Науковий семінар (025 Музичне мистецтво, аспірантура)

Тип: Нормативний

Кафедра: музикознавства та хорового мистецтва

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
11Немає
21Немає
31Немає
41Немає
51Немає
61Немає
71Залік

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
18КММ-11Адоцент Коломиєць О. І.
28КММ-11Адоцент Коломиєць О. І.
38КММ-21Адоцент Коломиєць О. І.
48КММ-21Адоцент Коломиєць О. І.
58КММ-31Адоцент Коломиєць О. І.
68КММ-31Адоцент Коломиєць О. І.
716КММ-41Адоцент Коломиєць О. І.

Опис курсу

Курс розроблено таким чином, щоб аспірант засвоїв методологію та алгоритм науково-дослідницької роботи, основи її композиційного та стилістичного оформлення, міг грамотно проводити наукові дослідження, займатися науково-педагогічною діяльністю, брати участь у фахових товариствах та спілках, підвищувати свій кваліфікаційний рівень шляхом участі в наукових конференціях, стажуваннях, семінарах, тренінгах; освоїв навички ведення наукової дискусії, написання та оформлення результатів досліджень у формі статей, тез конференцій, монографій тощо.

Метою вивчення нормативної дисципліни «Науковий семінар», яка охоплює навчальну, наукову, культурну, методичну діяльність, є ознайомити аспірантів з методами проведення наукового дослідження в галузі музикознавства; адекватно підбирати засоби для вирішення поставлених завдань дослідницької проблеми, поглибити навички написання наукового тексту.

Цілі вивчення дисципліни сформувати у аспірантів дослідницькі компетенції для вирішення складних музично-теоретичних проблем, свідомо обґрунтовувати науковий напрям дослідження, аналізувати, систематизувати та узагальнювати різні види доступної інформації, в тому числі на іноземній мові.

Після завершення цього курсу здобувач повинен буде:

  1. Мати передові концептуальні та методологічні знання з музичного мистецтва та на межі предметних областей, а також дослідницькі навички, достатні для проведення наукових і прикладних досліджень на рівні останніх світових досягнень з відповідного напряму, отримання нових знань та/або здійснення інновацій (ПРН01).
  2. Презентувати та обговорювати результати досліджень, наукові та прикладні проблеми музичного мистецтва українською мовою та мовою країн Європейського Союзу, оприлюднювати результати досліджень у наукових публікаціях у провідних вітчизняних та міжнародних наукових виданнях (ПРН02).
  3. Застосовувати загальні принципи та методи музикознавчої науки, а також методологію наукових досліджень у власних наукових розвідках у сфері музичного мистецтва та у викладацькій практиці (ПРН03).
  4. Аналізувати і прогнозувати основні тенденції руху національної свідомості і культури в контексті загальноцивілізаційного поступу (ПРН04).
  5. Використовувати методики музикознавчого аналізу в процесі дослідження музичних творів (ПРН05).
  6. Планувати і виконувати теоретичні дослідження з музичного мистецтва та дотичних міждисциплінарних напрямів з використанням сучасних інструментів та дотриманням норм професійної і академічної етики, критично аналізувати результати власних та інших досліджень у контексті усього комплексу сучасних знань (ПРН06).
  7. Розробляти та досліджувати моделі об’єктів і процесів музичного мистецтва, ефективно використовувати їх для отримання нових знань у сфері музичного мистецтва та у дотичних міждисциплінарних напрямах (ПРН09).

Цей освітній компонент покликаний сформувати у здобувачів загальні та спеціальні компетентності, а саме: ЗК1, ЗК2, СК1, СК2, СК3, СК5, СК6, СК7.

Рекомендована література

Основна література:

  1. Антонюк О. В. Методологічні засади культурології як науки: проблеми становлення та розвитку / О. В. Антонюк //Часопис Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського. 2010. № 1. C. 17–28.
  2. Білозуб Л. Національний аспект українського музичного мистецтва // Наукові записки. Серія: мистецтвознавство. 2014. № 1. 116–122.
  3. Бірта Г. О. Методологія і організація наукових досліджень. К. : «Центр учбової літератури», 2014. 142 с.
  4. Граб У. Музикологія як університетська дисципліна: львівська музикологічна школа Адольфа Хибінського (1912–1941). Львів: Видавництво УКУ. 2009. 177 с.
  5. Величковський Р.І. На допомогу аспірантові. Рівне: Простір, 2016. 67 с.
  6. Гончар О. І. Наукові дослідження методологічні поради. К.: Стріла, 2010. 129 с.
  7. Корягін М. В., Чік М.Ю. Основи наукових досліджень: навч. посіб. Київ: Алерта, 2014. 620 с.
  8. Костюкевич В.М. Основи науково-дослідної роботи магістрантів та аспірантів у вищих навчальних закладах. Вінниця: ТОВ «Нілан – ЛТД», 2016. 554 с.
  9. Основи методології та організації наукових досліджень: Навч. посіб. для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнтів / за ред. А. Є. Конверського. К.: Центр учбової літератури, 2010.  352 с.
  10. Скринник-Миська Д. Методологічний дискурс у мистецтвознавстві: культурологічний аспект / Народознавчі зошити.   № 1.  С. 90–96.
  11. Стеченко Д.М.  Чмир  О.С. Методологія  наукових  досліджень: Підручник.  2-ге вид., перероб. і доп.  К.: Знання, 2011. 310 с.
  12. Шейко В. М. Наукова творчість у галузі культурології і мистецтвознавства: навч. посіб. Харків: ХДАК, 2016. 330 с.
  13. Шейко В. М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності: підручник. 7-ме вид., стер. Київ: Знання, 2011. 310 с.
  14. Що потрібно знати про плагіат: посібник з академічної грамотності та етики для «чайників». 2020. URL: http://library.kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/biblio/PDF/books_ac-gr.pdf

Додаткова література:

  1. Антропова Т. Структуралістський аспект музикознавчого дискурсу: досвід і сучасність// Науковий вісник НМАУ. Вип. 68: Музика в просторі сучасності: друга половина ХХ – початок ХХІ ст. Київ. 2009.  С. 215–221.
  2. Білуха М.П. Основи наукових досліджень. К.: Вища школа, 2001. 271 с.
  3. Босак К.І. Співвідношення понять «суперечка», «дискусія» і «полеміка». Етичні аспекти культури дискусій. URL: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2016/4/84.pd
  4. Василенко Р. В. Методологія наукових досліджень. Тернопіль: Вістря, 2010. 258 с.
  5. Грабченко А.І.,  Федорович  В.О.,  Гаращенко  Я.М.  Методи  наукових досліджень: Навч. посібник.  Х.: НТУ «ХПІ», 2009.  142 с.
  6. Кияновська Л. Львівська музикознавча школа і наукові концепції Стефанії Павлишин // Musica Humana. Львів, 2003.  С. 188-197.
  7. Кияновська Л. Музична антропологія і її перспективи в сучасній гуманістичній науці // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2019. № 1. 231 – 235.
  8. Корбутяк В.І. Методологія  системного підходу  та  наукових досліджень: Навчальний посібник.  Рівне: НУВГП, 2010. 176 с.
  9. Корній Л. Деякі теоретичні питання музично-історичного джерелознавства // Українське музикознавство. науково-методичний збірник. 2006. Вип. 35. 5 – 14.
  10. Котляревський І. Музично-теоретична україністика // Українське музикознавство. Науково-методичний збірник. Вип. 28. Музична україністика в контексті світової культури.  К., 1998.  С. 9–12.
  11. Крушельницька О.В. Методологія та організація наукових досліджень: Навчальний посібник. К.: Кондор, 2011.  206 с.
  12. Лесин В.М. Як працювати з книгою. Метод. посібник. К.: Вища школа. 1989. 71 с.
  13. Луговий В.  І.  Вища  освіта  через  дослідження:  концептуальні  засади здійснення  й  оцінювання /  В. І. Луговий,  Ж.  В.  Таланова  //  Вища  освіта  України: тематичний випуск «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології. Т. 1. 2012.  № 3.  С. 16–28.
  14. Міжнародні правила цитування та посилання в наукових роботах. 2020. https://ula.org.ua/images/uba_document/programs/academ_integrety/Academ_4_12_red1.pdf
  15. «Рекомендація про  статус  науково-дослідницьких  робітників»  /  XVIII сесія  Генеральної  конференції  Організації  Об’єднаних  Націй  з  питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО), 20.11.2004 р.
  16. Ржевська М. Періодизація українського музично-культурного процесу // Українське музикознавство. Київ. Т-во «Знання», 2005.  Вип. 29.  С. 94-102.
  17. Степко М. Світові тенденції розвитку систем вищої освіти та проблеми забезпечення якості й ефективності вищої освіти в Україні / М. Степко // Вищ. шк. 2013.  № 7.  С. 13–22.
  18. Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково дослідницької діяльності. Підручник, К., Знання-Прес. 2002. 295 с.
  19. Яців Р. Методологічний інструментарій сучасного мистецтвознавства: від описовості до розкриття смислів. «А…Z art».  2009. № 1. С. 4–9.
  20. Як підготувати і захистити дисертацію на здобуття наукового ступеня [Текст]: (методичні поради) / Автор-упоряд. Л. А. Пономаренко.  3-є вид., випр. і доп.  К.: Толока , 2007.  80 с.
  21. Seeger H. Der kritische Musikus: Musikkritiken aus drei Jahrhunderten / H. Seeger. – Leipzig: Reclam, 2004. 248 s.
  22. Spahn C. Musikkritik. Kulturjournalismus. Ein Handbuch fur Ausbildung und Praxis. Munchen; Leipzig: List, 2010.  101-108.

Інтернет-джерела:

http://er.ucu.edu.ua/handle/1/658
http://www.nbuv.gov.ua.
https://elib.nlu.org.ua/object.html?id=331
http://nbuv.gov.ua/UJRN/StudM_2011_3_20
http://elib.nplu.org/
http://folklore-archive.org.ua/about
http://in1.com.ua/article/24533/

Силабус: Науковий семінар (025 Музичне мистецтво, аспірантура)

Завантажити силабус