Арт-менеджмент

Тип: Нормативний

Кафедра: соціокультурного менеджменту

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
93Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
916доцент Дядюх-Богатько Н. Й.КМД-1м

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
916КМД-1мдоцент Дядюх-Богатько Н. Й.

Опис курсу

Інформація про курс

Курс розроблено таким чином, щоб студент засвоїв формування цілісного уявлення про арт-менеджмент, творчі індустрії, форми організації творчої діяльності, ринок культурної продукції і соціально-культурних послуг, технологію арт-менеджменту, диверсифікація, маркетинг культурних проектів, просування культурних проектів, фандрейзинг, спеціальну подія і ін.. Вивченню навчальної дисципліни передує вивчення бакалаврського курсу дисциплін, а також «Інституційна підтримка культурних кластерів» та  «Корпоративна культура в соціокультурній діяльності» тощо. Курс присвячений вивченню розвитку сфери творчої індустрії в Україні і в світі, теоретичних аспектів арт-менеджменту і особливостей його розвитку в Україні, практики створення і реалізації соціально-культурних проектів в умовах ринкових відносин і можливих напрямків її вдосконалення.

Мета та завдання курсу

Метою дисципліни «Арт-менеджмент» є формування у студентів професійних знань, навичок і умінь в області арт-менеджменту і виховання у них відповідних професійних і особистісних якостей, необхідних фахівцям і керівникам державних і муніципальних структур в сфері соціально-культурного роботи.

Завданнями курсу є:

  • засвоєння основних понять та термінології арт-менеджменту;
  • усвідомлення зв’язків арт-менедженту з творчим середовищем суспільства;
  • отримання знань про особливості та специфіку креативних індустрій у системі соціокультурної діяльності людини;
  • формування уміння використовувати отримані теоретичні знання для практичного застосування;
  • оволодіння належним рівнем методичної готовності до професійної діяльності;
  • виховання високого рівня культури спілкування у арт-менеджменті.

Очікувані результати навчання

Відповідно до Освітньо-професійної програми 028 «Менеджмент соціокультурної діяльності» другого (магістерського) рівня вищої освіти у результаті вивчення навчальної дисципліни «Арт-менеджмент» студент повинен набути компетентності:

ЗК03. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

ЗК07. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.

ФК06. Здатність швидко адаптуватися до викликів часу, до специфічних умов і напрямів професійної діяльності.

ФК08. Здатність застосовувати креативні технології на практиці.

ФК10. Здатність до прогностичної та проєктної діяльності у сфері культури, моделювання інноваційних соціально-культурних процесів і явищ, виявлення тенденцій їх розвитку.

ФК.12. Здатність бути лідером у соціокультурній сфері.

ФК13. Здатність усвідомлювати рівні можливості та гендерні проблеми, передбачувати та враховувати їх при побудові команди та реалізації соціокультурних проєктів.

ФК15. Здатність використовувати на практиці навички та вміння в організації науково-дослідних, науково-виробничих робіт і творчих проектів, в управлінні науковим і творчим колективом.

Програмними результатами навчання на курсі є:

ПРН01. Відшуковувати, аналізувати та оцінювати інформацію, необхідну для постановки і вирішення як професійних завдань так і особистісного розвитку.

ПРН04. Здійснювати власну наукову та професійну діяльність з дотриманням вимог чинного законодавства.

ПРН06. Аналізувати та оцінювати ризики, приймати ефективні рішення з питань соціокультурної діяльності.

ПРН08. Використовувати «модель 4к» для розв’язання задач і прийняття рішень, ведення переговорів і наукових дискусій у сфері менеджменту соціокультурної діяльності.

ПРН10. Здійснювати стратегічне, діагностичне, оперативне управління соціокультурними інституціями і проєктами.

ПРН11. Організовувати конструктивний діалог між зацікавленими стейкхолдерами соціокультурних трансформацій задля досягнення спільно визначеної мети (місії).

ПРН15. Ефективно застосовувати отримані знання на практиці на основі обізнаності у специфіці сучасних соціокультурних процесів.

Ключові слова

Культура, мистецтво, арт, арт-менеджмент, мистецький менеджмент, менеджмент, управління, керівництво, креативна економіка, креативні індустрії, творчі індустрії, соціально-культурний проект, арт-ринок, арт-менеджер, арт-бізнес, арт-маркетинг, маркетингова діяльність, мистецький бізнес, шоу-бізнес.

Теми

Тема 1. Вступ до дисципліни та структура курсу.

Тема 2. Мистецтво як форма організації творчої діяльності.

Тема 3. Світовий і український арт-менеджмент.

Тема 4. Управлінський і виробничі аспекти арт-менеджменту.

Тема 5. Організаційні аспекти і мотивація діяльності у арт-менеджменті

Тема 6. Механізми фінансування у арт-менеджменті.

Тема 7. Маркетингові комунікації у творчій індустрії.

Тема 8. Технології збуту в креативній економіці.

Тема 9. Професійні обов’язки та особистісні якості арт-менеджера.

 

Детальніше у Силабусі курсу «Арт-менеджмент»

 

Рекомендована література

Основна:

  1. Гагоорт Г. Менеджмент мистецтва: підприємницький стиль. Львів: Літопис, 2008. 358 с.
  2. Кузьмін О. Є., Мельник О.І. Основи менеджменту. К. : Академвидав, 2007. 462 с.
  3. Яроміч С. А. Менеджмент у сфері культури : навчальний посібник. Кн. 1. Одеса: Центр практичногоменеджменту культури, 2006. 274 с.
  4. Осовська Г. В., Осовський О. А. Менеджмент : підручник. К. : Кондор, 2015. 563 с.
  5. Поплавський М. М. Менеджер культури : підручник. К. : МП «Леся», 1996. 416 с.

Додаткова:

  1. Абрамов Л. К. Азарова Т. В. Менеджмент у сфері культури. Кіровоград : ЦПТІ, 2000. 88 с.
  2. Андрійчук В. Г., Багер Л. Менеджмент: прийняття рішень і ризик : навчальний посібник. К., 1998. 314 с.
  3. Антонюк О. В Менеджмент культурно-мистецької сфери. Часопис Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського. 2011. № 2. С. 104-110.
  4. Безгін Г., Бернадська Г. Актуальні питання підготовки фахівців з мистецького менеджменту. Мистецтвознавство України. 2013. Вип. 13. С. 133-138.
  5. Зеленська Л. М., Романова А. О. Івент-менеджмент : словник довідник організатора заходів. К. : НАКККіМ, 2015. 84 с.
  6. Мельник Ю. Сутність та необхідність реформування вітчизняного ринку творів мистецтва. Вісник ТНЄУ. 2011. № 5-2. С. 351-358.
  7. Сидор-Гібелинда О. Українці на венеційській бієнале: сто років присутності. К. : Наш час, 2008. 306 с.
  8. Стадник В. В., Йохна М. А. Менеджмент. К. : Академвидав, 2007. 471 с.
  9. Сухоліт Н. Сучасний український арт-ринок : моделі відносин. Українське мистецтво. 2004. № 3. С. 34-43.
  10. Сучасний менеджмент у питаннях і відповідях : навчальний посібник / за заг. ред. Балашова А. М., Мошека Г. Є. К. : Алерта, 2018. 620 с.
  11. Тарнавська Н. П., Пушкар Р. М. Менеджмент : теорія та практика : підручник для вузів. Тернопіль : Карт-бланш, 2008. 490 с.
  12. Хміль Ф. І. Основи менеджменту : підручник. К. : Академвидав, 2007. 576 с.
  13. Щеглова О. Художнє життя Києва 2000 – 2005 рр. Художня культура. Актуальні проблеми : науковий вісник. К. : ХІМДЖЕСТ, 2007. Вип. 4. С. 201-208.
  14. Яцура В. В., Жук О. П. Менеджмент : навчальний посібник. Львів : ЛНУ ім. Івана Франка, 2008. 443 с.

Інтернет-джерела:

  1. Верховна Рада України. URL: http://www.rada.gov.ua
  2. Президент України. URL: https://www.president.gov.ua
  3. Кабінет Міністрів України. URL: http://www.kmu.gov.ua
  4. Міністерство культури та інформаційної політики України. URL: https://mkip.gov.ua
  5. Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв (м. Київ). URL: https://nakkkim.edu.ua
  6. Київський національний університет культури і мистецтв. URL: http://knukim.edu.ua
  7. Приватний вищий навчальний заклад «Київський університет культури». URL: https://kuk.edu.ua
  8. Харківська державна академія культури. URL: https://ic.ac.kharkov.ua
  9. Львівська національна академія мистецтв. URL: https://lnam.edu.ua/uk/home.html
  10. Національна академія наук України. URL: https://www.nas.gov.ua/UA/Pages/default.aspx
  11. Національна академія мистецтв України. URL: https://academia.gov.ua
  12. Національна бібліотека України імені В.І.Вернадського. URL: http://www.nbuv.gov.ua
  13. Львівська національна наукова бібліотека України імені В.Стефаника. URL: http://www.lsl.lviv.ua
  14. Наукова бібліотека ЛНУ імені Івана Франка. URL: https://lnulibrary.lviv.ua
  15. Електронний репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв (м. Київ). URL: http://elib.nakkkim.edu.ua
  16. Український інститут. URL: https://ui.org.ua
  17. Український інститут книги. URL: https://book-institute.org.ua/uk
  18. Український культурний фонд. URL: https://ucf.in.ua
  19. Автентична Україна. URL: https://authenticukraine.com.ua
  20. Світова українство. URL: https://www.uainworld.com
  21. Український центр культурних досліджень. URL: http://uccs.org.ua
  22. Асоціація культурних індустрій. URL: http://culture.in.ua
  23. Мистецький арсенал. URL: https://artarsenal.in.ua
  24. Центр Довженка. URL: https://dovzhenkocentre.org
  25. Сайт новин та аналітики «Лівий берег». Культура. URL: https://lb.ua/culture
  26. Національна музична академія україни ім. П.І.Чайковського. URL: https://knmau.com.ua
  27. Національна опера України. URL: https://opera.com.ua
  28. Львівська національна музична академія імені М.В.Лисенка. URL: https://lnma.edu.ua
  29. Львівська національна опера. URL: https://opera.lviv.ua
  30. Львівська національна філармонія ім. М.Скорика. URL: https://philharmonia.lviv.ua
  31. Львівський органний зал. URL: https://www.lvivconcert.house

Силабус: "Арт-менеджмент"

Завантажити силабус