Педагогічна практика (014 Середня освіта (музичне мистецтво))
Тип: Нормативний
Кафедра: музичного мистецтва
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
11 | 9 | Диференційований залік |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
11 | КМО-2м | професор Тайнель Е. З. |
Опис курсу
«Педагогічна практика» – курс навчального комплексу фундаментальних дисциплін, який посилює науково-дослідницьку підготовку студентів.
«Педагогічна практика» є завершальною нормативною дисципліною зі спеціальності 014 Середня освіта ( 014.13 Музичне мистецтво), другого (магістерського) рівня освіти, яка викладається в ІІ семестрі заочної форми навчання /ІІІ семестрі денної форми навчання в обсязі 9 кредитів (за Європейською Кредитно-Трансферною Системою ECTS).
Мета практики – поглиблене ознайомлення студентів із досвідом та методами викладання у загальноосвітніх закладах, закріплення знань, отриманих у процесі навчання з дисциплін «Дисципліни музичного мистецтва», «Методика викладання музичних дисциплін у ВНЗ», «Педагогіка вищої школи», формування навичок роботи у музичному на викладацькій та педагогічній посадах.
Завдання практики:
- ознайомитися з програмами навчальних курсів ліцеїв, гімназій, коледжів;
- формування у студентів-магістрів педагогічних і методичних умінь викладання відповідних навчальних дисциплін у системі закладів другого рівня акредитації;
- формування вмінь професійного і педагогічного спілкування зі студентською/шкільною аудиторією;
- виховання в магістрів досвіду викладацької роботи, морально-етичних якостей викладача, індивідуального творчого стилю педагогічної діяльності, потреби в самоосвіті.
- Студент має навчитись:планувати практичні заняття на період педагогічної практики, розробляти конспекти занять і проводити пробні та залікові заняття;аналізувати власні заняття та заняття викладачів бази практики і студентів-практикантів;відвідувати залікові заняття студентів-колег по практиці та брати участь у їх обговоренні;систематично аналізувати свою практичну діяльність, вести щоденникові записи.
Рекомендована література
Батицький М. Музична мозаїка. – Київ «Музична Україна». – 1990.
Берегуляк Л. І., Сидорець Т. В., Кукул О. М., Юзюк Н. Ф. Оптимізація навчально-виховного процесу на уроці фортепіано. – Львів : ІМЦО м. Львова, 2018. – 140 с.
Букреєва Г. Б. Цікава музика. Музично-дидактичні ігри. 5-8 класи. Навчальний посібник для учнів основної школи. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2006. – 104 с.
Гумінська О. О. Уроки музики в загальноосвітній школі: Методичний посібник. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2010. – 104 с.
Гурин О. М., Кукул О. М., Юзюк Н. Ф. Викладання музичного мистецтва в сучасній українській школі : [ навчально-методичний посібник ] / [ Ред.-упор. Юзюк Н. Ф.]. – Львів : ІМЦО м. Львова, 2019. – 272 с., – (Методичне забезпечення з курсу «Основний музичний інструмент (фортепіано)» та педагогічної практики).
Лужний В. Українські народні пісні в обробці для сольного, ансамблевого та хорового співу в супроводі фортепіано. – Івано-Франківськ, 1999. – 87 с.
Масол Л. М., Очаковська Ю. О. Предметний тиждень. Музика. У двох частинах. Частина 2: Методичний посібник для вчителів. – Х.: Скорпіон, 2005. 80 с.
Тайнель Е. З. Методика викладання музики на релятивній основі: навчальний посібник для студентів музично-педагогічних закладів та вчителів музики загальноосвітнії шкіл. Видання третє. – Українське музично-педагогічне видавництво «Сопілкар» Львів, 2008. – 52 с.
Тайнель Е. З. Теорія та практика загального музичного виховання за методом відносної сольмізації (Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів). – Видавничий центр ЛНУ ім. Івана Франка: 2007. – 392 с., 8 арк.: іл.
Художньо-естетичний цикл програми для загальноосвітніх навчальних закладів 5-11 класи. – Київ, 2005. – 232 с.
Щербань П. М. Прикладна педагогіка: Навч.-метод. Посіб. – К.: Вища шк., 2002. – 215 с.: іл.