Методика викладання музично-теоретичних дисциплін у закладах вищої освіти (025 Музичне мистецтво)

Тип: Нормативний

Кафедра: музикознавства та хорового мистецтва

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
103Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
1016доцент Коломиєць О. І.КММ-1м

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
1016КММ-1мдоцент Коломиєць О. І.

Опис курсу

Дисципліна «Методика викладання музично-теоретичних дисциплін у закладах вищої освіти» є нормативною дисципліною зі спеціальності 025 Музичне мистецтво для освітньої програми «Музикознавство».

Курс розроблено таким чином, щоб надати учасникам освітнього процесу необхідні знання з методики підготовки та ведення занять різного типу музично-теоретичних дисциплін. Курс покликаний розвинути професійну культуру майбутнього педагога; дати студентам-магістрантам систематизовані теоретичні та методичні знання у галузі музичної педагогіки у вищій школі; забезпечити професійну готовність майбутнього педагога-музиканта до здійснення науково-дослідної, педагогічної та виховної діяльності у вищих навчальних закладах засобами музичного мистецтва.

Метою курсу є розглянути теоретичні та педагогічні засади вищої музично-педагогічної освіти та сприяти використанню теоретичних знань у практиці й дослідницькій роботі майбутнього педагога.

Після завершення цього курсу здобувач повинен буде:

  1. володіти професійними навичками виконавської, творчої та педагогічної діяльності (ПРН 1);
  2. володіти музично-аналітичними навичками жанрово-стильової та образно-емоційної атрибуції музичного твору при створенні виконавських, музикознавчих та педагогічних інтерпретацій (ПРН 6);
  3. володіти термінологією музичного мистецтва, його понятійно-категоріальним апаратом (ПРН 7);
  4. здійснювати викладання теорії, історії музики з урахуванням потреб здобувача освіти, цілей навчання, вікових та індивідуальних особливостей здобувача (ПРН 8).

Цей ОК забезпечують загальні та фахові компетентності, а саме: ЗК1, ЗК2, ЗК5, ЗК6, ЗК9, ФК 6, ФК 8.

Рекомендована література

Література:

  1. Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи. Житомир, 2003. 232 с.
  2. Закон України “Про вищу освіту”. Урядовий кур’єр. № 86. 15 травня 2002 р. 15 с.
  3. Зязюн І.А. Філософія педагогічної дії: Монографія. Черкаси: Вид. від ЧНУ ім. Богдана Хмельницького, 2008. 608 с.
  4. Методика викладання вокалу у Вузі: Програма та методичні рекомендації для студентів магістратури. К.: Видавництво НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2002. 48 с.
  5. Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва (Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін). К.: Освіта України, 2008. 274 с.
  6. Ростовський О.Я. Теорія і методика музичної освіти: Навч.-метод. посібник. Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2011. 640 с.
  7. Рудницька О. П. Музика і культура особистості: проблеми сучасної педагогіки. К., 1998. 248 с.
  8. Рудницька О.П. Педагогіка загальна та мистецька: Навч. посібник. Тернопіль, 2005. 360 с.
  9. Тимчасове положення про організацію навчального процесу в кредитно-модульній системі підготовки фахівців. Кредитно-модульна система навчання (нормативно-правові акти та анотований список літературних джерел) / О. Г. Ярошенко, О. А. Цуруль, І. В. Мороз та інш.; За ред. О. Г. Ярошенко. К.: НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2006. С. 11–18.
  10. Туркот Т. І. Педагогіка вищої школи: Навч. посіб. для студентів ВНЗ. К.: Кондор, 2011. 628 с.

Силабус:

Завантажити силабус