Соціальні комунікації
Тип: Нормативний
Кафедра: соціокультурного менеджменту
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
7 | 3 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
7 | 24 | Сирота Л. Б. | КМД-41 |
5 | 18 | Сирота Л. Б. |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
7 | 24 | КМД-41 | Сирота Л. Б. |
5 | 10 | КМД-31з | Сирота Л. Б. |
Опис курсу
Інформація про курс
Навчальна дисципліна спрямована на теоретичне узагальнення та практичне розв’язання наукової проблеми формування соціальних комунікацій в сучасному суспільстві, що виявляється в розкритті поняття про соціальні комунікації; повсякденному та науковому розумінні соціальних комунікацій; розумінні соціальних комунікацій як руху смислів в часі і просторі; отриманні фундаментальних і прикладних знань про соціальні комунікації; освоєння сфери практичного застосування теорії соціальних комунікацій; засвоєнні базових функцій соціальних комунікацій, ролі соціальних комунікацій у професійній діяльності менеджерів соціокультурної діяльності, функцій фахівців із соціальних комунікацій в професійному середовищі.
Курс викладається на денній і заочній формі навчання.
Відеоконфереція курсу на час дистанційного навчання
Мета і завдання курсу
Метою навчальної дисципліни є ознайомити студентів з теоретичними підходами у вивченні соціальних комунікацій, проаналізувати різні види комунікацій, особливості їх функціонування у сучасному суспільстві, розкрити особливості звернення людей до різних видів соціальних комунікацій, їх використання; допомогти оволодіти сучасними засобами соціально-комунікативного процесу.
Відповідно до мети визначено такі завдання:
- на основі аналізу філософської, психолого-педагогічної та методичної літератури визначити стан та основні методологічні й теоретичні підходи до вивчення соціальних комунікацій;
- уточнити сутність і зміст терміносистеми;
- розкрити особливості застосування моделей соціальних комунікацій, вибору доступних людині засобів вербальної і невербальної комунікацій, оволодіння обраним засобом комунікації і використання його для вирішення відповідних віку життєвих завдань;
- розвиток емоційного ставлення до суспільного оточення, шляхом виховання позитивних емоцій, правильних відносин з людьми;
- формування впевненості в собі, здатності пізнавати себе;
- формування умінь орієнтуватися в навколишньому соціумі на повсякденному рівні;
- формування навичок і умінь здійснювати контакт з оточуючими людьми, адекватно поводитися в соціумі;
- дослідити моделі творення сайтів та їх оптимізації;
- дослідити сучасні соціально-комутативні технології використовуються в менеджменті соціокультурної діяльності;
- з’ясувати основні напрямки розвитку соціальних-комунікаційних технологій на сучасному етапі.
Відповідно до Освітньо-професійної програми 028 «Менеджмент соціокультурної діяльності» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти у результаті вивчення навчальної дисципліни «Вступ до фаху» студент повинен набути компетентності:
ЗК1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК5. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
ЗК9. Здатність працювати в команді.
ЗК10. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.
ЗК15. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
ЗК18. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства.
СК22. Вміння використовувати адекватний професійний інструментарій для розробки та оперативного управління соціокультурними проектами
СК25. Здійснювати розподіл повноважень і відповідальності на основі їх делегування.
СК26. Здатність діяти соціально відповідально.
СК27. Здатність дотримуватися норм професійної етики в процесі вирішення соціальних, культурних, економічних питань.
СК28. Здатність здійснювати ефективні комунікації та розв’язувати конфліктні ситуації у професійній діяльності.
СК31. Здатність розробляти соціокультурні проекти та забезпечувати їх операційну реалізацію.
СК32. Здатність організовувати роботу з різними стейкхолдерами соціокультурної діяльності.
СК33. Вміння використовувати сучасні методи обробки інформації для організації та управління соціокультурними процесами.
Програмними результатами навчання на курсі є:
ПРН2. Збирати та впорядковувати інформацію.
ПРН18. Проявляти самостійність суджень та самокритичність у процесі дискусії.
Після завершення курсу студент буде:
знати:
- термінологію курсу;
- особливості еволюції комунікаційних каналів у суспільстві;
- види, рівні і форми комунікаційної діяльності;
- процеси взаємодії комуніканта і реципієнта;
- особливості використання соціальних комунікацій у різних сферах життя.
вміти:
- використовувати спеціальну термінологію і орієнтувати у фаховій літературі з проблем соціальних комунікацій;
- відрізняти різні комунікаційні потоки, служби, системи;
- спілкуватися з різними верствами населення, фахівцями різних галузей на індивідуальному і колективному рівнях, використовуючи основні комунікаційні навики;
- аналізувати сучасні практики соціальних комунікацій.
Ключові слова
Комунікація, соціальна комунікація, сфера соціальних комунікацій, система соціальних комунікацій, трансформація соціальних комунікацій, комунікації в економічні сфері, комунікації у політичній сфері, комунікації у сфері культури і мистецтв, комунікації у духовній сфері, теоретичні засади комунікацій, соціально-комунікативні теорії та концепції, соціально-комунікаційна діяльність, соціально-комунікаційна інфраструктура, комунікаційні потреби людини та суспільства, вербальні засоби комунікації, невербальні засоби комунікації, комунікаційні канали, менеджмент в сфері соціальних комунікацій, ділові комунікації, ділова бесіда, ділові переговори, комунікаційні бар’єри та перешкоди.
Теми
Тема 1. Соціальні комунікації: теоретичне підгрунтя.
Тема 2. Соціальна комунікація та її роль у суспільній сфері.
Тема 3. Моделі і технології соціальної комунікації.
Тема 4. Види, рівні, форми комунікаційної діяльності.
Тема 5. Комунікаційні канали: загальна характеристика,
розвиток, класифікація.
Тема 6. Комунікація як функція управління організацією.
Тема 7. Політична комунікація.
Тема 8. Публічна комунікація
Тема 9. Конфлікт у комунікаційній діяльності.
Тема 10. Правда і неправда в комунікаційній діяльності.
Тема 11. Гра як комунікаційна дія.
Тема 12. Комунікаційні бар’єри та перешкоди та методи їх подолання.
Детальніше у Силабусі курсу “Соціальні комунікації”
Рекомендована література
Основна:
- Авраменко О. О., О.Яковенко Л. В., Шийка. В. Я. Ділове спілкування : навчальний посібник. Івано-Франківськ : Лілея-НВ, 2015. 160 с.
- Богуш В. М., Юдін О. К. Інформаційна безпека держави. К. : МК-Пресс, 2005. 432 c.
- Гошовська В. А., Пашко Л. А., Ларіна Н. Б. Комунікації в публічному управлінні : аспекти організаційної культури та ділового спілкування : навчальний посібник. К. : К.І.С., 2016. 30 с.
- Денисюк С. Г. Комунікологія : навчальний посібник. Вінниця : ВНТУ,2015. 02 с.
- Ковалінська І. В. Невербальна комунікація : навчальний посібник. К. : Освіта України, 2014. 289 с.
- Прищак М. Д., Залюбівська О. Б., Слободянюк О. М. Ділове спілкування : навчальний посібник.. Вінниця : ВНТУ, 2015. 128 с.
- Холод О. М. Соціальні комунікації: соціо-і психолінгвістичний аналіз : навчальний посібник.. К. : КиМУ, 2010. 391 с.
- Виходець О. М. Соціальні комунікації в культурі української організації : монографія. Одеса : Олтех, 2010. 285 с.
Додаткова:
- Бессараб А. Буктрейлер як нове явище у сфері соціальних комунікацій. Держава і регіони. Серія : Соціальні комунікації. 2011. Вип. 2. С. 122-128.
- Гриценко О. М. Мас-медіа у відкритому інформаційному суспільстві й гуманістичні цінності. К. КНУ ім. Т. Шевченка, 2002.
- Джига Т. В. Особливості аудиторії політичної реклами. Наукові записки Інституту урналістики. 2002. Т. 6. С. 140-143.
- Законова А. Засоби масової комунікації : ефективність впливу на аудиторію. Роль ЗМІ в роцесах державотворення. К., 1998.
- Іванов В. Ф. Масова комунікація як соціальне явище. Наукові записки Інституту журналістики. 2002. Т. 6. С. 129-139.
- Іванов В. Ф. Деякі моменти когнітивно-регулятивного підходу до масової комунікації. Наукові записки Інституту журналістики. 2001. Т . 4. С . 85-88.
- Кайдалова Л. Г., Пляка Л. В. Психологія спілкування : навчальний посібник. Х. : НФаУ, 2011. 132 с.
- Косенко Ю. В. Основи теорії мовної комунікації : навчальний посібник. Суми : СумДУ, 2011. 282 с.
- Сирота Л. Б. Літературна група «Митуса» (1921–1922) : О. Бабій, В. Бобинський,Р. Купчинський, Ю. Шкрумеляк : бібліографічний покажчик. Львів : Наукова бібліотека ім. В. Стефаника НАН України, 2004. 189 с.
- Сирота Л. Б. Українські бібліотеки Галичини кінця 1910-х – початку 1920-х рр.: відновлення діяльності. Матеріали ІIІ Науково-практичної інтернет-конференції «Бібліотеки і суспільство: рух у часі та просторі» (22-26 жовтня 2018 р., м. Харків). Харків : Наукова бібліотека ХНУ ім. В. Н. Каразіна. URL: http://repo.knmu.edu.ua/bitstream/123456789/20559/1/Сирота.pdf.
- Sirota L. Михайло Рудницький і українські письменники-дебютанти. SSlavia Orientalis. Warszawa, 2011. № 1. Т. LX. S. 49-66. URL: https://journals.pan.pl/Content/83144/mainfile.pdf
- Кручек В. А. Психолого-педагогічні основи міжособистісного спілкування : навчальний посібник. К. : ДАКККіМ, 2010. 273 с.
Інтернет-джерела:
- Верховна Рада України. URL: http://www.rada.gov.ua
- Президент України. URL: https://www.president.gov.ua
- Кабінет Міністрів України. URL: http://www.kmu.gov.ua
- Міністерство культури та інформаційної політики України. URL: https://mkip.gov.ua
- Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв (м. Київ). URL: https://nakkkim.edu.ua
- Київський національний університет культури і мистецтв. URL: http://knukim.edu.ua
- Харківська державна академія культури. URL: https://ic.ac.kharkov.ua
- Львівська національна академія мистецтв. URL: https://lnam.edu.ua/uk/home.html
- Кафедра соціальних комунікацій та інформаційної діяльності Національного університету «Львівська політехніка». URL: http://skid-lp.info
- Національна академія наук України. URL: https://www.nas.gov.ua/UA/Pages/default.aspx
- Інститут соціології НАН України. URL: https://i-soc.com.ua
- Національна академія мистецтв України. URL: https://academia.gov.ua
- Державний комітет статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua
- Національна бібліотека України імені В.І.Вернадського. URL: http://www.nbuv.gov.ua
- Львівська національна наукова бібліотека України імені В.Стефаника. URL: http://www.lsl.lviv.ua
- Наукова бібліотека ЛНУ імені Івана Франка. URL: https://lnulibrary.lviv.ua
- Електронний репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв (м. Київ). URL: http://elib.nakkkim.edu.ua
- Український інститут. URL: https://ui.org.ua
- Український інститут книги. URL: https://book-institute.org.ua/uk
- Український інститут національної пам’яті. URL: https://uinp.gov.ua
- Український культурний фонд. URL: https://ucf.in.ua
- Український державний інститут культурної спадщини. URL: https://www.spadshina.org.ua
- Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення. URL: https://www.nrada.gov.ua
- Український центр культурних досліджень. URL: http://uccs.org.ua
- Асоціація культурних індустрій. URL: http://culture.in.ua
- Український портал менеджменту. URL: http://management.com.ua
- Автентична Україна. URL: https://authenticukraine.com.ua
- Сайт новин ВВС news Україна. URL: https://www.bbc.com/ukrainian
- Сайт новин та аналітики Західного регіону. URL: https://zaxid.net
- Сайт новин та аналітики «Лівий берег». Культура. URL: https://lb.ua/culture
- Центр дослідження соціальних комунікацій Національної бібліотеки України імені В.І.Вернадського. URL: http://nbuviap.gov.ua