Наукові дослідження в умовах інформаційного суспільства
Тип: На вибір студента
Кафедра: бібліотекознавства і бібліографії
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
10 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
10 | 16 | доцент Крохмальний Р. О. |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
10 | 16 | доцент Біловус Г. Г. |
Опис курсу
Мета вивчення навчальної дисципліни зумовлена потребою познайомити студентів з основними особливостями методики проведення наукових досліджень, з особливостями їх організації та планування, розуміння науки як системного явища в умовах інформаційного суспільства, сформувати системне усвідомлення ролі інформації як сучасної соціально значущої константи.
Основні завдання дисципліни:
– спроба сформувати розуміння наукових явищ, їх видозмін у процесі еволюції інформаційного суспільства;
– розкрити закономірності формування впливу інформації на науку як специфічний вид людської діяльності;
– вивчення знакових інформаційних явищ, сучасних глобалізаційних процесів і тенденцій, пов’язаних із екстремально швидким зростанням інформаційних технологій та їх залежності від розвитку наукових досліджень;
– створення комплексу теоретичних фахових знань та практичних вмінь щодо вирішення різноманітних завдань в організації науково-дослідної діяльності.
Студент має знати:
– наукову та професійну термінологію предмету;
– проблеми визначення поняття ІС і риси еволюції концепцій ІС; види наукової діяльності;
– загальнонаукові методи досліджень;
– засади побудови сучасної наукової комунікації відповідної галузі знань;
– методологічні особливості наукової роботи в умовах зростання ролі інформації як явища суспільства особливого типу;
– принципи організації наукового дослідження, його основні етапи в умовах ІС;
– концепції, методологічні пріоритети, соціально-ієрархічні зв’язки у системі наукового пізнання України.
Студент має вміти:
– опрацьовувати джерела наукової інформації різного виду;
– у навчальній і науково-дослідній діяльності (при написанні магістерської роботи, наукових статей тощо) послуговуватися основними, притаманними для відповідної спеціальності, методами та концепціями досліджень із застосуванням можливостей ІС;
– обирати, пояснювати та формулювати проблему дослідження відповідно до особливостей впливу ІС на розвиток наукової галузі;
– здійснювати пошук наукової інформації, її оформлення відповідно до методологічних засад;
– вмотивовано обирати методологічну основу при здійсненні роботи з інформаційними явищами;
– аналізувати основні положення наукових концепцій, методологічних пріоритетів в умовах зростання ролі інформації як явища суспільства нового типу.