Вокал (025 ОП Хорове диригування)

Тип: Нормативний

Кафедра: музикознавства та хорового мистецтва

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
11.5Немає
21.5Залік

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
116КММ-11Базів Є. Є., Хохлогорська  М. Б.
216КММ-11Штурмак-Яремишин І. В., Приймак С. І.

Опис курсу

Дисципліна «Вокал» є нормативною дисципліною зі спеціальності 025 Музичне мистецтво для Освітньої програми «Хорове диригування» першого (бакалаврського) рівня освіти, яка викладається в І–II семестрах в обсязі 3 кредитів за Європейською Кредитно-Трансферною Системою (ЄКТС).

Вивчення дисципліни «Вокал» спрямоване на оволодіння методами та навичками співу, щоб демонструвати артистизм, виконавську культуру та технічну майстерність володіння голосом на належному фаховому рівні під час виконавської (диригентської) діяльності. Виконання вимог навчальної дисципліни передбачає підготовку до практичної роботи з хором і дає можливість розширити професійні можливості здобувачів вищої освіти.

Мета нормативної дисципліни «Вокал» полягає в підготовці висококваліфікованих та конкурентоспроможних фахівців, які володіють знаннями, уміннями й навичками диригентсько-хорової діяльності у сфері музичного мистецтва і демонструють різні методики удосконалення виконавської діяльності.

Цілі курсу:

  • володіти термінологією музичного мистецтва, його понятійно-категоріальним апаратом;
  • демонструвати різні методики удосконалення виконавської діяльності;
  • аналізувати музичні твори з виокремленням їх належності до певної доби, стилю, жанру, особливостей драматургії, форми та художнього змісту;
  • демонструвати володіння музично-аналітичними навичками в процесі створення виконавських та педагогічних інтерпретацій;
  • відтворювати драматургічну концепцію музичного твору, створювати його художню інтерпретацію;
  • демонструвати артистизм, виконавську культуру та технічну майстерність володіння голосом на належному фаховому рівні під час виконавської діяльності.

Рекомендована література

Базова

  1. Антонюк В. Г. Постановка голосу: навч. посібник для вищих муз. навч. закл. К.: Українська ідея, 2000. 68 с.
  2. Антонюк В. Г. Вокальна педагогіка (Сольний спів). Підручник для студентів і викладачів сольного співу. К.: ЗАТ «Віпол». 2007. 174 с.
  3. Бабич Н. Д. Основи культури мовлення : навч. посіб. для студ. ун-тів. Л.: Світ, 1990. 232 c.
  4. БазиликутБ. О. Орфоепія в співі [навчальний посібник для студентів вищих навч. закладів]. Львів: Видав. центр ЛНУ ім. Івана Франка, 2001. 124 с
  5. Базиликут Б. О. Орфоепія в співі: навчальний посібник для студентів вищих навч. закладів. Львів: Видав. центр ЛНУ ім. Івана Франка, 2001. 124 с.
  6. Маслій К. С. Виховання голосу співака: навчальний посібник. Рівне: Ліста, 1996. 120 с.
  7. Микиша М. В. Практичні основи вокального мистецтва. К.: Музична Україна, 1985. 80 с.
  8. Колодуб І. С. Теорія вокального мистецтва. Харків, 1996. 199 с.
  9. Колодуб І. С. Практичні поради педагога-вокаліста. К.: Музична Україна, 2010. 54 с.
  10. Кушка Я. С. Методика навчання співу. Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2010. 288 с.
  11. Леонтович М. Практичний курс навчання співу в середніх школах України (з педагогічної спадщини композитора) / упор. Л. О. Іванова. Київ: Музична Україна, 1989. 136 с.
  12. Мадишева Т. П. Співак і мова (культура співу мовою оригіналу: теорія і практика). Харків: Штрих, 2002. 160 с.

Допоміжна

  1. Базиликут Богдан Омелянович. Українська музична енциклопедія/ Ін-т мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Т. Рильського НАН України. 2006. Т. 1. C. 119.
  2. Бень Г. Вокально-педагогічні принципи та виконавські поради Остапа Дарчука і Марії Сіверіної: методичні рекомендації для студентів та викладачів вищих навчальних закладів культури і мистецтв III-IV рівнів акредитації напрям підготовки «Музичне мистецтво». Львів, 2008. 30 с.
  3. Штурмак-Яремишин І. В. Значення романсу у процесі підготовки студента-вокаліста. Наука, освіта, технології, інновації: світові тенденції та регіональний аспект: збірник тез доповідей міжнародної науково-практичної конференції (Полтава, 30 серпня 2021 р.). Полтава: ЦФЕНД, 2021. С. 36–38. URL: http://www.economics.in.ua/2021/09/blog-post_5.html
  4. Вокально-педагогічний репертуар для високих та середніх жіночих голосів. Хрестоматія. / упор. Колосова Е. Г., Царук С. М. Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2011. 216 с.

Інформаційні ресурси

  1. Ноти українських композиторів.
    URL: http://ukrnotes.in.ua/
  2. ЧТИВО. Електронна бібліотека.
    URL: https://chtyvo.org.ua/
  3. IMSLP Petrucci Music Library.
    URL: https://imslp.org/

Силабус:

Завантажити силабус