Інклюзія та арт-терапія в хореографії

Тип: Нормативний

Кафедра: режисури та хореографії

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
104Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
1016доцент Плахотнюк О. А.

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
1016доцент Плахотнюк О. А.

Опис курсу

Мета курсу «Інклюзія та арт-терапія в хореографії» полягає в наданні здобувачам вищої освіти, навичок і розуміння, необхідних для створення інклюзивного середовища в хореографії та використання мистецтва як засобу терапії.
Основні цілі курсу можуть включати:
– Розуміння концепцій і принципів інклюзії в хореографії: студенти отримають знання про те, що означає інклюзія і як створити доступну і включну хореографічну практику для всіх учасників. Це може включати навчання про адаптивні техніки, розуміння різних потреб і здібностей учасників та розвиток ефективного комунікаційного підходу.
– Вивчення основ арт-терапії: студенти будуть ознайомлені з основними концепціями арт-терапії і ролью мистецтва в самовираженні та психологічному благополуччі. Вони навчаться використовувати хореографію як інструмент для вираження емоцій, зміцнення самооцінки та розвитку творчого потенціалу.
– Розробка інклюзивних хореографічних проектів: Магістранти отримають можливість практично застосувати свої знання, розробляючи інклюзивні хореографічні проекти. Вони будуть працювати з різними учасниками, враховуючи їхні потреби та здібності, та створювати вистави, де всі учасники можуть брати активну участь і відчувати себе впевнено.
– Розвиток співробітництва та лідерських навичок: Курс також може сприяти розвитку навичок співробітництва та лідерства, які є важливими в контексті інклюзивної хореографії. Здобувачі вищої освіти навчаться працювати у команді, здійснювати ефективне керівництво та сприяти взаєморозумінню та взаємовпливу між учасниками.

Рекомендована література

  1. Закон України «Про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання» URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1324-18#Text
  2. Загальна декларація прав людини. Прийнята і проголошена резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 р. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_015#Text
  3. Конвенція про права дитини. Схваленими резолюцією 50/155 Генеральної Асамблеї ООН від 21 грудня 1995 р. Конвенцію ратифіковано Постановою ВР № 789-XII від 27.02.91 р. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_021#Text.
  4. Конвенція про права осіб з інвалідністю URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_g71#Text
  5. Kultura fizyczna, pedagogika, zdrowie i fizjoterapia [monografia] / L. Androshchuk, V. Balahur, T. Blahova, O. Martynenko, O. Plakhotnyuk // redak. O. Zabolotna. – Starogard Gdański : Pomorskiej Szkoły Wyższej, 2020 – 256 р. (Фізична культура, педагогіка, здоров’я та фізична терапія [монографія] / Л.  Андрощук, В.  Балагур, Т. Благова, О. Мартиненко, О.  Плахотнюк  // ред. О. Заболотна – Старогард Гданьскі : Поморський університет, 2020 – 256 с. URL : https://zenodo.org/record/4086115#.X5Py7tRS8dU.
  6. Osborne, N. (2009). Music for children in zones of conflict and post-conflict: A psychobiological approach. In S. Malloch & C. Trevarthen (Eds.), Communicative Musicality: Exploring the basis of human companionship (pp. 331-356). Oxford: Oxford University Press.
  7. Osborne, N. (2012), Neuroscience and “real world” practice: music as a therapeutic resource for children in zones of conflict. Annals of the New York Academy of Sciences, 1252: 69-76. https://doi.org/10.1111/j.1749-6632.2012.06473.x
  8. Trevarthen C and Malloch S (2000). The dance of wellbeing: Defining the musical therapeutic effect. The Nordic Journal of Music Therapy, 9(2), 3–17
  9. Борисенко Л.Л. Фізична культура як інклюзивне середовище / Л.Л. Борисенко /Системанадання освіти дітям з особливими освітніми потребами в умовах сучасного закладу :Збірник за матеріалами VІ Всеукр. науково-практичної конференції (12 грудня 2018року). – Лисичанськ : ВП«Лисичанський педагогічний коледж Луганського національногоуніверситету імені Тараса Шевченка» – Лисичанськ : ФОП Чернов О. Г. – 2018. – с. 23-26.
  10. Витак Г. Й. Особливості становлення арт-терапії в Україні / Г. Й. Витак // Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. – 2014. – Вип. 56. – С. 43-51. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpgvzdia_2014_56_7
  11. Драч, Т. (2021). Розвиток пластичних здібностей дітей-аутистів засобами танцю-модерн. Молодий вчений, 1 (89), 288-290. URL : https://doi.org/10.32839/2304-5809/2021-1-89-56
  12. Єсіпова О.А. Проєктна діяльність як один з інструментів забезпечення якісного інклюзивного освітнього середовища в закладі позашкільної освіти / Єсіпова О.А. Літовченко О.А. // Інноваційні технології в сучасному освітньому просторі. Збірник матеріалів Всеукраїнського семінару-практикуму, Львів – Броди, 23–24 листопада 2021 р. / Упорядники Н.В. Воляник, О.А. Плахотнюк. – Броди : Видавництво «Просвіта», 2022. – С.66-70
  13. Зязюн І.А. Педагогічна арт-терапія як естетична фасцинація. Педагогічна освіта і освіта дорослих: європейський вимір: зб. наук. праць / за ред. І. А. Зязюна, Н. Г.Ничкало. – К.: Хмельницький, 2008. – С. 25, 95.
  14. Іванова В. Л. Арт-терапія: проблеми становлення і розвитку / В. Л. Іванова // Наукові праці [Чорноморського державного університету імені Петра Могили]. Сер. : Педагогіка. – – Т. 108, Вип. 95. – С. 43–46. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npchduped_2009_108_95_9
  15. Інклюзивна навчання дітей з синдромом Дауна: порадник для батьків і спеціалістів. Інформаційний буклет. / Т. Кушніренко, І. Луценко, А. Обухівська, Ю. Найда, С. Буров; під редакцією Ю. Луценка. Київ: ТОВ «ГАНЕША компані», 2013. 44 с. https://www.irf.ua/files/ukr/programs/edu/edu-2014-1-10.pdf
  16. Інклюзія в мистецькій освіті: виклики, практики, перспективи: зб. матеріалів Всеукр. наук.-практ. конф. (з міжнарод. участю), 6–7 груд. 2019 р. / за заг. ред. М. М. Бриль. Київ: ДНМЦЗКМО, 2019. 420 с
  17. Інноваційні технології в сучасному просторі. зб. матер. Всеукр. семін-практ., Львів – Броди, 23–24 листопада 2021 р. / упоряд. Н. Воляник. О. Плахотнюк. Броди : Видавництво «Просвіта», 2022. 156 с.
  18. Кашуба О. М. Формування навичок великої моторики у дітей з синдромом Дауна
  • дошкільного віку за допомогою фізичних вправ: навчальний посібник / О.М. Кашуба. –
  • Рівне, 2011. – 85
  1. Кінезіологія танцю : колективна монографія / за заг. ред. О. Плахотнюка. – Львів : СПОЛОМ, 2020. – 244 с. Кінезіологія танцю.pdf.
  2. Літовченко О. А. Дихання в хореографії як фізіологічний процес в організмі танцівника / О. Літовченко // Кінезіологія танцю та складно-координованих видів спорту : навчально-методичний посібник / [упор. О. Плахотнюк]. – Львів : Кафедра режисури та хореографії ЛНУ ім. І. Франка, 2017. – С. 57–66.
  3. Національна доповідь про стан і перспективи розвитку освіти в Україні / за заг. ред. В. Г. Кременя. Київ : Педагогічна думка, 2016. С. 76
  4. Оздоровча ритміка: Навчальна програма з позашкільної освіти оздоровчого напряму/ автор О. Єсіпова. – Львів, 2022. – 22 с.
  5. Пілотний інклюзивний проєкт «Давай, разом!» / О. Єсіпова, О. Літовченко, Л. Припутень, Х. Кушнір, З. Богдан, Т. Кікеля // Кінезіологія танцю та техніко-естетичних видів спорту. V частина : навчально-методичний посібник / упоряд. О. Плахотнюк. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка кафедра режисури та хореографії, 2021. – С. 148–165
  6. Плахотнюк О. Інклюзивна мистецька освіта: проблеми та перспективи. Інноваційні технології в сучасному просторі. Зб. матер. Всеукр. семін-практ., Львів – Броди, 23 – 24 листопада 2021 р./ упоряд. Н. Воляник. О. Плахотнюк. Броди : Видавництво «Просвіта», 2022. С. 6–14.
  7. Плахотнюк О. Терапевтичний ресурс хореографії / О. Плахотнюк // Психологічні виміри культури, економіки, управління : Нау-ковий журнал. – Львів. – Вип. 25. – 2023. – С. 34–40. URL: Випуск 25_ https://kultart.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2015/03/Vypusk-25_DRUK.pdf
  8. Породько М.І. Фізична реабілітація і аутизм: [навч. посіб.] / М.І. Породько. – Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2018. – 53 с.
  9. Порошенко М. Інклюзивна освіта : навчальний посібник. Київ : ТОВ «Агенство Україна». 2019. 300 с.
  10. Про схвалення Стратегії впровадження гендерної рівності у сфері освіти до 2030 року та затвердження операційного плану заходів на 2022-2024 роки з її реалізації : Розпорядження Кабінету Міністрів України від 20 грудня 2022 р. № 1163-р URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1163-2022-%D1%80#Text
  11. Сучасне хореографічне мистецтво: підґрунтя, тенденції, перспективи розвитку : навч.-метод. посібник / упоряд. О. А. Плахотнюк. – Львів : СПОЛОМ, 2016. – 240 с.
  12. Сучасне хореографічне мистецтво: підґрунтя, тенденції, перспективи розвитку : навч.-метод. посібник / упоряд. О. А. Плахотнюк. – Львів : СПОЛОМ, 2018. – Ч. ІІ. – 222 с.
  13. Сучасне хореографічне мистецтво: тенденції та перспективи розвитку: навч.-метод. посібник / упоряд. О. А. Плахотнюк. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка кафедра режисури та хореографії, 2020. – Ч. ІІІ. – 134 с.
  14. Теоретико-методологічні, медико-біологічні аспекти в хореографії та спорті : навч.-метод. посібник / О. Плахотнюк, І. Аксьонова, Л. Андрощук та інші / упоряд. О. Плахотнюк. – Львів : СПОЛОМ, 2016. – 180 с.
  15. Теоретико-методологічні, медико-біологічні аспекти в хореографії та спорті : навч.-метод. посібник / упоряд. О. А. Плахотнюк. – Львів : СПОЛОМ, 2016. – 180 с.
  16. Технології психолого-педагогічного супроводу дітей з аутизмом в освітньому просторі : навчально-наочний посіб. / Укладач – Тетяна Скрипник. Схвалено комісією із спеціальної педагогіки Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки до використання в загальноосвітніх навчальних закладах (протокол №1 від 20 січня 2015). Київ
  17. Хореографія в системі заходів фізичної та психічної реабілітації дітей з розладами розвитку / З. А. Чорнак, О. А. Плахотнюк, Л. М. Ціж. – Львів : Растр-7, 2022. – 219 с.

Інформаційні ресурси

  1. American Psychiatric Association URL : https://www.psychiatry.org/
  2. Ballet / Encyclopedia URL : https://www.encyclopedia.com/literature-and-arts/performing-arts/dance/ballet
  3. Ballet dance. Britannica. URL: https://www.britannica.com/art/ballet
  4. Ballet Encyclopedia / the Ballet. URL: https://www.the-ballet.com/encyclopedia.php
  5. Breathing to music videos URL : https://www.recoverycollegeonline.co.uk/recovery-wellbeing/music/breathing/#motown
  6. International Encyclopedia of Dance. 6-Vol. Editor: Selma Jeanne Cohen. New York ; Oxford : Oxford University Press. 2004. – 4048 p.
  7. Music for wellbeing. An overview of music for wellbeing for service users, carers and staff. URL : https://www.recoverycollegeonline.co.uk/recovery-wellbeing/music/
  8. Вісники Львівського університету, збірники наукових праць, журнали, студентські видання. URL : http://publications.lnu.edu.ua/
  9. Всеукраїнська науково-практична конференція Інклюзивна освіта_ ідея, стратегія URL : https://www.youtube.com/watch?v=TYS35NaVFMg
  10. Діти з синдромом Дауна. Хто вони? : Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Турійської селищної ради Волинської області URL : http://turiysk.irc.org.ua/news/16-45-18-27-10-2020/
  11. Документи про організацію та забезпечення якості навчального процесу у ЛНУ ім. І. Франка URL: https://lnu.edu.ua/about/university-today-and-tomorrow/documents/education-process/
  12. Електронна бібліотека “Культура України” Національної бібліотеки України ім. Ярослава Мудрого. URL: https://elib.nlu.org.ua/catalogue.html?catalogue=294
  13. Електронна бібліотека. URL: https://www.culonline.com.ua/
  14. Львівський національний університет імені Івана Франка. URL: http://www.lnu.edu.ua/
  15. Наукова бібліотека ЛНУ ім. І. Франка. URL: https://www.lnulibrary.lviv.ua/
  16. Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського. URL: Наукова періодика України URL: http://journals.uran.ua/
  17. Про організацію інклюзивного навчання в закладах позашкільної освіти: Постанова Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 779. Дата оновлення 28.07.2021. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/779-2019-%D0%BF#Text

Розлади спектру аутизму : дитячий центр здоров’я ім. Анни Мазуренко URL : http://childrenhealth.center/development/disorders/autism-spectrum/

Матеріали

Засоби діагностики курсу Інклюзія та арт терапія в хореографії

Силабус: Інклюзія та арт-терапія в хореографії

Завантажити силабус