Історія української музики (014 Середня освіта (Музичне мистецтво))
Тип: Нормативний
Кафедра: музичного мистецтва
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
5 | 1.5 | Іспит |
6 | 1.5 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
5 | 16 | доцент Дубровний Т. М. | КМО-31, КМО-32 |
6 | 16 | доцент Дубровний Т. М. | КМО-31, КМО-32 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
5 | 16 | КМО-31 | доцент Дубровний Т. М. |
КМО-32 | доцент Дубровний Т. М. | ||
6 | 16 | КМО-31 | доцент Дубровний Т. М. |
КМО-32 | доцент Дубровний Т. М. |
Опис курсу
Курс розроблено таким чином, щоб студент засвоїв певні значення та функційність в музично-історичному процесі, його тяглість, спадкоємність на всіх щаблях розвитку; грамотно володів певним масивом артефактів, подій, імен, дат; ознайомився з творчістю композиторів, які творили парадигму української музичної культури, підвищив свій загальний культурологічний рівень. Тому у курсі представлено як огляд основних концепцій осмислення явища національної музичної мови крізь призму творчості композиторів минулих століть, так і сучасні явища музичного життя, а також загальні процеси і тенденції розвитку національної музики ХХ ст.
Метою вивчення нормативної дисципліни «Історія української музики» є ознайомити студентів з процесами, які відбувалися в українському музичному мистецтві упродовж століть. Цілі вивчення дисципліни сформувати у студентів чітке розуміння основних мовно-стильових канонів в музиці; ознайомити студентів з етапами української музичної культури в один зі складних та водночас важливих періодів становлення та остаточного формування національної композиторської школи. Після завершення цього курсу студент повинен:
Знати певний масив артефактів, подій, імен, дат; зрозуміти їх значення, функційність в музично-історичному процесі; усвідомити його тяглість, спадкоємність на всіх щаблях розвитку;
Вміти прослідковувати генетичні зв’язки з творчістю композиторів-класиків; „вписати” сучасні явища музичного життя в загальні процеси і тенденції розвитку національної та світової музики ХХ ст.
Рекомендована література
Основна література:
- Грабович Г. Дослідження. Ессе. Полеміка. – Київ: Основа, 1997.
- Грінченко М. Історія української музики. – Київ: Книгоспілка, 1922.
- Дубровний Т. Камерно-інструментальний ансамбль: історія, теорія, практика / Наукові збірки ЛНМА ім. М. В. Лисенка. – Критика. – Вип. 24.: зб. Статей., Серія: виконавське мистецтво. Кн. 1. – Львів. – Сполом, 2010. – 458 с. // Камерно-інструментальний ансамбль: історія, теорія, практика / Наукові збірки ЛНМА ім. М.В.Лисенка. – Виконавське мист-во. – Вип. 25. – До 60-річчя кафедри камерного ансамблю та квартету ЛНМА ім. М. В. Лисенка. – Львів: Сполом, 2011. – С. 409–412.
- Історія української музики. – Київ: Наукова думка, 1992. – Т.4.
- Козаренко О. Феномен української національної музичної мови. – Львів: НТШ, 2000.
- Музично-історичні концепції у минулому і сучасності. – Львів: Сполом, 1997.
- Ржевська М. На зламі часів. – Київ: Автограф, 2005.
Додаткова література:
- Архімович Л. Шляхи розвитку української радянської опери. – Київ, 1970.
- Булат Т. П. Український романс. – Київ: Наук. думка, 1979.
- Гордійчук М. На русалчин великдень // Творчість М. Леонтовича. – Київ: Муз. Україна, 1977. – с. 37-62.
- Гордійчук М. Хорові твори М. Леонтовича. – Київ, 1977.
- Горюхіна Н., Єфремова Л. К. Г. Стеценко. – Київ: Мистецтво, 1950.
- Грабович Г. Дослідження. Ессе. Полеміка. – Київ: Основа, 1997.
- Грицак Я. Нарис історії України. Формування модерної української нації ХІХ-ХХ ст. – Київ: Генеза, 1996.
- Грінченко М. К. Стеценко // Вибране. – Київ: 1959. – С. 490-510.
- Грінченко М. М. Леонтович // Вибране. – Київ, 1959.
- Грінченко М. М. Леонтович // Вибране. – Київ, 1959.
- Гунчак Т. Україна: перша половина ХХ ст. Нариси політичної історії. – Київ: Либідь, 1993.
- Дубровний Т. Традиція домашнього музикування в Галичині першої половини ХХ століття. Вісник Львівського університету. Серія Мистецтвознавство. Львів, 2014. Вип. 14. С. 180–185.
- Дубровний Т. Фортепіанна творчість Анатоля Кос-Анатольського в проекції стилю доби: Монографія. Львів: НТШ, 2007. 184 с.
- Іванов В. Маловідомі сторінки хорової творчості М. Д. Леонтовича // Духовні хорові твори. – Київ: Муз. Україна, 1993. – С. 3-8.
- Козаренко О. Сакральна творчість українських композиторів ХХ ст. в контексті національних музично-семіотичних процесів // Какофонія. – Львів, 2002. – Вип. 1. – С. 150-161.
- Лісецький С. Риси стилю творчості К. Стеценка. – Київ: Муз. Україна, 1977.
- Ляшенко І. Етнологічні основи українського художнього культурознавства // Укр. художня культура. – Київ, Либідь, 1996.
- Пархоменко Л. О. К. Г. Стеценко. – Київ: Муз. Україна, 1973.
- Творчість М. Леонтовича // Зб. статей. – Київ: Музична Україна, 1977.
- Юрченко М. Духовна музика // Історія української музики. – Київ: Наук. думка, 1992. – Т. 4. – С. 106-116.
- Яросевич Л. Співвідношення слова і музики у творчості К. Г. Стеценка // Укр. музикознавство. – Київ, 1984. – Вип.. 19. – С. 9-19.