Вдосконалення виконавської техніки

Тип: На вибір студента

Кафедра: режисури та хореографії

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
104Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
1016доцент Петрик О. О.

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
1016доцент Петрик О. О.

Опис курсу

Курс розроблено з метою вдосконалення та засвоєння виконавства танцювальних технік студентів у процесі вивчення даної вибіркової навчальної дисципліни. За рахунок комплексного підходу у поєднанні теоретичних знань та практичних методик різних танцювальних напрямів і біомеханіки тіла людини. Також, здобувачі повинні засвоїти основні та детальні принципи руху людського тіла, танцювального руху, танцювальних технік класичного, народного і сучасного танцювального мистецтва. Інший аспект даної дисципліни, навчити студентів поєднувати різні танцювальні техніки та експерименти у пошуках нових танцювальних рухів. Таким чином, здобувачі зможуть всебічно опанувати рух людського тіла, покращити контроль власного тіла і свої виконавські навички.
Дисципліна включає в себе вивчення нових та вдосконалення вже набутих танцювальних навичок і виконавських технік.
Метою вибіркової дисципліни «Вдосконалення виконавської техніки» є покращення рухових навичок здобувачів, а також надання їм можливостей для подальшого самовдосконалення своїх виконавських технік.
Серед цілей курсу є: поглиблення знань студентів стосовно специфіки руху людського тіла; розширення розуміння різноманітних рухових принципів (інерція, імпульс, скорочення, розслаблення, рівновага і т. д.); опанування основ поєднання різностильових танцювальних технік і рухів (як то з класичного, народного, сучасного або вуличного танців); формування культури бережливого ставлення до власного тіла як основного мистецького інструменту; стимуляція інтересу до вивчення рухових практик і специфічних танцювальних технік, а також мотивування до власних пошуків та експериментів.

Рекомендована література

Базова: 

  1. Шариков Д.І. Класифікація сучасної хореографії: наук.-попул. ви-ня / Шариков Д.І. К.: Видавець Карпенко В.М., 2008. – 168 с. 9.
  2. Шариков Д. І. Теорія, історія та практика сучасної хореографії.[Генезис і класифікація сучасної хореографії – напрями, стилі, види.]: Монографія / Шариков Д. І. – К.: КиМУ, 2010. – 208 с.
  3. Безпаленко Ю. Фундаментальні поняття про тіло танцівника в хореографії при 3 викладанні класичного танцю у ВНЗ / Ю. Безпаленко // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих учених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники В. Ільницький, А. Душний, І. Зимомря]. – Дрогобич : Посвіт, 2021. – Вип. 43.
  4. Безпаленко Ю. Особливості положення голови танцівника в просторі / Ю. Безпаленко // Сучасне хореографічне мистецтво: підґрунтя, тенденції, перспективи розвитку : навчальнометодичний посібник [упоряд. О. Плахотнюк]. – Львів : СПОЛОМ, 2016. – С. 88–94.
  5. Цвєткова Л. Методика викладання класичного танцю / Л. Цвєткова. – Київ : Альтерпрес, 2007. – 324 с. – (2-е)
  6. Кінезіологія танцю [Колективна монографія] / за заг. ред. О. А. Плахотнюка. – Львів : СПОЛОМ, 2020. – 244 с. URL: Кінезіологія танцю
  7. Плахотнюк О.А. Світосприйняття джаз-танцю в мистецькому просторі сучасності / О.А. Плахотнюк // Baltic Journal of Legal and Social Sciences, 2022 – №2, C. – 157–162. https://doi.org/10.30525/2592-8813-2022-2-26 URL: http://baltijapublishing.lv/index.php/bjlss/article/view/1858/1874
  8. Plakhotnyuk O.А. Кінезіологія танцю та арт-терапія як педагогічна складова підготовки фахівця хореографічного мистецтва / O. А. Plakhotnyuk // Kultura fizyczna, pedagogika, zdrowie i fizjoterapia [monografia], redak. O. Zabolotna. – Starogard Gdański : Pomorskiej Szkoły Wyższej, 2020 – Р. 138–146. URL: https://zenodo.org/record/4086115#.YX1R86Swm71
  9. Plakhotnyuk О. А. Formation of dance movement kinesiology as a scientific and practical component of choreographic art / O. Plakhotnyuk // зб. наук. ст. «Молодий вчений» : науковий журнал. – Херсон, 2017. – Вип. № 4 (44), ч. І – С. 71–75. URL: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2017/4/18.pdf
  10. Плахотнюк О. А. Використання акробатичних елементів в сучасній хореографії / О. А. Плахотнюк // Вісник Міжнародного Слов’янського університету. Серія мистецтвознавство: зб. наук. праць. – Харків : 2010. – Вип. № 2. – Т. ХІІІ – С. 88–96. URL: Плахотнюк О. А. Використання акробатичних елементів в сучасній хореографії
  11. Плахотнюк О. А. Джаз танець на академічній балетній сцені: генезис та персоналії / О. А. Плахотнюк // «Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський» зб. наук. праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету ім. І. Франка. – Дрогобич, 2014. – Вип. 8. – С. 164–169. URL: http://aphn-journal.in.ua/archive/8_2014/25.pdf
  12. Плахотнюк О. А. Джаз-танець у контексті розвитку сучасного хореографічного мистецтва України / О. А. Плахоинюк // Вісник КНУ ім. Карпенка-Карого : зб. наук. праць. – Київ : КНУ ім. Карпенка-Карого, 2013. Вип. № 12. – С. 179–186. URL: http://visnyk.knutkt.com.ua/vipusk12.html
  13. Плахотнюк О. А. Проблематика розуміння природи афро-джаз-танцю / О. А. Плахотнюк // зб. наук. праць. «Молодий вчений». – Херсон : Видавничий дім «Гельветика», 2018. – Вип. № 7 (59). – С. 40–44. URL: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2018/7/9.pdf
  14. Плахотнюк О. А. Стилі і напрямки сучасного хореографічного мистецтва / О. Плахотнюк // зб. наук. праць. Вісник Міжнародного Слов’янського університету. Серія мистецтвознавство. – Харків : 2007. – Вип. № 1. –Т. Х. – С. 32–36. URL: Plakhotniuk-O.-Styli-i-napriamky-suchasnoho-khoreohrafichnoho-mystetstva
  15. Плахотнюк О. А. Тенденції взаємодії принципів кінезеології танцювального руху в освітніх процесах хореографічного мистецтва / О. А. Плахотнюк // Кінезіологія танцю та техніко-естетичних видів спорту : навч.-метод. посібник / [упоряд. О. Плахотнюк]. – Львів : б.в., 2019. – ІІІ частина. – С. 6–11.
  16. Плахотнюк О. А. Трактування базисів кінезеології через призму науково-практичної складової хореографічного мистецтва / О. А. Плахотнюк // Кінезіологія танцю та складно-координованих видів спорту : навч.-метод. посібник / [упоряд. О. Плахотнюк]. – Львів : Кафедра режисури та хореографії ЛНУ ім. І. Франка, 2017. – С. 6–11.
  17. Кінезіологія танцю та складно-координованих видів спорту : навч.-метод. посібник / упоряд. О. А. Плахотнюк. – Львів : СПОЛОМ, 2018. – Ч. ІІ. – 304 с.
  18. Кінезіологія танцю та складно-координованих видів спорту : навч.-метод. посібник / упоряд. О. А. Плахотнюк. – Львів : Кафедра режисури та хореографії ЛНУ ім. І. Франка, 2017. – 220 с.
  19. Кінезіологія танцю та техніко-естетичних видів спорту : навч.-метод. посібник / упоряд. О. А. Плахотнюк. – Львів : б.в., 2019. – Ч. ІІІ. – 184 с.
  20. Кінезіологія танцю та техніко-естетичних видів спорту. ІV частина : навч.-метод. посібник / упоряд. О. А. Плахотнюк. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка кафедра режисури та хореографії, 2020. – 183 с.
  21. Кінезіологія танцю та техніко-естетичних видів спорту: навч.-метод. посіб. / упоряд. О. А. Плахотнюк. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка кафедра режисури та хореографії, 2021. – Ч. V. – 193 с.

Додаткова література

  1. Плахотнюк О. А. Основи сучасної хореографії (Джаз-модерн-танець, популярні масові танці) : для вищ. навч. закл. культури і мистецтв І–ІІ рівня акред., спеціалізація «Народна хореографія» / О. Плахотнюк. – Київ : Державний методичний центр навчальних закладів культури і мистецтв, 2006. – 20 с.
  2. Плахотнюк О. А. Основи сучасної хореографії : для вищ. навч. закл. культури і мистецтв І–ІІ рівня акред., спеціальність «Народна художня творчість», спеціалізація «Видовищно-театралізовані заходи» / О. Плахотнюк. – Київ : Державний методичний центр навчальних закладів культури і мистецтв, 2006. – 24 с.
  3. Плахотнюк О. А. Основи сучасної хореографії : для вищ. навч. закл. культури і мистецтв І–ІІ рівня акред., спеціалізація «Народна художня творчість» кваліфікація «Керівник хорового колективу» / О. Плахотнюк. – Київ : Державний методичний центр навчальних закладів культури і мистецтв, 2006. – 20 с.
  4. Плахотнюк О. А. Стилі та напрямки сучасного хореографічного мистецтва : навч.-метод. посіб. для студій сучасної хореографії, мистецьких шкіл, центрів творчості дітей та юнацтва, інших типів позашкільних навчальних закладів / О. Плахотнюк. – Львів : ЦТДЮГ, 2009. – 80 с.
  5. Сучасне хореографічне мистецтво: підґрунтя, тенденції, перспективи розвитку : навч.-метод. посібник / упоряд. О. А. Плахотнюк. – Львів : СПОЛОМ, 2016. – 240 с.
  6. Сучасне хореографічне мистецтво: підґрунтя, тенденції, перспективи розвитку : навч.-метод. посібник / упоряд. О. А. Плахотнюк. – Львів : СПОЛОМ, 2018. – Ч. ІІ. – 222 с.
  7. Дубінін В. Біомеханіка тіла танцівника у сучасних вуличних напрямках танцю на прикладі стилю popping / В. Дубінін // Мистецька освіта у контексті євроінтеграційних процесів: матеріали VII Всеукр. студ. наук. конф., 20 березня 2020 р. – Умань : ВПЦ «Візаві», 2020. –С. 26–29
  8. Маншилін, О. (2013). Хореологія Рудольфа Лабана. Науковий вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені ІК Карпенка-Карого, (12), 170-178.
  9. Чакава, Т. О. (2015). Система аналізу руху Рудольфа фон Лабана.
  10. Коляденко Г. І. Анатомія людини : підручник / Г. І. Коляденко. – 3-тє вид. – Київ : Либідь, 2005. – 383 с.
  11. Кирилюк В. М. Дихання в хореографії : навч. посіб. / В. М. Кирилюк. – Київ : ДАКККіМ, 2009. – 156 с.
  12. Ашанин В.С. Біомеханіка. Часть I: Загальна біомеханіка (конспект лекций). Харьков: ХаГИФК, 2000. – 65 с.
  13. Біомеханіка спорту / за заг. ред. Лапутіна А.М.. – К.: Олімпійська література, 2001. –319 с.

Іноземна література

  1. McDonagh D. Preface. Intarnational Dictionary of Modern Dance. Ed.: Taryn Benbow Pfalzgraf with a pref. by Don Mcdonagh. – Detroit ect.: St. James press, cop. 1998. P. VІІ–IX.
  2. Laban, Rudolf & Lawrence, F.C. Laban Lawrence industrial rhytm/and lilt inlabour.– Manchester: Pathon Lawrence& Co, 1942.
  3. Laban, Rudolf von; Lawrence, F. C. Effort: economy of human movement /Rudolf von Laban, F. C. Lawrence. – London: Macdonald and Evans, 1947.
  4. Laban, Rudolf. Themasteryof movement /Rudolf Laban; witha newpref. By Roland Laban– 4thed. rev. and enlarged /Lisa Ullmann. – Plymouth: Northcote House, 1988 .
  5. Laban, Rudolf. Modern Educational Dance/Rudolf Laban. – London: Macdonald and Evans, 1948.
  6. K. K.. Rudolph Laban. New York. Routledge, 1951. – 125с.
  7. V.. Body, Space, Expression: The Development of Rudolf Laban’s Movement and dance concepts.Berlin.: Mouton de Gruyter, 1987. – 288c.
  8. Forsythe W.. Improvisation Technologies: A Tool for the Analytical Dance Eye. Ostfildern.: Hatje Cantz, 1999. – 70 с.
  9. Kersten M.. Conception of space in dance: Another view on the architecture of dance theatres. Technical University Delft Faculty of Architecture Explorelab, 2008. – 82c.
  10. Koutedakis, Yiannis. (2008). Biomechanics in Dance. Journal of Dance Medicine and Science. 12. 73-4. 10.1177/1089313X0801200301.
  11. Koutedakis Y, Sharp NCC. The Fit and Healthy Dancer. Chichester: John Wiley and Sons, 1999.
  12. Mundermann L, Corazza S, Andriacchi TP. The evolution of methods for the capture of human movement leading to markerless motion capture for biomechanical applications. J Neuroeng Rehabil. 2006;3:6.
  13. Brown WM, Cronk L, Grochow K, et al. Dance reveals symmetry especially in young men. Nature. 2005;438(7071):1148-50.

Інтернет джерела:

  1. Безпаленко Юлії. Тема лекції: «Здоровий танцівник, або чим хореограф може бути корисним, коли не має можливості творити та танцювати» / Ю. Безпаленко // Всеукраїнський міждисциплінарні відкриті лекцій/практикуми «Мистецтво. Війна. Ми.», координатор О. А. Плахотнюк. (11 квітня 2022 р.) – URL : https://www.youtube.com/watch?v=CsHs6jxUpK0
  2. Мова Людмила. Тема лекції: Реакції тіла під час війни, поступове повернення до танцю із кризового стану» / Л. Мова // Всеукраїнський міждисциплінарні відкриті лекцій/практикуми «Мистецтво. Війна. Ми.», координатор О. А. Плахотнюк. (02 травня 2022 р.) – URL: https://youtu.be/f1LFn8b4WjA
  3. Овчінніков Антон. Лекція «Сучасний танець та його сучасні парадигми» / А. Овчінніков // Всеукраїнський міждисциплінарні відкриті лекцій/практикуми «Мистецтво. Війна. Ми.», координатор О. А. Плахотнюк. (31 березня 2022 р.) – URL : https://www.youtube.com/watch?v=2-k7dZYQTcY
  4. Сафонов Антон. Тема лекції: «Танець та хореографія без методички. Аналіз та варіанти дії» / А. Сафонов // Всеукраїнський міждисциплінарні відкриті лекцій/практикуми «Мистецтво. Війна. Ми.», координатор О. А. Плахотнюк. (27 квітня 2022 р.) – URL: https://youtu.be/cqb0fKuRPOs
  5. Шабанова Тетяна. Тема лекції: «Рух – категорія буття» / Т. Шабанова // Всеукраїнський міждисциплінарні відкриті лекцій/практикуми «Мистецтво. Війна. Ми.», координатор О. А. Плахотнюк. (12 травня 2022 р.) – URL: https://youtu.be/e9dr_cDZ6y4

Матеріали

Засоби діагностики Вдосконалення виконавської техніки

Силабус: Вдосконалення виконавської техніки

Завантажити силабус