Сценографія

Тип: На вибір студента

Кафедра: театрознавства та акторської майстерності

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
89Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
842КМТ-41

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
842КМТ-41

Опис курсу

Мета і завдання курсу – ознайомити студентів із теоретичними засадами предмету, не тільки як складової театрального мистецтва, а як виду монументального мистецтва; історичними шляхами розвитку театрально-декораційного мистецтва; історією видовищної архітектури в контексті поняття театру як місця дії, без чого вивчення сценографії лишається абстрагованим і не враховує середовище сприйняття театрального мистецтва.

Курс поділено на лекційні та практичні заняття. Мета останніх полягає в ознайомленні з роботою стенографічного цеху, архітектурою сцени, структурою театрального простору на базі одного з львівських театрів.

Рекомендована література

1. Основи сценографії. Частина перша. Театральний простір. Посібник / Н. Руденко-Краєвська – ЛНАМ, Львів, 2020.
2. Основи сценографії. Частина друга. Функції сценографії. Посібник / Н. Руденко-Краєвська – ЛНАМ, Львів, 2022.
Додаткова література:
1. Веселовська Г. Дванадцять вистав Леся Курбаса: Навчальний посібник для вищих навчальних закладів культури і мистецтв. К. ДЦТМ ім. Леся Курбаса, 2005. 316 с.
2. Веселовська Г. Модерний та авангардний театр в Україні першої третини ХХ століття Нариси з історії театрального мистецтва України ХХ століття. К. Інтертехнологія, 2006. С. 159-221.
3. Вереківська І. Федір Нірод. Мистецтво. Київ, 1988. 160 с.
4. Вереківська І. «Художник і сцена». Мистецтво. Київ, 1971. 109 с.
5. Вереківська І. Становлення української радянської сценографії. Наукова думка. Київ, 1981. 208 с.
6. Волошина І. Корифеї українського театру. Мистецтво. Київ,1982 р. 310 с.
7. Врона І. Анатоль Петрицький. Альбом. К. Мистецтво, 1968. 189 с.
8. Гарбузюк М. Філософія театру Леся Курбаса: від Анрі Берґсона до Альберта Айнштайна. Життя і творчість Леся Курбаса. Львів; Київ; Харків. Літопис, 2012. С. 199 – 207.
9. Горбачов Д. Авангард. Українські художники першої третини ХХ ст. Мистецтво. Київ, 2017. 320 с.
10. Диченко І. Євген Лисик. Нарис про життя і творчість. К. «Мистецтво». 1978. 112 с.
11. Єрмакова Н. Формування першої української режисерської школи у контексті інтегративних процесів української культури ХХ століття. Нариси з історії театрального мистецтва України ХХ століття. Інститут проблем сучасного мистецтва Академії мистецтв України. Інтертехнологія. Київ, 2006. С. 221-301.
12. Заболотна В. Театральна Україна в полудень віку: український драматичний театр 40–60-х років ХХ століття. Нариси з історії театрального мистецтва України ХХ століття. Інститут проблем сучасного мистецтва Академії мистецтв України. Інтертехнологія. Київ, 2006. С. 533-587.
13. Єрмакова Н. Березільська культура: історія, досвід. Ін-т екранного мистецтва Нац. акад. мистецтв України. Фенікс. Київ, 2012. 512 с.
14. Заболотна В. Вони обрали «Березіль». Український театр. Київ, 1993. № 2. С. 4–7.
15. Ковальчук О. Художники українського театру 1950-х — 1980 років. Нариси з історії театрального мистецтва України ХХ століття. Інститут проблем сучасного мистецтва Академії мистецтв України. Київ. Інтертехнологія, 2006. 1054 с.
16. Ковальчук О. Сценографічна школа Д. Лідера. Процеси становлення та реалізації в часі. Сучасні проблеми художньої освіти в Україні. Музичне мистецтво ХХІ століття. Зб. наук. пр. Акад. мистецтв України. Ін-т проблем сучасного мистецтва. К. ІПСМ АМУ . Софія. 2009. С. 114-135
17. Лідер Д. Театр для себе. Мистецтво. Київ, 2004. 104 с.
18. Лідер Д. Стенограма виступу на конференції театральних художників «Традиції і новаторство в мистецтві». Українське театральне товариство. Київ, 26.09.1966.
19. Лідер Д. Образ вистави. Український театр. Київ, 1972. № 4. С. 7-8.
20. Меллер В. Макетна майстерня «Березіль». Глобус. Київ, 1925. № 4. С. 163–164
21. Овсійчук В. Художник Євген Лисик. Народознавчі зошити. Інститут народознавства НАН України. 1996. № 5. С. 328–334.
22. Островерх О. Щеплення Лідером, або досвід конфліктного монтажу. Антиквар. № 102. 05.2017
23. Паві П. Словник театру. Львів, 2006. 640 с.
24. Проскуряков В. Архітектура українського театру. Простір і дія. Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», видавництво «Срібне слово». Львів, 2004. 584 с.
25. Проскуряков В., Климко З., Зінченко О. Творчість Є. М. Лисика в часі, просторі, сценографії та архітектурі. Видавництво Львівської політехніки. Львів, 2016. 136 с.
26. Фіалко В. Український театр 1970-х —1980-х років: режисерськосценографічні пошуки. Нариси з історії театрального мистецтва України ХХ століття. Інститут проблем сучасного мистецтва Академії мистецтв України. Інтертехнологія. Київ, 2006. С. 607 – 695.
27. Фіалко В. Творчий метод Лідера. Антиквар № 102. Київ, 05.2017.
28. Чернова М. Борис Васильович Косарєв. Мистецтво. Київ, 1969. 67 с.
29. Чечик В., Павлова Т. Борис Косарев: 1920-ті роки. Від малярства до теа-кіно-фото. Родовід. Київ, 2009. 288 с.

Силабус:

Завантажити силабус