Танець і суспільство

Тип: На вибір студента

Кафедра: режисури та хореографії

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
33Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
316доцент Плахотнюк О. А.
36доцент Плахотнюк О. А.

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
316доцент Плахотнюк О. А.
34доцент Плахотнюк О. А.

Опис курсу

Дисципліна «Танець і суспільство» є вибірковою  дисципліною з циклу загальної підготовки яка викладається на ІІ курсі 3 семестр. в обсязі 3 кредитів (за Європейською Кредитно-Трансферною Системою ECTS).

Упродовж багатьох століть українська культура сформувала виразні національні зразки народної художньої творчості та професійного мистецтва, серед яких танець зберіг яскраві національні та регіональні ознаки. Проблеми культурного життя і агресивні негативні впливи чужих ідеологій ХІХ-ХХ століть, цілеспрямоване применшення високого рівня зокрема українського хореографічного мистецтва викликають нагальну потребу у вихованні свідомої сучасної творчої молоді, яка активно сприятиме розвитку українського танцю.

Ціль курсу формування свідомого громадянина України, обізнаних в мистецтві танцю.

Програмою курсу передбачено ознайомлення з діяльністю творчих колективів та відомих хореографів у різних регіонах України та світу – автентичні та характерні особливості репертуару, артистів та сучасні тенденції розвитку хореографії

Здобуті знання дозволять аналізувати танець світу та України з кінця XІX століття до сучасного періоду.

Курс «Танець і суспільство» мета якого усвідомлення значного впливу сучасних тенденцій розвитку мистецтва. а саме хореографічного мистецтва та його взаємодії з суспільним життям, набуття навиків створення можливості для розвитку та самовираження для всіх митців, незалежно від виду мистецтв.

Загальна мета – надати студентам знань, навичок і розуміння для того, щоб вони могли ефективно розвивати себе у сфері хореографічного мистецтва, бути креативними та критично мислячими громадянами України.

Мета курсу Мета вибіркового навчального курсу з танець і суспільство навчити аналізувати різноманітні варіювання сприйняття танцю суспільством в залежності від конкретного запиту людини її освіти та філософії сприйняття хореографічного мистецтва.

Рекомендована література

  1. Основна література
  2. Герц І., Мова Л., Кебас О., Бойко О., Журавльова А. Сучасний танець:шляхи творчого вдосконалення: навчальний посібник. Київ : Видавничий центр КНУКіМ, 2021. – 241.
  3. Макарова З. Методика виконання сучасних напрямків хореографічного мистецтва / З. Макарова. – Київ : КНУКіМ, 2017. – 116 с.
  4. Плахотнюк О. А. Стилі та напрямки сучасного хореографічного мистецтва – Львів. ЦТДЮГ, 2009. – 80 с.
  5. Погребняк М. М. Нові напрями театрального танцю ХХ – поч.. ХХІ століття : історико-культурні передумови, крос-культурні звязки, стильова типологія : монографія / М. М. Погребняк. – Київ : ПП «Астрая». 2020. – 327 с.
  6. Сучасне хореографічне мистецтво: підґрунтя, тенденції, перспективи розвитку : навчально-методичний посібник / упор. О. Плахотнюк. – Львів : СПОЛОМ, 2016. – 240 с.
  7. Сучасне хореографічне мистецтво: підґрунтя, тенденції, перспективи розвитку. ІІ частина : навчально-методичний посібник / упоряд. О. А. Плахотнюк. – Львів : СПОЛОМ, 2018. – 222 с.
  8. Сучасне хореографічне мистецтво: тенденції та перспективи розвитку.: навчально-методичний посібник / упоряд. О. А. Плахотнюк. – Львів : ЛНУ ім. Івана Франка кафедра режисури та хореографії, 2020. – Ч. ІІІ – 134 с.
  9. Сучасний танець. Основні теорії і практики : навч. посіб. / О. О. Бігус, О. О. Маншиліна, Д. О. Кондратюк. Л. В. Мова, А. В. Журавльова, І. І. Герц, Н. П. Донченко, Н. В. Батєєва. – Київ : Видавництво Ліра-К, 2016. – 264 с.
  10. Шабаліна О.М. Пластичність. Мова. Тіло : монографія / О. М. Шабаліна. – Київ : ФО-П Поліщук О. В., 2017. – 194 с.
  11. Шариков Д. І. Класифікація сучасної хореографії. – К. : Видавець Карпенко В. М., 2008. – 168 с.
  12. Допоміжна література
  13. Борсук Н. Танці в сучасних ритмах: нариси. / Навчально-методичний посібник // Н. Бурсук, А. Тараканова. – Вінниця : Нова книга, 2014 – 52 с.
  14. Годовський В. М., Горбачу Р. Л. Модерн танець (хронологічна таблиця історії розвитку): Навчально-методичний посібник з дисципліни “Методика викладання модерн танцю для студентів І курсу спеціалізації “Хореографії”. – Рівне: РДГУ, 2005. – 20 с.
  15. Дальсарт Франсуа, Система виразності людини / Пер. з англ. М. Шкарабана. – К. : Театр-лабораторія «Nesctntes», 1998. – 28 с. (Сер. «Підручний порадник для актора»).
  16. Жак-Далькроз Еміль. Евритмія / Пер. з англ.. М. Шкарабана. – К. : Театр-лабораторія «Nesctntes», 1998. – 44 с. (Сер. «Підручний порадник для актора»).
  17. Лепша І.Д. 100 облич української естради. – Чернівці: Молодий буковинець, 2010. – 408 с.
  18. Пастернакова М. Українська жінка в хореографії. – Вінніпег, Едмонтон: Накладом Союзу України Канади з фундації ім. Наталії Кобринської, 1963. – 216 с.
  19. Плахотнюк О. А. Джаз-танець як феномен художньої культури : дис. … канд. мистецтвознавства : 26.00.01 – Теорія й історія культури / Олександр Анатолійович Плахотнюк – Львів, ЛНУ ім. Івана Франка, 2016. – 295 с.
  20. Плахотнюк О. А. Основи сучасної хореографії (Джаз-модерн танець, популярні масові танці) / Програма для вищих навчальних закладів культури і мистецтв І-ІІ рівня акредитації. Спеціалізація “Народна хореографія”. – Київ: Державний методичний центр навчальних закладів культури і мистецтв, 2006 – 20 с.
  21. Погребняк М. М. Танець «модерн» ХХ ст. : витоки, стильова типологія, панорама історичної ходи, еволюція : монографія / М. М. Погребняк. – Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка. 2015. – 312 с.
  22. Сучасні проблеми світового та вітчизняного мистецтва: прогр. і навч.-метод. матеріали для студентів магістратури денної та заочної форми навчання / Харківська державна академія культури; уклад. О. І. Чапалов. – Харків, 2010 – 22 с.
  23. Чепалов О. І. Хореографічний театр. Західної Європи ХХ ст.: монографія / О.І. Чепелов; Харк. держ. акад. культури. – Харків : ХДАК, 2011 – 344 с.
  24. Шабаліна О.М. Модерний танець жінок-балетмейстерів заходу ХХ століття: культурологічний аспект. Автореферат дисертації на здобуття ступеня кандидата мистецтвознавства. – Харків, 2010. – 20 с.
  25. Шалапа С. В. Теорія і методика викладання спортивного танцю / С. В. Шалапа. – К. : НАКККіМ, 2015. – 396 с.
  26. Шалапа С. В. Теорія і методика викладання спортивного танцю / С. В. Шалаба, В. В, Демещенко. – Київ : СІК Груп, 2017. – 332 с.
  27. Шариков Д. І. “Contemporary dance” у балетмейстерському мистецтві: Навчальний посібник. – Київ: КиМУ, 2010. – 173 с.
  28. Шариков Д. І. Неокласицизм у хореографічній культурі: ґенеза і концепція балетного театру / Д. І. Шариков. – Вінниця : ТОВ «Нілан-ЛТД», 2017. – 304 с.
  29. Шариков Д. І. Сучасна хореографія як феномен художньої культури ХХ століття. / Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства. – К.: Державна академія керівних кадрів культури і мистецтв, 2008. – 20 с.
  30. Шариков Д. І. Хореографія: навчальний посібник для студентів ВНЗ «Театральне мистецтво» / Шариков Д. І. – Київ : КиМУ, 2011. – 184 с.
  31. Яців Р. Оленка Гердан-Заклинська. Життя і творчість : біографічний нарис / Роман Яців – Львів : Інститут народознавства НАН України ; Львівська національна академія мистецтв, 2013. – 60 с. : іл..
  32. Іншомовна література
  33. Основна
  34. Bausch Pina. Tanztheater. – K. Kieser Verlag. Dr. Klaus, Munchen, 2008. – 300 c.
  35. Czorny M. Postaćs ceniczna aktora-tancerza. – Warszawa : CONVIVO, 2021. – 400 p.
  36. Sosnowska F. Performans oporu. Warszawa : Bęc zmiana, 2018. 224 p.
  37. Pod red. V. Kuleszy, J. Sbchana, H. Wróblewskiej. Warszawa : Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Instytut Teatralny sm. Zbigmiewa Raszewskiego, 209. 128p.
  38. Pod red. J. Zielińskiej. – Warszawa : U-Jazdowski, 2020. 302 p.
  39. Estetyka/Inestetyka. Współteorie działań artystycznygh. Red. naykowa: M. Falkowski, P. Graczyk, C. Woźniak. Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagielljńskido, 2020. 284 p.
  40. Schneider R. Pozostaje performans. Kraków : Wydawnictwo ksiegarnia Akademicka, 2020. 408 p.
  41. Іншомовна література
  42. Додаткова
  43. Alwin Nikolais, Murray Louis. – Dance technique: A Philosophy and Method of Modern Dance. – New York, London: Routiedqe, 2005. – 259 c.
  44. Au S. Ballet and Modern Dance. Third edition. Revised and extended. – London : Thames & Hudson world of art, 2012. – 232 p.
  45. Bak J. Taniec nowoczesny / Jolanta Bak. – Bielsko-Biała : Dragon, 2016. – 32 st.
  46. Banes S. Terpsychora w tenisówkah. Taniec post-modern / S. Banes. – Krakow : Instytut muzyki i tańca, 2017. – 280 s.
  47. Bernad A., Wessel-Therhron B. Taneiec jazzjwy. – Warszawa: ISKRY, 2000. – 184 с.
  48. Codzienność performatywnośś demokracja. Pedagogira wobec norm źyciowych i problematyki nienormarywności. Pod red. L. Kohciewicz, B. Simlat-Źuk. Gdańsk : Wydawnictwo Naykowe Katedra, 2015. 372 p.
  49. Czechlewska Z. Historia tańca / Z. Czechlewska. – Warszawa : SBM, 2018. – 128 s.
  50. Kluz-Chałanda W. Historia marzeń i pasji/ monografia Zespołu Ekrol w 40-lecsa istnienia. – Łańcut, 2016 – 292 s.
  51. Nowy taniec / red. Witold Mrozek. – Warszawa : Wydawnictwo krynyri politycznej, 2012. – 178 s.
  52. Pastuszak K-J. Ankoku Butōhijikaty tatsumiego teatr Ciała-w-kryzysie / K-J.Pastuszak – Kraków : Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS, 2014. – 682 s.
  53. Przyjdźcie, pokaż Wam, co robimy O improwizacji tańca. – Łódź : Muzeum Stuki, 2013. – 354 s.
  54. Rembowska A. Piny Bauch. Sny i rzeczywistość / Aleksandra Rembowska. – Warszawa : Wydawnactwo Trio, 2009. – 248 s. : il.
  55. Sier-Jnik Barbara. Post modern dance. Zarys problematyki – tworcy i techniki. – Warszawa : Centrym edukacji artystyczntj. Centrym animacji kyltury: 1995. – 204 s.
  56. Šmolik P. Soubor Nămĕtů ke Cvičeni v Základni Tĕlesné a Pohybové Prúpravĕ / P. Šmolik. – Praha : ÚV SSM, 1980. – 126 s.
  57. Pod red. M. Michałowska-Barłóg przy współpracy S. Drajewskiego. – Poznań : Kronika Mista Poznania 2017/2. – 288 p.
  58. Stearns M., Stearns J. Jazz Dance. The Story of American Vernacular Dance / Marshall Stearns, Jean Stearns. – New York : Da Capo Press, 1994. – 476 p.
  59. Strategie choreograficzne nowe perspektywy / red. T. Ciesielskiego, M. Bartosiaka. – Łódź-Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódźliego, 2017. – 182 s.
  60. Turska Irena. Spokanie ze sztura tanca. – Kraków : Polske Wydawnictwo Myzyczne SA, 2000. – 152 s.
  61. Wiszniewski W. Uzdzawiajacy taniec. Terapeutyczne zastosowanie ruchu I tanca. – Bialystok : Studio astropsychologii, 2003. – 120 s.
  62. Інформаційні ресурси
  63. American Psychiatric Association URL : https://www.psychiatry.org/
  64. Ballet / Encyclopedia URL : https://www.encyclopedia.com/literature-and-arts/performing-arts/dance/ballet
  65. Ballet dance. Britannica. URL: https://www.britannica.com/art/ballet
  66. Ballet Encyclopedia / the Ballet. URL: https://www.the-ballet.com/encyclopedia.php
  67. Breathing to music videos URL : https://www.recoverycollegeonline.co.uk/recovery-wellbeing/music/breathing/#motown
  68. International Encyclopedia of Dance. 6-Vol. Editor: Selma Jeanne Cohen. New York ; Oxford : Oxford University Press. 2004. – 4048 p.
  69. Music for wellbeing. An overview of music for wellbeing for service users, carers and staff. URL : https://www.recoverycollegeonline.co.uk/recovery-wellbeing/music/
  70. Вісники Львівського університету, збірники наукових праць, журнали, студентські видання. URL : http://publications.lnu.edu.ua/
  71. Електронна бібліотека “Культура України” Національної бібліотеки України ім. Ярослава Мудрого. URL: https://elib.nlu.org.ua/catalogue.html?catalogue=294
  72. Електронна бібліотека. URL: https://www.culonline.com.ua/
  73. Львівський національний університет імені Івана Франка. URL: http://www.lnu.edu.ua/
  74. Наукова бібліотека ЛНУ ім. І. Франка. URL: https://www.lnulibrary.lviv.ua/
  75. Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського. URL: Наукова періодика України URL: http://journals.uran.ua/

Матеріали

Засоби діагностики Танець і суспільство

Силабус: Танець і суспільство

Завантажити силабус