Видавничі та медіа арт проєкти

Тип: На вибір студента

Кафедра: соціокультурного менеджменту

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
93Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
916доцент Дядюх-Богатько Н. Й.КМД-1м

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
916КМД-1мдоцент Дядюх-Богатько Н. Й.

Опис курсу

Інформація про курс

Курс розроблено таким чином, щоб надати учасникам необхідні знання, обов’язкові для того, щоб орієнтуватися в особливостях моделювання сучасних проєктів в Україні і світі, специфіці проєктної діяльності у видавничих, медіа- і арт-системах; напрямах розвитку теорії та практики проєктної діяльності; культурних процесах у національному та європейському контексті. Тому у курсі представлено як огляд концепцій українських та іноземних, так і процесів та інструментів, які потрібні для вироблення навичок проєктної діяльності.

Мета та завдання курсу

Мета – розкрити специфіку проєктної діяльності  у видавництвах, медіа і арт-структурах, зміцнити досвід проєктної діяльності під час засвоєння особливостей видавничих, медіа- і арт-об’єктів різного типу, сформувати навички колективної реалізації проєктів в різних сферах соціокультурної діяльності.

Завдання курсу:

  • розглянути видавничий, медійний і арт-проєкти як способи організації соціокультурної сфери, обґрунтувавши їх особливості як універсальної технології;
  • розробити типологію видавничих, медійних і арт-проєктів; проаналізувати відібрані за критеріями успішності, оригінальності видавничі книжкові, медійні і арт-проєкти і дати визначення інноваційного проєкту;
  • виявити продуктивні моделі інноваційних видавничих, медійних і арт-проєктів;
  • поетапно розглянути процес моделювання інноваційних проєктів;
  • сприяти розвитку естетичного смаку і мистецьких здібностей студентів в процесі розроблення проєктів;
  • зміцнити навички користування програмою Power Point для створення різних видів презентацій видавничих і медіа арт-проєктів;
  • сформувати особистість, здатну до самоосвіти, саморозвитку; поглибити основи техніко-технологічних, рекламних і дизайнерських знань.

Очікувані результати навчання

Відповідно до Освітньо-професійної програми 028 «Менеджмент соціокультурної діяльності» другого (магістерського) рівня вищої освіти у результаті вивчення навчальної дисципліни «Видавничі та медіа арт проєкти» студент повинен набути компетентності:

ЗК03. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

ЗК07. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.

ФК08. Здатність застосовувати креативні технології на практиці.

ФК.12. Здатність бути лідером у соціокультурній сфері.

ФК15. Здатність до впровадження до соціокультурної сфери інноваційних, художньо-творчих, креативних, інформаційних технологій та проєктів.

Програмними результатами навчання на курсі є:

ПРН02. Використовувати на практиці фаховий науково-термінологічний апарат, вміти представляти підсумки виконаної роботи.

ПРН09. Презентувати та обговорювати результати наукових і прикладних досліджень, соціокультурних стратегій і проєктів державною та іноземною мовами.

ПРН11. Організовувати конструктивний діалог між зацікавленими стейкхолдерами соціокультурних трансформацій задля досягнення спільно визначеної мети (місії).

ПРН12. Збирати необхідні дані з різних джерел, обробляти і аналізувати їх практичні результати із застосуванням сучасних методів та спеціалізованого програмного забезпечення.

ПРН13. Вміти аналітично мислити при вирішення професійних питань та проблем у соціокультурній сфері.

Ключові слова

Проєкт, видавничий проєкт, куратор, кураторство, індустріальне суспільство, постіндустріальне суспільство, інформаційне суспільство, медіа, мас-медіа, кросмедійність, медіа-тренди, медіа-проєкт, арт-проєкт, арт-процес, арт-об’єкт, арт технології, ленд-арт, арт-видання, арт-буки та зіни, нет-арт, імідж, флеш-імідж, засоби масової інформації, інформатизація, дігіталізація, цифровізація, інформаційні технології, комп’ютерні технології, комп’ютерне мистецтво, модерн, пост-модерн, концептуалізм, аудіовізуальна культура і мистецтво, дігітальне мистецтво, кінетичне мистецтво, медіа-мистецтво, мережеве мистецтво, дизайн, експо-дизайн, еко-дизайн, відео-інсталяції, відео-арт, саунд-арт, телекомунікейшен-арт, фотографія, кінематограф, радіо, телебачення, відео, блог, блогер, соціальні мережі, Інтернет.

Теми

Тема 1. Предмет і завдання курсу. Сутність видавничого, медіа та арт проєкту.

Тема 2. Проєктний підхід в інформаційній сфері та сучасному мистецтві.

Тема 3. Науково-технічний прогрес, культура та мистецтво ХХ-ХХІ століть: глобальні трансформації.

Тема 4. Роль новітніх інформаційних технологій у сучасному культурному розвитку.

Тема 5. Медіа-мистецтво як сучасний феномен: періодизація, види, напрями.

Тема 6. Мистецтво відео-інсталяцій, відео-арт, саунд-арт як прояв сучасної аудіовізуальної культури.

Тема 7. Арт-видання: арт-буки та зіни як специфічні мистецьки форми. Самвидав: літературний, музичний, візуальний.

Тема 8. Соціальні мережі, блоги та блогери, мережеве мистецтво (нет-арт). Роль Інтернету у реалізації видавничих, медіа та арт проєктів.

 

Детальніше у Силабусі курсу «Видавничі та медіа арт проєкти»

Рекомендована література

Основна:

  1. Алфьорова З. Межі видимого. Становлення візуального мистецтва : монографія. Х. : ХДАК, 2008. 267 с.
  2. Потятиник Б. Інтернет-журналістика. Львів : ПАІС, 2010. 246 с.
  3. Женченко М. Цифрові трансформації видавничої галузі. К. : Жнець, 2018. 436 с.
  4. Кросмедіа : контент, технології, перспективи : колективна монографія / за заг. ред. В. Е. Шевченко. К. : Кафедра мультимедійних технологій і медіадизайну Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка, 2017. 234 с.
  5. Гавриленко О. Ці мінливі у часі книжкові форми. URL: http://www.chytomo.com/news/tsi-minlyvi-u-chasi-knyzhkovi-formy
  6. Бацевич С. Ф. Основи комунікативної лінгвістики : підручник. К. : Видавничий центр «Академія», 204. 344 с.
  7. Семашко О. М. Соціологія мистецтва : навчальний посібник. Львів : Магнолія плюс, 2003. 244 с.
  8. Бондар Ю. Плакати, афіші та листівки у контексті соціальної й політичної комунікацій. Вісник Книжкової палати. № 7. С. 5.
  9. Прищенко С.В. Художня образність у рекламі в умовах соціокультурних трансформацій ХХ – ХХІ ст. Парадигма пізнання: гуманітарні питання. 2016. № 9 (20). С 7-19.
  10. ДСТУ 3017 : 2015 «Видання. Основні види. Терміни та визначення понять». URL: http://lib.zsmu.edu.ua/upload/intext/dstu_3017_2015.pdf

Додаткова:

  1. Алфьорова З. Візуальні коди сучасності. Традиційна культура в умовах глобалізації: проблема наслідування культурного коду нації. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції (21-22 грудня 2006 р., м. Харків). Х., 2006. С. 14-17.
  2. Алфьорова З. Глобальні цифрові мережі : нова філософія шоу-бізнесу. Духовна культура в інформаційному суспільстві. Матерiали мiжнародної науково-теоретичної конференції (24-25 сiчня 2002 р., м. Харків). Х. : ХДАК, 2002. С. 19-20.
  3. Алфьорова З. До питання про екран у майбутньому. Сучасний стан українського мистецтвознавства та шляхи його подальшого розвитку. Матеріали наукової конференції. К. АМУ, 2000. С. 124-126.
  4. Алфьорова З. Етимологічна реконструкція поняття «візуальні мистецтва». Культура України. 2007. Вип. 19. С. 78-86.
  5. Алфьорова З. Кіберкультура як складова постмодерної культури. Соціокультурні комунікації в інформаційному суспільстві. Матеріали міжнародної наукової конференції (21-22 листопада 2003 р., м. Харків). Х., 2003. С. 11-12.
  6. Алфьорова З. Кінематограф 1970-х рр. : соціокультурний контекст. Нариси з історії кіномистецтва України. К. : АМУ, 2006. С. 267-288.
  7. Алфьорова З. Образ світу у фільмах про віртуальну реальність. Мистецтвознавство України. 2004. Вип. 4. С. 214-222.
  8. Алфьорова З. Трансгресії візуального мистецтва : відео-арт (стаття друга). Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. Серія : Мистецтвознавство. Архітектура. 2006. № 8. С. 3-9.
  9. Алфьорова З. Трансгресії візуального мистецтва : відео-арт (стаття третя). Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. Серія : Мистецтвознавство. Архітектура. 2006. № 9. С. 3-11.
  10. Алфьорова З. Трансгресії візуального мистецтва : відео-арт. Традиції та новації у вищій архітектурно-художній освіті. Х. : ХДАДіМ, 2006. Вип. 1/3. С. 106-108.
  11. Алфьорова З. Формування сучасного масмедiйного простору (англомовна лiтература з проблеми). Вісник Харківської державної академії культури. 2001. Вип. 8. С. 60-67.
  12. АРТБУКИ – mainstream сучасного графічного дизайну. 2017. URL: http://lib.knukim.edu.ua/artbuki-mainstream-suchasnogo-grafichnogo-diz
  13. Багмет М. , Палагнюк Ю. Порівняльний аналіз здійснення медіа-реформ у Західній Європі та Україні. Сучасна українська політика : політики і політологи про неї. К., 2008. Вип. 12. С. 233-242.
  14. Беньямін В. Мистецький твір у добу суворої технічної відтворювальності. Вибране. Львів : Літопис. С. 75-85.
  15. Бесклубенко С. Д. Політекономія мистецтва : навчальний посібник. К. : Альтпрес, 2004. 250 c.
  16. Брюховецька Л. І. Приховані фільми. Українське кіно 1990-х. К. : АртЕк, 2003. 384 с.
  17. Бусел Ю. Молодіжні субкультури : пофігізм чи протест. Соціальний педагог. 2010. № 10. 95 с.
  18. Василик Л. Є. Зміна медіа-споживання як передумова крос-медійності ЗМІ : досвід міжнародного проекту. Сучасний мас-медійний простір : реалії та перспективи розвитку. Матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (12-13 жовтня 2016 р., м. Вінниця). Вінниця, 2016. C. 35-47.
  19. Василик Л. Є. Конвергенція та крос-медійність : дискурс термінологічної парадигми. Вісник Національного університету Львівська політехніка. Серія : Журналістські науки. 2017. № 1. С. 11-17.
  20. Владимиров В. М. Хаос – Розуміння – Масова комунікація : монографія. К. : КиМУ, 2006. 262 с.
  21. Ганжа В. Білл Віола «Я не вибирав відео арт, це він обрав мене». Art Ukraine. 2012. № 3 (28). С. 70-72.
  22. Гогсейко Л. Історія українського кінематографа / аер. з фр. К. : Кіно-Коло, 2005. 500 с.
  23. Головей В., Рудь О. Соціокультурні передумови становлення відеоарту в контексті розвитку медіа технологій. Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. №12. С. 48-52.
  24. Железняк С. Специфіка аудіовізуальної культури в мультимедійному просторі : звуковий аспект. Культура і мистецтво у сучасному світі. 2019. URL: https://www.researchgate.net/publication/334667631_Specifika_audiovizualnoi_kulturi_v_multimedijnomu_prostori_zvukovij_aspekt
  25. Женченко М. Мультимедійна, конвергентна чи крос-медійна редакція? Співвідношення понять у науковому дискурсі цифрової доби. Science and Education a New Dimension. Humanities and Social Sciences. Том 16. Issue 95. С. 87-91.
  26. Женченко М. Поняття мультимедіа, крос-медіа, трансмедіа у науковому дискурсі цифрової доби. Наукові записки Інституту журналістики. 2013. Том 4. Номер 67. С. 113-120.
  27. Зубавіна І. Нові екранні технології : специфіка комунікативної дії. Віртуалізіція світу як стратегія «нуль дистанції». Сучасне мистецтво. 2004. Вип. 1. С. 246-241.
  28. Зубавіна І. Час і простір у кінематографі. К. : ІПСМ АМУ, 2008. 448 c.
  29. Крецу І. Н., Гузун М., Василик Л. Підручник з крос-медіа. Schiller Publishing You-se : Bonn / Germany, Sibіu/ Romania, 2015. Sibіu, Strada Mitropoliei. 140 с.
  30. Ландяк О. «Аудіовізуальне мистецтво» як концепт у сучасному мистецтвознавчому дискурсі. Наукові записки. Серія : Мистецтвознавство. 2017. №1. Вип. 36. С. 213-223.
  31. Левченко О. Зміна парадигми аудіовізуальних мистецтв у ситуації експансії цифрових технологій. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво. 2018. Вип. 2. С. 42-52.
  32. Листвак Г. «Книга художника»: проблеми видавничого втілення дис. … канд. наук із соц. комунікацій : 27.00.05 / М-во освіти і науки, молоді та спорту, Укр. акад. друкарства, Каф. видав. справи і редагування. Львів, 2013. 230 c.
  33. Лотман Ю., Цивьян Ю. Диалог с экраном. Таллин : Александра, 1994. 144 с.
  34. Мащенко І. Г. Міфи і реалії телерадіоефіру. К. : Телерадіокур’єр, 2001. 288 с.
  35. Мащенко І. Г. Телевізійні аномалії. Мас-медійні історії в деталях. К. : Телерадіокур’єр, 2005. 216 с.
  36. Міждисциплінарне пізнання закономірностей сучасного екранного дискурсу : збірник наукових праць / відп. ред. Г. П. Чміль, І. В. Зубавіна. К., 2014. 239с.
  37. Моженко М. Дигіталізація медіа і сучасна аудіовізуальна культура. Вісник КНУКіМ. Серія : Мистецтвознавство. 2015. №33. С. 91-98.
  38. Остапчук М. Особливості авторсько-правової охорони складових елементів аудіовізуального твору. Часопис Київського університету права. 2012. № 3. С. 283-288.
  39. Панділовський М. Зміна свідомості та електронна культура. Візуальне мистецтво 80-х – 90-х у культурному мистецтві ХХ ст. Матеріали міжнародної конференції. К., 1999. С. 6-11.
  40. Пилип’юк В. Українська художня фотографія. Етапи становлення та мистецькі засади розвитку. Львів : Світ, 2011. 176 с.
  41. Побожій С. Відеоарт як технологія самоідентифікації художника. Збірник наукових праць Української академії банківської справи Національного банку України. 2014. Вип. 7. С. 119-128.
  42. Ривліна В. Дискурс культур у нових медіа. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія : Соціальні комунікації. 2017. №12. С. 67-74.
  43. Сидор-Гібелінда О. Природа відео-арту – погляд Вуді Васулка. Terra incognita. Сучасне візуальне мистецтво. 1994. № 1-2. С. 99.
  44. Соломатова В. Специфіка аудіовізуального дискурсу в дигітальній культурі. Питання культурології. 2011. Вип. 35. С. 68-76.Трэски А. Теория видео : онлайн-видео : естетика или деградация видео. Х. : Гуманитарный центр, 2017. 252 с.
  45. Хоменко І. Псевдоевристичні форми авізуального і аудіовізуального мистецтва : проблема впливу на аудиторію. Вісник Чернігівського державного педагогічного університету. 2003. Вип. 21. С. 181-185.
  46. Церковний А. Аспекти формування Інтернет-залежності. Соціальна психологія. 2004. №5(7). С. 149-154.
  47. Чміль Г. П. Екранна культура : плюральність поглядів. Х. : Крук, 2003. 336 c.
  48. Шейко В. М., Богуцький Ю. П. Формування основ культурології в добу цивілізаційної глобалізації (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.) : монографія. К. : Генеза, 2005. 592 с.
  49. Шило О. Вітруальна реальність і перспективи реалізму. Культура України. 2002. Вип. 18. С.81-87.

Інтернет-джерела:

  1. Верховна Рада України. URL: http://www.rada.gov.ua
  2. Комітет Верховної Ради України з питань гуманітарної та інформаційної політики. URL: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/site2/p_komity?pidid=3005
  3. Президент України. URL: https://www.president.gov.ua
  4. Кабінет Міністрів України. URL: http://www.kmu.gov.ua
  5. Міністерство культури та інформаційної політики України. URL: https://mkip.gov.ua
  6. Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв (м. Київ). URL: https://nakkkim.edu.ua
  7. Київський національний університет культури і мистецтв. URL: http://knukim.edu.ua
  8. Приватний вищий навчальний заклад «Київський університет культури». URL: https://kuk.edu.ua
  9. Харківська державна академія культури. URL: https://ic.ac.kharkov.ua
  10. Львівська національна академія мистецтв. URL: https://lnam.edu.ua/uk/home.html
  11. Національна академія наук України. URL: https://www.nas.gov.ua/UA/Pages/default.aspx
  12. Національна академія мистецтв України. URL: https://academia.gov.ua
  13. Державний комітет статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua
  14. Національна бібліотека України імені В.І.Вернадського. URL: http://www.nbuv.gov.ua
  15. Львівська національна наукова бібліотека України імені В.Стефаника. URL: http://www.lsl.lviv.ua
  16. Наукова бібліотека ЛНУ імені Івана Франка. URL: https://lnulibrary.lviv.ua
  17. Електронний репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв (м. Київ). URL: http://elib.nakkkim.edu.ua
  18. Український інститут. URL: https://ui.org.ua
  19. Український інститут книги. URL: https://book-institute.org.ua/uk
  20. Український інститут національної пам’яті. URL: https://uinp.gov.ua
  21. Український культурний фонд. URL: https://ucf.in.ua
  22. Український державний інститут культурної спадщини. URL: https://www.spadshina.org.ua
  23. Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення. URL: https://www.nrada.gov.ua
  24. Державне агентство України з питань кіно. URL: https://usfa.gov.ua
  25. Світова українство. URL: https://www.uainworld.com
  26. Український центр культурних досліджень. URL: http://uccs.org.ua
  27. Асоціація культурних індустрій. URL: http://culture.in.ua
  28. Український портал менеджменту. URL: http://management.com.ua
  29. Мистецький арсенал. URL: https://artarsenal.in.ua
  30. Центр Довженка. URL: https://dovzhenkocentre.org
  31. Автентична Україна. URL: https://authenticukraine.com.ua
  32. Відкритий архів українського медіа-арту. URL: http://www.mediaartarchive.org.ua/about
  33. Сайт новин ВВС news Україна. URL: https://www.bbc.com/ukrainian
  34. Сайт новин та аналітики «Лівий берег». Культура. URL: https://lb.ua/culture

Силабус: "Видавничі та медіа арт проєкти"

Завантажити силабус