Тренаж за фахом

Тип: На вибір студента

Кафедра: режисури та хореографії

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
31.5Немає
41.5Залік
51.5Залік
61.5Немає
71.5Немає
81.5Залік

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
216доцент Петрик О. О.
316доцент Петрик О. О.
416доцент Петрик О. О.
516доцент Петрик О. О.
616доцент Петрик О. О.
716доцент Петрик О. О.
812доцент Петрик О. О.

Опис курсу

Метою викладання вибіркової дисципліни «Тренаж за фахом» є підготовка студентів до професійного виконання класичного, народно-сценічного, українського академічного, контемпорарі танців та самостійної роботи над собою для підвищення технічних вмінь. Розуміння принципів виконання вправ, комбінацій та технік. Підготовка кваліфікованих виконавців та викладачів хореографічних дисциплін в дитячих та дорослих хореографічних колективах з врахуванням специфічних задач, умов і контингенту учасників хореографічних колективів різних типів і видів танцювального мистецтва (студія або ансамбль класичного танцю, народного танцю, естрадного і джаз-танцю тощо; балетного театру), підготовка висококваліфікованих викладачів хореографічних дисциплін в новітніх мистецьких закладах освіти, середній та вищій школі.
Цілі курсу: вивчення основ класичного, народно-сценічного, українського академічного, контемпорарі танців та опанування практичних навичок з цих танців від молодших до випускних класів балетного училища. Навчити правильно проводити тренаж класичного, народно-сценічного, українського академічного, контемпорарі танців, виконувати танцювальні комбінації, на практиці застосовувати отримані знання.
Метою викладання вибіркової дисципліни «Тренаж за фахом» є підготовка студентів до професійного виконання класичного, народно-сценічного, українського академічного, контемпорарі танців та самостійної роботи над собою для підвищення технічних вмінь. Розуміння принципів виконання вправ, комбінацій та технік. Підготовка кваліфікованих виконавців та викладачів хореографічних дисциплін в дитячих та дорослих хореографічних колективах з врахуванням специфічних задач, умов і контингенту учасників хореографічних колективів різних типів і видів танцювального мистецтва (студія або ансамбль класичного танцю, народного танцю, естрадного і джаз-танцю тощо; балетного театру), підготовка висококваліфікованих викладачів хореографічних дисциплін в новітніх мистецьких закладах освіти, середній та вищій школі.
Цілі курсу: вивчення основ класичного, народно-сценічного, українського академічного, контемпорарі танців та опанування практичних навичок з цих танців від молодших до випускних класів балетного училища. Навчити правильно проводити тренаж класичного, народно-сценічного, українського академічного, контемпорарі танців, виконувати танцювальні комбінації, на практиці застосовувати отримані знання.

Рекомендована література

  1. Безпаленко Ю. Педагогічний досвід Володимира Андрійовича Вичегжаніна у системі формування основ класичного танцю / Ю. Безпаленко, Г. Горбачук // Вісник Львівського університету : зб. наук. праць. – Львів : ЛНУ ім. І. Франка, 2014. – C. 62–65. “Вісник Львівського університету. Серія Мистецтвознавство” Випуск 14.
  2. Безпаленко Ю. Педагогічний досвід учнів Вичегжаніна В. А. у системі формування основ класичного танцю: голова (частина перша) / Ю. Безпаленко, А. Іващишин // Музичне мистецтво ХХІ століття – історія, теорія, практика : науковий журнал. Інституту музичного мистецтва Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. – Дрогобич – Кельце – Каунас – Алмата : Посвіт, 2017. – Вип. 2 – С. 104–110. (ISSN 2518-721Х, збірник включений до міжнародних науково-метричних баз РІНЦ та Google Scholar).
  3. Березова Г. Класичний танець у дитячих хореографічних колективах / Г. Березова. – Київ : Музична Україна, 1990. – 256 с. – (2-е).
  4. Василенко. К. Лексика українського народного-сценічного танцю. Київ: Мистецтво, 1971. – 564 с.
  5. Верховинець В. Теорія українського народного танцю: 5-те видання, доповнене. – Київ: Музична Україна, 1990. – 150 с.
  6. Голдрич О. Методика викладання хореографії. – Львів : Сполом, 2006. – 84 с.
  7. Зайцев Є., Колесниченко Ю. Основи народно-сценічного танцю. Навчальний посібник для вищих закладів культури і мистецтв І – ІV рівнів акредитації / Видання друге, доопрацьоване і доповнене – Вінниця: Нова книга, 2007. – 416 с.
  8. Класичний танець школа чоловічого виконавства М. Тарасов – Режим доступу до https://docs.google.com/document/d/1_Nz9aLnijoYFcMTYYju3h8thwrmVJWD/edit?rtpof=true
  9. Основи класичного танцю А. Ваганова – Режим доступу до ресурсу : https://docs.google.com/document/d/1nQCyBKw6ZcaNoY1PZPtZwxdq_WXyhyU/edit?rtpof=true

Додаткова література:

  1. Безпаленко Ю. Педагогічний досвід учнів В. А Вичегжаніна у системі формування основ класичного танцю. Не природна виворотність / Ю. Безпаленко, Г. Горбачук // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету ім. І. Франка. – Дрогобич, 2015. – Вип. 12. – С. 107–112. http://dspu.edu.ua/hsci/wp-content/uploads/2017/12/012-13.pdf
  2. Безпаленко Ю. Психолого-педагогічні умови проведення занять по хореографії з віковою категорією – рання дорослість / Ю. Безпаленко // Кінезіологія танцю та складно-координованих видів спорту : навчально-методичний посібник / [упоряд. О. Плахотнюк]. – Львів : Кафедра режисури та хореографії ЛНУ ім. І. Франка, 2018. – С. 106–115.
  3. Безпаленко Ю. Особливості положення голови танцівника в просторі / Ю. Безпаленко // Сучасне хореографічне мистецтво: підґрунтя, тенденції, перспективи розвитку : навчально-методичний посібник [упоряд. О. Плахотнюк]. – Львів : СПОЛОМ, 2016. – С. 88–94.
  4. Kiptilova N., Velilyaeva A. Reflection of national traditions of crimean tatars on the example  of dance analysis «Ag’ir ava ve haitarma». International Scientific Conference Innovation in Science: Global Trends and Regional Aspect: Conference Proceedings, March 12-13, 2021. Riga, Latvia: «Baltija Publishing». pp. 237–240. URL: http://www.baltijapublishing.lv/omp/index.php/bp/catalog/view/117/3178/6708-1
  5. Літовченко О. А. Вагомість правильної постави у професійній діяльності танцівника / О. Літовченко // Кінезіологія танцю та складно-координованих видів спорту : навчально-методичний посібник / [упор. О.Плахотнюк]. – Львів : сполом, 2018. – ч іі. – с. 92-99. вагомість правильної постави у професійній діяльності танцівника
  6. Літовченко О. А. Дихання в хореографії як фізіологічний процес в організмі танцівника / О. Літовченко // Кінезіологія танцю та складно-координованих видів спорту : навчально-методичний посібник / [упор. О.Плахотнюк]. – Львів : Кафедра режисури та хореографії ЛНУ ім. І. Франка, 2017. – С. 57–66. дихання в хореографії як фізіологічний процес в організмі танцівника
  7. Плахотнюк О. Джаз-танець в бальній хореографії / О. Плахотнюк // Вісник Міжнародного Слов’янського університету : зб. наук. праць. серія мистецтвознавство; – вип. № 1, Т. 15 – Харків : 2012. – С. 26–33.
  8. Плахотнюк О. Квінтесенція соціальних танців / О. Плахотнюк // Танцювальні студії. – 2018. – Вип. 1. – С. 28–36. http://nbuv.gov.ua/UJRN/ds_2018_1_5
  9. Плахотнюк О. Основи сучасної хореографії (Джаз-модерн танець, популярні масові танці) / Програма для вищих навчальних закладів культури і мистецтв І-ІІ рівня акредитації. Спеціалізація «Народна хореографія». – Київ: Державний методичний центр навчальних закладів культури і мистецтв, 2006 – 20 с.
  10. Плахотнюк О. Стилі та напрямки сучасного хореографічного мистецтва – Львів: ЦТДЮГ, 2009. – 80с.
  11. Plahotnyuk A. Contemporary jazz-dance та його практики в системі хореографічної освіти України / A. Plahotnyuk // Lwowsko-Rzeszowskie Zeszyty Naukowe (Львівсько-Ряшівські наукові зошити) : зб. наук. праць. – Rzeszów – Львів : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego. – W. № 1, – – 2013.–S. 261–268. Plahotnyuk A. Contemporary jazz-dance та його практики в системі хореографічної освіти України PDF
  12. Плахотнюк О. Використання акробатичних елементів в сучасній хореографії / О. Плахотнюк // Вісник Міжнародного Слов’янського університету : зб. наук. праць. – Харків : 2010. – С. 88–96. – (Серія мистецтвознавство; вип. № 2, Т. ХІІІ). Плахотнюк О. Використання акробатичних елементів в сучасній хореографії
  13. Plakhotnyuk O. Кінезіологія танцю та арт-терапія як педагогічна складова підготовки фахівця хореографічного митсетцва / O. Plakhotnyuk // Kultura fizyczna, pedagogika, zdrowie i fizjoterapia [monografia],  O. Zabolotna. – Starogard Gdański : Pomorskiej Szkoły Wyższej, 2020 –рр. 138–146. ISBN 978-83-89481-37-5  https://zenodo.org/record/4086115#.YX1R86Swm71
  14. Скиба Ю. Марина Абрамович: зв’язок митця та глядача / Ю. Скиба, П. Луньо // Молодий вчений. – 2019. – №10. – С. 96-99. http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2019/10/22.pdf
  15. Скиба Ю., Луньо П. Мистецтво перформансу – як спосіб життя / Ю. Скиба, П. Луньо // Молодий вчений. – – № 11. http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2019/11/61.pdf
  16. Скиба Ю. Руслан Баранов – майстер контактної імпровізації / Ю. Скиба // зб. наук. студ. наук. праць «Культурно-мистецькі ескізи». – Львів : ЛНУ ім. Івана Франка, 2019. – С. 95–99.Скиба Ю.Ю. Руслан Баранов -майстер контактної імпровізації PDF
  17. Скиба Ю. Світогляд балетмейстера в прояві його хореографічного твору. Науковий керівник – доц. О. Плахотнюк / Ю. Скиба // Хореографічна культура – мистецькі виміри : зб. ст. / [упоряд. О. Плахотнюк]. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, кафедра режисури та хореографії, 2019. ‒ Вип. 7. ‒ С. 186–191.СВІТОГЛЯД БАЛЕТМЕЙСТЕРА В ПРОЯВІ ЙОГО ХОРЕОГРАФІЧНОГО ТВОРУ. pdf.
  18. Скиба Ю. Каузальність хореографічно-режисерської творчості Віма Вандекейбуса / Ю. Скиба // Хореографічна культура – мистецькі виміри» / упоряд. О. А. Плахотнюк. – Львів : Кафедра режисури та хореографії факультету культури і мистецтв ЛНУ імені Івана Франка, 2021. ‒ Вип. 11. – С. 5–9. Скиба Ю. Каузальність хореогр.-режю творч. В. Вандежейба pdf.
  19. Скиба Ю. Ю. Шлях ексклюзивності танцювальної компанії «Батшева» у культурі сучасного танцю XXI століття / Ю. Ю. Скиба // Cучасне хореографічне мистецтво: підґрунтя тенденції перспективи розвитку: навч.-методич., посіб. / упоряд. О. Плахотнюк. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, кафедра режисури та хореографії, 2020. – Ч. III – С. 125–131. Скиба Ю. Ю. Шлях ексклюзивності танцювальної компанії «Батшева» у культурі сучасного танцю XXI століття. pdf.
  20. Вознесенська О., Мова Л. Арт-терапія в роботі практичного психолога. Використання арт-технологій в освіті – Режим доступу до ресурсу : http://www.doshkillia.ua/wp-content/uploads/2019/10/%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA-%D0%90%D1%80%D1%82-%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%D0%BF%D1%96%D1%8F.pdf 20.08.21
  21. Вправи для низу живота лежачи. Для початківців та фізично ослаблених. – Режим доступу до ресурсу : https://www.youtube.com/watch?v=ZhTWIJ9L2Jo&t=19s 20.08.21
  22. Ефективні вправи на гнучкість тіла в домашніх умовах. Фітнес вдома – Режим доступу до ресурсу : https://www.youtube.com/watch?v=Hd-9RQB1b94 20.08.21
  23. Опрацювання верху ніг та стійкості – Режим доступу до ресурсу : https://www.youtube.com/watch?v=l9o300A5f80 20.08.21
  24. Піна Бауш « Ein film von Anne Linsel» – Режим доступу до ресурсу : https://www.youtube.com/watch?v=hh8cUsdz1fU 20.08.21
  25. Рудольф Лабан «Documentary raite» – Режим доступу до ресурсу : https://www.youtube.com/watch?v=iQUq94KJDYM 20.08.21
  26. Cтів Пекстон «Tallking dance» – Режим доступу до ресурсу : https://www.youtube.com/watch?v=_82Od5NM4LI 20.08.21
  27. Студія Вірського -іспит (жіноча техніка) – Режим доступу до ресурсу : https://www.youtube.com/watch?v=orc60Gl5CEk&t=395s 20.08.21
  28. УроКІ (контактної імпровізації) частина 1 – вправа “самовчитель” – Режим доступу до ресурсу : https://www.youtube.com/watch?v=ubcs51meTak&t=411s 20.08.21
  29. УроКІ (контактної імпровізації) частина 3, вправа “фотосесія” – Режим доступу до ресурсу : https://www.youtube.com/watch?v=a7iPeNEhBh0 20.08.21
  30. УроКІ (контактної імпровізації) частина 4, вправа “муха приставуха” (рука до руки) – Режим доступу до ресурсу : https://www.youtube.com/watch?v=tOPEJa1F-9I 20.08.21
  31. УроКІ (контактної імпровізації) частина 11 – вправа “управління центром партнера всім тілом” – Режим доступу до ресурсу : https://www.youtube.com/watch?v=DijNVjENdjs 20.08.21
  32. УроКІ (контактної імпровізації) частина 17 вправа “серфінг” 2 – Режим доступу до ресурсу : https://www.youtube.com/watch?v=23f8DlQRejM 20.08.21
  33. Урок Український танець 3 Lesson Ukrainian dance – Режим доступу до ресурсу : https://www.youtube.com/watch?v=uJnVeapKhT8 20.08.21
  34. Фільм «Містер Гага» – Режим доступу до ресурсу : https://www.youtube.com/watch?v=BK9AjyxNlJc 20.08.21
  35. Як артист балета зміцнює руки – Режим доступу до ресурсу : https://www.youtube.com/watch?v=R5EU_OLmOmw 20.08.21
  36. Lesson (Ukrainian folk dance) 5 Урок (Український народний танець) – Режим доступу до ресурсу : https://www.youtube.com/watch?v=3eMnQBrZEBE 20.08.21
  37. #WorldBalletDay 2021 | Ballet Class Up Close | Staatsballett Berlin – Режим доступу до ресурсу : https://www.youtube.com/watch?v=tgGGeaWrwAQ 20.08.21

Силабус: Тренаж за фахом

Завантажити силабус