Соціальні комунікації

Тип: Нормативний

Кафедра: соціокультурного менеджменту

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
73Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
724Сирота Л. Б.КМД-41
518Сирота Л. Б.

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
724КМД-41Сирота Л. Б.
510КМД-31зСирота Л. Б.

Опис курсу

Інформація про курс

Навчальна дисципліна спрямована на теоретичне узагальнення та практичне розв’язання наукової проблеми формування соціальних комунікацій в сучасному суспільстві, що виявляється в розкритті поняття про соціальні комунікації; повсякденному та науковому розумінні соціальних комунікацій; розумінні соціальних комунікацій як руху смислів в часі і просторі; отриманні фундаментальних і прикладних знань про соціальні комунікації; освоєння сфери практичного застосування теорії соціальних комунікацій; засвоєнні базових функцій соціальних комунікацій, ролі соціальних комунікацій у професійній діяльності менеджерів соціокультурної діяльності, функцій фахівців із соціальних комунікацій в професійному середовищі.

Курс викладається на денній і заочній формі навчання.

Відеоконфереція курсу на час дистанційного навчання

Мета і завдання курсу

Метою навчальної дисципліни є ознайомити студентів з теоретичними підходами у вивченні соціальних комунікацій, проаналізувати різні види комунікацій, особливості їх функціонування у сучасному суспільстві, розкрити особливості звернення людей до різних видів соціальних комунікацій, їх використання; допомогти оволодіти сучасними засобами соціально-комунікативного процесу.

Відповідно до мети визначено такі завдання:

  • на основі аналізу філософської, психолого-педагогічної та методичної літератури визначити стан та основні методологічні й теоретичні підходи до вивчення соціальних комунікацій;
  • уточнити сутність і зміст терміносистеми;
  • розкрити особливості застосування моделей соціальних комунікацій, вибору доступних людині засобів вербальної і невербальної комунікацій, оволодіння обраним засобом комунікації і використання його для вирішення відповідних віку життєвих завдань;
  • розвиток емоційного ставлення до суспільного оточення, шляхом виховання позитивних емоцій, правильних відносин з людьми;
  • формування впевненості в собі, здатності пізнавати себе;
  • формування умінь орієнтуватися в навколишньому соціумі на повсякденному рівні;
  • формування навичок і умінь здійснювати контакт з оточуючими людьми, адекватно поводитися в соціумі;
  • дослідити моделі творення сайтів та їх оптимізації;
  • дослідити сучасні соціально-комутативні технології використовуються в менеджменті соціокультурної діяльності;
  • з’ясувати основні напрямки розвитку соціальних-комунікаційних технологій на сучасному етапі.

Відповідно до Освітньо-професійної програми 028 «Менеджмент соціокультурної діяльності» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти у результаті вивчення навчальної дисципліни «Вступ до фаху» студент повинен набути компетентності:

ЗК1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

ЗК5. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.

ЗК9. Здатність працювати в команді.

ЗК10. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.

ЗК15. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.

ЗК18. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства.

СК22. Вміння використовувати адекватний професійний інструментарій для розробки та оперативного управління соціокультурними проектами

СК25. Здійснювати розподіл повноважень і відповідальності на основі їх делегування.

СК26. Здатність діяти соціально відповідально.

СК27. Здатність дотримуватися норм професійної етики в процесі вирішення соціальних, культурних, економічних питань.

СК28. Здатність здійснювати ефективні комунікації та розв’язувати конфліктні ситуації у професійній діяльності.

СК31. Здатність розробляти соціокультурні проекти та забезпечувати їх операційну реалізацію.

СК32. Здатність організовувати роботу з різними стейкхолдерами соціокультурної діяльності.

СК33. Вміння використовувати сучасні методи обробки інформації для організації та управління соціокультурними процесами.

Програмними результатами навчання на курсі є:

ПРН2. Збирати та впорядковувати інформацію.

ПРН18. Проявляти самостійність суджень та самокритичність у процесі дискусії.

Після завершення курсу студент буде:

знати:

  • термінологію курсу;
  • особливості еволюції комунікаційних каналів у суспільстві;
  • види, рівні і форми комунікаційної діяльності;
  • процеси взаємодії комуніканта і реципієнта;
  • особливості використання соціальних комунікацій у різних сферах життя.

вміти:

  • використовувати спеціальну термінологію і орієнтувати у фаховій літературі з проблем соціальних комунікацій;
  • відрізняти різні комунікаційні потоки, служби, системи;
  • спілкуватися з різними верствами населення, фахівцями різних галузей на індивідуальному і колективному рівнях, використовуючи основні комунікаційні навики;
  • аналізувати сучасні практики соціальних комунікацій.

Ключові слова

Комунікація, соціальна комунікація, сфера соціальних комунікацій, система соціальних комунікацій, трансформація соціальних комунікацій, комунікації в економічні сфері, комунікації у політичній сфері, комунікації у сфері культури і мистецтв, комунікації у духовній сфері, теоретичні засади комунікацій, соціально-комунікативні теорії та концепції, соціально-комунікаційна діяльність, соціально-комунікаційна інфраструктура, комунікаційні потреби людини та суспільства, вербальні засоби комунікації, невербальні засоби комунікації, комунікаційні канали, менеджмент в сфері соціальних комунікацій, ділові комунікації, ділова бесіда, ділові переговори, комунікаційні бар’єри та перешкоди.

Теми

Тема 1. Соціальні комунікації: теоретичне підгрунтя.
Тема 2. Соціальна комунікація та її роль у суспільній сфері.
Тема 3. Моделі і технології соціальної комунікації.
Тема 4. Види, рівні, форми комунікаційної діяльності.
Тема 5. Комунікаційні канали: загальна характеристика,
розвиток, класифікація.
Тема 6. Комунікація як функція управління організацією.
Тема 7. Політична комунікація.
Тема 8. Публічна комунікація
Тема 9. Конфлікт у комунікаційній діяльності.
Тема 10. Правда і неправда в комунікаційній діяльності.
Тема 11. Гра як комунікаційна дія.
Тема 12. Комунікаційні бар’єри та перешкоди та методи їх подолання.

 

Детальніше у Силабусі курсу “Соціальні комунікації”

 

Рекомендована література

Основна:

  1. Авраменко О. О., О.Яковенко Л. В., Шийка. В. Я. Ділове спілкування : навчальний посібник.  Івано-Франківськ : Лілея-НВ, 2015. 160 с.
  2. Богуш В. М., Юдін О. К. Інформаційна безпека держави. К. : МК-Пресс, 2005. 432 c.
  3. Гошовська В. А., Пашко Л. А., Ларіна Н. Б. Комунікації в публічному управлінні : аспекти організаційної культури та ділового спілкування : навчальний посібник. К. : К.І.С., 2016. 30 с.
  4. Денисюк С. Г. Комунікологія : навчальний посібник. Вінниця : ВНТУ,2015. 02 с.
  5. Ковалінська І. В. Невербальна комунікація : навчальний посібник. К. : Освіта України, 2014. 289 с.
  6. Прищак М. Д., Залюбівська О. Б., Слободянюк О. М. Ділове спілкування : навчальний посібник.. Вінниця : ВНТУ, 2015. 128 с.
  7. Холод О. М. Соціальні комунікації: соціо-і психолінгвістичний аналіз : навчальний посібник.. К. : КиМУ, 2010. 391 с.
  8. Виходець О. М. Соціальні комунікації в культурі української організації : монографія. Одеса : Олтех, 2010. 285 с.

Додаткова:

  1. Бессараб А. Буктрейлер як нове явище у сфері соціальних комунікацій. Держава і регіони. Серія : Соціальні комунікації. 2011. Вип. 2. С. 122-128.
  2. Гриценко О. М. Мас-медіа у відкритому інформаційному суспільстві й гуманістичні цінності. К. КНУ ім. Т. Шевченка, 2002.
  3. Джига Т. В. Особливості аудиторії політичної реклами. Наукові записки Інституту урналістики. 2002. Т. 6. С. 140-143.
  4. Законова А. Засоби масової комунікації : ефективність впливу на аудиторію. Роль ЗМІ в роцесах державотворення. К., 1998.
  5. Іванов В. Ф. Масова комунікація як соціальне явище. Наукові записки Інституту журналістики. 2002. Т. 6. С. 129-139.
  6. Іванов В. Ф. Деякі моменти когнітивно-регулятивного підходу до масової комунікації. Наукові записки Інституту журналістики. 2001. Т . 4. С . 85-88.
  7. Кайдалова Л. Г., Пляка Л. В. Психологія спілкування : навчальний посібник. Х. : НФаУ, 2011. 132 с.
  8. Косенко Ю. В. Основи теорії мовної комунікації : навчальний посібник. Суми : СумДУ, 2011. 282 с.
  9. Сирота Л. Б. Літературна група «Митуса» (1921–1922) : О. Бабій, В. Бобинський,Р. Купчинський, Ю. Шкрумеляк : бібліографічний покажчик. Львів : Наукова бібліотека ім. В. Стефаника НАН України, 2004.  189 с.
  10. Сирота Л. Б. Українські бібліотеки Галичини кінця 1910-х – початку 1920-х рр.: відновлення діяльності. Матеріали ІIІ Науково-практичної інтернет-конференції «Бібліотеки і суспільство: рух у часі та просторі» (22-26 жовтня 2018 р., м. Харків). Харків : Наукова бібліотека ХНУ ім. В. Н. Каразіна. URL: http://repo.knmu.edu.ua/bitstream/123456789/20559/1/Сирота.pdf.
  11. Sirota L. Михайло Рудницький і українські письменники-дебютанти. SSlavia Orientalis. Warszawa, 2011. № 1. Т. LX. S. 49-66. URL: https://journals.pan.pl/Content/83144/mainfile.pdf
  12. Кручек В. А. Психолого-педагогічні основи міжособистісного спілкування : навчальний посібник. К. : ДАКККіМ, 2010. 273 с.

Інтернет-джерела:

  1. Верховна Рада України. URL: http://www.rada.gov.ua
  2. Президент України. URL: https://www.president.gov.ua
  3. Кабінет Міністрів України. URL: http://www.kmu.gov.ua
  4. Міністерство культури та інформаційної політики України. URL: https://mkip.gov.ua
  5. Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв (м. Київ). URL: https://nakkkim.edu.ua
  6. Київський національний університет культури і мистецтв. URL: http://knukim.edu.ua
  7. Харківська державна академія культури. URL: https://ic.ac.kharkov.ua
  8. Львівська національна академія мистецтв. URL: https://lnam.edu.ua/uk/home.html
  9. Кафедра соціальних комунікацій та інформаційної діяльності Національного університету «Львівська політехніка». URL: http://skid-lp.info
  10. Національна академія наук України. URL: https://www.nas.gov.ua/UA/Pages/default.aspx
  11. Інститут соціології НАН України. URL: https://i-soc.com.ua
  12. Національна академія мистецтв України. URL: https://academia.gov.ua
  13. Державний комітет статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua
  14. Національна бібліотека України імені В.І.Вернадського. URL: http://www.nbuv.gov.ua
  15. Львівська національна наукова бібліотека України імені В.Стефаника. URL: http://www.lsl.lviv.ua
  16. Наукова бібліотека ЛНУ імені Івана Франка. URL: https://lnulibrary.lviv.ua
  17. Електронний репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв (м. Київ). URL: http://elib.nakkkim.edu.ua
  18. Український інститут. URL: https://ui.org.ua
  19. Український інститут книги. URL: https://book-institute.org.ua/uk
  20. Український інститут національної пам’яті. URL: https://uinp.gov.ua
  21. Український культурний фонд. URL: https://ucf.in.ua
  22. Український державний інститут культурної спадщини. URL: https://www.spadshina.org.ua
  23. Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення. URL: https://www.nrada.gov.ua
  24. Український центр культурних досліджень. URL: http://uccs.org.ua
  25. Асоціація культурних індустрій. URL: http://culture.in.ua
  26. Український портал менеджменту. URL: http://management.com.ua
  27. Автентична Україна. URL: https://authenticukraine.com.ua
  28. Сайт новин ВВС news Україна. URL: https://www.bbc.com/ukrainian
  29. Сайт новин та аналітики Західного регіону. URL: https://zaxid.net
  30. Сайт новин та аналітики «Лівий берег». Культура. URL: https://lb.ua/culture
  31. Центр дослідження соціальних комунікацій Національної бібліотеки України імені В.І.Вернадського. URL: http://nbuviap.gov.ua

Силабус: "Соціальні комунікації"

Завантажити силабус