Автентична музика в сучасній обробці

Тип: На вибір студента

Кафедра: музичного мистецтва

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
53Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
516Гриб О. А.

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
516Гриб О. А.

Опис курсу

Курс “Автентична музика в сучасній обробці” пропонує студентам глибокий і практичний розгляд теми музичного
аранжування та обробки у контексті сучасних музичних тенденцій. Під час курсу студенти отримають можливість
ознайомитися з різноманітними методиками та техніками аранжування музики, вивчити процес створення сучасних
музичних треків та дізнатися про використання електронних інструментів у музичній продукції.
Студенти також зможуть аналізувати сучасні музичні тренди та їх вплив на обробку автентичної музики, що дозволить їм
зрозуміти сутність та значення сучасних музичних жанрів та їх елементів. Крім того, курс надасть можливість студентам
розширити свій музичний горизонт, розвинути творчість та здатність до експериментування у створенні музики.
Під керівництвом викладача, студенти отримають практичний досвід у створенні та обробці музики, а також зможуть працювати над власними музичними проектами та композиціями. В результаті курсу вони здобудуть не лише знання та навички у сфері музичної продукції, а й розвинуть креативне мислення та вміння виразно виражати свої музичні ідеї. Студенти дізнаються як зберегти дух та емоційну силу автентичної музики, адаптуючи її до сучасних музичних стилів та технологій.
Цей курс відкриває новий світ, де автентична музика зустрічається з сучасними техніками обробки. Ви дізнаєтесь, як зберегти дух та емоційну силу автентичної музики, адаптуючи її до сучасних музичних стилів та технологій.

Дисципліна «Автентична музика в сучасній обробці» є вибірковою дисципліною з циклу загальної підготовки яка
викладається на ІІI курсі 5 семестр в обсязі 3 кредитів (за Європейською Кредитно-Трансферною Системою ECTS)
Курс “Автентична музика в сучасній обробці” пропонує студентам унікальну можливість ознайомитися з історією та
сучасними тенденціями у світі музики. Під час навчання ви зможете вивчити техніки аранжування та обробки музичних
композицій, дізнатися про використання електронних інструментів у створенні сучасної музики та процес створення
музичних треків. Курс також пропонує аналіз сучасних музичних трендів та їх вплив на обробку автентичної музики. Завдяки цим знанням ви зможете розвивати власні музичні проекти та ефективно працювати у сучасній музичній індустрії.
Даний курс передбачає теоретичні лекції з історії автентичної музики та сучасних технік обробки.
Практичні заняття з використанням музичного програмного забезпечення для обробки автентичних музичних творів.
Групові дискусії та аналіз творів

Мета курсу “Автентична музика в сучасній обробці” полягає у вивченні та розумінні того, як зберегти дух і основні
характеристики автентичної музики в сучасному музичному контексті. Цей курс ставить перед собою завдання розвинути в
студентів навички використання сучасних технологій, стилів та ритмів для обробки та інтерпретації автентичної музики, а також збільшити їх розуміння ролі та значення автентичної музики в сучасному музичному світі.
Учасники курсу отримають унікальний набір навичок, які допоможуть їм відкрити нові можливості в музичній творчості.
Вони будуть свідомо та ефективно використовувати техніки обробки музики для розкриття її ідейного та емоційного змісту.
Крім того, студенти навчаться аналізувати та пояснювати особливості інтерпретації автентичних музичних творів, що сприятиме їхньому більш глибокому розумінню музичного мистецтва.

Рекомендована література

Базова
1. Баштан С., Омельченко А. Школа гри на бандурі. – К.: Муз. Україна, 1989. С. 1-5.
2. Бобечко О. Ю. Бандурне мистецтво XX століття в контексті процесів фемінізації: дис. … канд. мист..: 17.00.03. Львів. нац. муз. акад. ім. М. В. Лисенка. Львів, 2013. С. 20
3. Бобечко О. Синьовська Н. Універсалізм творчої постаті Оксани Герасименко // Молодь і ринок. Дрогобич, 2019.
4. Гуменюк А. Українські народні музичні інструменти. – К.: Наук. думка, 1967 . с. 244
5. Брояко Н.Б. Актуальні проблеми сучасного музичного виконавства //Вісник Маріупольського державного університету серія: філософія культурологія, соціологія. 2015. С. 33 – 38.
5. Давидов М. А. Історія виконавства на народних інструментах (Українська академічна школа) / М. А. Давидов // Підручник [для вищ. навч. закл.]. – К., НМАУ ім. П. І. Чайковського, 2005. С. 592
6. Дружга І. С. Сучасна тенденція бандуристики: композиторські пошуки та виконавські перспективи: дис.
канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / Харків, 2021. С. 215
7. Кияновська Л. О., Пилатюк О. Б., Скорик А. Я., Ластовецька-Соланська З. М. Нариси з музичної соціології:
навчальний посібник для вищих і середніх спеціальних навчальних закладів. Львів: «Сполом». 2011 с. 146
8. Кияновська Л. О. Психологічний портрет композитора як джерело пізнання його індивідуального стилю. //Українська
музика: Науковий часопис.Число 3(13).- Видавець – Львівська національна музична академія імені М.В.Лисенка. – Львів, 2014. С. 62 – 64.
9. Клименко О. Бандурне мистецтво: специфіка репертуару. Еволюція музичної мови у світлі сучасного гуманітарного знання // «Ліра». Дніпропетровськ, 2015. с. 135 – 142
10. Кубік О. Є. Специфіка дуету як ансамблевої форми сучасного бандурного мистецтва // Музичне мистецтво і культура. 2020. С. 42 – 55
11. Лісняк і. Репрезентування бандурного мистецтва в умовах сучасної культурологічної ситуації (на прикладі творчості
О. Герасименко та Р. Гриньківа). Музичне мистецтво: зб. Наук. Праць. Донецьк: 2007. Вип.7. с. 40 – 51
12. Лісняк І. Академічне бандурне мистецтво України кінця ХХ – початку ХХІ століття / [голов. ред. Г. Скрипник]. Київ: ІМФЕ ім. М. Т. Рильського НАН України, 2019. С.254.
13. Лісняк І. Використання медіатехнологій у презентації концертних програм: між шоу та академізмом // Часопис
Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. Київ, 2020. С. 80 – 94
14. Лісняк І. Нові елементи у творчості українських бандуристів початку ХХІ століття. – Українська музична культура: глобалізаційні виклики та національні реалії: колективна монографія / НАН України, ІМФЕ ім. М. Т. Рильського. Київ, 2019. С.181 – 200
15. Лісняк і. В. Павліковський: композиторські пошуки звукової сфери у сучасному бандурному мистецтві. Сучасні
наукові дослідження: Матеріали 11 міжнар. Наук. Практичної конференції. Дніпропетровськ: Наука і освіта. 2006. Т.44. с. 14 – 16.
16. Ніколенко О. І. Оригінальна інструментальна бандурна творчість в аспекті жанрово-стильової еволюції: дис… канд. мист.: 17.00.03. Львів, 2011. с. 243
17. Орел Л.О. Педагогічні умови організації самостійної роботи студентів у контексті реформування вищої освіти України. /Л. О. Орел/ //Нові технології навчання: Науковометодичний збірник. – Вип. 76. – Київ. – 2013..с. 118 – 124.
18. Слюсаренко Т. О. Бандурне виконавство як явище національної української культури: дис… канд. Мист.: 17.00.03 Харків, 2016. С. 21
19. Скорик А. Я. Мистецтво телекомунікації в глобальному просторі медіакультури. Український дискус.: дис. …д-ра мистецтв.: спец. 26..00.01. Київ, 2015. С. 370
20. Хоткевич Г. Підручник гри на бандурі, ч.ч. I-II. – Харків: Державне видавництво України, 1930 – 1931. С. 18.
Допоміжна
1. Баштан С. В. Методика роботи з ансамблем бандуристів. – К.: Муз. Україна, 1982. С. 35.
2. Бондарчук Т. В. Постмодерністські тенденції у сучасному Українському мистецтві: дис. …канд.мистецтвозн.: 26.00.01.
Львів.2009. с. 250
3. Власов В. Оригінальний репертуар оркестру народних інструментів як фактор визначення специфіки жанру. Академічне мистецтво оркестрів народних інструментів і капел бандуристів спеціальних музичних вузів України: тези Всеукр. наук.-теоретичної конференції. 2005. С. 92 – 96
4. Грица С. Трансмісія фольклорної традиції: етномузикознавчі розвідки. Київ; Тернопіль: Астоп, 2002. С 236
5. Гуменюк А. Українські народні музичні інструменти, інструментальні ансамблі та оркестри. – К.: Муз.
Україна, 1959. с. 244
6. Давидов М. А. Фундатор кобзарського академізму ХХ століття / М. А. Давидов // Бандура № 4 – 1995. С. 4.
7. Дутчак В. До джерел становлення професійного репертуару для бандури / В. Дутчак // Творчість композиторів України для
народних інструментів. – Львів, 2006. С. 33 – 40
8. Дутчак В. Г. Музичний інструмент як об’єкт етнодизайну (на прикладі української бандури). Етнодизайн у контексті українського національного відродження та європейської інтеграції : зб. наук. пр. Кн. 2. Полтава : ПНПУ ім. В. Г. Короленка, 2019. С. 329 – 336
10. Дутчак В. Г. Основні тенденції в сучасному бандурному виконавстві України та української діаспори, актуальні проблеми народно – інструментального виконавства в Україні: історія і сучасність Збірник наукових праць Рівне, 2017. с. 5-13
11. Дутчак В. Г. Творчий портрет Оксани Герасименко: бандурне мистецтво на перехресті культур та епох (ювілейні узагальнення) // Вісник Прикарпатського університету. Мистецтвознавство. Івано-Франківськ, 2009. Вип. 15-16 с. 136-148
12. Дутчак В. Г. Трасформація виконавських моделей у бандурному мистецтві України і діаспори // Українська музична
культура на сучасному етапі: трасформація традиційних і академічних форм: збірник матеріалів Всеукраїнської науковопрактичної конференції. Івано-Франківськ: Фоліант, 2013. С. 207-211
13. Дутчак В. Г. Форми, жанри і стилі виконавства в бандурному мистецтві українського зарубіжжя: звукове відтворення // Етнос і культура. Гуманітарні науки: часопис Прикарпатського національного університету ім. В. Стефаника / [гол. ред. В. І. Кононенко]. Івано-Франківськ, 2011-2012. № 8-9. С. 140 – 146
14. Іваницький А. Українська народна музична творчість. – К.: Муз. Укр., 1990. с. 397
15. Коновалова Д. С. Творча постать бандуриста-віртуоза Я. Джуся // Час мистецької освіти. Проблема творчості у сучасній мистецькій освіті : зб. тез та матеріалів VІ Міжнар. наук.- практ. конф, Харків, 28-30 берез. 2018 р. / Харк. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди; заг. ред. Т. А. Смирнової. Харків: ХНПУ, 2018. С. 66 – 68
16. Лисенко М. В. Народні музичні інструменти на Україні. – К.: Мистецтво, 1955. с. 63
17. Матвіїв Г. В. Звукообразні чинники сучасної бандурної творчості: інструментально-виконавський авторський підхід:
дис… канд. Мист.: 17.00.03. Одеса, 2021. С. 190
18. Маціяка А. Мрії./ О. Созанський. Дитячий альбом для бандури. «Камула» Львів. 2017 .с. 3 – 5
19. Пшеничний Д. Аранжування для народних інструментів. – К.: Муз. Україна, 1980. С.110.
20. Скляр І. Київсько-харківська бандура. – К.: Муз. Україна, 1971 с. 116
21. Стригун Т. А. Кавунник О. А. Представники естрадного мистецтва України на зламі ХХ-ХХІ століть// Вісник студентського наукового товариства №18. Ніжин, 2018. С. 311-313
22. Хоткевич Г. Музичні інструменти українського народу. – Харків, 1930. С. 288
Інтернет джерела
1.https://city-adm.lviv.ua/news/culture/288012-u-lvovi-startuieiedynyi-v-ukraini-festyval-suchasnoi-bandury-lviv-bandur-festival
2. Facebook.com/bratygadiukiny.
3. https://orcd.co/vopli_vidopliassova.
4. http://www.youtube.com/@oxanaherasymenko1180
5. Ефір: «Голосу країни» 10 випуск, 9 сезон. Нокаути. 2019. URL:http://solydarnist.org/wpcontent/uploads/2015/12/programa_soli darnist.pdf.
6. Ефір: «Нацвідбір на Євробачення-2020» Перший півфінал 2020. URL:https://www.youtube.com/watch?v=oP2fXqwkXyU.
7. Ефір: «Х-фактор 8» Випуск 9 Перший тренувальний табір 2017. URL:https://youtu.be/2OY9zcNn10o.
8. Ефір: «Х-фактор 8» Марина Круть – Океан Ельзи – Така як ти. Дома судей. URL: https://youtu.be/YHmuHcjKECo.
9. Зараз бандура втілюється абсолютно в усіх музичних жанрах — музикант Георгій Матвіїв // Українське радіо. 2019.
URL:: http://www.ukr.radio/news.html?newsID=90613.
11. Коскін В. Роман Гриньків: «Про бандуру має знати весь світ»// Портал українця. 2007. URL:
http://www.vox.com.ua/data/osnovy/ 2007/04/27/romangrynkiv-probanduru-maye-znaty-ves-svit.html.
12. LVIV BANDUR FEST // vgorode. 2021. URL:https://lviv.vgorode.ua/event/festyvaly/a1175866-lviv-bandur-fest-.
13. Львів’ян запрошують на фестиваль бандуристів та діджеїв. Програма// Твоє місто. 2017. URL:
https://tvoemisto.tv/news/lvivyan_zaproshuyut_na_festyval_banduryst
iv_ta_didzheiv_programa_88356.html
14. Марина Круть: бандура – це круто, бандура – це KRUTЬ. Українське радіо. – 2019. URL:
http://www.nrcu.gov.ua/news.html?newsID=90963.
15. Марина Круть презентувала пісню з якою виступатиме на Євробачені-2020 Depo. Хмельницький. 2020. URL:
https://khm.depo.ua/ukr/khm/marina-krutprezentuvala-pisnyu-zyakoyu-vistupatime-na-evrobachenni-2020- 202002061108838.
16. Найденко Ю. Під пташиний спів. Українська бандуристка Krutь записала лайв у лісі // НВ. 2021. URL:
https://nv.ua/ukr/art/finalistka-nacvidboru-nayevrobachennya-krutzapisala-tri-pisni-pid-spiv-ptahiv-i-banduru-video50154505.html.
17. Панімаш Д. Хто така Марина Круть: інтерв’ю з фавориткою Нацвідбору 2020 // Слух 202 URL:
https://slukh.media/texts/interview- /who-is-marinakrut/.
18. Пономаренко Д. «Зелена Сцена» чекає на виступ єдиної в світі soulбандуристки – KRUTЬ Сайт Чернігова 0462.ua. 2020.
URL: https://www.0462.ua/news/2844408/zelena-scena-cekae-navistup-edinoi-v-svitisoul-banduristki-krut.
19. У Львові триває III фестиваль сучасної бандури // Четверта студія. 2019. URL: https://4studio.com.ua/novyny/u-lvovi-tryvaye-iiifestyval-suchasnoyibandury/.
20. http://www.youtube/@BanduraStyle
21. www.facebook.com/shpylyasti
22. Instagram/a.poeluev, Facebook/accordionpoeluev
23. www.onuka.ua
24. www.noni.org.ua, www.facebook.com/naoni ukraine
25. www.instagram.com/troyezillia
26. http^//www,youtube.com/@65str (Д. Губ’як )

Силабус:

Завантажити силабус