Сольфеджіо (025 ОП Хорове диригування)

Тип: Нормативний

Кафедра: музикознавства та хорового мистецтва

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
11.5Залік
22.5Іспит

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
116КММ-11Младенова Т. В.
232КММ-11Младенова Т. В.

Опис курсу

Дисципліна «Сольфеджіо» є завершеною нормативною дисципліною зі спеціальності 025 Музичне мистецтво для освітньої програми «Хорове диригування», яка викладається в І-ІІ семестрах в обсязі 3 кредитів за Європейською Кредитно-Трансферною Системою (ЄКТС).

Дисципліна «Сольфеджіо» є складовою частиною процесу музичної освіти, що передбачає набуття практичних слухових навичок, необхідних для професійної діяльності майбутнього фахівця.

Метою викладання дисципліни «Сольфеджіо» є: удосконалення інтонаційного слуху; виховання мелодичного, гармонічного, архітектонічного, тембрового слуху музиканта-виконавця; розвиток музичної пам’яті, внутрішнього слуху та свідомого музичного мислення; розуміння стильових особливостей виконуваних творів; розвиток творчих здібностей.

Досягнення поставленої мети передбачає виконання таких завдань:

  • вдосконалення майстерності точного інтонування;
  • визначення на слух елементів музичної мови;
  • набуття навичок вільного читання нотного тексту:
  • одноголосних та багатоголосних музичних зразків;
  • розвиток внутрішнього слуху та пам’яті;
  • розвиток гармонічного та поліфонічного слуху, відчуття строю в ансамблях під час сольфеджування багатоголосих прикладів.
  • розвиток осмисленого ставлення до структурної, ладо-тональної та метро-ритмічної будови музичного прикладу;
  • удосконалення навичок запису двоголосого диктанту та формування навичок запису 4-голосих диктантів.

Після завершення цього курсу здобувач повинен буде:

  1. Володіти термінологією музичного мистецтва, його понятійно-категоріальним апаратом (ПРН 12).
  2. Вміти здійснювати педагогічну діяльність (ПРН 13).
  3. Демонструвати музично-теоретичні, культурно-історичні знання з музичного мистецтва (ПРН 15).
  4. Демонструвати аргументовані знання з особливостей музичних стилів різних епох (ПРН 17).

Цей освітній компонент забезпечують загальні та фахові компетентності, а саме: ЗК1, ЗК2, ЗК3, ЗК9, ФК3, ФК6, ФК7, ФК11.

Рекомендована література

Основна література:

  1. Антків Ю. Сольфеджіо, одноголосся на основі української народної пісні. Львів, 2014. 123 с.
  2. Антків М., Міщук І. Сольфеджіо, триголосся. Львів, 2009. 234 с.
  3. Барська З. Гармонічне сольфеджіо. На основі української музики. Навчальна книга – Богдан, 2018. 80 с.
  4. Виноградов В. С. Гармонія і сольфеджіо. Музична Україна, 2003. 302 с.
  5. Гойхман Л. Сольфеджіо на основі творів українських композиторів. Одеса: Друк, 2003. 124 с.
  6. Козинська К. Сольфеджіо на матеріалі класичних мелодій Мелосвіт, 2017. 48 с
  7. Мазур І. Інтонаційні вправи для розвитку творчих здібностей: від інтервалу до жанру. Одеса: Астропринт, 2012. 100 с.
  8. Павленко Т. Сольфеджіо на основі українських народних пісень. К. Музична Україна, 2017. 112 с.
  9. Смаглій Г., Маловік Л. Основи теорії музики. Харків, 2005. 392 с.

Додаткова література:

  1. Афоніна О. С., Баранова В. О. Сольфеджіо на основі сучасної джазової та естрадної музики. Україна, 2013. 148 с.
  2. Булгаков Ю., Дубінін І., Малиновськая І., Сенченкова Т., Шукайло Л. Музичні диктанти. Одноголосся та двоголосся. Мелосвіт, 2007. 156 с.
  3. Лемішко М. Музичні диктанти (Одно-три голосні). Львів, 2022. 71 с.
  4. Мазур І. Септакорди: від Баха до Бріттена. Одеса: Друк, 2001. 60 с.

Інформаційні ресурси

  1. https://www.youtube.com/watch?v=PnbOWi6f_IM
  2. https://www.youtube.com/watch?v=4dalL5FpWR8
  3. https://www.youtube.com/watch?v=81N_fMNVFzw&list=PL64F4C249A2A64340
  4. https://www.youtube.com/watch?v=VhBHnuiDCBk&list=PL64F4C249A2A64340&index=3
  5. http://www.earbeater.com/online-ear-training
  6. https://utheory.com/
  7. https://www.musical-u.com/ear-training-exercises/
  8. https://practicesightreading.com/

Силабус: Сольфеджіо (025 ОП Хорове диригування)

Завантажити силабус