Світові музично-педагогічні концепції

Тип: Нормативний

Кафедра: музичного мистецтва

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
84Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
824професор Тайнель  Е. З.КМО-41

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
812КМО-41професор Тайнель  Е. З.

Опис курсу

Мета – навчити студентів теоретичних основ світових музичнопедагогічних концепцій, сформувати вміння практично застосовувати сучасні педагогічні технології у процесі викладання у середніх навчальних закладах.

Основні теоретичні положення курсу мають практичну спрямованість і розглядаються через призму принципів та методів, що використовуються для музичного розвитку особистості, вияву музичних здібностей, їх ефективному розвитку. Вони є умовою творчого пошуку викладачем засобів, методів, прийомів опосередкованого впливу на природні музичні здібності молодої людини. Ідеї, поняття курсу спираються на знання студентами філософії як методологічної бази, психології і педагогіки як теоретичної основи, методики викладання фахової дисципліни і сприяють розвитку їхньої компетентності в організації майбутньої педагогічної діяльності.

Викладання курсу „Світові музично-педагогічні концепції” відбувається шляхом осмислення студентами власного життєвого досвіду, вироблення власних професійних уявлень, поглядів про педагогічну діяльність. Навчальна програма передбачає огляд, аналіз, оцінку теоретичних положень, педагогічних ситуацій викладачем у взаємодії зі студентами під час лекцій.

Практичні-семінарські заняття орієнтовані на формування у студентів основних педагогічних умінь засобами інтерактивної методики та тренінгу, передбачають обговорення та аналіз студентами різноманітних педагогічних ситуацій, виконання практичних вправ, проведення уроків музики.

У процесі вивчення курсу „Світові музично-педагогічні концепції” студенти оволодівають знаннями про:

  • сучасні музично-педагогічні концепції, системи, програми, їх структуру та принципи;
  • складові педагогічних систем;
  • базові методи розвитку музичних здібностей школярів;
  • особливості різних національних методик викладання „Музики”
  • типи, структуру, програм з предмету та способи їх адаптації в сучасній українській школі;
  • культуру, техніку, та інші аспекти педагогічного впливу;
  • педагогічний такт та етику діяльності викладача;
  • особливості педагогічного впливу на особистість учня, створення ситуацій успіху;
  • сучасні методи, прийоми ефективного музичного навчання учнів;
  • методи розвитку вміння навчати музичній грамоті;
  • форми організації навчання учнів, щодо розвитку чуття ритму.

Вивчення курсу передбачає набуття студентами умінь:

сприймання та розуміння поведінки учнів під час різних видів музичної діяльності;

застосування методів розвитку різних видів музичної діяльності;

словесного впливу під час вступної бесіди;

застосування різноманітних методів, прийомів музично-педагогічного впливу на поведінку учня на уроці „Музики”;

застосування ефективних методів, форм навчально-пізнавальної діяльності учнів (методу відносної сольмізації).

Рекомендована література

Базова

  1. Беземчук Л.Пластичне інтонування як вид творчої діяльності на уроках музичного мистецтва, Умань,Візаві,2013.
  2. ГумінськаН.Л.Система Кервена- Кодая:розвиваємо ладове відчуття//мистецтво та освіта н.2(84), 2017.
  3. Воробкевич І.Співаник для шкіл народних, упор.Навроцький–Відень,1911.
  4. ПадалкаГ.М. Педагогіка мистецтва, Київ,Освіта України,2008.
  5. Верещагіна А.Р., Жофчак 3.3. Методика викладання музики в 1 класі. – К.: Музична Україна, 1987.
  6. Жигаль З. М., Король О. М., Тайнель Е. З., та ін..; Музично-педагогічні системи та концепції ХХ століття: підручник / за заг. Ред.. канд.. пед.. наук, проф. Е. З. Тайнель. Вид. 2-ге. – Львів: ЛНУ імені Івана Франка – Харків, 2017. – 434 с.

Допоміжна:

  1. Барток Б.Наша народна пісня і народна музика сучасних народів
    БУДАПЕШТ,1952.
  2. БойкоВ.Г.Український дитячий фольклор- К.,АПН,1962
  3. Верещагіна А.Р., Жофчак З.Учбовий посібник Зо,Ві,Йо-К.,Музична Україна,1977.
  4. Ковалів В.Меиодика музичного виховання на релятивній основі. -К.,Музична Україна,1973.
  5. Eòsze Laszlo.Kodaly Zoltan zenepedagogijai koncepcionak kialakulasa.Kodaly Merle.Gondolat,Budapest,1952.
  6. Carl Orff.Elementaria.Et umgeng Mt dm off Chuck,Stuttgart.1970.
  7. Печерська Е.уроки музики в початкових класах. К.: логос, 2001.

Навчальна програма

Завантажити навчальну програму

Силабус:

Завантажити силабус