VІ Всеукраїнська студентська театрознавча конференція “Національний театр у європейському мистецькому просторі: становлення, розвиток, самобутність, взаємовпливи”

07.04.2016 | 12:44

Розпочала свою свою роботу VІ Всеукраїнська студентська театрознавча конференція  “Національний театр у європейському мистецькому просторі: становлення, розвиток, самобутність, взаємовпливи

Уже шостий рік поспіль університетська театрознавча спільнота у рідних стінах “на Валовій” приймає гостей із Харкова та Києва. Всеукраїнська студентська театрознавча конференція “Національний театр у європейському мистецькому просторі: становлення, розвиток, самобутність, взаємовпливи” щорічно стає плідним майданчиком творчої зустрічі львівської, харківської та київської театрознавчих шкіл. Це чудова нагода – для молодих майбутніх істориків, критиків, теоретиків та й практиків театру – живого академічного (у формі доповіді та її обговорення) і невимушеного (за “круглим столом”, за кавою, у театрі) спілкування, обміну думками, враженнями, ідеями і досвідом.

Цього року конференція розгортає свою роботу 6–9 квітня 2016 р.

У четвер 7 квітня відбулося урочисте відкриття, під час якого студентів привітали: декан факультету культури і мистецтв, доц. Роман Крохмальний, наголосив на важливій ролі гуманітарних наук в умовах сучасної інформаційної війни та потребі якнайширшої культурної комунікації, формування позитивного іміджу України й у мистецькій сфері зокрема; завідувач кафедри театрознавства та акторськї майстерності, проф. Богдан Козак, побажав плідної роботи, цікавих дискусій та нових знайомств. Із запланованих п’ятнадцяти доповідей було виголошено тринадцять.

Зокрема, студентки Харківського національного університету мистецтв  ім. І. П. Котляревського (обидві – учні ст. викл. Інги Лобанової) Дарія Дроботова та Іоанна Коломієць розповідали про недержавні театри Харкова кін. 1980-х – 1990-их рр. та особливості постановки п’єси І. Жаміака “Месьє Амількар” у Харківському театрі “P.S.”.

Студентки Київського національного університету театру, кіно та телебачення ім. І. К. Карпенка-Карого (обидві – учні ст. викл. Марини Котеленець) Анастасія Головненко та Олена Мигашко ділилися рефлексіями на тему театру соціального дослідження та терапії, а також аналізували київську виставу “Гамлет. Вавилон”.

Студенти-театрознавці  Львівського національного університету імені Івана Франка Андрій Матюнка та Ірина Ліпська говорили про текстові та візуальні джерела до історії Першого українського театру для дітей та юнацтва; Тетяна Стерняк ділилася власними новими документальними знахідки до життєвої та творчої біографії Антоніни Мацкевич (з архіву Львівського академічного обласного театру ляльок); Вікторія Солов’юк  презентувала Квартиру-музей Анатолія Горчинського у Тернополі; Марія Цигилик аналізувала у ключі постколоніальних студій відому російську оперу “Мазепа” П. Чайковського; Ольга Оліщук ділилася враженнями від прочитання мовою оригіналу рецензій О. Вайлда (усі шестеро – вихованці  доц. Майї Гарбузюк). Тетяна Кондратюк (науковий керівник – асист. Марія Романюк) висвітлювала творчі знахідки режисера та художника у львівській виставі “Мама Маріца” за повістю Марії Матіос; Денис Гугнин (науковий керівник – доц. Cвітлана Максименко) доповідав про початки професійного становлення актриси Жанни Тугай.

 Показово, що деякі доповіді викликали хвилю питань і обговорень, відтак окреслені питання у формі дискусії буде обговорено уже в п’ятницю 8 квітня – у межах запланованого круглого столу “Театр  як біль суспільства”.

 Крім того, гості у середу-четвер уже встигли подивитися кілька львівських вистав: “Голий король” Є. Шварца (Національний академічний український драматичний театр ім. Марії Заньковецької), “Зерносховище” Н. Ворожбит  (Перший український академічний театр для дітей та юнацтва).

А на п’ятницю у програмі передбачено відвідування виставки “Велика війна 1914 – … Індивідуальний та глобальний  досвід” (Центр міської історії Центрально-Східної Європи) та перегляд вистав:  “Амнезія, або Маленькі подружні злочини” Е.-Е. Шмітта  (Львівський академічний театр ім. Леся Курбаса), “Перетворення” за Ф. Кафкою  (Львівський драматичний театр ім. Лесі Українки) та “Крила ангела” О. Крилової за Я. Кавабатою (Перший український академічний театр для дітей та юнацтва).

Текст і світлини  Р.Я.Лаврентія

DSCF0183 DSCF0185 DSCF0194 DSCF0195 DSCF0196 DSCF0198 DSCF0199 DSCF0201 DSCF0202 DSCF0203 DSCF0206 DSCF0210  DSCF0212 DSCF0214 DSCF0215 DSCF0216 DSCF0218 DSCF0220 DSCF0222 DSCF0227 DSCF0230 DSCF0232 DSCF0234 DSCF0237