Науковий семінар (025 Музичне мистецтво, аспірантура)
Тип: Нормативний
Кафедра: музикознавства та хорового мистецтва
Навчальний план
| Семестр | Кредити | Звітність |
| 1 | 1 | Немає |
| 2 | 1 | Немає |
| 3 | 1 | Немає |
| 4 | 1 | Немає |
| 5 | 1 | Немає |
| 6 | 1 | Немає |
| 7 | 1 | Залік |
Практичні
| Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
| 1 | 8 | КММ-11А | доцент Коломиєць О. І. |
| 2 | 8 | КММ-11А | доцент Коломиєць О. І. |
| 3 | 8 | КММ-21А | доцент Коломиєць О. І. |
| 4 | 8 | КММ-21А | доцент Коломиєць О. І. |
| 5 | 8 | КММ-31А | доцент Коломиєць О. І. |
| 6 | 8 | КММ-31А | доцент Коломиєць О. І. |
| 7 | 16 | КММ-41А | доцент Коломиєць О. І. |
Опис курсу
Курс розроблено таким чином, щоб аспірант засвоїв методологію та алгоритм науково-дослідницької роботи, основи її композиційного та стилістичного оформлення, міг грамотно проводити наукові дослідження, займатися науково-педагогічною діяльністю, брати участь у фахових товариствах та спілках, підвищувати свій кваліфікаційний рівень шляхом участі в наукових конференціях, стажуваннях, семінарах, тренінгах; освоїв навички ведення наукової дискусії, написання та оформлення результатів досліджень у формі статей, тез конференцій, монографій тощо.
Метою вивчення нормативної дисципліни «Науковий семінар», яка охоплює навчальну, наукову, культурну, методичну діяльність, є ознайомити аспірантів з методами проведення наукового дослідження в галузі музикознавства; адекватно підбирати засоби для вирішення поставлених завдань дослідницької проблеми, поглибити навички написання наукового тексту.
Цілі вивчення дисципліни сформувати у аспірантів дослідницькі компетенції для вирішення складних музично-теоретичних проблем, свідомо обґрунтовувати науковий напрям дослідження, аналізувати, систематизувати та узагальнювати різні види доступної інформації, в тому числі на іноземній мові.
Після завершення цього курсу здобувач повинен буде:
- Мати передові концептуальні та методологічні знання з музичного мистецтва та на межі предметних областей, а також дослідницькі навички, достатні для проведення наукових і прикладних досліджень на рівні останніх світових досягнень з відповідного напряму, отримання нових знань та/або здійснення інновацій (ПРН01).
- Презентувати та обговорювати результати досліджень, наукові та прикладні проблеми музичного мистецтва українською мовою та мовою країн Європейського Союзу, оприлюднювати результати досліджень у наукових публікаціях у провідних вітчизняних та міжнародних наукових виданнях (ПРН02).
- Застосовувати загальні принципи та методи музикознавчої науки, а також методологію наукових досліджень у власних наукових розвідках у сфері музичного мистецтва та у викладацькій практиці (ПРН03).
- Аналізувати і прогнозувати основні тенденції руху національної свідомості і культури в контексті загальноцивілізаційного поступу (ПРН04).
- Використовувати методики музикознавчого аналізу в процесі дослідження музичних творів (ПРН05).
- Планувати і виконувати теоретичні дослідження з музичного мистецтва та дотичних міждисциплінарних напрямів з використанням сучасних інструментів та дотриманням норм професійної і академічної етики, критично аналізувати результати власних та інших досліджень у контексті усього комплексу сучасних знань (ПРН06).
- Розробляти та досліджувати моделі об’єктів і процесів музичного мистецтва, ефективно використовувати їх для отримання нових знань у сфері музичного мистецтва та у дотичних міждисциплінарних напрямах (ПРН09).
Цей освітній компонент покликаний сформувати у здобувачів загальні та спеціальні компетентності, а саме: ЗК1, ЗК2, СК1, СК2, СК3, СК5, СК6, СК7.
Рекомендована література
Основна література:
- Антонюк О. В. Методологічні засади культурології як науки: проблеми становлення та розвитку / О. В. Антонюк //Часопис Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського. 2010. № 1. C. 17–28.
- Білозуб Л. Національний аспект українського музичного мистецтва // Наукові записки. Серія: мистецтвознавство. 2014. № 1. 116–122.
- Бірта Г. О. Методологія і організація наукових досліджень. К. : «Центр учбової літератури», 2014. 142 с.
- Граб У. Музикологія як університетська дисципліна: львівська музикологічна школа Адольфа Хибінського (1912–1941). Львів: Видавництво УКУ. 2009. 177 с.
- Величковський Р.І. На допомогу аспірантові. Рівне: Простір, 2016. 67 с.
- Гончар О. І. Наукові дослідження методологічні поради. К.: Стріла, 2010. 129 с.
- Корягін М. В., Чік М.Ю. Основи наукових досліджень: навч. посіб. Київ: Алерта, 2014. 620 с.
- Костюкевич В.М. Основи науково-дослідної роботи магістрантів та аспірантів у вищих навчальних закладах. Вінниця: ТОВ «Нілан – ЛТД», 2016. 554 с.
- Основи методології та організації наукових досліджень: Навч. посіб. для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнтів / за ред. А. Є. Конверського. К.: Центр учбової літератури, 2010. 352 с.
- Скринник-Миська Д. Методологічний дискурс у мистецтвознавстві: культурологічний аспект / Народознавчі зошити. № 1. С. 90–96.
- Стеченко Д.М. Чмир О.С. Методологія наукових досліджень: Підручник. 2-ге вид., перероб. і доп. К.: Знання, 2011. 310 с.
- Шейко В. М. Наукова творчість у галузі культурології і мистецтвознавства: навч. посіб. Харків: ХДАК, 2016. 330 с.
- Шейко В. М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності: підручник. 7-ме вид., стер. Київ: Знання, 2011. 310 с.
- Що потрібно знати про плагіат: посібник з академічної грамотності та етики для «чайників». 2020. URL: http://library.kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/biblio/PDF/books_ac-gr.pdf
Додаткова література:
- Антропова Т. Структуралістський аспект музикознавчого дискурсу: досвід і сучасність// Науковий вісник НМАУ. Вип. 68: Музика в просторі сучасності: друга половина ХХ – початок ХХІ ст. Київ. 2009. С. 215–221.
- Білуха М.П. Основи наукових досліджень. К.: Вища школа, 2001. 271 с.
- Босак К.І. Співвідношення понять «суперечка», «дискусія» і «полеміка». Етичні аспекти культури дискусій. URL: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2016/4/84.pd
- Василенко Р. В. Методологія наукових досліджень. Тернопіль: Вістря, 2010. 258 с.
- Грабченко А.І., Федорович В.О., Гаращенко Я.М. Методи наукових досліджень: Навч. посібник. Х.: НТУ «ХПІ», 2009. 142 с.
- Кияновська Л. Львівська музикознавча школа і наукові концепції Стефанії Павлишин // Musica Humana. Львів, 2003. С. 188-197.
- Кияновська Л. Музична антропологія і її перспективи в сучасній гуманістичній науці // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2019. № 1. 231 – 235.
- Корбутяк В.І. Методологія системного підходу та наукових досліджень: Навчальний посібник. Рівне: НУВГП, 2010. 176 с.
- Корній Л. Деякі теоретичні питання музично-історичного джерелознавства // Українське музикознавство. науково-методичний збірник. 2006. Вип. 35. 5 – 14.
- Котляревський І. Музично-теоретична україністика // Українське музикознавство. Науково-методичний збірник. Вип. 28. Музична україністика в контексті світової культури. К., 1998. С. 9–12.
- Крушельницька О.В. Методологія та організація наукових досліджень: Навчальний посібник. К.: Кондор, 2011. 206 с.
- Лесин В.М. Як працювати з книгою. Метод. посібник. К.: Вища школа. 1989. 71 с.
- Луговий В. І. Вища освіта через дослідження: концептуальні засади здійснення й оцінювання / В. І. Луговий, Ж. В. Таланова // Вища освіта України: тематичний випуск «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології. Т. 1. 2012. № 3. С. 16–28.
- Міжнародні правила цитування та посилання в наукових роботах. 2020. https://ula.org.ua/images/uba_document/programs/academ_integrety/Academ_4_12_red1.pdf
- «Рекомендація про статус науково-дослідницьких робітників» / XVIII сесія Генеральної конференції Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО), 20.11.2004 р.
- Ржевська М. Періодизація українського музично-культурного процесу // Українське музикознавство. Київ. Т-во «Знання», 2005. Вип. 29. С. 94-102.
- Степко М. Світові тенденції розвитку систем вищої освіти та проблеми забезпечення якості й ефективності вищої освіти в Україні / М. Степко // Вищ. шк. 2013. № 7. С. 13–22.
- Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково дослідницької діяльності. Підручник, К., Знання-Прес. 2002. 295 с.
- Яців Р. Методологічний інструментарій сучасного мистецтвознавства: від описовості до розкриття смислів. «А…Z art». 2009. № 1. С. 4–9.
- Як підготувати і захистити дисертацію на здобуття наукового ступеня [Текст]: (методичні поради) / Автор-упоряд. Л. А. Пономаренко. 3-є вид., випр. і доп. К.: Толока , 2007. 80 с.
- Seeger H. Der kritische Musikus: Musikkritiken aus drei Jahrhunderten / H. Seeger. – Leipzig: Reclam, 2004. 248 s.
- Spahn C. Musikkritik. Kulturjournalismus. Ein Handbuch fur Ausbildung und Praxis. Munchen; Leipzig: List, 2010. 101-108.
Інтернет-джерела:
http://er.ucu.edu.ua/handle/1/658
http://www.nbuv.gov.ua.
https://elib.nlu.org.ua/object.html?id=331
http://nbuv.gov.ua/UJRN/StudM_2011_3_20
http://elib.nplu.org/
http://folklore-archive.org.ua/about
http://in1.com.ua/article/24533/