Вокально-ансамблевий практикум (025 ОП Хорове диригування)

Тип: На вибір студента

Кафедра: музикознавства та хорового мистецтва

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
32Немає
42Залік

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
332КММ-21Чучман В. М.
432КММ-21Чучман В. М.

Опис курсу

Дисципліна «Вокально-ансамблевий практикум» є вибірковою навчальною дисципліною циклу професійної та практичної підготовки для здобувачів спеціальності 025 Музичне мистецтво ОПП «Хорове диригування» першого (бакалаврського) рівня освіти, яка викладається в ІІІ-ІV семестрах в обсязі 4 кредитів за Європейською Кредитно-Трансферною Системою (ЄКТС).

«Вокально-ансамблевий практикум» є важливою практичною дисципліною в процесі формування фахівців з хорового диригування. Вивчення цього курсу забезпечує знання та розуміння предметної області професійної діяльності та спрямоване на оволодіння методами та практичними навичками ансамблевого співу, організаційної та творчої роботи з ансамблевим колективом, створення художньої інтерпретації музичних творів, демонстрації артистизму, технічної майстерності та виконавської культури.

Метою вивчення дисципліни «Вокально-ансамблевий практикум» є підготовка висококваліфікованих та конкурентоспроможних фахівців, які володіють знаннями, уміннями й навичками вокально-ансамблевого виконавства в сфері музичного мистецтва.

Цілі курсу:

  • розвинути професійні навички ансамблевого співу;
  • оволодіння комплексом засобів вокальної та вокально-ансамблевої виразності;
  • розвинути здатність вчитися, оволодівати сучасними знаннями та навичками, застосовувати їх у практичних ситуаціях;
  • поглибити розуміння специфіки та проблематики вокально-ансамблевого жанру як важливої складової диригентсько-хорового мистецтва;
  • розвинути знання та поглибити практичні навички щодо організаційної та творчої роботи з ансамблевим колективом;
  • розвинути навички практичної роботи з ансамблевими колективами (різними та специфікою виконавського складу, рівнем виконавських можливостей, стилістикою репертуарного спрямування) із застосуванням різних методик удосконалення виконавської діяльності;
  • поглибити знання з особливостей різних музичних стилів;
  • розвинути навички самостійної роботи над партитурою, шляхом здійсненням всебічного аналізу за допомогою інтегрування знань з дисциплін історико-гуманітарного, музично-теоретичного і вокально-хорового спрямування;
  • розвинути навички застосування музично-теоретичних, музично-аналітичних і культурно-історичних знань в процесі відтворення драматургічної концепції музичного твору, створення його виконавської інтерпретації;
  • розвинути вміння демонструвати артистизм, виконавську культуру та технічну майстерність в процесі реалізації вокально-ансамблевої діяльності.

Після завершення курсу студент повинен

знати:

  • принципи організаційної та творчої роботи з ансамблевим вокальним колективом;
  • засади комплектування голосового складу вокального ансамблю;
  • стилеві та жанрові особливості ансамблевого репертуару;
  • особливості застосування вокальних манер відповідно до стилю і жанру твору;
  • основи культури сценічної презентації вокального ансамблю.

вміти:

  • володіти методами та навичками ансамблевого співу, репетиційної роботи та концертних виступів;
  • демонструвати артистизм, виконавську культуру та технічну майстерність володіння голосом у рамках вокального ансамблю на належному фаховому рівні;
  • аналізувати музичні твори, визначати їх приналежність до певної доби, стилю, жанру, особливостей драматургії, форми та художнього змісту;
  • відтворювати драматургічну концепцію музичного твору, створювати його художню інтерпретацію;
  • демонструвати володіння музично-аналітичними навичками в процесі створення виконавських інтерпретацій.

Рекомендована література

Базова

  1. Базиликут Б. О. Орфоепія в співі: навч. посібник для студентів вищих навчальних закладів. Львів : ЛНУ ім. І. Франка, 2001. 126 с.
  2. Заверуха О. Л., Чернета Т. О. Вокальний ансамбль: навч.-метод. посібник для студентів ЗВО. Корсунь-Шевченківський: ФОП Майдаченко І. С., 2022. 116 с.
  3. Зарицький А., Гонтар О. Сольний спів та вокально-ансамблевий практикум: методичні рекомендації. Луцьк: ВНУ ім. Лесі Українки, 2022. 22 с.
  4. Коломоєць О. М. Історія та теорія українського хорового мистецтва: навч. посіб. Дніпро: Ліра, 2023. 288 c.
  5. Купальські пісні / упоряд. Ю. Антків. Львів: БаК, 2004. 60 с.
  6. Мадишева Т. П. Співак і мова: навч. посіб. Харків: Штрих, 2002. 160 с.
  7. Різдвяні піснеспіви народів світу: Навчально-методичний посібник / ред.-упоряд. З. Демцюх. Львів: Растр-7, 2021. 50 с.
  8. Серганюк Л. І. Методика аналізу хорових творів. Івано-Франківськ, 2015.
  9. Співає «Ліра»: збірник хорових творів / упоряд. Оксана Мельничук. Львів: ЛНУ ім. Івана Франка, 2017. 160 с.
  10. Стрілецькі пісні: для чоловічого та мішаного хорів / Львівська національна філармонія; Львівська національна наукова бібліотека імені В. Стефаника; передмова і музична редакція Володимира Сивохопа, Володимира Пасічника; упорядкування біографічного матеріалу Володимира Пасічника. Львів: Простір-М, 2018. 120 с.
  11. Толмачов Р. Хорове аранжування та вільна обробка: навчальний посібник. Вінниця: Нова книга, 2011. 168 с.
  12. Українська сучасна духовна музика (для хорів a cappella) / Кучерява К., Острова С., Сидько та ін. Київ: Томіріс-Н, 2007. 116 с.
  13. Чучман В. Ліричні та жартівливі пісні в обробці для дитячо-юнацького хору. З репертуару вокальної групи «Чорнобривці» Львівського мистецького центру «Веселі черевички»: Навчально-методичний посібник. Львів: Растр-7, 2021. 124 с.

Допоміжна

  1. Бенч-Шокало О. Український хоровий спів: актуалізація звичаєвої традиції : навч. посіб. Київ: Ред. журн. «Укр. Світ», 2002. 440 с.
  2. Бермес І. Український хоровий спів як соціокультурне явище: монографія. Дрогобич: Посвіт, 2013. 432 с.
  3. Бондар Є. Художньо-стильовий синтез як феномен сучасної хорової творчості: монографія. Одеса: Астропринт, 2019. 388 с.
  4. Карась Г. В. Музична культура української діаспори у світовому часопросторі ХХ століття: монографія. Івано-Франківськ: Тіповіт, 2012. 1164 с.
  5. Чучман В. Друкована та рукописна хорова спадщина Євгена Козака. Видавничий рух в Україні: середовища, артефакти: доп. та повідомл. ІІ Міжнар. наук. конф. (Львів, 29 жовт. 2021 р.) / НАН України, ЛННБ України ім. В. Стефаника; наук. ред. Л. Головата; ред.-упоряд. В. Пасічник. Львів, 2021. С. 170–172.
  6. Чучман В. Творчість вокального ансамблю «Менестрелі»: спроба аналізу. Наукові та практичні дослідження розвитку естрадно-вокального мистецтва: матеріали І Всеукраїнської науково-практичної конференції (м.Івано-Франківськ, 01 груд. 2022 р.). Івано-Франківськ: Редакційно-видавничий відділ ЗВО «Університет Короля Данила», 2022. С. 245–250.

Інформаційні ресурси

  1. ManSound – Acappella Experts. URL: https://www.youtube.com/@mansoundkiev
  2. Menestreli vocal group | Менестрелі вокальна група. URL: https://www.youtube.com/channel/UCkGBWR5mD6RIFwg528KM6YA
  3. New York Voices. URL: https://newyorkvoices.com/
  4. ORPHEUS vocal group. URL: http://orpheus.com.ua/ua/
  5. URL: https://www.home.ptxofficial.com/
  6. Take 6. URL: https://take6.com/
  7. The King’s Singers. URL: https://www.kingssingers.com/
  8. The Manhattan Transfer History. URL: https://www.singers.com/grouphistory/3785
  9. The Real Group. URL: https://www.therealgroup.se/
  10. The Swingles. URL: https://www.theswingles.co.uk/
  11. Евфонія | Euphonia. URL: https://www.youtube.com/@EuphoniaVocalGroup
  12. Піккардійська Терція. URL: https://www.youtube.com/@user-dg4tr1ql5w

Силабус:

Завантажити силабус