Лідерство і самореалізація творчої особистості

Тип: На вибір студента

Кафедра: соціокультурного менеджменту

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
43Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
416професор Гнаткович О. Д.
36професор Гнаткович О. Д.

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
416професор Гнаткович О. Д.
34професор Гнаткович О. Д.

Опис курсу

Інформація про курс

Курс розроблено таким чином, щоб надати студентам необхідні знання, обов’язкові для того, щоб оволодіти методологією сучасного лідерства та опанувати концептуальні основи й методи самореалізації на засадах творчого підходу до діяльності. Тому у курсі представлено як огляд концепцій лідерства, так і процесів та інструментів, які потрібні для формування особистості, здатної до свідомої і активної самодетермінації, самоактуалізації та саморозвитку.

Курс викладається на денній та заочній формі навчання.

Мета та цілі курсу

Мета вибіркової дисципліни «Лідерство і самореалізація творчої особистості» – формування у студентів усвідомленої мотивації до лідерства, власного удосконалення, підвищення рівня соціально-філософської культури, усвідомлення кожним власної індивідуальності та оволодіння механізмами лідерства і самореалізації, самопізнання і саморозвитку.

Цілями курсу є:

  • набуття студентами знань з теоретичних та методологічних основ лідерства, опанування концептуальних положень з самореалізації в умовах ринкової економіки;
  • формування студентів уявлень щодо сутності, функцій та особливостей лідерських якостей, вмінь бути лідером у процесі фахової діяльності;
  • оволодіння студентами технологією сучасного саморозвитку і самореалізації для конструктивного визначення і досягнення життєвих цілей;
  • набуття студентами навичок аналізу соціального середовища, розуміння змісту процесів саморозвитку та самоактуалізації;
  • опанування студентами практичного досвіду використання теорій та концепцій лідерства на основі ознайомлення зі специфікою й здобутками сучасних наукових шкіл людинознавства.

Очікувані результати навчання

Після завершення курсу студент повинен

знати:

  •  теорії мотивування соціальних груп та основи структурування організаційної та управлінської діяльності;
  • психологічні основи застосування лідерських якостей у практичних ситуаціях;
  • способи та методи командної організації;
  • методи ефективної комунікації та розв’язання конфліктних ситуацій у професійній діяльності;
  • концептуальні основи планування та контролю виконання поставлених завдань та прийнятих рішень;
  • норми професійної етики та соціальної відповідальності в процесі вирішення соціальних, культурних, економічних питань;

вміти:

  • організовувати свій професійний час та час своєї команди;
  • критично оцінювати сучасну соціокультурну ситуацію та впливати на неї;
  • виявляти, генерувати і впроваджувати креативні ідеї у діяльність очолюваної команди;
  • встановлювати конструктивний діалог з різними професійними суб’єктами та групами;
  • аналізувати основні явища світовій та українській сфері  креативних індустрій.

Ключові слова

Лідерство, лідер, самореалізація, творчість, особистість, людинознавство, теорії лідерства, ціннісні концепції лідерства, місія лідерства, саморозвиток, самодисципліна, самореалізація, самоактуалізація, самотрансцеденція, життєвий успіх, лідерський потенціал, харизма, харизматичне лідерство, надихаюче лідерство, образ лідера, лідерські якості, емоційний інтелект, здібності, діяльнісний підхід, організаційна обдарованість, характеристики лідера і вождя, творчий інстинкт, героїчний детермінізм, соціальний детермінізм, життєвий шлях, життєві цілі, життєвий світ особистості.

Теми

Тема 1. Феномен лідерства як міждисциплінарна проблема.

Тема 2. Історія становлення і розвитку теорій та концепцій лідерства. Соціально-філософські теорії та психоаналітичні концепції лідерства.

Тема 3. Сучасні концепції феномену лідерства у 2-й половині ХХ та ХХІ столітті: світовий та вітчизняний досвід.

Тема 4. Лідерство як місія і саморозвиток творчої особистості.

Тема 5. Типи лідерства. Роль лідера у формуванні культури організації.

Тема 6. Стресостійкість лідера. Формування команд і робота в командах.

Тема 7. Типологія теорій самореалізації: концептуальний аналіз.

Тема 8. Самореалізація творчої особистості та професійна успішність: поняття і структура.

 

Детальніше у Силабусі курсу «Лідерство і самореалізація творчої особистості»

 

Рекомендована література

Основна:

  1. Кононець М. О. Психологія лідерства : навчальний посібник / за заг. ред. О. В. Винославської. К. : КВІЦ, 2020. 252 с.
  2. Татенко В. О. ЛІДЕР ХХІ / LIDER ХХІ. Соціально-психологічні студії. К. : Корпорація, 2004. 182 с.
  3. Нестуля О. О., Нестуля С. І., Карманенко В. В. Основи лідерства. Тренінг лідерських якостей та практичних навичок менеджера : навчальний посібник. К. : Знання, 2013. 287 с.
  4. Бізо Л., Ібрагімова І., Кікоть О. та ін. Розвиток лідерства / за заг. ред. І. Ібрагімової. К. : Проект «Реформа управління персоналом на державній службі в Україні», 2012. 400 с.
  5. Скібіцька Л .І. Лідерство та стиль роботи менеджера : навчальний посібник. К. : Центр учбової літератури, 2009. 181с.
  6. Слесик К. М. Виховання лідерів. Х. : Основа, 2009. 186 с.
  7. Коропецька О. М. Психологічні основи професійної орієнтації та самореалізації особистості : навчальний посібник. К. : КНТ, 2018. 438 с.
  8. Буняк Н. М. Самоменеджмент : конспект лекцій. Луцьк: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, 2020. 116 с.
  9. Березовська Л. І. Самовиховання та самореалізація особистості : навчальний посібник. К. : Видавничий Дім «Слово», 2011. 168с.
  10. Волківська Д. А. Сучасні підходи до визначення лідерства. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. 2014. Вип. 115. С. 45-47.
  11. Гупаловська В. А. Структурно-функціональна модель самореалізації особистості. Психологічні студії. Львів, 20004. С. 72-80.
  12. Савельєва В. С. Психологія управління : навчальний посібник. К. : Професіонал, 2005. 320 с.
  13. Орбан-Лембрик Л. Е. Психологія управління. К., 2003. 568 с.

Додаткова:

  1. Ажажа М. А. Самоменеджмент в органах публічного адміністрування : методичний посібник. Запоріжжя : ЗЦППКК, 2018. 40 с.
  2. Андрійчук І.П. Типологічні особливості стилів управлінської діяльності державних службовців. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Психологічні науки». Херсон, 2016. Вип. 2. С. 136-141.
  3. Андрущенко В. П., Губерський Л. В., Михальченко М. І. Соціальна філософія. Історія, теорія, методологія : підручник для вищих навчальних закладів. К. : Генеза, 2006. 656 с.
  4. Безпалько О, Савич Ж. Спілкуємось та діємо: навчально-методичний посібник. К. : Навчальна книга, 2002. 216с.
  5. Беляцкий Н.П. Основы лидерства. Минск : БГЭУ, 2006. 272с.
  6. Бех І. Д. Ідентифікація у вихованні особистості. Рідна школа. 2013. № 4-5. С.20-25.
  7. Большакова А. М. Особистісна реалізованість людини в онтогенезі : автореф. дис. д-р психол.наук: 19.00.07 / А. М. Большакова; Класич. приват. ун-т. Запоріжжя, 2011. 36 с.
  8. Боришевський М. Й. Самотворення особистості і соціально-психологічна сутність детермінанти становлення та розвитку. Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. Проблеми загальної та педагогічної психології. К., 2012. Т. XIV, Ч. 1. С. 28-35.
  9. Бочелюк В. Й., Пучина О. В. Організаційна психологія на підприємстві : навчальний посібник. К., 2012. 272 с.
  10. Братаніч Б. В., Ільченко І. Г. Самоактуалізація особистості та освіта. Філософські проблеми освіти. № 2. С. 13-20.
  11. Буртак С., Нечипоренко Л., Руденко М. та ін. Хочеш стати лідером – обганяй або йди своїм шляхом. К. : ФОП Москаленко О. М., 2013. 36 с.
  12. Винославська О., Малигіна М. Людські стосунки : навчальний посібник. К. : Центр навчальної літератури, 2006. 142 с.
  13. Власова О. І., Никоненко Ю. В. Соціальна психологія організацій та управління : підручник. К. : Центр учбової літератури, 2010. 398 с.
  14. Зязюн I. A. Педагогіка добра : ідеали і реалії : науково-методичний посібник. К. : МАУП, 2000. 312 с.
  15. Кушнір Р. Мистецтво відповідального спілкування або як налагодити глибинне порозуміння з іншою людиною. Дрогобич : Коло, 2013. 362 с.
  16. Ляміна Л. Є. Технологія публічного виступу. К. : Фонд «Українська перспектива», 1994. 40 с.
  17. Максименко С. Д. Генеза здійснення особистості. К.: ТОВ «КММ», 2006. 240 с.
  18. Маценко Ж. М. Психологічні особливості харизматичного впливу лідера в контексті проблеми духовності. Збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Проблеми загальної та педагогічної психології. 2012. Т. 24, Ч. 5. С. 102-116.
  19. Мельник О. В., Морін О. Л., Гуцан Л. А. та ін. Побудова кар’єри : навчально-методичний посібник / за ред. О. В. Мельника. Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2014. 172 с.
  20. Москаленко В. В. Психологія соціального впливу : навчальний посібник. К. : ЦУЛ, 2007. 448 с.
  21. Москалець В. П. Психологія особистості: навчальний посібник. Киів: «Центр учбової літератури», 2018. 262 с.
  22. Нетепчук В. В. Самоменеджмент : навчальний посібник. Рівне : НУВГ, 2013. 354 с.
  23. Ньюмен Б. Десять законов лидерства. Минск : Попурри, 2011. 160 с.
  24. Пашко Л. А. Самоменеджмент лідера місцевого самоврядування (дистанційний курс) : навчально-методичні матеріали. К., 2017. 154 с.
  25. Пісоцький В. П., Горянський А. М. Психічний розвиток та формування особистості в онтогенезі : навчальний посібник для вищих навчальних закладів. К. : КНТ, 2018. 144 с.
  26. Про лідерство. 10 найкращих статей з Harvard Business Review / пер. з англ. О. Лобастової. К. : КМ-БуКС, 2018. 216 с.
  27. Психология лідерства : хрестоматия / сост. К. В. Сельченок. Минск : Харвест, 2004. 368 с.
  28. Сергєєнкова О. П. Самопізнання : навчально- методичний посібник. – Черкаси : Видавець Чебаненко Ю. А., 2011. 334с.
  29. Скібіцька Л. І. Тайм-менеджмент : навчальний посібник. К. : Кондор, 2009. 528 с.
  30. Трейси Б., Шеелен Ф. М. Личность лидера. Минск : Попурри, 2008. 288с.
  31. Хміль Ф. І. Ділове спілкування : навчальний посібник. К. : Академвидав, 2004. 280 с.
  32. Ціось А. Л. Дізнайся більше про себе. К.: Шкільний світ, 2011. 120 с.
  33. Чкан А. С., , Маркова С. В., Коваленко Н. М. Самоменеджмент : навчальний посібник. Запоріжжя : ЗНУ, 2014. 84 с.
  34. Юринець З. В., Макара О.В. Самоменеджмент : навчальний посібник. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2014. 272 с.
  35. Як стати і бути лідером : поради психолога / Автор-упорядник В. Татенко. Серія «Політичні студії». Вип. 3. К. : Фонд «Українська перспектива», 1996. 108 с.

Інтернет-джерела:

  1. Національна бібліотека України імені В.І.Вернадського. URL: http://www.nbuv.gov.ua
  2. Львівська національна наукова бібліотека України імені В.Стефаника. URL: http://www.lsl.lviv.ua
  3. Наукова бібліотека ЛНУ імені Івана Франка. URL: https://lnulibrary.lviv.ua
  4. Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. URL: http://elib.nakkkim.edu.ua
  5. Верховна Рада України. URL: http://www.rada.gov.ua
  6. Президент України. URL: https://www.president.gov.ua
  7. Кабінет Міністрів України. URL: http://www.kmu.gov.ua
  8. Міністерство культури та інформаційної політики України. URL: https://mkip.gov.ua
  9. Державний комітет статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua
  10. Національна академія наук України. URL: https://www.nas.gov.ua/UA/Pages/default.aspx
  11. Національна академія мистецтв України. URL: https://academia.gov.ua
  12. Український центр культурних досліджень. URL: http://uccs.org.ua
  13. Український портал менеджменту. URL: http://management.com.ua
  14. Асоціація культурних індустрій. URL: http://culture.in.ua
  15. Європейська бізнес-асоціація. URL: https://eba.com.ua
  16. Інститут лідерства та управління Українського католицького університету. URL: https://ilm.in.ua
  17. Українська академія лідерства. URL: https://www.facebook.com/ualeadershipacademy
  18. Школа лідерства. URL: http://leader-school.com

Силабус: "Лідерство і самореалізація творчої особистості"

Завантажити силабус