Хор (025 ОП Хорове диригування)

Тип: Нормативний

Кафедра: музикознавства та хорового мистецтва

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
13.5Немає
25.5Немає
35.5Іспит
45.5Немає
55.5Іспит
65.5Немає

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
164КММ-11Патер   . Р.
296КММ-11Патер   . Р.
396КММ-21Ключинська Н. В.
496КММ-21Ключинська Н. В.
596КММ-31Чучман В. М.
696КММ-31Чучман В. М.

Опис курсу

«Хор» є базовою дисципліною в процесі формування фахівців з хорового диригування. Вивчення цього курсу забезпечує знання та розуміння предметної області професійної діяльності та спрямоване на оволодіння методами та практичними навичками хорового/ансамблевого співу, організаційної та творчої роботи з хоровим/ансамблевим колективом, створення художньої інтерпретації музичних творів, демонстрації артистизму, виконавської культури та технічної майстерності під час диригентської діяльності.

Метою вивчення нормативної дисципліни «Хор» є підготовка висококваліфікованих та конкурентоспроможних фахівців, які володіють знаннями, уміннями й навичками диригентсько-хорової діяльності в сфері музичного мистецтва.

Цілі курсу:

  • розвинути професійні навички вокально-хорової та диригентсько-виконавської діяльності;
  • розвинути здатність вчитися, оволодівати сучасними знаннями та застосовувати їх у практичних ситуаціях;
  • поглибити розуміння специфіки та проблематики  диригентсько-хорового мистецтва;
  • розвинути знання та поглибити практичні навички щодо організаційної та творчої роботи з хоровим/ансамблевим колективом;
  • розвинути навички практичної роботи з хоровими колективами (різними за рівнем виконавських можливостей, репертуарного спрямування та специфікою виконавського складу) із застосуванням різних методик удосконалення виконавської діяльності;
  • поглибити знання з особливостей музичних стилів різних епох;
  • розвинути навички самостійної роботи над хоровою партитурою, над здійсненням всебічного аналізу хорових творів різних стилів та жанрів шляхом інтегрування знань з дисциплін історико-гуманітарного, музично-теоретичного і вокально-хорового спрямування;
  • розвинути навички застосування музично-теоретичних, музично-аналітичних і культурно-історичних знань в процесі відтворення драматургічної концепції музичного твору, створення його виконавської інтерпретації;
  • розвинути вміння демонструвати артистизм, виконавську культуру та технічну майстерність в процесі реалізації вокально-хорової та диригентської діяльності.

Для ефективного вивчення курсу студенти потребують базових знань з музично-теоретичних дисциплін (сольфеджіо, гармонії, поліфонії, історії музики), а також базових практичних навичок співу, гри на музичному інструменті, диригування.

Після завершення цього курсу здобувач повинен буде:

  1. Демонструвати артистизм, виконавську культуру та технічну майстерність володіння голосом на належному фаховому рівні під час виконавської (диригентської) діяльності (ПРН1).
  2. Володіти методами та навичками ансамблевого / хорового співу, репетиційної роботи та концертних виступів (ПРН2).
  3. Демонструвати різні методики удосконалення виконавської діяльності (ПРН3).
  4. Відтворювати драматургічну концепцію музичного твору, створювати його художню інтерпретацію (ПРН5).
  5. Демонструвати володіння музично-аналітичними навичками в процесі створення виконавських та педагогічних інтерпретацій (ПРН8).
  6. Демонструвати володіння теоретичними та практичними основами аранжування музики, вміння здійснювати переклад музичних творів для різних колективів (ансамблю, хору) (ПРН9).
  7. Володіти базовими знаннями, практичними навичками організаційної та творчої роботи з ансамблевим колективом (ПРН10).
  8. Демонструвати музично-теоретичні, культурно-історичні знання з музичного мистецтва (ПРН15).
  9. Демонструвати аргументовані знання з особливостей музичних стилів різних епох (ПРН17).
  10. Демонструвати на практиці роботу з хоровими колективами, різних за рівнем виконавських можливостей, репертуарного спрямування та специфікою виконавського складу (ПРН18).

Цей освітній компонент покликаний сформувати у здобувачів загальні та фахові компетентності, а саме: ЗК1, ЗК2, ЗК3, ЗК4, ЗК6, ЗК7, ЗК8, ЗК9, ЗК10, ЗК11, ЗК12, ЗК13, ФК1, ФК2, ФК6, ФК8, ФК10, ФК11, ФК18, ФК19.

Рекомендована література

Базова

  1. Антків Ю. Колядки та щедрівки для однорідного та мішаного хорів. Львів, 2013. 140 с.
  2. Березовський М. Віднайдені хорові концерти. Частина «А». Концерти чотириголосні. Навчально-методичний посібник для закладів освіти галузі культури і мистецтв. Київ: Видавничий дім «Комора», ГО «Український фонд духовної музики», 2018. 160 с.
  3. Вербицький М. Духовні твори. Київ, 2004. 68 с.
  4. Гуральна С. Духовні твори галицьких композиторів римо-католицької конфесії кінця ХІХ – першої половини ХХ століть: наукове нотне видання хорових творів/ упоряд. С. С. Гуральна. Львів–Варшава: Галицька Видавнича Спілка, 2022. 148 с.
  5. Денис Січинський. Вокально-хорові твори: навчально-методичний посібник / автор-упоряд. Ганна Карась. Івано-Франківськ: Фоліант, 2015. 156 с.
  6. Духовна музика українських композиторів 20-х років ХХ ст. / упоряд. та спецред. М. Юрченка. Київ: Видавництво імені Олени Теліги: Український фонд духовної музики, 2004. 224 с.
  7. Кишакевич Й. Духовні твори / упоряд. Зелінський О. Львів: ВНТЛ-Класика, 2004. 172 с.
  8. Колесса М. Основи техніки диригування. Вид. 2. Київ: Музична Україна, 1973. 200 с.
  9. Коломоєць О.М. Історія та теорія українського хорового мистецтва: навч. посіб. Дніпро: Ліра, 2023. 288 c.
  10. Коломоєць О. М. Хорознавство: навч. посібник. Київ: Либідь, 2001. 168 с.
  11. Кошиць О. Релігійні твори / за ред. З. Лиська. Нью-Йорк: Вид-во ім. З.Лиська, 1970. 736 с.
  12. Кушніренко А. Співаночки мої любі: авт. зб. вокально-хорових творів / заг. ред. та муз. упорядкування А. М. Кушніренка. Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2011. 180 с.
  13. Лассо О. Magnum opus musicum (Велике творіння музичне). Вибрані мотети / ред.-упоряд. М. А. Бєрдєнников. Київ: Музична Україна, 2009. 416с.
  14. Леонтович М. Хорові твори / ред.-упоряд. В. Кузик. Київ: Музична Україна, 2005. 376 с.
  15. Лисько З. Музичний словник [Репринтне відтворення видання 1933 р.]. Київ: Музична Україна, 1994. 168 с.
  16. Микола Дилецький. Хорові твори / ред.-упоряд. Н. Герасимова-Персидська. Київ: Музична Україна, 1981. 253 с.
  17. Микола Леонтович. Хорові твори / ред.-упоряд. В. Кузик. Київ: Музична Україна, 2019. 464 с.
  18. Муха А. І. Композитори України та української діаспори. Київ: Музична Україна, 2004. 352 с.
  19. Нанке А. Літургія. Перемишль, 2021. 122 с.
  20. На крилах «Мрії»: збірка хорових творів / упоряд. Б. Дерев’янко. Львів, 2005. 225 с.
  21. Нємцова Л. О. Хорове диригування: навчально-методичний посібник. Чернівці: Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, 2021. 77 с.
  22. Партесні концерти ХVII–XVIII ст. Київ: Музична Україна, 2006. 320 с.
  23. Пісенний «Кобзар». Хорова Шевченкіана. Зібрання хорових творів у семи томах. Твори a cappella. Т. 1. Укладач П. І. Муравський. Київ: ВЦ «Просвіта», 2014. 240 с.
  24. Пісенний «Кобзар». Хорова Шевченкіана. Зібрання хорових творів у семи томах. Твори a cappella. Т. 2. Укладач П. І. Муравський. Київ: ВЦ «Просвіта», 2015. 240 с.
  25. Пісенний «Кобзар». Хорова Шевченкіана. Зібрання хорових творів у семи томах. Укладач П. І. Муравський. Ідея видання, біографічні довідки про композиторів, бібліографія й загальна редакція: О. А. Шокало. Музична редакція, примітки до народних пісень: Л. В. Буховська, І. Я. Павленко. Твори a cappella. Т. 3. Київ: ВЦ «Просвіта», 2016. 280 с.
  26. Прокулевич О. Основи хорового диригування: навчальний посібник. Умань: ФОП Жовтий О.О., 2016. 140 с.
  27. Різдвяні піснеспіви народів світу: Навчально-методичний посібник / ред.-упоряд. З. Демцюх. Львів: Растр-7, 2021. 50 с.
  28. Сбітнєва О. Ф. Хорознавство: методичні рекомендації. Старобільськ: Луганський нац. ун-т ім. Т. Шевченка, 2017. 86 с.
  29. Світайло С. В. Методика роботи з дитячим хоровим колективом: навчально-методичний посібник. Київ: Унів. коледж Київського ун-ту ім. Бориса Грінченка, 2016. 140 с.
  30. Серганюк Л. І. Методика аналізу хорових творів. Івано-Франківськ, 2015.
  31. Сиротинська Н.Перло многоцінне: музично-поетичний світ богородичної гимнографії. Монографія. Львів: Видавець Тетюк Т.В. 2014, 334 с.
  32. Смирнова Т. А. Хорознавство (історія, теорія, методика): навчальний посібник. Вид. третє, доповнене. Харків: ХНПУ, «Федорко», 2018. 212 с.
  33. Співає «Ліра»: збірник хорових творів / упоряд. Оксана Мельничук. Львів: ЛНУ ім. Івана Франка, 2017. 160 с.
  34. Співає Камерний хор КНАМ імені Р. М. Глієра / упоряд. З. Томсон. Київ: Музична Україна, 2021. 164 с.
  35. Стеценко К. Духовні твори / ред.-упоряд. Гобдич М. Київ: Фенікс, 2013. 404 с.
  36. Стрілецькі пісні: для чоловічого та мішаного хорів / Львівська національна філармонія; Львівська національна наукова бібліотека імені В. Стефаника; передмова і музична редакція Володимира Сивохопа, Володимира Пасічника; упорядкування біографічного матеріалу Володимира Пасічника. Львів: Простір-М, 2018. 120 с.
  37. Українська сучасна духовна музика (для хорів a cappella) / Кучерява К., Острова С., Сидько та ін. Київ: Томіріс-Н, 2007. 116 с.
  38. Фах-диригування: практикум для студентів ф-ту муз. мистецтва спеціалізації хор. диригування / ред.-упоряд. Н. М. Кречко. Київ: Видавництво Ліра-К, 2017. 140 с.
  39. Фільц Б. Хорові кантати. Дрогобич: Посвіт, 2012. 56 с.
  40. Харнонкурт Н. Музика як мова звуків: науково-популярне видання / перекл. з нім. Г. Куркова за ориг.: Nicolaus Harnoncourt “Musik als Klangrede. Wege zu einem neuen Musikverständnis”. Суми: Собор, 2002. 184 с.
  41. Хрестоматія з хорового диригування: навчально-методичний посібник для студентів вищих навчальних закладів: випуск І. 3-тє видання / уклад. Н. В. Стефіна. Суми: ФОП Цьома С.П. 2016. 270 с.
  42. Хрестоматія з хорового диригування: навчально-методичний посібник для студентів вищих навчальних закладів : випуск ІІ. Частина 2 / уклад. Н. В. Стефіна. Суми: СумДПУ імені А.С.Макаренка, 2014. 161 с.
  43. Хрестоматія хорового співу: навчально-методичний посібник / автор-упорядник М. Камінська. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2017. 142 с.
  44. Чучман В. Ліричні та жартівливі пісні в обробці для дитячо-юнацького хору. З репертуару вокальної групи «Чорнобривці» Львівського мистецького центру «Веселі черевички»: Навчально-методичний посібник. Львів: Растр-7, 2021. 124 с.
  45. Nicolaus Dylecki (ca. 1630–1690). Vesperae. Liturgia. Concerti quatuor vocum / ed. Irina Gerasimova. Warszawa: Wydawnictwo naukowe Sub Lupa, 2018. 258 s.

Допоміжна

  1. Бенч О. Павло Муравський. Феномен одного життя. Київ: Дніпро, 2002. 664с.
  2. Бермес І. Український хоровий спів як соціокультурне явище: монографія. Дрогобич: Посвіт, 2013. 432 с.
  3. Бондар Є. Художньо-стильовий синтез як феномен сучасної хорової творчості: монографія. Одеса: Астропринт, 2019. 388 с.
  4. Бурбан М. Українські хори та диригенти. Дрогобич: Пóсвіт, 2007. 672 с.
  5. Головащенко М. Феномен Олександра Кошиця. Київ: Музична Україна, 2007. 588 с.
  6. Демцюх З. Виконавсько-хорові проблеми кантати Лесі Дичко «Червона калина»: навчально-методичний посібник. Львів: СПОЛОМ, 2013. 40 с.
  7. Демцюх З. Пісенні обрії «Антея». Спогади та роздуми диригента. Львів: Край, 2010. 176 с.
  8. Дмитро Котко та його хори: статті, рецензії, спогади, документи / ред.-упоряд. С. Стельмащук. Дрогобич: Відродження, 2010. 336 с.
  9. Карась Г. В. Музична культура української діаспори у світовому часопросторі ХХ століття: монографія. Івано-Франківськ: Тіповіт, 2012. 1164 с.
  10. Кияновська Л. Стильова еволюція галицької музичної культури XIX–XX ст.: монографія. Тернопіль: Астон, 2000. 339 с.
  11. Ключинська Н. Інтерпретація ритму в партесних творах.Українська музика: науковий часопис. № 2 (45). Львів: ЛНМА імені М. В. Лисенка, 2023. С. 44-50.
  12. Ключинська Н. Історично інформоване виконавство в сучасній інтерпретаційній культурі. Хорове мистецтво в контексті розвитку української культури XIX–XXI століть: [монографія]. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2022.С. 157-166.
  13. Кметюк Т. Дмитро Котко: феномен диригента: монографія. Івано-Франківськ: Фоліант, 2015. 204 с.
  14. Козаренко О. Феномен української національної музичної мови. Львів: НТШ, 2000. 286 с.
  15. Куземська Г. Якою мовою молилася давня Україна: Правила української транслітерації церковнослов’янських текстів. Вид. 2-ге, допрацьоване і значно доповнене. Київ: КЖД «Софія», 2012. 112 с., 165 іл.
  16. Мельничук О. Духовна спадщина Миколи Леонтовича (до 140-річчя від дня народження).Вісник Львівського університету. Серія мистецтвознавство. Львів, 2017. Вип. 18. С. 51–59.
  17. Патер А. Еталонність хорового звуку у виконавському трактуванні української духовної музики.International Journal of Innovative Technologies in Social Science. Warsaw, 2020. № 5 (26). June. S. 19–25.
  18. Самотос-Баєрлє Н. Микола Колесса. Сто років молодості. Львів: Аверс, 2014. 288 с.
  19. Сиротинська Н. Інтелектуальний контекст середньовічної̈ монодії. Intellectual context of medieval monody. Львів: Галицька Видавнича Спілка, 2023. 176 с. : іл.
  20. Смоляк О. Музичні традиції родини Антківих (с. Острів Тернопільського району Тернопільської області): монографія. Тернопіль: Вид-во ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2016. 124 с.
  21. Страсні антифони в українській монодії: порівняльний аналіз тексту і музики за ірмологіонами кінця XVI ст., 1674 року і 1650–1675 рр. Упорядник Н. Сиротинська. Львів, 2020.
  22. Ферендович М. Діалог поколінь: з історії виконання Високої меси Йоганна Себастьяна Баха у Львові.Українська музика: науковий часопис ЛНМА ім. М. В. Лисенка. Львів, 2019. Ч. 2 (32). С. 11–20.
  23. Ферендович М. Львівські диригенти – учні Артура Нікіша: до питання формування традицій диригентського мистецтва Галичини першої третини XX століття.Українська музика: науковий часопис ЛНМА ім. М. В. Лисенка. Львів, 2019. Ч. 1 (31). С. 14–22.
  24. Флейчук Х. Хорова шевченкіана кінця ХХ – початку ХХІ сторіч: проблеми дириґентської інтерпретації. (На прикладі хорових творів М. Скорика, В. Камінського): монографія. Львів: СПОЛОМ, 2010. 128 с.
  25. Цалай-Якименко О. Духовні співи давньої України: антологія. Київ: Музична Україна, 2000. 220 с.
  26. Чучман В. Диригентська школа Євгена Вахняка на тлі хорової культури України. Музичне мистецтво і культура. Одеса: Астропринт, 2018.Вип.  С. 246–262.
  27. Чучман В. Диригентський почерк Євгена Вахняка. Міжнародний вісник: Культурологія. Філологія. Музикознавство. Київ: Міленіум, 2017. Вип.2 (9). С. 263–269.
  28. Чучман В. Євген Вахняк і Зиновій Демцюх: паралелі життєтворчості. Українська музика: науковий часопис Львівської національної музичної академії імені М. В. Лисенка. Львів, 2019. Ч. 1(31). С. 5–14.
  29. Чучман В. Творчі контакти Дмитра Котка з польськими музикантами. Українська музика: науковий часопис Львівської національної музичної академії імені М. В. Лисенка.  Львів, 2023. Ч. 3–4 (46–47). С. 89–99.
  30. Штундер З. Станіслав Людкевич. Життя і творчість: монографія у 2 т. Львів: ПП «Бінар-2000», 2005. Т. 1: (1879–1939). 636 с.
  31. Штундер З. Станіслав Людкевич. Життя і творчість: монографія у 2 т. Жовква: Місіонер, 2009. Т. 2: (1939–1979). 360 с.

Інформаційні ресурси

  1. Всеукраїнське хорове товариство ЛЕОНТОВИЧА.
    URL: https://choircommunity.com.ua/
  2. Музична бібліотека.
    URL: http://mubis.com.ua/
  3. Національна Всеукраїнська Музична Спілка.
    URL: https://muzunion.com/
  4. «Наша Парафія». Парафія святого Архистратига Михаїла, Київ, Пирогів.
    URL: https://parafia.org.ua/
  5. Ноти українських композиторів.
    URL: http://ukrnotes.in.ua/
  6. Нотна бібліотека «Дударика».
    URL: http://library.dudaryk.ua/
  7. ЧТИВО. Електронна бібліотека.
    URL: https://chtyvo.org.ua/
  8. DIASPORIANA.ORG.UA. Електронна бібліотека.
    URL: http://diasporiana.org.ua/
  9. Fontes musicæ in Polonia.
    URL: http://fontesmusicae.pl/
  10. IMSLP Petrucci Music Library.
    URL: https://imslp.org/

Силабус: Хор (025 ОП Хорове диригування)

Завантажити силабус