Теорія та методика підготовки вчителя музичного мистецтва в Україні (014.13 середня освіта музичне мистецтво)

Тип: Нормативний

Кафедра: музичного мистецтва

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
113Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
318професор Тайнель  Е. З.КМО-2м

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
312КМО-2мпрофесор Тайнель  Е. З.

Опис курсу

Інформація про курс
Курс передбачає реалізацію однієї з найважливіших і
обов’язкових вимог навчального процесу – взаємозв’язок теорії і
практики педагогічної роботи. Метою дисципліни є виховання
вчителя музики, розвиток його інтелекту, комунікативних
здібностей, навчання методів і прийомів роботи з дітьми.
Коротка анотація курсу
Дисципліна «Теорія і методика підготовки вчителя музичного
мистецтва в Україні» є дисципліною зі спеціальності 014 Середня
освіта спеціалізації Музичне мистецтво для освітньої програми
Середня освіта (Музичне мистецтво), другого (магістерського)
рівня освіти, яка викладається в ІІІ семестрі в обсязі 3 кредити (за
Європейською Кредитно-Трансферною Системою ЄКТС)
Мета та цілі курсу

Мета курсу зумовлена потребою познайомити студентів з
основами сучасної методики музичного виховання дітей в
закладах освіти; навчити теоретичних основ теорії та методики
музичного виховання, сформувати вміння практично
застосовувати сучасні педагогічні технології у процесі вивчення
музичного мистецтва в загальноосвітній школі.
Завдання:
– сформувати розуміння вікових особливостей музичного
розвитку дітей;
– розкрити закономірності формування музичних смаків і
уподобань дошкільнят;
– засвоїти практичні навички володіння теорією і
методикою музичного виховання в ігрових формах
навчання;
– вивчити музичний репертуар з основних видів
діяльності дошкільнят;
– розвиток в студентів інтересу і любові до професії
вчителя;
– забезпечення майбутніх фахівців необхідною системою
знань теорії та методики музичного виховання:
– вивчення новітніх досягнень культури та передового
досвіду, впровадження його в навчальний процес;
– набуття навичок самоосвіти під час підготовки до
практичних, семінарських занять, аналізу музичного
матеріалу, відвідування уроків музики, репетицій
позакласних форм музично-естетичної роботи в школі.

Рекомендована література

Література для
вивчення
дисципліни

Базова
1. «Дитина» програма виховання і навчання дітей дошкільного
віку. Київ „Освіта”, 1993.
2. «Дитячі пісні та речитативи(Українська народна
творчість)»Упорядники: Довженко Г.В., Луганська К.М.,
ред.: Бріцина О.М., Київ „Наукова думка”, 1991.
3. «Малятко. Програма виховання дітей дошкільного
віку»,Київ, 1991.
4. «Українське дошкілля. Пісні, ігри, ганці, вірші й загадки.»,
Київ „Музична Україна”, 1991.
5. Амлінська Р.С. „Музичні інструменти і іграшки”. Київ
„Музична Україна”, 1986
6. Барабаш О., Калуська Л., Яновоська О., „Свята та розваги в
дитячому садку”. Київ „Освіта”. 1995.
7. Богуш А.. Лисенко Н. „Українське народознавство в
дошкільному закладі”. Київ „Виша школа”. 1994.
8. Верховинець В.М. „Весняночка. Ігри з піснями”. Київ
„Музична Україна”, 1986
9. Ветлугіна Н.А. „Музичний розвиток дитини.”, Київ
„Музична Україна”, 1973.
10. Ветлугіна Н.А. Кенеман А.В. „Теорія і методика музичного
виховання в дитячому садку”. Київ, Музична Україна,1978.
11. Зінич Р. „Ми вчимося співати”, Київ „Музична Україна”,
1968.
12. Караменко Г.М. Караменко В.М. „Ляльковий театр – дітям.
Посібник для вихователів дитячих садків”, Київ „Радянська
школа”, 1986.
13. Колесса Ф. „Шкільний співаник”,Київ „Музична Україна”,
1991.
14. Кондратюк А. „З вишневого саду. Науково-художні
оповідання “, Київ „Молодь”, 1991.
15. Михайліченко О.В.Основи загальної та музичної
педагогіки.Навчальний посібник.Суми, Козацький
вал,2008.
16. АРИСТОВА Л.Методика музичного навчання та
виховання.Навчально методичний
посібник.Миколаїв ,Іліон,2021.ч1.
17. Костюк О.Г. „Сприймання МУЗИКИ І ХУДОЖНЯ культура
слухача.”, Київ „Наукова думка”, 1965.
18. ЧЕРКАСОВ В.Ф.Теорія і методика музичної освіти.
ПІДРУЧНИК.КДПУ ІМ.Вол.Винниченка,Кіровоград,2014.
19. Музика і рух(3 досвіду роботи музичних керівників)”.
20. Рудченко І., Шоломовнч С. „Розваги та театралізовані ігри в
дитячому садку “, Київ „Музична Україна”, 1986
21. Стельмахович М.Г. „Народна педагогіка.”, Київ „Радянська
школа”, 1986.
22. Степовий Я. „Проліски. Пісні для дітей.”,Київ „Мистецтво”,
1955.
23. Сухомлинський В.О. „Народження громадянина “, Київ
„Радянська школа”, 1970.
Допоміжна
1. ДЕРЖАВНИЙ Стандарт початкової освіти
URL:// WWW.KMU.GOU.UA/UA/NPAS/
2. Державний стандарт базової середньої освіти
URL:hTTPS://www.kmu.gov.ua/npas/
3. ЧайкаВ.М.Основи дидактики.Навчальний по сібник для
студентів.
4. Верховинець В.М.. Весняночка. Ігри з піснями для дітей
дошкільного і молодшого шкільною віку. -К.: 1989. -335 С.
5. Ветлугіна Н.О. Музичний розвиток дитини; – К.: 1978-253
С.
6. Черкасов В.Ф.Музично педагогічна освіта України на межі
двох тисячоліть.Кіровоград, Імекс ЛТД,2011.
7. Ковалів В.Я. методика музичного виховання на релятивній
основі. – К.: 1973. – 143 С.
8. Леонтович М.Д. Практичний курс навчання співу у
середніх школах України. – К.: 1989. – 133С.
9. Музика в школі: 36. ст. Вип.1 -10. – К.: 1982.-143 С.
10.Падалка Г.М. Учитель, музика, діти.- К.: 1982.
11.Ростовський О.Я. Методика викладання музики в основній
школі. – Тернопіль: 2000. – 253 С.
12.Ростовський О.Я. Методика викладання музики в
початковій школі.
13.Ростовський О.Я. Методика викладання музики в
початковій школі. – Тернопіль:2000.- 202С.
14.Тайнель Е. 3. Музичне виховання за методом відносної
сольмізації. – Дрогобич: 2001. – 208 С
15.Тайнель Е.З. Публіцистична та дидактична спадщина
Золтана Кодая. – Дрогобич : 2003.

Силабус:

Завантажити силабус