Вокал (025 ОП Хорове диригування)

Тип: Нормативний

Кафедра: музикознавства та хорового мистецтва

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
11.5Немає
22.5Залік

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
116КММ-11Дика Г. В., Хохлогорська  М. Б.
232КММ-11Дика Г. В., Хохлогорська  М. Б.

Опис курсу

Дисципліна «Вокал» є нормативною дисципліною зі спеціальності 025 Музичне мистецтво для Освітньої програми «Хорове диригування» першого (бакалаврського) рівня освіти, яка викладається в І–II семестрах в обсязі 3 кредитів за Європейською Кредитно-Трансферною Системою (ЄКТС).

Вивчення дисципліни «Вокал» спрямоване на оволодіння методами та навичками співу, щоб демонструвати артистизм, виконавську культуру та технічну майстерність володіння голосом на належному фаховому рівні під час виконавської (диригентської) діяльності. Виконання вимог навчальної дисципліни передбачає підготовку до практичної роботи з хором і дає можливість розширити професійні можливості здобувачів вищої освіти.

Мета нормативної дисципліни «Вокал» полягає в підготовці висококваліфікованих та конкурентоспроможних фахівців, які володіють знаннями, уміннями й навичками диригентсько-хорової діяльності у сфері музичного мистецтва і демонструють різні методики удосконалення виконавської діяльності.

Цілі курсу:

  • ознайомити здобувачів із основами методики формування, розвитку й охорони вокального голосового апарату;
  • розвинути темброву та інтонаційну виразність голосу;
  • забезпечити навиками використання та контролю співочого дихання;
  • поглибити знання й розуміння основних жанрів академічної вокальної музики;
  • сприяти формуванню власних художньо-стилістичних концепцій у вокальній виконавській діяльності.

Після завершення цього курсу здобувач повинен буде:

  1. Демонструвати артистизм, виконавську культуру та технічну майстерність володіння голосом на належному фаховому рівні під час виконавської (диригентської) діяльності (ПРН1).
  2. Володіти методами та навичками ансамблевого / хорового співу, репетиційної роботи та концертних виступів (ПРН2).
  3. Демонструвати різні методики удосконалення виконавської діяльності (ПРН3).
  4. Відтворювати драматургічну концепцію музичного твору, створювати його художню інтерпретацію (ПРН5).
  5. Демонструвати володіння музично-аналітичними навичками в процесі створення виконавських та педагогічних інтерпретацій (ПРН8).
  6. Володіти термінологією музичного мистецтва, його понятійно-категоріальним апаратом (ПРН12).
  7. Демонструвати аргументовані знання з особливостей музичних стилів різних епох (ПРН17).

Цей освітній компонент покликаний сформувати у здобувачів загальні та фахові компетентності, а саме: ЗК1, ЗК2, ЗК3, ЗК4, ЗК6, ЗК7, ЗК8, ЗК9, ЗК10, ЗК15, ФК4, ФК5, ФК6.

Рекомендована література

 Базова:

  1. Андріївська Т. Артикуляційно-дихальний тренінг для студентів-вокалістів: методичні рекомендації. Харків, 2019.
  2. Антонюк В. Г. Постановка голосу: навч. посібник для вищих муз. навч. закл. К.: Українська ідея, 2000. 68 с.
  3. Антонюк В. Г. Вокальна педагогіка (Сольний спів). Підручник для студентів і викладачів сольного співу. К.: ЗАТ «Віпол». 2007. 174 с.
  4. Базиликут Б. О. Орфоепія в співі: навчальний посібник для студентів вищих навч. закладів. Львів: Видав. центр ЛНУ ім. Івана Франка, 2001. 124 с.
  5. Голос людини та вокальна робота з ним: монографія. /редкол. Шкуляр О., Стасько Г., Сливоцький М. та ін. Івано-Франківськ, 2010.
  6. Колодуб І. С. Практичні поради педагога-вокаліста. К.: Музична Україна, 2010. 54 с.
  7. Кушка Я. С. Методика навчання співу. Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2010. 288 с.
  8. Мадишева Т. П. Співак і мова (культура співу мовою оригіналу: теорія і практика). Харків: Штрих, 2002. 160 с.
  9. Овчаренко О. Основи вокальної методики: науково-методичний посібник. Кривий Ріг, 2006.
  10. Стахевич О. З історії вокально-виконавських стилів: посібник. Вінниця: Нова книга, 2013.

Допоміжна                                                                                                                   

  1. Базиликут Богдан Омелянович. Українська музична енциклопедія/ Ін-т мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Т. Рильського НАН України. 2006. Т. 1. C. 119.
  2. Бень Г. Вокально-педагогічні принципи та виконавські поради Остапа Дарчука і Марії Сіверіної: методичні рекомендації для студентів та викладачів вищих навчальних закладів культури і мистецтв III-IV рівнів акредитації напрям підготовки «Музичне мистецтво». Львів, 2008. 30 с.
  3. Дика Г. Ритмопластика та рухові ігри як невід’ємна складова музичного і художньо-творчого виховання дітей. Вісник Львівського університету. Серія мистецтвознавство. 2016. Вип. 17. С. 304-310.
  4. Штурмак-Яремишин І. В. Значення романсу у процесі підготовки студента-вокаліста. Наука, освіта, технології, інновації: світові тенденції та регіональний аспект: збірник тез доповідей міжнародної науково-практичної конференції (Полтава, 30 серпня 2021 р.). Полтава: ЦФЕНД, 2021. С. 36–38. URL: http://www.economics.in.ua/2021/09/blog-post_5.html
  5. Вокально-педагогічний репертуар для високих та середніх жіночих голосів. Хрестоматія. / упор. Колосова Е. Г., Царук С. М. Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2011. 216 с.

Інформаційні ресурси:

  1. Ноти українських композиторів.
    URL: http://ukrnotes.in.ua/
  2. ЧТИВО. Електронна бібліотека.
    URL: https://chtyvo.org.ua/
  3. IMSLP Petrucci Music Library.
    URL: https://imslp.org/

Силабус:

Завантажити силабус