Сольфеджіо (025 ОП Хорове диригування)
Тип: Нормативний
Кафедра: музикознавства та хорового мистецтва
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
1 | 1.5 | Залік |
2 | 2.5 | Іспит |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 | 16 | КММ-11 | Младенова Т. В. |
2 | 32 | КММ-11 | Младенова Т. В. |
Опис курсу
Дисципліна «Сольфеджіо» є завершеною нормативною дисципліною зі спеціальності 025 Музичне мистецтво для освітньої програми «Хорове диригування», яка викладається в І-ІІ семестрах в обсязі 3 кредитів за Європейською Кредитно-Трансферною Системою (ЄКТС).
Дисципліна «Сольфеджіо» є складовою частиною процесу музичної освіти, що передбачає набуття практичних слухових навичок, необхідних для професійної діяльності майбутнього фахівця.
Метою викладання дисципліни «Сольфеджіо» є: удосконалення інтонаційного слуху; виховання мелодичного, гармонічного, архітектонічного, тембрового слуху музиканта-виконавця; розвиток музичної пам’яті, внутрішнього слуху та свідомого музичного мислення; розуміння стильових особливостей виконуваних творів; розвиток творчих здібностей.
Досягнення поставленої мети передбачає виконання таких завдань:
- вдосконалення майстерності точного інтонування;
- визначення на слух елементів музичної мови;
- набуття навичок вільного читання нотного тексту:
- одноголосних та багатоголосних музичних зразків;
- розвиток внутрішнього слуху та пам’яті;
- розвиток гармонічного та поліфонічного слуху, відчуття строю в ансамблях під час сольфеджування багатоголосих прикладів.
- розвиток осмисленого ставлення до структурної, ладо-тональної та метро-ритмічної будови музичного прикладу;
- удосконалення навичок запису двоголосого диктанту та формування навичок запису 4-голосих диктантів.
Після завершення цього курсу здобувач повинен буде:
- Володіти термінологією музичного мистецтва, його понятійно-категоріальним апаратом (ПРН 12).
- Вміти здійснювати педагогічну діяльність (ПРН 13).
- Демонструвати музично-теоретичні, культурно-історичні знання з музичного мистецтва (ПРН 15).
- Демонструвати аргументовані знання з особливостей музичних стилів різних епох (ПРН 17).
Цей освітній компонент забезпечують загальні та фахові компетентності, а саме: ЗК1, ЗК2, ЗК3, ЗК9, ФК3, ФК6, ФК7, ФК11.
Рекомендована література
Основна література:
- Антків Ю. Сольфеджіо, одноголосся на основі української народної пісні. Львів, 2014. 123 с.
- Антків М., Міщук І. Сольфеджіо, триголосся. Львів, 2009. 234 с.
- Барська З. Гармонічне сольфеджіо. На основі української музики. Навчальна книга – Богдан, 2018. 80 с.
- Виноградов В. С. Гармонія і сольфеджіо. Музична Україна, 2003. 302 с.
- Гойхман Л. Сольфеджіо на основі творів українських композиторів. Одеса: Друк, 2003. 124 с.
- Козинська К. Сольфеджіо на матеріалі класичних мелодій Мелосвіт, 2017. 48 с
- Мазур І. Інтонаційні вправи для розвитку творчих здібностей: від інтервалу до жанру. Одеса: Астропринт, 2012. 100 с.
- Павленко Т. Сольфеджіо на основі українських народних пісень. К. Музична Україна, 2017. 112 с.
- Смаглій Г., Маловік Л. Основи теорії музики. Харків, 2005. 392 с.
Додаткова література:
- Афоніна О. С., Баранова В. О. Сольфеджіо на основі сучасної джазової та естрадної музики. Україна, 2013. 148 с.
- Булгаков Ю., Дубінін І., Малиновськая І., Сенченкова Т., Шукайло Л. Музичні диктанти. Одноголосся та двоголосся. Мелосвіт, 2007. 156 с.
- Лемішко М. Музичні диктанти (Одно-три голосні). Львів, 2022. 71 с.
- Мазур І. Септакорди: від Баха до Бріттена. Одеса: Друк, 2001. 60 с.
Інформаційні ресурси
- https://www.youtube.com/watch?v=PnbOWi6f_IM
- https://www.youtube.com/watch?v=4dalL5FpWR8
- https://www.youtube.com/watch?v=81N_fMNVFzw&list=PL64F4C249A2A64340
- https://www.youtube.com/watch?v=VhBHnuiDCBk&list=PL64F4C249A2A64340&index=3
- http://www.earbeater.com/online-ear-training
- https://utheory.com/
- https://www.musical-u.com/ear-training-exercises/
- https://practicesightreading.com/