Виконавська майстерність хореографа
Тип: Нормативний
Кафедра: режисури та хореографії
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
9 | 3 | Немає |
10 | 3 | Іспит |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
9 | 16 | КМХ-51м | доцент Петрик О. О., доцент Кундис Р. Ю. |
КМХ-51мз | доцент Петрик О. О., доцент Кундис Р. Ю. | ||
10 | 32 | КМХ-51м | доцент Петрик О. О., доцент Кундис Р. Ю. |
КМХ-51мз | доцент Петрик О. О., доцент Кундис Р. Ю. |
Опис курсу
Курс розроблено таким чином, щоб надати учасникам необхідні знання з виконавської майстерності у класичному, народно-сценічному, українському та сучасному танцях, систематизувати та вдосконалити знання, набуті на під час навчання та оволодіти технологічними прийомами виконавської майстерності. Предметом вивчення навчальної дисципліни є виконавська майстерність основних видів хореографії, що викладаються у закладах вищої освіти для спеціальності Хореографія.
Метою вивчення нормативної дисципліни «Виконавська майстерність хореографа» є засвоєння теоретичних і практичних основ методики виконання і викладання рухів класичного, народно-сценічного, українського та сучасного танців, а також оволодіння технологічними прийомами хореографічних дисциплін. Запозичення майстерності та технічних елементів та інтеграція знань з різних видів хореографії.
Цілі курсу: підвищити професійний рівень фізичної та виконавської підготовки танцівника за допомогою запозичення, синтезу та інтеграції технічних рухів, які використовується професійними танцівниками.
Рекомендована література
Основна література
- Безпаленко Ю. Фундаментальні поняття про тіло танцівника в хореографії при викладанні класичного танцю у ВНЗ / Ю. Безпаленко // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих учених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники В. Ільницький, А. Душний, І. Зимомря]. – Дрогобич : Посвіт, 2021. – Вип. 43.
- Безпаленко Ю. Педагогічний досвід учнів В. А Вичегжаніна у системі формування основ класичного танцю. Не природна виворотність / Ю. Безпаленко, Г. Горбачук // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету ім. І. Франка. – Дрогобич, 2015. – Вип. 12. – С. 107–112. http://dspu.edu.ua/hsci/wp-content/uploads/2017/12/012-13.pdf
- Безпаленко Ю. Педагогічний досвід Володимира Андрійовича Вичегжаніна у системі формування основ класичного танцю / Ю. Безпаленко, Г. Горбачук // Вісник Львівського університету : зб. наук. праць. – Львів : ЛНУ ім. І. Франка, 2014. – C. 62–65. – (Серія мистецтвознавство; вип. № 14). file:///C:/Users/Lenovo/Downloads/3115-6690-1-PB.pdf
- Безпаленко Ю. Педагогічний досвід учнів Вичегжаніна В. А. у системі формування основ класичного танцю: голова (частина перша) / Ю. Безпаленко, А. Іващишин // Музичне мистецтво ХХІ століття – історія, теорія, практика : науковий журнал. Інституту музичного мистецтва Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. – Дрогобич – Кельце – Каунас – Алмата : Посвіт, 2017. – Вип. 2 – С. 104–110.
- Безпаленко Ю. Особливості положення голови танцівника в просторі / Ю. Безпаленко // Сучасне хореографічне мистецтво: підґрунтя, тенденції, перспективи розвитку : навчально-методичний посібник [упоряд. О. Плахотнюк]. – Львів : СПОЛОМ, 2016. – С. 88–94.
- Березова Г. Класичний танець у дитячих хореографічних колективах / Г. Березова. – Київ : Музична Україна, 1990. – 256 с. – (2-е).
- Цвєткова Л. Методика викладання класичного танцю / Л. Цвєткова. – Київ : Альтерпрес, 2007. – 324 с. – (2-е)
- Бугаєць Н. А. Народно-сценічний танець: вправи біля станка: посіб. для студ. спец. «Хореографія» / Н. А. Бугаєць, О. В. Ліманська. – Харків: [XНПУ ім. Г. С. Сковороди], 2009. – 137 с.: мал.
- Зайцев Є., Колесниченко Ю. Основи народно-сценічного танцю: навчальний посібник для вищих закладів культури і мистецтв І – ІV рівнів акредитації / Є. Зайцев. – Видання друге, доопрацьоване і доповнене. – Вінниця: Нова книга, 2007. – 416 с.
- Кіптілова Н. В., Костур І. А., Колесник С. І. Навчально-методичні вказівки для виконання обов’язкового самостійного завдання на тему: «Методика роботи над створенням етюдів у характерах народно-сценічних танців освоєних за попередні семестри навчання» з дисципліни «Теорія та методика викладання народно-сценічного танцю» / Н. В. Кіптілова, І. А. Костур, С. І. Колесник. – Львів : ЛНУ ім. Івана Франка, кафедра режисури та хореографії, 2022
- Кіптілова Н. В., Костур І. А. Навчально-методичні вказівки для виконання обов’язкового самостійного завдання на тему: «Методика роботи над створенням комбінацій екзерсису біля опори в характерах народно- 4 сценічних танців освоєних за попередні семестри навчання» з курсу «Теорія та методика викладання народно-сценічного танцю» / Н. В. Кіптілова, І. А. Костур – Львів : ЛНУ ім. Івана Франка, кафедра режисури та хореографії, 2022 – 18 с.
- Nadiya Kiptilova, AisheVelilyaeva. Reflection of national traditions of crimeantatars on the example of dance analysis «Ag’ir ava vehaitarma». International Scientific Conference Innovation in Science: Global Trends and Regional Aspect: Conference Proceedings, March 12–13, 2021. Riga, Latvia: «Baltija Publishing». pp. 237–240. URL: http://www.baltijapublishing.lv/omp/index.php/bp/catalog/view/117/3178/6708 –1
- Аксьонова І. Ю. Основи українського народно-сценічного танцю: історичні аспекти: Навчально-методичний посібник для студентів спеціальності «Хореографія». – Рівне РДГУ, 2009. – 26 с.
- Василенко. К. Ю. Лексика українського народного-сценічного танцю. – 3-те вид. – Київ : Мистецтво, 1996. – 496 с. 11.
- Василенко. К. Ю. Український танець [підручник] / К. Ю. Василенко – Київ :ІПК ПК, 1997. – 282 с.
- Верховинець В. М. Теорія українського народного танцю: 5-те видання, доповнене. – Київ: Музична Україна, 1990. – 150 с.
- Голдрич О. С. Танцюймо разом: Танці з репертуару народних ансамблів вишів м. Львів: “Черемош”, “Полонина”, “Підгір’я”. – Львів: Сполом, 2006. – 288 с
- Українське хореографічне мистецтво в контексті світової художньої культури (сучасний поліжанровий дискурс) : колективна монографія / за заг. ред. О. А. Плахотнюка. – Львів : СПОЛОМ, 2020. – 316 с. Плахотнюк О.А. статті з монографії Українське хореографічне мистецтво в контексті світової художньої культури pdf
- Шкутяк Т. Проблематика зниження інтересу до народного танцював в умовах популяризації сучасного хореографічного мистецтва / Т. Шкутяк // Вісник ЛНУ ім. Івана Франка: зб. наук. праць; Вип. № 14. – Львів : ЛНУ ім. Івана Фрака, 2014. – C. 120–124.
- Костур І. Методика викладання гуцульських народних танців / І. Костур // Матеріали студентських наукових конференцій кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи “Актуальні проблеми української освіти” / Відп. за вип. О. Квас, упоряд. М. Крива. – Вип. 14. – Львів: Малий видавничий центр ЛНУ ім. І. Франка, 2020. – С. 65 – 67/
- Костур. Методика викладання гуцульських народних танців. 3. Костур І. Збереження хореографічних стилістичних особливостей гуцульської хореографії / І. Костур // Виховний та мистецький вплив сучасного хореографічного мистецтва: тенденції та перспективи розвитку : збірник статей / упоряд. О. А. Плахотнюк. – Львів : Кафедра режисури та хореографії Факультет культури і мистецтв, ЛНУ імені Івана Франка, 2020. – Вип. 5. – С.3. Костур Збереження хореографічних стилістичних особливостей гуцульської хореографії
- Кіптілова Н. В. Гопак – один з феноменів українського танцю / Н. В. Кіптілова // Вісник Львівського університету. Серія: Мистецтвознавство. – 2014. – Вип.14. – С. 75–81. URL: “Вісник Львівського університету. Серія Мистецтвознавство” Випуск 14.
- Mannings S. A. Ecstasy and the demon: feminism and nationalism in the dances of Mary Wigman. London: University of California Press, 1993. 16.
- McDonagh D. Preface. Intarnational Dictionary of Modern Dance. Ed.: Taryn Benbow Pfalzgraf with a pref. by Don Mcdonagh. – Detroit ect.: St. James press, cop. 1998. P. VІІ–IX.
- Українське хореографічне мистецтво в контексті світової художньої культури (сучасний поліжанровий дискурс) : колективна монографія / за заг. ред. О. А. Плахотнюка. – Львів : СПОЛОМ, 2020. – 316 с. Плахотнюк О.А. статті з монографії Українське хореографічне мистецтво в контексті світової художньої культури pdfПлахотнюк А. Формирование контемпорари джаз-танца (contemporary jazz-dance) / А. Плахотнюк // Сб. науч. статей. Исторические, философские, политические и юридические науки, культурология и искусствоведение. Вопросы теории и практики. – Тамбов : Грамота, 4 2014. – № 5 (43), часть ІІ. – С. 144–147.
- Plahotnyuk A. Contemporary jazz-dance та його практики в системі хореографічної освіти України / A. Plahotnyuk // LwowskoRzeszowskie Zeszyty Naukowe (Львівсько-Ряшівські наукові зошити) : зб. наук. праць. – Rzeszów – Львів : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego. – W. № 1, – – 2013.–S. 261–268. Plahotnyuk A. Contemporary jazz-dance та його практики в системі хореографічної освіти України PDF8. BenbMaletic V. Body – Space – Expression. The development of Rudolf Laban’s Movement and Dance Concepts. Berlin, New York, Amsterdam: Mouton De Gruyter, 1987.
- Plahotnyuk A. Pedagogical methods of dance art therapy practice jazz dance / A. Plahotnyuk // Vzdelávanie a spoločnost / Medzinârodnÿ nekonferencnÿ zborrnk. – Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2016. – S. 487–494. (ISBN 978-80-555-17112-4)
- Кінезіологія танцю : колективна монографія / за заг. ред. О. Плахотнюка. – Львів : СПОЛОМ, 2020. 3. Cтив Пекстон. Заметки о внутренней техники. URL: http://old.girshon.ru/www.dancetrio/Articles/paxton2.htm (дата звернення: 19.11.2019).– 244 с.
- Плахотнюк О. А. Сценічні та побутові форми джаз-танцю / О. А. Плахотнюк // зб. наук. праць. Вісник ЛНУ ім. Т. Шевченка:– Луганськ : ЛНУ ім. Т. Шевченка. Серія педагогічні науки. – 2013. – Вип. № 10 (269). – Ч. ІІ – С. 130–139. http://nbuv.gov.ua/UJRN/vluf_2013_10(2)__23
- Коновалова Г.О. Контактна імпровізація як елемент вдосконалення професійної майстерності танцівника. URL: file:///Users/taras_tuchapskyi/Downloads/Vknukim_myst_2011_25_10.pdf (дата звернення: 20.11.2019). 6. . Steve Paxton. Small dance. 1977. URL: https://myriadicity.net/contactimprovisation/contact-improv-as-a-way-ofmoving/steve-paxton-s-1977-smalldance-guidance/@@aws-content-pdfbook (дата звернення: 18.11.2019).
- Скиба Ю. Руслан Баранов – майстер контактної імпровізації / Ю. Скиба // зб. наук. студ. наук. праць «Культурно-мистецькі ескізи». – Львів : ЛНУ ім. Івана Франка, 2019. – С. 95–99.Скиба Ю.Ю. Руслан Баранов -майстер контактної імпровізації PDF
- Кравчук О.Г Імпровізаційні витоки та форми сучасного танцю [Електронний ресурс] / О.Г. Кравчук // Вісник МСУ, мистецтвознавство. – 2011. – т.XIV. – № 2
- Gaga people. Dancers. Creator and choreographer Ohad Naharin. 2018. URL: https://www.gagapeople.com/en/ (дата звернення: 17.11.2019). 3. Plakhotnyuk О. Formation of dance movement kinesiology as a scientific
- Дункан А. Танець майбутнього. // Моє життя. – Київ, 1994.
- Tommi Himberg, Julien Laroche, Romain Bigé, Megan Buchkowski, Asaf Bachrach. Coordinated Interpersonal Behaviour in Collective Dance Improvisation: The Aesthetics of Kinaesthetic Togetherness. Behavioral Sciences, MDPI, 2018, 8 (2), pp.23. ff10.3390/bs8020023ff. ffhalshs01967633f
Інтернет ресурси
- Юлія Безпаленко – Режим доступу до ресурсу : https://www.youtube.com/@user-xs3xj3vn9y/videos
- Королівський балет Великобританії. Класичний урок. частина 1. 2017 рік. – Режим доступу до ресурсу : https://www.youtube.com/watch?v=eLn8qacjTqk
- The Royal Ballet company class in full #WorldBalletDay 2019 – Режим доступу до ресурсу : https://www.youtube.com/watch?v=M8zytT-8uuI&t=40s
- WORLD BALLET DAY 2019 | Staatsballett Berlin – Режим доступу до ресурсу : https://www.youtube.com/watch?v=FoF3xeWObD4
- World Ballet Day 2022 │ Hong Kong Ballet Company Class – Режим доступу до ресурсу : https://www.youtube.com/watch?v=bo5dZQFIuO0
- World ballet day – Режим доступу до ресурсу : https://www.youtube.com
- Проект «Танці нашої спадщини» – Режим доступу : https://youtu.be/3Sq40BGhioU
- . 3 курс 2 семестр 2018 рік 1ч. – Режим доступу : https://youtu.be/8CCU3SnRf2E
- Державний екзамен студентів-хореографів ЛНУ ім. І. Франка 2017. – Режим доступу : https://www.youtube.com/watch?v=4Ot4w2UmeLY&t=2668s
- Хореографи ЛНУ. Держекзамен. – Режим доступу : https://www.youtube.com/watch?v=siBFjts9j6c&t=5002s
- Лезгинка Сухишвили. Грузинский танец Цдо. – Режим доступу : https://www.youtube.com/watch?v=beGFvcHq_yg
- Он-лайн лекція Міранди Багдадішвілі (м. Батумі, Грузія) Тема: Грузинський танцювальний фольклор. – Режим доступу : https://www.youtube.com/watch?v=UvfLZJOqsIo
- Цыганская Сюита. ансамбль им. П. П. Вирского. – Режим доступу : https://www.youtube.com/watch?v=MYaeDg3S360
- Melina Najjar–Flamenco dance Farrucawith Yazan Ibrahim. – Режим доступу : https://youtu.be/eIBCd4zmPDA
- Placido Domingo sings Jota from Ladoloresby Breton. – Режим доступу : https://youtu.be/vgrB_tL–zrk
- Verkhovyna Ukraine – Режим доступу : https://www.youtube.com/@verkhovynaukraine251/videos
- Virsky official – Режим доступу : https://www.youtube.com/@VIRSKYOFFICIAL/videos
- Italia Conti Virtual – Режим доступу : https://www.youtube.com/@ItaliaContiVirtual/videos
- The Place – Режим доступу : https://www.youtube.com/@theplace/videos
- GNI Dance Company[지니댄스학원 컴퍼니] – Режим доступу : https://www.youtube.com/@gnidance1studio/videos
- Steps On Broadway – Режим доступу : https://www.youtube.com/@StepsNYC/videos
- Nederlands Dans Theater (NDT) – Режим доступу : https://www.youtube.com/@neddanstheater/videos
- Ruslan Baranov – Режим доступу : https://www.youtube.com/@ruslanbaranov8539/videos
- Gaga Movement Language – Режим доступу : https://www.youtube.com/@gagamovementlanguage/videos