Основи теорії музики

Тип: На вибір студента

Кафедра: режисури та хореографії

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
31.5Немає
41.5Залік
51.5Залік
61.5Немає
71.5Немає
81.5Залік

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
316доцент Кундис Р. Ю., Никорович І. Ю.
416доцент Кундис Р. Ю., Никорович І. Ю.
516доцент Кундис Р. Ю., Никорович І. Ю.
616доцент Кундис Р. Ю., Никорович І. Ю.
716доцент Кундис Р. Ю., Никорович І. Ю.
812доцент Кундис Р. Ю., Никорович І. Ю.

Опис курсу

Метою даного курсу є надання ґрунтовних знань з основ теорії музики, висвітлення методики викладання теорії музики студентам ОКР Бакалавр спеціальністю 024 Хореографія.
Основними завданнями дисципліни «Основи теорії музики» є:
· ознайомлення зі специфікою музичного мистецтва;
· вивчення основ музичної грамоти, теорії музики, елементів функційної гармонії; розуміння основних засобів музичної виразності;
· розвиток музичного слуху, пам’яті, почуття ритму, вміння визначати на слух мелодійний напрямок музичних фрагментів;
· виховання музичного смаку та інтересу до виконавського мистецтва.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:
знати:
• основні поняття та терміни основ теорії музики;
• музичну грамоту;
• музичний стрій;
• нотну графіку.
• принципи побудови музичної форми
вміти:
• володіти термінологією хореографічного мистецтва, його понятійно-категоріальним апаратом;
• відшуковувати необхідну інформацію, критично аналізувати і творчо переосмислювати її та застосовувати в процесі виробничої діяльності;
• володіти принципами створення хореографічного твору, реалізуючи практичне втілення творчого задуму відповідно до особистісних якостей автора.

Рекомендована література

Базова

  1. Андрєєва О. Основи музичної грамоти. – К., 1972. – 136 с.
  2. Калашник М. Уроки елементарної теорії музики: Навчальний посібник. – Харків, 2004.
  3. Кривохижа А. Гармонія танцю. Методичний посібник з виклад. курсу «Мистецтво балетмейстера» для хореогр. відділень пед. університетів. – Кіровоград, 2003. – 99 с.
  4. Локарєва Ю.В. Навчально-методичний посібник з курсу гармонія (за вимогами кредитно-модульної системи) для студентів музично-педагогічних та мистецьких факультетів педагогічних університетів. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2009.
  5. Масол Л.М. Загальна мистецька освіта: теорія і практика: монографія / Л. М. Масол. – К.: Промінь, 2006.
  6. Морозовська Т. Діалог як механізм танцювальної творчості // Мистецтво і освіта. – 2000. – №3. – С. 19-21.
  7. Морушко О. О., Шіт Т. Р., Кундис Р. Ю. Історія розвитку аматорського та професійного артистичного руху в бальному танці (кінець ХІХ – 70-і роки ХХ ст.) // Херсон, Молодий вчений. – 2019. – № 7 (71). – С.200–204. http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2019/7/39.pdf
  8. Кундис Р. Ю., Замлинний О. В. Проблема вибору сюжетної основи для хореографічного твору // Херсон, Молодий вчений. – 2018. – № 5 (1). – С. 154–157. http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2018_5(1)_42
  9. Кундис Р. Ю., Попович А. Б., Тарасюк О. В. Взаємозв’язок балетмейстера з художником та композитором під час створення хореографічного твору. Молодий вчений. Херсон, 2020. № 11 (87). С. 72–75. http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2020/11/16.pdf
  10. Кундис Р. Хореографічне мистецтво в умовах глобалізації культури. International scentific and practical conference «Cultural studies and art criticism: things in common and development prospects»: coference proceedings, November 27–28, 2020. Venice, Italy: Izdevnieciba «Baltija Publishings», 2020. pp. 79–81. http://www.baltijapublishing.lv/omp/index.php/bp/catalog/download/81/2135/4585-1?inline=1
  11. Настюк О. Синкретизм музики і танцю в балетній хореографії / О. Настюк // Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [ред.-упор. В.Ільницький, А.Душний, І. Зимомря]. – Дрогобич, 2014. – Вип.8. – С. 152–157.
  12. Олексюк О. М. Музична педагогіка: Навчальний посібник. – К.: КНУКіМ, 2006.
  13. Орлов В. Ф. Професійне становлення майбутніх вчителів мистецьких дисциплін: теорія і практика: Монографія / За заг. ред. І.А. Зязюна. – К.: Наукова думка, 2003.
  14. Павлюченко С. Елементарна теорія музики. – К., 1980.
  15. Побережна Г. І., Щириця Т. В. Загальна теорія музики: Підручник. – К.:Вища шк., 2004. – 303 с.
  16. Рудницька О. П. Сприйняття музики і педагогічна культура вчителя. Навчальний посібник. – К., 1992.
  17. Смаглiй Г., Маловик Л. Основи теорiї музики – Х., “Факт”, 2005. – 383 с.
  18. Степанов О. М., Фіцула М. М. Основи психології і педагогіки: Навчальний посібник. – К.: Академвидав, 2006.
  19. Шип С. Музична форма від звуку до стилю. К., 1998. – 367 с.
  20. Шрамко О.І. Основний музичний інструмент: алгоритми методики: Навчально-методичний посібник для студентів музичних факультетів вищих педагогічних навчальних закладів. – Кривий Ріг: Видавничий дім, 2008.
  21. Юцевич Ю. Словник – довідник. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2003. – 352 с., 77 нотних прикладів та малюнків.

 

Допоміжна

  • Арзаманов Ф. Теорія музики і виконавство // Ф. Арзаманов Методика викладання музично-теоретичних і музично-історичних предметів: зб. статей / Упор. В. Самохвалов. – К.: “Музична Украина”, 1983. – С. 3-16.
  1. Бородай М., Синик О. Теорія музики в системі професійної музичної освіти // М. Бородай. О. Сивик / Навчально-методичний посібник. Тернопіль:Навчальна книга. – Богдан, 2012. – 56 с.
  • Горемичкін А. Основи музичної мови // Мелітополь, 2005. – 161 с.
  • Калашник М. Уроки елементарної теорії музики // М. Калашник. Уроки елементарної музики. – Х., “Фактор” 2004. – 351 с.
  • Дем’янчук А. Л., Кундис Р. Ю. Створення хореографічного образу засобами пластичних і часових мистецтв // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. – 2019. – № 4. – С. 103–109. http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdakkkm_2019_4_22
  • Качмар О. Шляхи вдосконалення викладання курсу “Основи теорії музики сольфеджio”// О. Качмар / Методичні рекомендації для студентів спеціалізації “музика” | “хореографія”. – Івано-Франківськ. – 2012. –70 с.
  • Кундис Р. Ю., Кіптілова Н. В., Байдіна А. О. Естетика та ідеологія вільного танцю. Філософія руху тіла // Херсон, Молодий вчений. – 2018. –№ 10. – С. 168–172. http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2018/10/40.pdf
  • Кундис Р. Ю., Кіптілова Н. В., Домазар С. О. Квітка Цісик: хореографічна інтерпретація творчості // Херсон, Молодий вчений. – 2018. – № 10. – С. 172–176. http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2018/10/41.pdf
  • Кундис Р. Ю., Попович А. Б., Кіптілова Н. В. Вибір як основа створення та вирішення конфлікту у хореографічному творі. Молодий вчений. Херсон, 2020. № 9 (85). С. 19–21. http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2020/9/5.pdf
  1. Кундис Р. Ю., Цяпута М. Ф., Боровницький О. І. Різновиди арабського народного танцю Дабка // Молодий вчений. – Херсон, 2019. – № 10 (74). – С. 100–102. http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2019/10/23.pdf
  2. Кундис Р. Ю., Черниш Д. О. Започаткування українського народного танцю у драматичних виставах кінця XIX – початку XX століття // Молодий вчений. – Херсон, 2019. – № 11 (75). – С. 887–889. http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2019/11/187.pdf
  3. Музична грамота // Укладачі: Амосова Н. В. Казак І. Навчально-методичний посібник iз сольфеджіо та теорії музики для учнів 1-7 класів дитячих музичних шкіл. – Рівне. – 2005. – 96 с.
  4. Настюк О. Імпресіонізм у музичному та хореографічному мистецтві / О.Настюк // Динаміка розвитку вищої хореографічної освіти як складової художньої культури України (до 45-річчя заснування кафедри хореографії Київського національного університету культури і мистецтв): збірник матеріалів Всеукр. наук.-практ. конф. [ упор. А.Підлипська, ред. Ю.Трач], м. Київ, 17-18 квітня 2015 р. – К.: КНУКіМ, 2015. – С.100–111.
  5. Никорович І., Кундис Р. Музична хрестоматія як основа початкового етапу роботи концертмейстера-баяніста на уроках українського академічного танцю. I Correspondence International Scientific and Practical Conference «Globalization of scientific knowledge: International cooperation and integration of sciences» May 7, 2021. Vinnytsia, Ukraine – Vienna, Austria: NGO «European Scientific Platform». С. 663–664. URL: https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/grail-of-science/issue/view/07.05.2021/529
  6. Побережна Г. Загальна теорія музики: Підручник для студентів музично-педагогічних спеціальностей вищих навчальних закладів. – К.: “Вища школа”, 2004. – 298 с.
  7. Станіславська К. Шлях оптимізації викладання елементарної теорії музики студентам режисерських спеціалізацій / Автореферат дис. канд. пед. наук. – К., 2002. – 20 с.

 

  1. Інформаційні ресурси
  2. https://www.rishamanis.com/uroki-muzyki/muzykalnaja-gramota/teorija-muzyki-knigi/
  3. https://w.bibliotece.pl/345750/Historia+muzyki
  4. https://vesna.music.mos.ru/about/library/Sposobin_I_V_-_Elementarnaya_teoria_muzyki.pdf
  5. http://www.classic-music.ru/music.html
  6. http://onway.narod.ru/music_klassic.htm
  7. http://mp3complete.net
  8. http://www.intoclassics.net

Силабус: Основи теорії музики

Завантажити силабус