Основи теорії музики
Тип: На вибір студента
Кафедра: режисури та хореографії
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
3 | 1.5 | Немає |
4 | 1.5 | Залік |
5 | 1.5 | Залік |
6 | 1.5 | Немає |
7 | 1.5 | Немає |
8 | 1.5 | Залік |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
3 | 16 | доцент Кундис Р. Ю., Никорович І. Ю. | |
4 | 16 | доцент Кундис Р. Ю., Никорович І. Ю. | |
5 | 16 | доцент Кундис Р. Ю., Никорович І. Ю. | |
6 | 16 | доцент Кундис Р. Ю., Никорович І. Ю. | |
7 | 16 | доцент Кундис Р. Ю., Никорович І. Ю. | |
8 | 12 | доцент Кундис Р. Ю., Никорович І. Ю. |
Опис курсу
Метою даного курсу є надання ґрунтовних знань з основ теорії музики, висвітлення методики викладання теорії музики студентам ОКР Бакалавр спеціальністю 024 Хореографія.
Основними завданнями дисципліни «Основи теорії музики» є:
· ознайомлення зі специфікою музичного мистецтва;
· вивчення основ музичної грамоти, теорії музики, елементів функційної гармонії; розуміння основних засобів музичної виразності;
· розвиток музичного слуху, пам’яті, почуття ритму, вміння визначати на слух мелодійний напрямок музичних фрагментів;
· виховання музичного смаку та інтересу до виконавського мистецтва.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:
знати:
• основні поняття та терміни основ теорії музики;
• музичну грамоту;
• музичний стрій;
• нотну графіку.
• принципи побудови музичної форми
вміти:
• володіти термінологією хореографічного мистецтва, його понятійно-категоріальним апаратом;
• відшуковувати необхідну інформацію, критично аналізувати і творчо переосмислювати її та застосовувати в процесі виробничої діяльності;
• володіти принципами створення хореографічного твору, реалізуючи практичне втілення творчого задуму відповідно до особистісних якостей автора.
Рекомендована література
Базова
- Андрєєва О. Основи музичної грамоти. – К., 1972. – 136 с.
- Калашник М. Уроки елементарної теорії музики: Навчальний посібник. – Харків, 2004.
- Кривохижа А. Гармонія танцю. Методичний посібник з виклад. курсу «Мистецтво балетмейстера» для хореогр. відділень пед. університетів. – Кіровоград, 2003. – 99 с.
- Локарєва Ю.В. Навчально-методичний посібник з курсу гармонія (за вимогами кредитно-модульної системи) для студентів музично-педагогічних та мистецьких факультетів педагогічних університетів. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2009.
- Масол Л.М. Загальна мистецька освіта: теорія і практика: монографія / Л. М. Масол. – К.: Промінь, 2006.
- Морозовська Т. Діалог як механізм танцювальної творчості // Мистецтво і освіта. – 2000. – №3. – С. 19-21.
- Морушко О. О., Шіт Т. Р., Кундис Р. Ю. Історія розвитку аматорського та професійного артистичного руху в бальному танці (кінець ХІХ – 70-і роки ХХ ст.) // Херсон, Молодий вчений. – 2019. – № 7 (71). – С.200–204. http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2019/7/39.pdf
- Кундис Р. Ю., Замлинний О. В. Проблема вибору сюжетної основи для хореографічного твору // Херсон, Молодий вчений. – 2018. – № 5 (1). – С. 154–157. http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2018_5(1)_42
- Кундис Р. Ю., Попович А. Б., Тарасюк О. В. Взаємозв’язок балетмейстера з художником та композитором під час створення хореографічного твору. Молодий вчений. Херсон, 2020. № 11 (87). С. 72–75. http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2020/11/16.pdf
- Кундис Р. Хореографічне мистецтво в умовах глобалізації культури. International scentific and practical conference «Cultural studies and art criticism: things in common and development prospects»: coference proceedings, November 27–28, 2020. Venice, Italy: Izdevnieciba «Baltija Publishings», 2020. pp. 79–81. http://www.baltijapublishing.lv/omp/index.php/bp/catalog/download/81/2135/4585-1?inline=1
- Настюк О. Синкретизм музики і танцю в балетній хореографії / О. Настюк // Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [ред.-упор. В.Ільницький, А.Душний, І. Зимомря]. – Дрогобич, 2014. – Вип.8. – С. 152–157.
- Олексюк О. М. Музична педагогіка: Навчальний посібник. – К.: КНУКіМ, 2006.
- Орлов В. Ф. Професійне становлення майбутніх вчителів мистецьких дисциплін: теорія і практика: Монографія / За заг. ред. І.А. Зязюна. – К.: Наукова думка, 2003.
- Павлюченко С. Елементарна теорія музики. – К., 1980.
- Побережна Г. І., Щириця Т. В. Загальна теорія музики: Підручник. – К.:Вища шк., 2004. – 303 с.
- Рудницька О. П. Сприйняття музики і педагогічна культура вчителя. Навчальний посібник. – К., 1992.
- Смаглiй Г., Маловик Л. Основи теорiї музики – Х., “Факт”, 2005. – 383 с.
- Степанов О. М., Фіцула М. М. Основи психології і педагогіки: Навчальний посібник. – К.: Академвидав, 2006.
- Шип С. Музична форма від звуку до стилю. К., 1998. – 367 с.
- Шрамко О.І. Основний музичний інструмент: алгоритми методики: Навчально-методичний посібник для студентів музичних факультетів вищих педагогічних навчальних закладів. – Кривий Ріг: Видавничий дім, 2008.
- Юцевич Ю. Словник – довідник. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2003. – 352 с., 77 нотних прикладів та малюнків.
Допоміжна
- Арзаманов Ф. Теорія музики і виконавство // Ф. Арзаманов Методика викладання музично-теоретичних і музично-історичних предметів: зб. статей / Упор. В. Самохвалов. – К.: “Музична Украина”, 1983. – С. 3-16.
- Бородай М., Синик О. Теорія музики в системі професійної музичної освіти // М. Бородай. О. Сивик / Навчально-методичний посібник. Тернопіль:Навчальна книга. – Богдан, 2012. – 56 с.
- Горемичкін А. Основи музичної мови // Мелітополь, 2005. – 161 с.
- Калашник М. Уроки елементарної теорії музики // М. Калашник. Уроки елементарної музики. – Х., “Фактор” 2004. – 351 с.
- Дем’янчук А. Л., Кундис Р. Ю. Створення хореографічного образу засобами пластичних і часових мистецтв // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. – 2019. – № 4. – С. 103–109. http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdakkkm_2019_4_22
- Качмар О. Шляхи вдосконалення викладання курсу “Основи теорії музики сольфеджio”// О. Качмар / Методичні рекомендації для студентів спеціалізації “музика” | “хореографія”. – Івано-Франківськ. – 2012. –70 с.
- Кундис Р. Ю., Кіптілова Н. В., Байдіна А. О. Естетика та ідеологія вільного танцю. Філософія руху тіла // Херсон, Молодий вчений. – 2018. –№ 10. – С. 168–172. http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2018/10/40.pdf
- Кундис Р. Ю., Кіптілова Н. В., Домазар С. О. Квітка Цісик: хореографічна інтерпретація творчості // Херсон, Молодий вчений. – 2018. – № 10. – С. 172–176. http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2018/10/41.pdf
- Кундис Р. Ю., Попович А. Б., Кіптілова Н. В. Вибір як основа створення та вирішення конфлікту у хореографічному творі. Молодий вчений. Херсон, 2020. № 9 (85). С. 19–21. http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2020/9/5.pdf
- Кундис Р. Ю., Цяпута М. Ф., Боровницький О. І. Різновиди арабського народного танцю Дабка // Молодий вчений. – Херсон, 2019. – № 10 (74). – С. 100–102. http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2019/10/23.pdf
- Кундис Р. Ю., Черниш Д. О. Започаткування українського народного танцю у драматичних виставах кінця XIX – початку XX століття // Молодий вчений. – Херсон, 2019. – № 11 (75). – С. 887–889. http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2019/11/187.pdf
- Музична грамота // Укладачі: Амосова Н. В. Казак І. Навчально-методичний посібник iз сольфеджіо та теорії музики для учнів 1-7 класів дитячих музичних шкіл. – Рівне. – 2005. – 96 с.
- Настюк О. Імпресіонізм у музичному та хореографічному мистецтві / О.Настюк // Динаміка розвитку вищої хореографічної освіти як складової художньої культури України (до 45-річчя заснування кафедри хореографії Київського національного університету культури і мистецтв): збірник матеріалів Всеукр. наук.-практ. конф. [ упор. А.Підлипська, ред. Ю.Трач], м. Київ, 17-18 квітня 2015 р. – К.: КНУКіМ, 2015. – С.100–111.
- Никорович І., Кундис Р. Музична хрестоматія як основа початкового етапу роботи концертмейстера-баяніста на уроках українського академічного танцю. I Correspondence International Scientific and Practical Conference «Globalization of scientific knowledge: International cooperation and integration of sciences» May 7, 2021. Vinnytsia, Ukraine – Vienna, Austria: NGO «European Scientific Platform». С. 663–664. URL: https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/grail-of-science/issue/view/07.05.2021/529
- Побережна Г. Загальна теорія музики: Підручник для студентів музично-педагогічних спеціальностей вищих навчальних закладів. – К.: “Вища школа”, 2004. – 298 с.
- Станіславська К. Шлях оптимізації викладання елементарної теорії музики студентам режисерських спеціалізацій / Автореферат дис. канд. пед. наук. – К., 2002. – 20 с.
- Інформаційні ресурси
- https://www.rishamanis.com/uroki-muzyki/muzykalnaja-gramota/teorija-muzyki-knigi/
- https://w.bibliotece.pl/345750/Historia+muzyki
- https://vesna.music.mos.ru/about/library/Sposobin_I_V_-_Elementarnaya_teoria_muzyki.pdf
- http://www.classic-music.ru/music.html
- http://onway.narod.ru/music_klassic.htm
- http://mp3complete.net
- http://www.intoclassics.net