Навчальна практика в аматорському хорі (025 ОП Хорове диригування)

Тип: Нормативний

Кафедра: музикознавства та хорового мистецтва

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
43Диференційований залік

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
490КММ-21Патер   . Р.

Опис курсу

Навчальна практика в аматорському хорі передбачена для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі спеціальності 025 Музичне мистецтво, для освітньої програми «Хорове диригування», що проводиться в IV семестрі без відриву від навчання, 2 тижні, 90 год. в обсязі 3 кредитів (за Європейською Кредитно-Трансферною Системою ECTS).

Навчальна практика в аматорському хорі є обов’язковою для здобуття рівня бакалавра зі спеціальності 025 Музичне мистецтво та має на меті набуття студентом практичного досвіду роботи з хором. Вона поглиблює здобуті попередньо знання з дисциплін диригентсько-хорового, психолого-педагогічного, методичного циклів, формує фахові компетентності, необхідні для здійснення диригентської, вокально-хорової та педагогічної діяльності. Навчальна практика в аматорському хорі є важливою частиною підготовки студентів до майбутньої професійної діяльності музиканта-виконавця і педагога.

Мета проведення навчальної практики в аматорському хорі полягає в тому, щоб студенти-бакалаври мали змогу застосувати набуті теоретичні знання безпосередньо у процесі практичної роботи.

Основною ціллю навчальної практики є виховання керівника хору, педагога, що володіє методикою роботи з аматорським хоровим колективом; закріплення здобутих знань, вмінь і навичок професійно-практичної підготовки; ознайомлення з принципами організації та формами роботи в аматорських хорах.

Після завершення цього курсу студенти будуть

знати:

  • теоретичні та практичні методи вивчення і засвоєння хорової партитури;
  • специфіку виконавського складу, організаційної і творчої роботи з аматорським хоровим колективом;

вміти:

  • володіти методами вокально-хорової роботи та диригентською майстерністю в репетиційному процесі з аматорським хором;
  • демонструвати артистизм і виконавську культуру під час диригентської діяльності;
  • застосовувати базові навички творчо-ділової комунікації з учасниками аматорського хору;
  • оперувати термінологію вокально-хорового мистецтва.

В результаті успішного проходження навчальної практики в аматорському хорі студент набуде

загальні компетентності:

ЗК1. Здатність до спілкування державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК4. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК6. Навички міжособистісної взаємодії.
ЗК8. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК11. Здатність оперувати професійною термінологією.
ЗК12.Здатність збирати, аналізувати, синтезувати художню інформацію та застосовувати її в процесі практичної діяльності.
ЗК13. Здатність використовувати широкий спектр міждисциплінарних зв’язків.
ЗК15. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

та спеціальні фахові компетентності:

ФК1. Здатність демонструвати достатньо високий рівень виконавської майстерності.
ФК2. Здатність створювати та реалізовувати власні художні концепції у виконавській діяльності.
ФК6. Здатність використовувати професійні знання та навички в процесі творчої діяльності.
ФК8. Здатність здійснювати диригентську діяльність.
ФК11. Здатність оперувати професійною термінологією.
ФК12.Здатність збирати, аналізувати, синтезувати художню інформацію та застосовувати її в процесі практичної діяльності.
ФК14. Здатність демонструвати базові навички ділових комунікацій.
ФК18. Здатність свідомо поєднувати інновації з усталеними вітчизняними та світовими традиціями у виконавстві та музичній педагогіці.
ФК19. Здатність здійснювати хормейстерську діяльність в різних за виконавською приналежністю та формою роботи хорових колективах.

Програмні результати навчання (ПРН):

ПРН1. Демонструвати артистизм, виконавську культуру та технічну майстерність володіння голосом на належному фаховому рівні під час виконавської (диригентської) діяльності.
ПРН5. Відтворювати драматургічну концепцію музичного твору, створювати його художню інтерпретацію.
ПРН8. Демонструвати володіння музично-аналітичними навичками в процесі створення виконавських та педагогічних інтерпретацій.
ПРН10. Володіти базовими знаннями, практичними навичками організаційної та творчої роботи з ансамблевим колективом.
ПРН18. Демонструвати на практиці роботу з хоровими колективами, різних за рівнем виконавських можливостей, репертуарного спрямування та специфікою виконавського складу.

Рекомендована література

Основна література:

  1. Болгарський А. Г., Сагайдак Г. М. Хоровий клас і практика роботи з хором. Київ, 1987. 235 с.
  2. Єгоров О.М. Теорія і практика роботи з хором. Київ: Музична Україна, 2007. 132 с.
  3. Казачинська-Савчук Г. Хоровий клас: теорія, методика, практика: навч.метод.посібник. К. : НПУ ім..М.П.Драгоманова, 2012. 440 с.
  4. Карпінець А. М., Виноградча Д. В., Лебідкіна І. Є. Робота з самодіяльним хором: методичні рекомендації. Київ: Видавництво Ліра-К, 2007. 32 с.
  5. Кириленко Я. Теоретичні та практичні засади диригентської підготовки: навч. посіб. Київ: Київ. ун-т імені Б. Грінченка, 2020. 108 с.
  6. Колесса М. Основи техніки диригування. Вид. 2. Київ: Музична Україна, 1973. 200 с.
  7. Коломоєць О. М. Хорознавство: навч. посібник. Київ: Либідь, 2001. 168 с.
  8. Кравцова Н. Є., Пацкань І. В., Шкільнюк Г. М. Теорія та методика роботи з жіночим хоровим колективом: навчально-методичний посібник. Вінниця: ФОП Данилюк В.Г., 2010. 181 с.
  9. Кречко Н. М., Грицюк О. Ю., Комаренко Н. М. Сучасний вокальнохоровий концертний репертуар: практикум; [ред.-упоряд. Н. М. Кречко]. Київ: Видавництво Ліра-К, 2017. 44с.
  10. Мазепа Р. М. Розспівування хорового колективу: методична розробка. Львів: ЛДМА ім. М. В. Лисенка. 36 с.
  11. Падалко Л. Виховання ансамблю в хорі: посібник. Київ: Мистецтво, 1969. 172 с.
  12. Сбітнєва О. Ф. Хорознавство: методичні рекомендації. Старобільськ: Луганський нац. ун-т ім. Т. Шевченка, 2017. 86 с.
  13. Серганюк Л. І. Методика аналізу хорових творів. Івано-Франківськ, 2015.
  14. Смирнова Т. А. Хорознавство (історія, теорія, методика): навчальний посібник. Вид. третє, доповнене. Харків: ХНПУ, «Федорко», 2018. 212 с.
  15. Форми та методи самостійної роботи студента над хоровою партитурою: навч.-метод. посіб. для студ. мист. навч. закл. I-IV рівнів акредитації спец. 025 «Музичне мистецтво» / П. Й. Шиманський, В. Є. Гаврилюк, В. А.Тиможинський, В. А. Чепелюк. Луцьк: Вежа-Друк, 2018. 220 с.
  16. Хорознавство з методикою викладання: навч. посіб. для студ. спец. «Музичне мистецтво» / Олександр Марач, Валентина Гаврилюк, Василь Мойсіюк, Світлана Панасюк. Луцьк: Східноєвр. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2018. 102 с.

Додаткова література:

  1. Антків Ю. Колядки та щедрівки для однорідного та мішаного хорів. Львів, 2013. 140 с.
  2. Бенч-Шокало О. Український хоровий спів: актуалізація звичаєвої традиції. Київ: Український світ, 2002. 440 с.
  3. Патер А. Еталонність хорового звуку у виконавському трактуванні української духовної музики. International Journal of Innovative Technologies in Social Science. Warsaw, 2020. № 5 (26). June. S. 19 – 25.
  4. Різдвяні піснеспіви народів світу: навчально-методичний посібник / ред.-упоряд. З. Демцюх. Львів : Растр-7, 2021. 50 с.
  5. Співає «Ліра»: збірник хорових творів / упоряд. О. Мельничук. Львів: ЛНУ ім. Івана Франка, 2017. 160 с.
  6. Тарас Шевченко. Пісенний «Кобзар». Хорова Шевченкіана. Зібрання хорових творів у семи томах. Твори a cappella. Т. 1. Укладач П.І. Муравський. Київ : ВЦ «Просвіта», 2014. 240 с.
  7. Ферендович М. Проблеми репертуару українських співочих товариств Львова періоду 1900–1939 років. Родина Колессів – спадкоємність науково-мистецьких традицій (з нагоди 140-річчя від дня народження академіка Філарета Колесси): збірник наукових праць та матеріалів. Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2013. С. 665–672. (Серія «Українська філологія: школи, постаті, проблеми». Вип. 13).
  8. Хорове мистецтво в контексті розвитку української культури XIX–XXI століть: монографія / наук. ред. Т. Дубровний. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2022. 196 с.
  9. Хрестоматія хорового співу / упор. О.І. Максимович. Львів : Афіша, 2005. 205 с.
  10. Чучман В. Ліричні та жартівливі пісні в обробці для дитячо-юнацького хору. З репертуару вокальної групи «Чорнобривці» Львівського мистецького центру «Веселі черевички»: навчально-методичний посібник. Львів: Растр-7, 2021. 124 с.
  11. Юзвишин М.Т. Вокально-ансамблева техніка в хорі. Інноваційні наукові дослідження: теорія, методологія, практика: мат. Міжнар. Наук.-практ. конф., м. Київ, 23 – 24 лютого. 2018 р. Київ : ГО «Інститут інноваційної освіти», 2018. С. 49 –55.

Інтернет-ресурси:

  1. БенчО. Хорова методика Павла Муравського. Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. № 4. С. 12–17.
    URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Chasopys_2014_4_4
  2. Всеукраїнське хорове товариство ЛЕОНТОВИЧА.
    URL: https://choircommunity.com.ua/
  3. «Наша Парафія». Парафія святого Архистратига Михаїла, Київ, Пирогів.
    URL: https://parafia.org.ua/
  4. Ноти українських композиторів.
    URL: http://ukrnotes.in.ua/
  5. Нотна бібліотека «Дударика».
    URL: http://library.dudaryk.ua/

Силабус:

Завантажити силабус