Український музичний постмодернізм (025 Музичне мистецтво)
Тип: На вибір ВУЗу
Кафедра: музикознавства та хорового мистецтва
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
10 | 4 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
10 | 16 | доцент Дубровний Т. М. | КММ-1м |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
10 | 16 | КММ-1м | доцент Дубровний Т. М. |
Опис курсу
Дисципліна «Український музичний постмодернізм» є вибірковою дисципліною з циклу професійної підготовки зі спеціальності 025 Музичне мистецтво, ОП «Музикознавство».
Курс розроблено таким чином, щоб студент засвоїв певні значення та функційність в музично-історичному процесі, його тяглість, спадкоємність на всіх щаблях розвитку; грамотно володів певним масивом артефактів, подій, імен, дат; ознайомився з творчістю композиторів, які творили парадигму українського музичного постмодерну, підвищив свій загальний культурологічний рівень. Тому у курсі представлено як огляд основних концепцій осмислення явища постмодернізму в різних галузях (літературі, філософії, художньому та образотворчому мистецтвах), так і тенденцій, які були адаптовані й представлені в композиторській творчості останнього тридцятиліття ХХ століття.
Метою вивчення нормативної дисципліни «Український музичний постмодернізм» є ознайомити студентів з процесами, які відбувалися в українському музичному мистецтві середини ХХ – початку ХХІ століття.
Цілі вивчення дисципліни:
– сформувати у студентів чітке розуміння основних мовно-стильових канонів в музиці;
– ознайомити студентів з особливостями композиторського письма.
Після завершення цього курсу студент буде:
знати:
– певний масив артефактів, подій, імен, дат;
– розуміти їх значення, функційність в музично-історичному процесі;
– усвідомити його тяглість, спадкоємність на всіх щаблях розвитку;
вміти:
– прослідковувати генетичні зв’язки з творчістю композиторів-класиків
– “вписати” сучасні явища музичного життя в загальні процеси і тенденції розвитку національної та світової музики ХХ ст.
Рекомендована література
Берегова О. Постмодернізм у камерних творах українських композиторів 80–90-х років ХХ ст. Київ, 1999. 141 с.
Болєцкий В. Лови на постмодерністів. 12 польських есеїв. Київ: Критика, 2001. С. 225-249.
Гуменюк Т. Модернізм та постмодернізм: дискурсивна практика. Вісник Харківського нац. уніве-ту. 2004. Вип. 24. С. 180-189.
Дубровний Т. Постмодернізм в українській музиці. Генеза та етапи розвитку. Фортепіанна творчість Анатоля Кос-Анатольського в проекції стилю доби: Монографія. Львів: НТШ, 2007. С. 9-37.
Дубровний Т. Камо грядеши, постмодернізме? Музика в просторі сучасності: друга половина ХХ – початок ХХІ ст. Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. Київ, 2007. Вип. 68. С. 233-242.
Дубровний Т. Формування нової соціокультурної парадигми української музичної культури у вимірі постмодернізму / Записки товариства імені Шевченка / Праці музикознавчої комісії [100-річчю львівського музикознавства присвячується]. – Ред. О. Купчинський. – Львів, 2014. – Том CCLХVII. – С. 61-66.
Дубровний Т. Еволюція жанру пісні в Україні (від фольклору до кітчу та шлягера)/ Дубровний Т./ Трансформація музичної освіти і культури: традиція і сучасність : матеріали Міжнародної науково-творчої інтернет-конференції (3–5 травня 2021 р., м. Одеса) / ред. кол.: О. Л. Олійник, О. Л. Зосім, О. М. Маркова [та ін.] ; М-во культ. та інформ. політики України ; Одес. нац. муз. академ. ім. А. В. Нежданової ; Одес. орг. Нац. спіл. композ. України. — Одеса: Астропринт, 2021. — С. 63-65.
Дувірак Д. Мистецтво постмодерної епохи // Syntagmation: збірка наук. статей на пошану С. Павлишин. – Львів, 2000. – С. 51-66.
Жицінський Ю. Бог постмодерністів. – Львів, вид. УКУ, 2004. – 164 с.
Зінкевич О. Музичний процес чи його імітація? // Музика, 1993. – №1. – С.6-8.
Кияновська Л. М. Скорик: творчий портрет композитора в дзеркалі епохи. – Львів: Сполом, 1998. – 208 c.
Козаренко О. Від модернізму до постмодернізму (парадигма розвитку гал. музики ХХ ст). Мusica galiciana. Rzeszow, 2000. С. 247-252.
Козаренко О. Національна музична мова в дискурсі постмодернізму // Феномен української національної музичної мови. – Львів, Вид. НТШ, 2011. – С. 218-254.
Козаренко О. Феномен української національної музичної мови. – Львів: Вид. НТШ, 2011. – 285 c.
Павлишин С. Музика двадцятого століття: Навчальний посібник. – Львів: БаК, 2005. – 232 с.
Станкович-Спольська Р. Фольк-опера Є.Станковича “Цвіт папороті” як факт національної історії // Київське музикознавство. Вип. 8. – К.: КДВМУ, 2002. – С. 180-188.
Станкович-Спольська Р. Неофольклоризм в опері ХХ століття і “Цвіт папороті” Є.Станковича // Музика у просторі культури. Науковий вісник НМАУ ім. П.І.Чайковського. Вип. 33. – К.: НМАУ, 2004. – С. 254-263.
Станкович-Спольська Р. Фольклорні джерела “Цвіту папороті” Є. Станковича // Київське музикознавство. Вип. 11. – К.: КДВМУ, 2004. – С. 123-131.
Сюта Б. Кіч у стильових параметрах українського музичного постмодернізму // Записки НТШ. – Праці музикознавчої комісії. – Т. CCXLVII. – Львів, 2004. – С. 138-153.