Педагогічна (асистентська) практика (ОП 024 магістр. денна та заочна форма навчання)

Тип: Нормативний

Кафедра: режисури та хореографії

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
116Диференційований залік

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
11180КМХ-61мздоцент Петрик О. О., професор Берест  Р. Я.
КМХ-61мдоцент Петрик О. О., професор Берест  Р. Я.

Опис курсу

МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ПРАКТИКИ

 Мета практики: дати студентові можливість набути практичного професійного досвіду у викладанні фахових дисциплін, виробити у студента володіння основними формами навчання у вищій школі, застосування сучасних технологій і методик навчання; навчити укладати необхідну педагогічну документацію.

Завдання практики: реалізувати на практиці набуті студентом теоретично знання з педагогіки та психології вищої школи, фахових дисциплін, виявити та розвинути його педагогічні здібності, розширити знайомство із методами викладанням фахових дисциплін у різних науковців кафедри театрознавства та акторської майстерності.

ЗМІСТ ПРАКТИКИ

 Ознайомлення із програмою практики, робочим планом, графіком праці, правилами оформлення документів звітності, характером і змістом групових та індивідуальних завдань.

Щоденна робота студентів над виконанням групових та індивідуальних завдань, що включає:

  • відвідування лекцій, практичних та індивідуальних занять з фахових дисциплін різних викладачів хореографічних дисциплін;
  • відвідування занять, що їх проводять колеги-студенти;
  • підготовка до проведення власних занять: вибір теми (за узгодженням із викладачем дисципліни), написання плану, конспекту лекції, семінарського заняття, вибір необхідних інтерактивних форм та засобів навчання;
  • самостійне проведення одного заняття зі учнями спеціалізованих навчальних закладів, або студентами 1–4 курсів.

Індивідуальні завдання студента-практиканта:

  • знайомство з педагогічним колективом та студентами вищого навчального закладу;
  • ознайомлення з навчальними планами з хореографічних дисциплін та веденням документації;
  • відвідування занять з усіх хореографічних дисциплін;
  • розробити плани-конспекти занять (а саме: практичне заняття, лекція, семінар) з хореографічної тематики ;
  • провести відкриті залікові уроки відповідно до графіку;
  • провести аналіз відвіданого уроку який проводять студенти практиканти, або самоаналіз свого уроку (якщо студент на даній базі практиці сам) ;
  • провести оцінку професійної компетентності викладача-практиканта;
  • виконання індивідуального науково-дослідного завдання студента (опрацювання наукової теми, що обумовлюється з керівником від кафедри режисури та хореографії з кожним студентом-практикантом індивідуально);
  • складання календарно-тематичного плану;
  • ведення щоденника практики;
  • оформлення документації практиканта.

Рекомендована література

Базова

Методика викладання хореографії.

  1. Акімова С. Тренаж і партерний тренаж : метод. реком. для студ. вищих навч. закл. (напрям підготовки «хореографія». – Львів : ЛДУФК, 2015. – 22 с.
  2. Глушко М. Методика польового етнографічного дослідження : навч. посібник. – Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2008. – 288 с..
  3. Годовський В., Арабська В. І. Теорія і методика роботи з дитячим хореографічним колективом: Метод. рекомендації, лекції, навчальна програма. – Рівне: РДГУ, 2006. – 76 с.
  4. Голдрич О. Методика викладання хореографії. – Львів : Сполом, 2006. – 84 с.
  5. Голдрич О. Методика роботи з хореографічним колективом. – Львів: Каменяр, 2002. – 64 с.
  6. Голдрич О. Методика роботи з хореографічним колективом: Посібник для студентів-хореографів навчальних закладів України І-ІІ рівнів акредитації (видання друге, виправлене та доповнене). – Львів: Сполом, 2007. – 72 с.
  7. Голдрич О. Хореографія: Посібник з основ хореографічного мистецтва та композиції танцю. – Львів: Край, 2003. – 160 с.
  8. Голдрич О. Хореографія: Посібник з основ хореографічного мистецтва та композиції танцю. – вид. друге, доповнене. – Львів: СПОЛОМ, 2006. – 172 с.
  9. Дереворіз О. Танцювальний гурток. – Тернопіль-Харків: Вид-во «Ранок», 2009. – 80 с.
  10. Забредовський С. Г. Методика роботи з хореографічним колективом : навч. посіб. – Київ : НАКККіМ, 2011. – 188 с.
  11. Забредовський С. Г. Методика роботи з хореографічним колективом : навч. посіб. – Київ : НАКККіМ, 2010. – 135 с.
  12. Зубатов С. Методика роботи з хореографічним колективом : навч. посіб. – Київ: ІПК ПК, 1997. – 100 с.
  13. Мартиненко О. Методика роботи з дітьми старшого дошкільного віку. – Бердянськ : Видавець Трачук О.В., 2010. – 156 с.
  14. Мартиненко О. Теорія та методика роботи з дитячим хореографічним колективом (дошкільний вік) : навчальний посібник для студентів напряму підготовки Хореографів. – Бердянськ : БДПУ, 2014. – 301 с.
  15. Мартиненко О.В. Теорія та методика роботи з дитячим хореографічним колективом : навчальний посібник. – Донецьк : ЛАНДОН-ХХІ, 2012. – 232 с.
  16. Методичний порадник з позашкільної освіти та виховання творчої молоді. – Львів: Край, 2009. – 304 с.
  17. Навчальні програм з хореографічного мистецтва для позашкільних навчальних закладів. зб. програм / уклад. Вартовник В.О. – Львів : СПОЛОМ, 2013. – 140 с.
  18. Навчальні програми для позашкільних навчальних закладів / упоряд. О. А. Артеменко, О. О. Колонькова, А. П. Тараканова. – Київ : Шкільний світ, 2012. – 128 с.
  19. Орієнтовні навчальні програми та методичні рекомендації з класичних та естрадних видів мистецтва / Методичний посібник. – Львів: Край, 2009. – 168 с.
  20. Орієнтовні навчальні програми та методичні рекомендації зі спортивно-туристичної та фізкультурної роботи. Методичний посібник / В. Волков, О. Артеменко, Т. Білошицький, А. Таранова, Л. Демченко, О. Дуднікова, О. Плахотнюк, О. Єсіпова, О. Колб, Р. Гоголь, Л. Осадців, Ю. Борейко. – Львів : ЦТДЮГ, 2014. – 320 с.
  21. Орієнтовні навчальні програми та методичні рекомендації педагогів та методистів відділу театрального мистецтва та хореографії ЦТДЮГ / методичний посібник. Автори: В. Собецький, Г. Капраль, М. Романів, Л. Бабенкова, В. Соломіна, Н. Парфенюк, М. Семьонова, Л. Бардачевська. – Львів: Край, 2008. – 192 с.
  22. Позашкілля. Комплекс програмам мистецького спрямування / упоряд. О. А. Комаровська, О. О. Колонькова, О. В. Калюжна. – Київ : Шк. світ, 2013. – 64 с.
  23. Програми факультативних курсів та курсів за вибором для спеціальних загальноосвітніх шкіл музичного профілю / Упоряд. О. В. Корнілова, О. В. Гайдамака. – Харків: Видавництво «Ранок», – 192 с.
  24. Розвиток художньо-естетичного світогляду майбутніх учителів хореографії та основі інтегративного підходу : колективна монографія / Н.С. Кривунь, К. О. Ірдинєнко, О. В. Мартиненко, О. А. Плахотнюк, Л. М. Савчин, [та ін.] / за заг. ред. О. В. Мартиненко. – Бердянськ :Видавець Ткачук О. В., 2016. – 256с.
  25. Русул І.В. Русул М. І. За кулісами театру танцю «В гостях у казки». – Кіровоград : Центрально-Укр. видавництво, 2007. – 232 с.
  26. Савчин Л.М., Годовський В.М. Методика роботи з хореографічним колективом: Навчально-методичний посібник для студентів спеціальності «Хореографія». – Рівне: Овід, 2012. – 352 с.
  27. Сердюк Т.І. Художньо-естетична школа майбутніх учителів хореографії – формування досвіду / Т. І. Сердюк. – Донецьк : ЛАНДОН-ХХІ, 2014. – 273 с.
  28. Слобожан В. П. Хореографія дошкільнят: методика організації навчально-тренувальних знань. – Львів : ЦТДЮГ, 2013 – 76 с.
  29. Тараканова А. П. Танцюйте з нами. Навчально-методичний посібник для вчителів хореографії (1 – 4 кл) і керівників хореографічних гуртків (початковий рівень0 загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів. – Вінниця: Нова книга, 2010. – 160 с.
  30. Теорія і практика викладання фахових дисциплін : Збірник науково-методичних праць кафедри народної хореографії КНУКіМ. – Київ : ТОВ «Видавничий будинок «Аванпост-Прим», 2014. – 216 с.
  31. У вихорі танцю : методичний посібник / А. Коротков, В. Похиленко, В. Короткова, та ін. – Кіровоград, 2014. – 192 с.
  32. Удовіченко В. Хореографія в дошкільному навчальному закладі. Парціальна програма / В. Удовіченко, Т. Сиротенко, Н. Кугаєнко. – Харків : Ранок, 2014. – 80 с.
  33. Шалапа С. В., Корисько Н. М. Методика роботи з хореографічним колективом : підручник / С. В. Шалапа, Н. М. Корисько. – Ч. 1. – Київ : НАКККІМ, 2015. – 220 с.
  34. Шалапа С. В., Корисько Н. М. Методика роботи з хореографічним колективом : підручник / С. В. Шалапа, Н. М. Корисько. – Ч. 2. – Київ : НАКККІМ, 2015. – 252 с.
  35. Шевчук А. С. Дитяча хореографія : навч.-метод. посібник / А.С. Шевчук. – 3-те вид. зі змін. та доповн. – Тернопіль : Мандрівець, 2016. – 288 с.

Допоміжна

Класичний танець

  1. Березова Г. О. Класичний танець у дитячих хореографічних колективах. – 2-ге вид. – Київ: Музична Україна, 1990. – 256 с.
  2. Цвєткова Л. Ю. Методика викладання класичного танцю. Підручник. – 2-е вид. – Київ: Альтерпрес, 2007. – 324 с.

Народно-сценічний танець, український танець.

  1. Авраменко В. Українські національні танки, музика і стрій. – Голівуд – Ню-Йорк – Винніпег – Київ – Львів, 1947. – 80 с.
  2. Антипова І. М. Танцювальний гурток у клубі: Посібник – Бібліотека художньої самодіяльності № 25. – Київ: Мистецтво, 1964. – 134 с.
  3. Василенко. К. Ю. Лексика українського народного-сценічного танцю. – Київ: Мистецтво, 1971. – 564 с.
  4. Верховинець В. М. Теорія українського народного танцю: 5-те видання, доповнене. – Київ: Музична Україна, 1990. – 150 с.
  5. Веселий таночок. Репертуарний збірник / Упорядник А. І. Бєлінська. – Київ: Мистецтво, 1968. – 132 с.
  6. Герасимчук Р. Народні танці українських Карпат. Книга 1. Гуцульські танці. – Львів: Національна академія наук України. Інститут народознавства, 2008. – 608 с.
  7. Герасимчук Р. Народні танці українських Карпат. Книга 2. Бойківські і лемківські танці. – Львів: Національна академія наук України. Інститут народознавства, 2008. – 608 с.
  8. Голдрич О. С. Барви Карпат: Танці з репертуару народного ансамблю пісні і танцю “Черемош” та народного ансамблю танцю “Полонина”. Творчий збірник для керівників танцювальних колективів. – Львів, 1999. – 130 с.
  9. Голдрич О. С. Танцюймо разом: Танці з репертуару народних ансамблів вишів м. Львів: “Черемош”, “Полонина”, “Підгір’я”. – Львів: Сполом, 2006. – 288 с
  10. Голдрич О., Хитряк С. Музична хрестоматія. – Львів: Край, 2003. – 232 с.
  11. Гуменюк А. Народне хореографічне мистецтво України. – Київ: Академія наук Української РСР, 1962. – 360 с.
  12. Гуменюк А. Українські народні танці. – Київ: Наукова думка, 1969. – 616 с.
  13. Гурєєв Ю. Танцює “Подолянчик”. – Київ: Музична Україна, 1981. – 196 с.
  14. Елементи українського народного танцю: Бібліотека художньої самодіяльності / Упорядники П. О. Григор’єва, І. М. Атипова – Київ: Державне видавництво образотворчого мистецтва і музичної літератури УРСР, 1961. – 76 с.
  15. Зайцев Є., Колесниченко Ю. Основи народно-сценічного танцю. Навчальний посібник для вищих закладів культури і мистецтв І – ІV рівнів акредитації / Видання друге, доопрацьоване і доповнене – Вінниця: Нова книга, 2007. – 416 с.
  16. Збірник “Буковинський танець” у записах Поморянського М. А., Мураховського Я. П. / Упор. Сулятинський Т. В. Пупчекно М. Г. – Чернівці, Видавничий дім “Букрек”, 2007. – 232 с.
  17. Кричивець М. Д. На шкільному святі. Збірник танців. – Київ. Мистецтво, 1973. – 168 с.
  18. Легка І.П. Польський народно-сценічний танець: Методичні рекомендації для студентів вищих навчальних закладів спеціальності хореографія. – Рівне: РДГУ, 2006. – 43 с.
  19. Литвиненко В.А. Зразки народної хореографії: Підручник. 2-е вид. – Київ: Альтерпрес, 2008. – 468 с.
  20. Марущак В.С., Марко Ю. М. Успадкування локальних традицій хореографічного фольклору Північної Буковини. Буковинські чоловічі народні танці “Гопак”, “Козак”: Методичні рекомендації. – Чернівці, 2005. – 36 с.
  21. Народна хореографія Тернопільщини: Посібник для керівників хореографічних гуртків / Упор. Козловський І. В. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2007. – 40 с.
  22. Народні танці Волині і Волинського Полісся у записах Миколи Полятика. Мистецьке видання / Ред. В. Гребенюк, М. Богуш, С. Цариць. – Луцьк: Волинська обласна друкарня, 2005. – 108 с.
  23. Полятикін М. А. Народні танці Волині і Волинського Полісся. – Луцьк: Волинська обласна друкарня, 2008. – 102 с.
  24. Приступа Є. Н., Пилат В. С. Традиції української національної фізичної культури (частина І). – Львів: Троян, 1991. – 104 с.
  25. Ріні мелодії та ритми. Українське вокально-хореографічне мистецтво: Практичний посібник / Упорядник М. Купченко. – Чернівці: Видавничий дім «Букрек», 2007. – 160 с.
  26. Стасько Б. Хореографічне мистецтво Івано-Франківщини. – Івано-Франківськ: Лілея-НВ, 2004. – 312 с.
  27. Танці Волині: З репертуару самодіяльного народного ансамблю танцю “Волинянка” / Упорядник І. М. Антипова. – Київ: Мистецтво, 1973. – 172 с.
  28. У дружньому колі: танці народів СРСР для дітей / Упорядник Л. Бондаренко. – Київ: Музична Україна, 1977. – 224 с.
  29. Чуперчук Я. М., Сидоренко П. В. Голубка: Бібліотека художньої самодіяльності № 24. – Київ: Мистецтво, 1972. – 216 с.

Сучасний танець

  1. Ідом Г., Катрак Н. Вчимося танцювати. – Київ : Махаон – Україна, 1992. – 32 с.
  2. Пастернакова М. Українська жінка в хореографії. – Вінніпег, Едмонтон: Накладом Союзу України Канади з фундації ім. Наталії Кобринської, 1963. – 216 с.
  3. Плахотнюк О. А. Основи сучасної хореографії (Джаз-модерн танець, популярні масові танці) / Програма для вищих навчальних закладів культури і мистецтв І-ІІ рівня акредитації. Спеціалізація “Народна хореографія”. – Київ: Державний методичний центр навчальних закладів культури і мистецтв, 2006 – 20 с.
  4. Плахотнюк О. А. Стилі та напрямки сучасного хореографічного мистецтва – Львів. ЦТДЮГ, 2009. – 80с.
  5. Шариков Д. І. Класифікація сучасної хореографії. – Київ : Видавець Карпенко В. М., 2008. – 168 с.
  6. Шариков Д. І. Сучасна хореографія як феномен художньої культури ХХ століття. / Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства. – Київ: Державна академія керівних кадрів культури і мистецтв, 2008. – 20 с.

Сучасний бальний танець

  1. Запрошення до танцю. Збірник бальних танців / Упоряд. А.П. Тараканова, В. В. Островський. – Київ: Мистецтво, 1971. – 310 с.
  2. Згурський А. Методика викладання бальних танців у школі. – Київ: Музична Україна, 1978. – 112 с.
  3. Ритми. Збірнк бальних танців. Випуск 1 / Упорядник В.М. Михайлов. – Київ: Мистецтво, 1968. – 130 с.
  4. Спортивні танці України 2007 (СГОСТУ) // ред. Машин И., Артеменко Л. – Черкаси: Чабаненко Ю., 2007. – 186 с.
  5. Танцюйте з нами. Бальні і масові танці для дітей шкільного віку / упоряд. Л. А. Бондаренко. – Київ: Музична Україна, 1988. – 238 с.
  6. Устинова Т. До зірок. Хореографічна композиція. – Київ: Мистецтво, 1965. – 40 с.
  7. Челомбітько О.В. Теорія і методика викладання європейського та латиноамериканського танцю: Методичні рекомендації для студентів V курсу спеціальності 7.02020201 «Хореографія». – Луганськ: ТОВ «Віртуальна реальність», 2011. – 48 с.

Інтернет ресурси

  1. Ballet / Encyclopedia https://www.encyclopedia.com/literature-and-arts/performing-arts/dance/ballet
  2. Ballet dance. Britannica. URL: https://www.britannica.com/art/ballet
  3. Ballet Encyclopedia / the Ballet. URL: https://www.the-ballet.com/encyclopedia.php
  4. Folk dance UBT Premiera ЛНУ ім. І. Франка – ULR : https://www.facebook.com/watch/?v=1363055984077200м
  5. Вісники Львівського університету, збірники наукових праць, журнали, студентські видання. http://publications.lnu.edu.ua/
  6. Документи про організацію та забезпечення якості навчального процесу у ЛНУ ім. І. Франка URL: https://lnu.edu.ua/about/university-today-and-tomorrow/documents/education-process/
  7. Електронна бібліотека “Культура України” Національної бібліотеки України ім. Ярослава Мудрого. URL: https://elib.nlu.org.ua/catalogue.html?catalogue=294
  8. Електронна бібліотека. URL: https://www.culonline.com.ua/
  9. Кафедра педагогічної освіти – ULR : https://pedagogy.lnu.edu.ua/academics/practice
  10. Кафедра психології – ULR : https://filos.lnu.edu.ua/department/psyholohiji
  11. Культурно мистецькі заклади Львова – ULR : https://list.in.ua/%D0%9B%D1%8C%D0%B2%D1%96%D0%B2/%D0%9A%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D1%83%D1%80%D0%BD%D1%96-%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8
  12. Львівська національна опера – ULR : https://opera.lviv.ua/
  13. Львівський академічний драматичний театр імені Лесі Українки – ULR : https://teatrlesi.lviv.ua/
  14. Львівський державний цирк – ULR : http://www.lvivcirk.com/
  15. Львівський національний університет імені Івана Франка. URL: http://www.lnu.edu.ua/
  16. Наукова бібліотека ЛНУ ім. І. Франка. URL: https://www.lnulibrary.lviv.ua/
  17. Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського. URL: Наукова періодика України URL: http://journals.uran.ua/
  18. Національний драматичний театр імені Марії Заньковецької – ULR : https://www.zankovetska.com.ua/
  19. Палац залізничників – ULR : https://roks-lviv.business.site/?utm_source=gmb&utm_medium=referral
  20. Палац ім. Г. Хоткевича – ULR : https://khpc.com.ua/
  21. Танцювальні студії, ансамблі Львів – ULR : https://infomisto.com/uk/lviv/catalog/tancyuvalni-studii-ansambli/
  22. Театри Львова. – ULR : https://lviv.kontramarka.ua/uk/theatre
  23. Центр творчості дітей та юнацтва Галичини: ЦТДЮГ … – ULR : https://ctdug.lviv.ua/
  24. Folk dance UBT Premiera ЛНУ ім. І. Франка – ULR : https://www.facebook.com/watch/?v=1363055984077200м

Матеріали

Індивідуальні завдання студента-практиканта:

  • знайомство з педагогічним колективом та студентами вищого навчального закладу;
  • ознайомлення з навчальними планами з хореографічних дисциплін та веденням документації;
  • відвідування занять з усіх хореографічних дисциплін;
  • розробити плани-конспекти занять (а саме: практичне заняття, лекція, семінар) з хореографічної тематики (додаток 4);
  • провести відкриті залікові уроки відповідно до графіку (додаток 3);
  • провести аналіз відвіданого уроку який проводять студенти практиканти, або самоаналіз свого уроку (якщо студент на даній базі практиці сам) (додаток 5);
  • провести оцінку професійної компетентності викладача-практиканта (додаток 6);
  • виконання індивідуального науково-дослідного завдання студента (опрацювання наукової теми, що обумовлюється з керівником від кафедри режисури та хореографії з кожним студентом-практикантом індивідуально);
  • складання календарно-тематичного плану (додаток 2);
  • ведення щоденника практики;
  • оформлення документації практиканта (див. додатки).

Індивідуально науково-дослідне завдання студента від кафедри режисури та хореографії з кожним студентом-практикантом індивідуально

Опрацювати і подати у письмовій формі питання: пов’язані з педагогічною складовою роботи над власною творчою постановкою; особливості подання нового хореографічного матеріалу при створенні хореографічних образів; вивчення хореографічного тексту виконавцями творчої роботи; методи та прийоми подачі нового матеріалу в умовах створення хореографічного твору.

Вимоги до виконання завдання. Об’єм від 5 до 10 сторінок тексту, оформленого відповідно до загальних вимог звітної документації практиканта.

Дані матеріали можуть бути складовою частиною третього розділу магістерської роботи.

Навчальна програма

Завантажити навчальну програму

Силабус: Силабус Педагогічна (асистенська) практика 024 Хореографія

Завантажити силабус