Гармонія (025 ОП Хорове диригування)
Тип: Нормативний
Кафедра: музикознавства та хорового мистецтва
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
1 | 2 | Залік |
2 | 2 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
1 | 16 | Младенова Т. В. | КММ-11 |
2 | 16 | Младенова Т. В. | КММ-11 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 | 16 | КММ-11 | Младенова Т. В. |
2 | 16 | КММ-11 | Младенова Т. В. |
Опис курсу
«Гармонія» є однією з найважливіших музично-теоретичних дисциплін, вивчення якої надає осмисленого ставлення до виразної та формотворчої ролі гармонії – одного з основних компонентів музичної мови. Засвоєння дисципліни сприяє професіоналізації творчої майстерності. Набуті знання є необхідними задля оволодіння основами композиції та аранжування музичних творів.
Предмет «Гармонія» базується на міждисциплінарних зв’язках з такими курсами як: «Основи теорії музики», «Світова музична література», «Сольфеджіо», «Аналіз музичних форм».
Метою викладання дисципліни «Гармонія» є набуття студентами навичок гармонічного оформлення та гармонічного аналізу нотного тексту.
Досягнення поставленої мети передбачає виконання таких завдань:
- вивчення історичного аспекту розвитку гармонічних стилів;
- засвоєння основних теоретичних положень гармонічного мислення;
- практичне опрацювання набутих теоретичних знань у вигляді гармонізації нотного тексту та гармонічного аналізу музичного твору.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
- термінологію музичного мистецтва, його понятійно-категоріальний аппарат;
- теоретичні основи гармонічного мислення;
- особливості структурування акордів;
- основні та побічні гармонічні функції, закономірності їхнього співіснування у музичному періоді;
- основні правила відхилення та модуляції;
вміти:
- демонструвати музично-теоретичні, культурно-історичні знання з музичного мистецтва;
- практично використовувати теоретичні знання у вигляді гармонічного оформлення запропонованої монодії;
- грати вправи (музичні періоди, секвенції, модуляції);
- аналізувати нотний текст з точки зору його гармонічних особливостей.
Рекомендована література
Базова:
- Вознюк П., Поляковська С.: Гармонія. Вінниця, 2019.
- Лемішко. М. Гармонія. Вінниця, 2010.
- Дубінін В. Гармонія. К.: Музична Україна, 1982.
- Кулевська 3. Хрестоматія з гармонічного аналізу. К., 1959.
- Скуратовський В. Задачі з гармонії. Дніпропетровськ, 2007.
Допоміжна:
- Золочевський В. Ладо-гармонічні засади української музики. К.: Музична Україна, 1976.
- Золочевський В. Про модуляцію. К.: Музична Україна, 1972.
- Кравцов Т. Гармонія в системі інтонаційних зв’язків. К.: Музична Україна, 1984.
- Котляревський І. Діатоніка і хроматика як категорії музичного мислення. К.: Музична Україна, 1981.
- Скорик М. Структура і виражальна природа акордики в музиці XX століття. К.: Музична Україна, 1983.
- Теплицький О. Творчі вправи в курсі гармонії. К.: Музична Україна, 1984.
Інформаційні ресурси: