Сольфеджіо (025 ОП Хорове диригування)

Тип: Нормативний

Кафедра: музикознавства та хорового мистецтва

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
11.5Залік
11.5Іспит

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
116КММ-11Младенова Т. В.
216КММ-11Младенова Т. В.

Опис курсу

Дисципліна «Сольфеджіо» є складовою частиною процесу музичної освіти, що передбачає набуття практичних слухових навичок, необхідних для професійної діяльності майбутнього фахівця з хорового диригування.

Метою викладання дисципліни «Сольфеджіо» є:

  • удосконалення інтонаційного слуху;
  • виховання мелодичного, гармонічного, архітектонічного, тембрового слуху музиканта-виконавця;
  • розвиток музичної пам’яті, внутрішнього слуху та свідомого музичного мислення;
  • розуміння стильових особливостей виконуваних творів;
  • розвиток творчих здібностей.

Досягнення поставленої мети передбачає виконання таких завдань:

  • вдосконалення майстерності точного інтонування;
  • визначення на слух елементів музичної мови;
  • набуття навичок вільного читання нотного тексту одноголосних та багатоголосних музичних зразків;
  • розвиток внутрішнього слуху та пам’яті;
  • розвиток гармонічного та поліфонічного слуху, відчуття строю в ансамблях під час сольфеджування багатоголосих прикладів;
  • розвиток осмисленого ставлення до структурної, ладо-тональної та метро-ритмічної будови музичного прикладу;
  • удосконалення навичок запису двоголосого диктанту та формування навичок запису 4-голосих диктантів.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

  • термінологію музичного мистецтва, володіти його понятійно-категоріальним апаратом;
  • правила побудови, розв’язання та функціонування  музичних інтервалів, акордів, ладів.

вміти:

  • демонструвати музично-теоретичні, культурно-історичні знання з музичного мистецтва;
  • читати та вивчати напам’ять нотні тексти;
  • будувати та визначати на слух окремі елементи музичної мови (інтервали, акорди, лади);
  • аналізувати на слух цілісні музичні побудови, спираючись на теоретичні знання;
  • розуміти мелодичний і гармонічний розвиток музичної думки, відмічати найбільш характерні інтонаційно-ритмічні та інші закономірності та особливості в запропонованих прикладах з сольфеджування або слухового аналізу;
  • визначати стиль та характер музичного твору без програвання його на інструменті;
  • розуміти особливості стильових інтонаційних та гармонічних явищ, що склались у музичному мистецтві різних епох та стилів;
  • контролювати слухом власне виконання музичних творів;
  • фіксувати музичні побудови у вигляді диктанту;
  • відтворювати музичні побудови на інструменті після  прослуховування.

Рекомендована література

Базова:

  1. Антків М., Антків Ю. Хорове сольфеджіо. Львів: СП «БаК», 1997. 124 с.
  2. Антків М., Міщук І. Сольфеджіо. Триголосся. Львів: Сполом, 2009. 236 с.
  3. Антків Ю. Сольфеджіо. Одноголосся. На основі української народної пісні: навчальний посібник. Львів: Видавець Тетюк Т. В., 2014. 124 с.
  4. Євпак Є. Хорові розспівки (оригінальні приклади три-чотириголосні). К., 1978.
  5. Методичні рекомендації з курсу сольфеджіо (приклади оригінальні). К., 1981.
  6. Милка Є., Шевченко К. Гармонічне сольфеджіо (приклади оригінальні дво-, три-, чотириголосі). К., 1978.
  7. Павлюченко С. Етюди для співу. К., 1974.
  8. Павленко Т. Сольфеджіо на основі українських народних пісень. К.: Музична Україна, 2017.
  9. Серебряний М. Сольфеджіо на ритмоінтонаційній основі сучасної естрадної музики. ч. І. К., 1987.
  10. Серебряний М. Сольфеджіо на ритмоінтонаційній основі сучасної естрадної музики. ч. II. К., 1991.
  11. Флис В., Якубяк Я. Сольфеджіо: Для 6 класу ДМШ. К., 1981.
  12. Флис В., Якубяк Я. Сольфеджіо: Для 7 класу ДМШ. К., 1982.

Допоміжна:

  1. Блинський Е., Олендарьов В. Музичний диктант (приклади-фрагменти з музичної літератури одно-, дво-, триголосні). К., 1976.
  2. Смаглій Г. Сольфеджіо, ч.1. Харків: Факт, 2003, 2010.
  3. Смаглій Г. Сольфеджіо, ч.2. Харків: Факт, 2003, 2010.
  4. Смаглій Г. Сольфеджіо, ч.3. Харків: Факт, 2004. 2010.
  5. Смаглій Г. Сольфеджіо, ч.4. Харків: Факт, 2004, 2010.
  6. Смаглій Г. Сольфеджіо, ч. 5. Харків: Факт, 2006, 2010.
  7. Смаглій Г. Сольфеджіо, ч. 6. Харків: Факт, 2008, 2010.

Інформаційні ресурси

  1. http://www.earbeater.com/online-ear-training
  2. https://utheory.com/
  3. https://www.musical-u.com/ear-training-exercises/
  4. https://practicesightreading.com/

Силабус: Сольфеджіо (025 ОП Хорове диригування)

Завантажити силабус