекомендації чи інші), перелік яких встановлює навчальний заклад;
– забезпечити практикантів скеруванням на практику;
– повідомляє студентів про систему звітності з практики, прийняту на кафедрі, а саме: подання письмового звіту, виконання кваліфікаційної роботи, вигляду оформлення виконаного індивідуального завдання, підготовка доповіді, повідомлення, виступу тощо;
– у тісному контакті з керівником практики від бази практики забезпечує високу якість її проходження згідно з програмою;
– контролює забезпечення нормальних умов праці і побуту студентів та проведення з ними обов’язкових інструктажів з охорони праці і техніки безпеки;
– контролює виконання студентами-практикантами правил внутрішнього трудового розпорядку, веде або організовує ведення табеля відвідування студентами бази практики;
– у складі комісії приймає заліки з практики;
– подає завідуючому кафедрою (заступнику директора з практичного навчання) письмовий звіт про проведення практики із зауваженнями і пропозиціями щодо поліпшення практики студентів;
– взяти участь у настановній та підсумковій конференціях з питань практики;
– подати письмовий звіт про керівництво практикою.
Основними обов’язками керівника від бази практики є:
– Спільно з керівником практики від навчального закладу забезпечити зустріч практикантів з керівництвом бази практики.
– Ознайомити студентів-практикантів з базою практики.
– Ознайомити студентів-практикантів з правилами техніки безпеки та протипожежної безпеки на робочому місці.
– Допомогти укласти індивідуальний план практикантів та контролювати його виконання.
– Проводити індивідуальні та групові консультації.
– Контролювати хід практики.
– Оцінити роботу студентів на практиці, їхню готовність до професійної діяльності.
– Підготовити характеристику на студента-практиканта.
– Взяти участь у настановній та підсумковій конференціях з питань практики.
– На бази практики студенти з’являються зі скеруванням, яке їм видають керівники від університету на кафедрі режисури та хореографії.

Щоби допустити до роботи, практиканти повинні заздалегідь пройти в університеті медичний огляд та інструктаж з техніки безпеки та протипожежної безпеки.
Після завершення практики на кафедрі режисури та хореографії проводиться підсумкова (залікова) конференція

МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ПРАКТИКИ
Мета практики: пошук, опрацювання, систематизація матеріалів, пов’язаних із підготовкою магістерської роботи, творчо-мистецького проєкту (постановочної роботи) студентів.
Завдання практики: реалізувати на практиці набуті студентом теоретично знання з «Магістерського наукового семінару, «Практикуму мистецтва балетмейстера» та інших фахових дисциплін, виявити та розвинути його здібності хореографа-постановика, розширити знайомство із методами реалізації творчого хореографічного проєкту, обґрунтовувати та на доказовому рівні аргументувати мистецькі концепції:
– реалізація творчо-мистецького проєкту (постановочної роботи) згідно обраної теми;
– проведення досліджень згідно обраної теми магістерської роботи;
– попередня здача дипломної (магістерської) роботи.
Сформувати уміння на практиці здійснити самостійну хореографічну постановку; навички формулювати теоретичні та практичні завдання постановочної роботи та розв’язувати їх.

Рекомендована література

Навчальні посібники

  1. Годовський В. М. Постановка танцю у драматичній виставі: Методичні рекомендації, лекції, навчальна програма. – Рівне: РДГУ, 2002. – 24 с.
  2. Горбов А.С. Режисура видовищно-театралізованих заходів. Посібник. – Фастів : Поліфаст, 2004. – 264 с.
  3. Житницький А. З. Драматургія Масових театралізованих заходів. Навч. посіб.3-ге видання, перероблене і виправлене. – Харків; Тимченко, 2007. – 128 с.
  4. Зайцев В. П. Режисура естради та масових видовищ. – Київ: Дніпро, 2003. – 304 с.
  5. Колногузенко Б. Хореографічна композиція : Методичний посібник з курсу «Мистецтво балетмейстера» / Б. Колногузенко – Харків : ЗДАК, 2018. – 208 с.
  6. Колногузенко Б. Хореографічна композиція : Методичний посібник з курсу «Мистецтво балетмейстера» / Б. Колногузенко – Харків : ЗДАК, 2018. – 208 с.
  7. Кривохижа А. М. Гармонія танцю: Навчально-методичний посібник для студентів педагогічних навчальних закладів. – Тернопіль : ТзОВ “Терно-граф», 2006. – 2015 с.
  8. Кривохижа А. М. Гармонія танцю: Навчально-методичний посібник з викладання курсу. – Кіровоград, 2006. – 88 с.
  9. Кривохижа А. М. Гармонія танцю: Навчально-методичний посібник з викладання курсу. – Кіровоград, 2006. – 88 с.
  10. Кривохижа А.М. Роздуми про мистецтво танцю. Записки балетмейстера. – Кіровоград : Центрально-Українське видавництво, 2012 . – 172 с.
  11. Кривохижа А.М. Роздуми про мистецтво танцю. Записки балетмейстера. – Кіровоград : Центрально-Українське видавництво, 2012 . – 172 с.
  12. Лань О. Методи режисури видовищно-театралізованих заходів у хореографії // О. Лань : Методична розробка. З досвіду роботи народного художнього колективу «Модерн-балет та школа-студія сучасного танцю «АКВЕРФАС». – Львів : Камула, 2019. – 52 с.
  13. Лань О. Мистецтво балетмейстера . Хореографія великої форми / О. Лань. – Львів Львівський національний університеті імені Івана Франка, 2019. – 198 с.
  14. Маркевич Л. Мистецтво балетмейстера : навч.-метод. посіб. / Л. Маркевич. – Рівне : О. Зень, 2019. – 164 с.
  15. Маркевич Л. Мистецтво балетмейстера : навч.-метод. посіб. / Л. Маркевич. – Рівне : О. Зень, 2019. – 164 с.
  16. Мартиненко О.В. Хороводи : [навч.-метод. посіб. з дисципліни «Мистецтво балетмейстера» для студентів напряму підготовки 6.020202 Хореографія*] / Олена Володимирівна Мартиненко. – Бердянськ : Видавець Ткачук О.В., 2013. – 116 с.
  17. Мартиненко О.В. Хороводи : [навч.-метод. посіб. з дисципліни «Мистецтво балетмейстера» для студентів напряму підготовки 6.020202 Хореографія*] / Олена Володимирівна Мартиненко. – Бердянськ : Видавець Ткачук О.В., 2013. – 116 с.
  18. Мистецтво балетмейстера . курс лекцій для студентів-хореографів 1 курсу вищих навчальних закладів / упоряди В. Годовський, Л. Маркевич. – Рівне : РДГУ, 2004. – 20 с.
  19. Мистецтво балетмейстера . курс лекцій для студентів-хореографів 1 курсу вищих навчальних закладів / упоряди В. Годовський, Л. Маркевич. – Рівне : РДГУ, 2004. – 20 с.
  20. Рахвіашвілі А. Мистецтво балетмейстера / А. Рахівіашвілі, О. Білаш. – Київ : КНУКіМ, 2017. – 152 с.
  21. Самохвалова А. В. Форми постановки танців: Методичні рекомендації до теоретичного курсу «Мистецтво балетмейстера» для студентів 1 – 5 курсів. – Рівне: РДГУ, 2008. – 32 с.
  22. Самохвалова А. В., Маркевич Л.А. Мистецтво балетмейстера: Навчально-методичний посібник (за вимогами кредитно-трансферної системи)– Рівне: видавець О. Зень, 2012. – 100 с.
  23. Шевченко В. Т. Мистецтво балетмейстера в народно-сценічній хореографії / В. Т. Шевченко. – К. : ДАКККіМ, 2006. – 184 с.
  24. Шевченко В. Т. Мистецтво балетмейстера в народно-сценічній хореографії / В. Т. Шевченко. – Київ : ДАКККіМ, 2006. – 184 с.

Інтернет ресурси

  1. Ballet / Encyclopedia https://www.encyclopedia.com/literature-and-arts/performing-arts/dance/ballet
  2. Ballet dance. Britannica. URL: https://www.britannica.com/art/ballet
  3. Ballet Encyclopedia / the Ballet. URL: https://www.the-ballet.com/encyclopedia.php
  4. Folk dance UBT Premiera ЛНУ ім. І. Франка – ULR : https://www.facebook.com/watch/?v=1363055984077200м
  5. Вісники Львівського університету, збірники наукових праць, журнали, студентські видання. http://publications.lnu.edu.ua/
  6. Документи про організацію та забезпечення якості навчального процесу у ЛНУ ім. І. Франка URL: https://lnu.edu.ua/about/university-today-and-tomorrow/documents/education-process/
  7. Електронна бібліотека “Культура України” Національної бібліотеки України ім. Ярослава Мудрого. URL: https://elib.nlu.org.ua/catalogue.html?catalogue=294
  8. Електронна бібліотека. URL: https://www.culonline.com.ua/
  9. Культурно мистецькі заклади Львова – ULR : https://list.in.ua/%D0%9B%D1%8C%D0%B2%D1%96%D0%B2/%D0%9A%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D1%83%D1%80%D0%BD%D1%96-%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8
  10. Львівська національна опера – ULR : https://opera.lviv.ua/
  11. Львівський академічний драматичний театр імені Лесі Українки – ULR : https://teatrlesi.lviv.ua/
  12. Львівський державний цирк – ULR : http://www.lvivcirk.com/
  13. Львівський національний університет імені Івана Франка. URL: http://www.lnu.edu.ua/
  14. Наукова бібліотека ЛНУ ім. І. Франка. URL: https://www.lnulibrary.lviv.ua/
  15. Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського. URL: Наукова періодика України URL: http://journals.uran.ua/
  16. Національний драматичний театр імені Марії Заньковецької – ULR : https://www.zankovetska.com.ua/
  17. Палац залізничників – ULR : https://roks-lviv.business.site/?utm_source=gmb&utm_medium=referral
  18. Палац ім. Г. Хоткевича – ULR : https://khpc.com.ua/
  19. Танцювальні студії, ансамблі Львів – ULR : https://infomisto.com/uk/lviv/catalog/tancyuvalni-studii-ansambli/
  20. Театри Львова. – ULR : https://lviv.kontramarka.ua/uk/theatre
  21. Центр творчості дітей та юнацтва Галичини: ЦТДЮГ … – ULR : https://ctdug.lviv.ua/
  22. Folk dance UBT Premiera ЛНУ ім. І. Франка – ULR : https://www.facebook.com/watch/?v=1363055984077200м

Матеріали

Методичні рекомендації

Після настановної конференції студенти від керівника університету практики отримують скерування. У перший день практики прибувають на місце проходження практики, де їх зустрічає керівник від бази практики. Упродовж перших двох днів кожного практиканта закріплюють за своїм підрозділом, кафедрою, групою, тощо.

Керівник організації видає наказ про проходження практики студентами.

У перший день студенти знайомляться з базою практики. Упродовж наступних 1–2 днів студенти складають календарний план роботи та графік відвідування місця проходження практики. У календарному плані повинно бути детально (за датами та годинами) описані види роботи студента під час проходження практики. У графіку відвідування зазначається дата, години та місце знаходження практиканта на базі практики. Один примірник графіка подається керівникові практики від кафедри режисури та хореографії для контролю.

Упродовж всієї практики студенти ведуть щоденник (отримують у керівника практики від кафедри), у якому занотовують результати спостережень, свої враження про побачене і пророблену роботу. Під час переддипломної практики студент виконує індивідуальне завдання (додаток 4) на задану тему, яку отримує персонально у керівника практики від університету. Упродовж всієї практики студенти ведуть щоденник (отримують у керівника практики від кафедри), у якому занотовують результати спостережень, свої враження про побачене і пророблену роботу. Робочі записи практиканта ведуться самостійно практикатом, таблиця заповняється відповідно до приведеного зразку (додаток 3), записи про пророблену роботу ведеться у описовій формі. Під час переддипломної практики студент виконує індивідуальне завдання.

 

ЗМІСТ ПРАКТИКИ

  • Ознайомлення із програмою практики, робочим планом, графіком праці, правилами оформлення документів звітності, характером і змістом індивідуальних завдань;
  • Ознайомлення студентів із організаціями, де відбуватиметься практика, керівниками підрозділів, особами, відповідальними за проведення практики на місцях.
  • Щоденна робота студентів над виконанням індивідуальних завдань.

Завдання на час проходження практики

Під час «Виробничої (переддипломної) практики» студенти повинні виконати наступні завдання:

  1. Скласти календарний план роботи.
  2. Підібрати тему для здійснення хореографічної постановки.
  3. Підібрати музичний матеріал для здійснення хореографічної постановки.
  4. Підготовити композиційний план постановочної роботи.
  5. Підібрати репрезентативну вибірку матеріалів для проведення постановки хореографічного твору.
  6. Провести дослідження учасників колективу, на який буде проведена постановочна робота.
  7. Здійснити постановку хореографічного твору.
  8. Провести аналіз отриманих даних постановочної роботи.
  9. Провести демонстраційну-презентацію хореографічного твору перед комісією до складу якої входять керівники виробничої практики від університету і бази практики.
  10. Опрацювати задуманий і отриманий матеріал.
  11. Вести робочі записи (якщо база проходження практики поза межами Львівського національного університету імені Івана Франка);
  12. Провести якісний аналіз отриманого результату.
  13. Підібрати матеріали для подальшого магістерського дослідження.
  14. Дати культурно-мистецьку оцінку результатам створення хореографічного твору.
  15. Оформити документи «Виробничої (переддипломної) практики».

ІНДИВІДУАЛЬНЕ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКЕ ЗАВДАННЯ

Індивідуальне науково-дослідницьке завдання студента-практиканта (опрацювання наукової теми, що обумовлюється з керівником від кафедри режисури та хореографії з кожним студентом-практикантом індивідуально). Студент отримує перед початком проходження практики на настановній конференції. Спрямованість індивідуального завдання:

  • описується хід постановочної творчо-мистецької роботи, умови та основні етапи творчої роботи;
  • з вичерпною повнотою викладаються результати власних творчих спостережень, як вони були отримані, та в чому полягає їх новизна;
  • дається оцінка повноти вирішення поставлених задач та достовірності отриманих результатів у втіленні творчої роботи;
  • порівнюються отримані результати з аналогічними результатами вітчизняних і зарубіжних дослідників.

 

Навчальна програма

Завантажити навчальну програму

Силабус: Силабус Виробнича (переддипломна) практика 024 Хореографія

Завантажити силабус