Семіотика танцювальної мови. (ОНП 024 Доктор філософії)

Тип: На вибір студента

Кафедра: режисури та хореографії

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
123Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
1232КМХ-21А, КМХ-21Ав, КМХ-21Аз

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
12КМХ-21Адоцент Плахотнюк О. А.
КМХ-21Ав

Опис курсу

Мета дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Семіотика танцювальної мови» є академічне ознайомлення з основними аспектами семіотики танцю, зокрема, теоретичними способами передачі інформації, властивостей знаків та знакових систем в контексті історичного розвитку хореографічного мистецтва (в Україні та світі) від найдавніших часів до початку XXІ ст. у контексті художньо-стильових особливостей кожної історичної доби; засвоєння теоретичних основ формування знань і навиків при створенні хореографічних творів; подання основ творчої організації художньої цілісності
театрально-декораційного і хореографічного мистецтва; формування у студентів навичок застосування отриманих на лекціях знань у майбутній творчій (практичній і теоретичній) діяльності.
Завдання курсу:
– оволодіння теоретичними знаннями створення хореографічних творів;
– визначити особливості семіотики танцю у світовій та українській культурі у контексті художньо-стилістичних особливостей історичної доби;
– дослідити взаємозв’язок образотворчого, театрально-декораційного, музичного і хореографічного мистецтва;
– допомогти студентам усвідомити необхідність професійного підходу до створення хореографічного твору візуального мистецтва у якому нерозривно поєднані пластичні та часові види мистецтв;
– оволодіння теоретичними і практичними навичками методів художнього і мистецтвознавчого аналізу;
– сформувати вміння і навички вибирати і творчо поєднувати при створенні хореографічної постановки різні види та жанри мистецтв.
У результаті вивчення дисципліни здобувач повинен знати:
– джерельну базу предмета, методи його дослідження;
– історію формування і розвиток семіотики танцю у світовій та українській культурі у контексті художньо-стилістичних особливостей історичної доби;
– мистецтво візуального сприйняття простору;
– художньо-стилістичні особливості театрально-декораційного мистецтва;
– виразно-образотворчі засоби хореографічного мистецтва. Костюм, маска, простір, колір і лінія як мова сценічного живопису і графіки;
– використовувати світло як важливий виразний засіб при створенні хореографічного образу.;
– основні типи сценографічної організації системи зал-сцена в театральних будівлях і просторах;
– національні та регіональні особливості світового та українського хореографічного мистецтва;
– сучасні цифрові технології в сценічному оформленні хореографічних творів;
– наукову термінологію предмету, методику проведення художнього аналізу творів хореографічного мистецтва.
У результаті вивчення дисципліни здобувач повинен уміти:
– розуміти формування і розвиток семіотики танцю у світовій та українській культурі;
– використовувати виразно-образотворчі засоби хореографічного мистецтва;
– орієнтуватись у виражальних засобах пластичних, візуальних і часових мистецтв;
– на практиці розробляти і створювати костюм, маску;
– використовувати простір, колір і лінію як мову сценічного живопису і графіки;
– використовувати світло на сцені при створенні хореографічного образу;
– застосовувати сучасні цифрові технології в сценічному оформленні хореографічних творів;
– розуміти і аналізувати архітектоніку і семантику сценічного простору;
– застосовувати і змістовно використовувати декорації і реквізит у хореографічній постановці;
– аналізувати і на практиці використовувати взаємодію хореографічної пластики з пластикою сценічного простору.
– проводити аналіз та характеристику творів хореографічного мистецтва;
– створити, опираючись на набуті теоретичні знання із семіотики, сучасну хореографічну постановку;
– застосовувати знання з даної дисципліни в майбутній педагогічній діяльності.

Рекомендована література

Українські джерела

  1. Авраменко В. Українські народні танки, музика і стрій : Кн. 1. та 2. / В. Авраменко. – Голівуд : [б.в.], 1947. – 80 с.
  2. Бальме К. Вступ до театрознавства. – Львів: ВНТЛ-Класика, 2008. — 269 с.
  3. Василенко К. Ю. Лексика українського народно-сценічного танцю / К. Ю. Василенко. – К. : Мистецтво, 1996. – 496 с.
  4. Верховинець В. Теорія українського народного танцю / В. Верховинець. – 5-е вид. – Київ : Муз. Україна, 1990. – 152 с.
  5. Годовський В. М. Народне танцювальне мистецтво України. Ч 1. Західний регіон / В. М. Годовський, Л. А. Маркевич. – Рівне, РДГУ, 2003 – 32 с.
  6. Голдрич О. Хореографія: Посібник з основ хореографічного мистецтва та композиції танцю. Вид. друге, доповнене / О. Голдрич. – Львів: Сполом, 2006. – 172 с.
  7. Гуменюк А. Народне хореографічне мистецтво України. — К.: Видавництво Академії Наук Української РСР, 1963.– С.12-27.
  8. Гуменюк А.І. Українські народні танці / А.І. Гуменюк. – Київ : Наукова думка, 1969. — 612 с.
  9. Давидова М.В. Художник в театре начала XX века. / М.В. Давидова — М. : Наука, 1999. — 150 с.
  10. Дем’янчук А. Л. Роль образотворчого мистецтва в оформленні балетних постановок / А. Л. Дем’янчук // Молодий вчений. – Херсон, 2018. – №3 (55). – С. 19–23. – (Серія мистецтвознавство) http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2018/3/5.pdf (входить до переліку наукових видань України та міжнародної бази даних Index Copernicus).
  11. Дем’янчук А. Л. Творчість Євгена Лисика та балетний театр / А. Л. Дем’янчук // Танцювальні студії : зб. наук. праць. Вип. 1 / М-во освіти і науки України, М-во культури України, Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. – Київ : Вид. центр КНУКіМ, 2018. – С. 90–101. http://dancestudios.knukim.edu.ua/article/view/142018 https://kmaecm.edu.ua/wp-content/uploads/2021/06/zbirnyk.-tanczyuvalni-studiyi.pdf (входить до переліку наукових видань України та міжнародної бази даних Index Copernicus).
  12. Дем’янчук А. Л. Театр відкрив йому двері / А. Л. Дем’янчук // Образотворче мистецтво. – 2018. – № 3. – С. 14–16. https://fineartsukraine.wordpress.com/archive-obrazotvorche-mistetstvo/ (українське наукове видання)
  13. Дем’янчук А., Кундис Р. Створення хореографічного образу засобами просторових і часових мистецтв // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв: наук. журнал. – Київ: Міленіум, 2019. – № 4. – С. 103 – 109. http://journals.uran.ua/visnyknakkkim/article/view/191348 http://elib.nakkkim.edu.ua/bitstream/handle/123456789/483/Creation%20of%20a%20choreographic%20character%20by%20means%20of%20spatial%20and%20temporal%20arts.pdf?sequence=1&isAllowed=y (входить до переліку наукових фахових видань України, категорія «Б» та міжнародної бази даних Index Copernicus).
  14. Дем’янчук А., Кундис Р.Хореографія в системі синтезу мистецтв : поняття універсального мистецького твору // Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря]. – Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 54. Том 1. – 338 с. – С.88-95. http://www.aphn-journal.in.ua/54-1-2022 http://www.aphn-journal.in.ua/archive/54_2022/part_1/12.pdf (входить до переліку фахових видань України, категорія «Б» та міжнародної бази даних Index Copernicus).
  15. Дем’янчук А.Л. Персоналії в історії української освіти: український народний танець через призму творчості Василя Верховинця // Регіональні культурні, мистецькі та освітні практики: Матеріали VІ Міжнародної електронної науково-практичної конференції (м. Переяслав-Хмельницький, 14-15 березня 2019 р.) / За заг. ред. Т.В. Мартинюк, Н.В. Ігнатенко. – Мелітополь: Поліграфічний центр «Люкс», 2019. – 211 с. – С. 38-43.
  16. Демків Д. Стан народної хореографії в Україні та перспективи її розвитку : Матер. наук.-практ. конф. / Д. Демків. – К, 2002. – С. 42–43.
  17. Домбровський Б. До питання про класифікацію знаків / Борис Домбровський // Вісн. Нац. ун-ту “Львівська політехніка”. – 2004. – № 607. – С. 17–21.
  18. Домбровський Б. Символ та поняття з огляду семіотики / Борис Домбровський // Вісн. Нац. ун-ту “Львівська політехніка”. – 2008. – № 498. – С. 9–16.
  19. Еко Умберто. Роль читача. Дослідження з семіотики текстів / Перекл. з англ. – Л.: Літопис, 2004. – С. 247-281. (Розділ 7.1.: Аналіз значення)
  20. Зайцев Є., Колесниченко Ю. Основи народно-сценічного танцю. Навчальний посібник для вищих закладів культури і мистецтв І – ІV рівнів акредитації / Видання друге, доопрацьоване і доповнене – Вінниця: Нова книга, 2007. – 416 с.
  21. Інтерсеміотика; Семіологія // Лексикон загального та порівняльного літературознавства. – Чернівці: Золоті литаври / голова ред. А. Волков. — 2001. — С. 229-233; 515. — 634 с.
  22. Історія української художньої культури. — Х. :ХДАК. Регіон – Інформ, 2003. — С. 143–174.
  23. Карась А. Семіотична перспектива інтерпретації реальності як дійсності // Філософська думка. – № 5, 2008.
  24. Карась А. Ф. Текст лекції. Реальність, репрезентація, семіоз і філософія (кабінет філософії ЛНУ ім. Івана Франка).
  25. Кемп П. Переосмислення філософії як сили слова // Філософські науки. Вісник ЛНУ імені Івана Франка. Випуск 11, 2008. – С. 7-14.
  26. Клековкін О. Ю. Блазні господні: Нарис історії Біблійного театру. — Київ: Артeк, 2006. — 352 с.
  27. Кощавець І.М. Мистецтво народної хореографії в контексті культури України. — Харків. — Вип. 139. — С.162–165. — (Серія: Педагогічні науки).
  28. Левчук Л. Т. Естетика / Левчук Л. Т. – К. : Вища шк., 2000. – 399 с.
  29. Литвиненко В.А. Зразки народної хореографії: підручник / Литвиненко В.А. – К. : Альтерпрес, 2008. – 468 с.
  30. Лісовий В. С. Знак і значення // Енциклопедія сучасної України : у 30 т / ред. кол. І. М. Дзюба [та ін.] ; НАН України, НТШ, Ін-т енцикл. дослідж. НАН України. — Київ : Ін-т енцикл. дослідж. НАН України, 2001 –2020.
  31. Лозовий В. О. Естетика / Лозовий В. О.  – К.: , 2003. – 208 с.
  32. Островска К.В. Народна хореографія України ІІ половини ХХ століття та її профессиональний розвиток. — № 1. Харків: Вісник ХДАДМ. — 2010. — С. 226–228. — (Серія: Музично-театральне мистецтво).
  33. Патнем Гіларі. Розум, істина й історія. – К.: Альтернативи, 2003. (Розділ 1–2: проблеми з референцією). – С. 28 – 60.
  34. Патрік Паві: Словник театру. — Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2006. — 640 с.
  35. Підлипська А. Народно-сценічний танець як засіб впливу на національну свідомість та самосвідомість / А. Підлипська // Вісник Львівського університету. Серія мист-во, – Львів : ЛНУ ім. Івана Франка, – Вип. 16. – Ч. 2. – С. 156–160.
  36. Plahotnyuk О. Contemporary jazz-dance та його практики в системі хореографічної освіти України / О. Plahotnyuk // Lwowsko-Rzeszowskie Zeszyty Naukowe (Львівсько-Ряшівські наукові зошити) : зб. наук. праць. – Rzeszów – Львів : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2013. – W. № 1, – S. 261–268. URL: Plahotnyuk A. Contemporary jazz-dance та його практики в системі хореографічної освіти України
  37. Plakhotnyuk O. А. Cosmopolitan processes in the theater of classical ballet/ Plakhotnyuk // Knowledge. Education. Law. Management Nauka. Oświata. Pravo. Zarządzanie. – Lublin : Fundacja Instytut Spraw Administracji Publicznej w Lublinie, 2020 – № 5 (33) – vol. 3 – Р. 38–43. DOI https://doi.org/10.51647/kelm.2020.5.3.7 (Index Copernicus, Worldcat, Research Bible, Central and Eastern European Online Library). URL: http://kelmczasopisma.com/ua/jornal/24 http://kelmczasopisma.com/ua/viewpdf/2081
  38. Plakhotnyuk O.А. Кінезіологія танцю та арт-терапія як педагогічна складова підготовки фахівця хореографічного мистецтва / O.  А. Plakhotnyuk // Kultura fizyczna, pedagogika, zdrowie i fizjoterapia [monografia], redak. O. Zabolotna. – Starogard Gdański : Pomorskiej Szkoły Wyższej, 2020 – Р. 138–146. URL: https://zenodo.org/record/4086115#.YX1R86Swm71
  39. Plakhotnyuk О. А. The maintaining questions of research of choreographic art in Ukraine started of the 20-th century / O. Plakhotnyuk // зб. наук. ст. «Молодий вчений» . – Херсон, 2017. – Вип. № 5 (45), ч. І – С. 72–75. URL: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2017/5/18.pdf
  40. Плахотнюк О. А. Балетмейстери державного українського театру музичної комедії у Львова (1946–1953 років) / О. А. Плахотнюк – зб. наук. праць: Вісник Львівського університету. Серія Мистецтвознавство  – Випуск 20 – Львів : ЛНУ ім. І. Франка, 2016. – С. 203–211 URL: http://publications.lnu.edu.ua/bulletins/index.php/artstudies/article/view/10625
  41. Плахотнюк О. А. Етносвітогляд фольклорного танцю в мистецькому просторі сучасності / О. А. Плахотнюк // Актуальні питання гуманітарних наук : Міжвузівський зб. наук. праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка – Дрогобич : Гельваніка, 2021. – Вип. 35. – Т. 5. – С. 4–8. DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/35-5-1 URL:Плахотнюк Етносвітогляд фольклорного танцю в мистецькому просторі сучасності
  42. Плахотнюк О. А. Квінтесенція соціальних танців / О. А. Плахотнюк // зб. наук. праць. Танцювальні студії. – 2018. – Вип. 1. – С. 28–36. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ds_2018_1_5
  43. Плахотнюк О. А. Поліхудожні та міжмистецькі зв’язки танцювальної культури у прояві її інтермадіальності / О. А. Плахотнюк, Д.А. Топорков // Актуальні питання гуманітарних наук : Міжвузівський зб. наук. праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка – Дрогобич : Гельваніка, 2021. – Вип. 43. – Т. 2. – С. 81–87. URL: http://www.aphn-journal.in.ua/43-2-2021 DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/43-2-13
  44. Плахотнюк О. А. Стилі і напрямки сучасного хореографічного мистецтва / О. Плахотнюк // зб. наук. праць. Вісник Міжнародного Слов’янського університету. Серія мистецтвознавство. – Харків : 2007. – Вип. № 1. –Т. Х. – С. 32–36. URL: Plakhotniuk-O.-Styli-i-napriamky-suchasnoho-khoreohrafichnoho-mystetstvaПлахотнюк О. Народний танець в стилі джаз-модерн або фольк-джаз // Голдрич О. Хореографія : Посібник з основ хореографічного мистецтва та композиції танцю. — Вид. друге, доповнене. — Львів : Сполом, 2006. — 172 с. — С. 37–39.
  45. Плахотнюк О.А., Дем’янчук А.Л. Наукова складова освітньо-наукових програм галузі знань 02 «Культура та мистецтво», спеціальність: 024 «Хореографія» // Третій рівень освіти в Україні: особливості підготовки наукових та науково-педагогічних кадрів у сучасних умовах війни : матеріали всеукраїнського науково-педагогічного підвищення кваліфікації, 27 червня – 7 серпня 2022. – Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – 516 с. – 313–319. (українське наукове видання)
  46. Проскуряков В. І, Гой Б. В. Культурологія єврейського театру України в контексті часу, дії та архітектури. — Львів : Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007. — 108 с.
  47. Проскуряков В. І. Архітектура українського театру. Простір і дія: Монографія. — Львів : Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», Видавництво «Срібне слово», 2004. — 584 с.
  48. Проскуряков В. І., Ярмаш Ю. В. Львівські театри. Час і архітектура. — Львів: Центр Європи, 1997. — 132 с.
  49. Рудницька О. Українське мистецтво у полікультурному просторі : навч. посібник / О. Рудницька. – К. : ЕксОб, 2000. – 208 с.
  50. Семак О.О. Естетична свідомість людини і її розвиток засобами хореографії // Проблеми загальної та педагогічної психології. Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / За ред. Максименка С.Д. — Київ : 2000. — Т.2. — Ч..2. — С. 48–54.
  51. Семак О.О. Естетичні властивості хореографічних рухів і дій // Проблеми загальної та педагогічної психології. Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / За ред. Максименка С.Д. — Київ : 2000. — Т.2. — Ч.4. — С. 94–99.
  52. Семіологія; Семантика; Семіотика // Універсальний словник-енциклопедія. — 4-те вид. — Київ : Тека, 2006.
  53. Семіотика // Літературознавча енциклопедія : у 2 т. / авт.-уклад. Ю. І. Ковалів. — Київ : ВЦ «Академія», 2007. – Т. 2 : М – Я. – С. 378-379.
  54. Стайн Дж. Сучасна драматургія в теорії та театральній практиці [У 3 т.] Сучасна драматургія в теорії та театральній практиці / Джон Стайн. Книга 1. Реалізм і натуралізм/Modern drama in theory and practice. Volume 1. Realism and Naturalism. Переклад з англ. – Львів: 2003. – 256 с.
  55. Стамеров К.К. Нариси з історії костюмів: У двох частинах: Ч. І. / Авт. К.К. Стамеров; Худож. М.Н. Грох, Б.Л. Тулін. – К.: Мистецтво, 1978. – 244 с.: іл.
  56. Стельмащук Г. Український стрій / Галина Стельмащук, Майя Білан. – Львів: Апріорі, 2011. – 316 с.
  57. Триколенко С.Т. Використання мультимедійних технологій для оформлення сучасних хореографічних постановок на прикладі шоу-балету «Барон Мюнхгаузен» // Проблеми розвитку сучасного хореографічного мистецтва та шляхи їх вирішення : матеріали ІІІ Всеукр. наук.-практ. конф. (Луганськ, 5–6 груд.2013 р.). — Луганськ : Вид-во ЛДАКМ, 2013. — 135 с. — С. 106.
  58. Українська етнологія: Навч. Посібник / за ред. В. Борисенко. — К. : Либідь, 2007. — 400 с.
  59. Шариков Д. Мистецтвознавча дисципліна хореологія як феномен художньої Культури. У 3 ч. Ч. 3. : Типологія хореографії. Київ: КиМУ, 2013. 90 с.
  60. Шариков Д. Мистецтвознавча наука хореологія як феномен художньої культури. У 3 ч. Ч. 2. : Історія та художня практика хореографічної культури. Київ: КиМУ, 2013. 204 с.
  61. Шариков Д.І. Мистецтвознавча наука «Хореологія» як феномен художньої культури. Філософія. Історія. Практика і типологія хореографії. Словник. : монографія / Шариков Д.І. – К. : КиМУ, 2012. – 378 с. : іл.
  62. Шариков Д.І. Хореографія: навчальний посібник для студентів ВНЗ «Театральне мистецтво» / Шариков Д.І. – К. : КиМУ, 2011. – 184 с.

Іноземні джерела

  1. Alwin Nikolais, Murray – Dance technique: A Philosophy and Method of Modern Dance. – New York, London: Routiedqe, 2005. – 259 c.
  2. Au S. Ballet and Modern Dance. Third edition. Revised and extended. – London : Thames & Hudson world of art, 2012. – 232 p.
  3. Bak J. Taniec nowoczesny / Jolanta Bak. – Bielsko-Biała : Dragon, 2016. – 32 st.
  4. Ballet the Definitive Illustrate Story / Consultant Viviana Durante. – London : DK, 2018. – 359 p.
  5. Banes S. Terpsychora w tenisówkah. Taniec post-modern / S. Banes. – Krakow : Instytut muzyki i tańca, 2017. – 280 s.
  6. Bausch Pina. Tanztheater. – K. Kieser Verlag. Dr. Klaus, Munchen, 2008. – 300 c.
  7. Bernad A., Wessel-Therhron B. Taneiec jazzjwy. – Warszawa: ISKRY, – 184 с.
  8. Czechlewska Z. Historia tańca / Z. Czechlewska. – Warszawa : SBM, 2018. – 128 s.
  9. George-Graves N. The Oxford Handboor of Dance and Theater. – Oxford : Oxford university Press, 2015. – 1022 p.
  10. Goldberg RoseLee. Performance now. Live art for the 21 st. century. – London : Thames & Hudson Ltd, 2018. – 272 p.
  11. Graves-Brown C. Dancing For Hathor. Women in Ancient Egypt. – New York: Continuum US, 2010. – 242 p.
  12. Kluz-Chałanda W. Historia marzeń i pasji/ monografia Zespołu Ekrol w 40-lecsa istnienia. – Łańcut, 2016 – 292 s.
  13. Mamontowicz-Łojer B. Tancerze Króla Stanisława Augusta 1774–1789. Pozątki Polskieģo Baletu. – Warszawa : Oficyna Wydawnicza RYTM, 2005. – 168 s.
  14. Nowy taniec / red. Witold Mrozek. – Warszawa : Wydawnictwo krynyri politycznej, 2012. – 178 s.
  15. Pastuszak K-J. Ankoku Butōhijikaty tatsumiego teatr Ciała-w-kryzysie / K-J.Pastuszak – Kraków : Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS, 2014. – 682 s.
  16. Preston-Danlop, V. & Sanchez-Colberg, A. (2002). Dance and the performative. A choreological perspective. Laban and beyond. Verve publishing : London.
  17. Przyjdźcie, pokażWam, co robimy O improwizacji tańca. – Łódź : Muzeum Stuki, 2013. – 354 s.
  18. Rembowska A. Piny Bauch. Sny i rzeczywistość / Aleksandra Rembowska. – Warszawa : Wydawnactwo Trio, 2009. – 248 s. : il.
  19. Stachniak E. Bogini tańca / E. Stachniak. – Kraków : Znak, 2017. – 528 s.
  20. Strategie choreograficzne nowe perspektywy / red. T. Ciesielskiego, M. Bartosiaka. – Łódź-Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódźliego, 2017. – 182 s.
  21. Tokarczyk J. Balen. Kryształowy Łabędź Carskiego Petersburga. – Łódź : Ksieźy Młyn Dom Wydawniczy Michał Koliński, 2013 – 132 s.
  22. Turska Irena. Spokanie ze sztura tanca. – Kraków : Polske Wydawnictwo Myzyczne SA, 2000. – 152 s.
  23. Wiszniewski W. Uzdzawiajacy taniec. Terapeutyczne zastosowanie ruchu I tanca. – Bialystok : Studio astropsychologii, – 120 s.
  24. Бальме К. Вступ до театрознавства / Крістофер Бальме. — Львів : ВНТЛ Класика, 2008. – 269с.

Електронні ресурси

  1. Bennett Karen. The Language of Dance., Lisbon, 2008 pp. 57-66. https://www.academia.edu/1575340/The_Language_of_Dance/ https://repositorio.ul.pt/handle/10451/5852
  2. Blanariu, Nicoleta. Towards a Pragma-Semiotics of Ritual(ized) Gesture and Performance. 2018 https://www.semanticscholar.org/paper/Towards-a-Framework-of-a-Semiotics-of-Dance-Blanariu/b8cbead1a6a97e05a012648cb5149771b169f8a1
  3. Blanariu, Nikoleta. Towards a Framework of a Semiotics of Dance. 2013 https://www.semanticscholar.org/paper/Towards-a-Framework-of-a-Semiotics-of-Dance-Blanariu/b8cbead1a6a97e05a012648cb5149771b169f8a1
  4. Henrietta B. Is Dance a Language? Movement, Meaning and Communication. The Journal of the Society for Dance Research. Edinburgh University Press. Vol. 32, No. 1 (Summer 2014), pp. 65-80. https://www.jstor.org/stable/43281347
  5. Oxford Illustrated Encyclopedia of the Arts (Art Ebook) https://ru.scribd.com/doc/303475751/Oxford-Illustrated-Encyclopedia-of-the-Arts-Art-Ebook-pdf#download
  6. Plakhotnyuk О. Formation of dance movement kinesiology as a scientific and practical component of choreographic art / O. Plakhotnyuk // Молодий вчений : науковий журнал. – Херсон, 2017. – Вип. № 4 (44), ч. І – С. 71–75. http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2017_4_20
  7. Poglad A. Slownik terminow i pojec filozoficznych. – Warszawa: Pax, 2001.
  8. Semiotic and Rhetorical Patterns in Dance and Gestural Languages by Nicoleta Popa Blanariu. An International Interdisciplinary Journal published in Australia https://www.southernsemioticreview.net/semiotic-and-rhetorical-patterns-in-dance-and-gestual-languages-by-nicoleta-popa-blanariu/
  9. UXL Encyclopedia of World Biography, 1st Ed.(Laura B. Tyle Ed.) in 10 vol., Detroit: UXL, 2003. – [Електронний ресурс]. –– Режим доступу: https://www.encyclopedia.com/people/literature-and-arts/european-art-1599-biographies/
  10. Герц І. Танець як система: спроба семіотичного аналізу /Ірина Герц, Тетяна Нечаєнко // Культурологія – № 21 (2017) – С. 136–141 https://doi.org/10.34026/1997-4264.21.2017.221086
  11. Дем’янчук А. Л. Персоналії в історії української освіти: український народний танець через призму творчості Василя Верховинця. // Регіональні культурні, мистецькі та освітні практики: Матеріали VІ Міжнародної електронної науково-практичної конференції (м. Переяслав-Хмельницький, 14-15 березня 2019 року) / За заг. ред. Т.В. Мартинюк, Н.В. Ігнатенко. – Мелітополь: Поліграфічний центр «Люкс», 2019. – 211 с. – С. 38–43. http://eprints.mdpu.org.ua//id/eprint/9660/1/СПЕЦИФIКА%20ОРГАНIЗАЦIЇ%20САМОСТIЙНОЇ%20РОБОТИ.pdf
  12. Дем’янчук А. Л. Роль образотворчого мистецтва в оформленні балетних постановок / А. Л. Дем’янчук // Молодий вчений. – 2018. – № 3(1). – С. 19-23. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2018_3%281%29__7
  13. Дем’янчук А. Л. Створення хореографічного образу засобами пластичних і часових мистецтв / А. Л. Дем’янчук, Р. Ю. Кундис // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. – 2019. – № 4. – С. 103–109. http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdakkkm_2019_4_22
  14. Дем’янчук А. Л. Творчість Євгена Лисика та балетний театр / А. Л. Дем’янчук // Танцювальні студії : зб. наук. праць. Вип. 1 / М-во освіти і науки України, М-во культури України, Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. – Київ : Вид. центр КНУКіМ, – С. 90–101. http://dancestudios.knukim.edu.ua/article/view/142018
  15. Дем’янчук А. Л. Театр відкрив йому двері / А. Л. Дем’янчук // Образотворче мистецтво. – 2018. – № 3. – С. 14–16. https://fineartsukraine.wordpress.com/archive-obrazotvorche-mistetstvo/
  16. Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В.О.Сухомлинського – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dnpb.gov.ua/ua/
  17. Ділі Джон. Основи семіотики / Перекл. з англ. та наук. ред. Анатолій Карась – Львів : Арсенал, 2000. – 232 с. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://chtyvo.org.ua/authors/Deely_John/Osnovy_semiotyky/ https://shron1.chtyvo.org.ua/Deely_John/Osnovy_semiotyky.pdf?
  18. Загайська Д. Філософсько-естетичне розуміння символу в європейській культурі класичного періоду / Дзвенислава Загайська // Вісник ЛНАМ. – 2016. – Вип. 29. – С. 27–36. – (Серія: Культурологія). – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://lnam.edu.ua/files/Academy/nauka/visnyk/pdf_visnyk/29/5.pdf
  19. Кінезіологія танцю : колективна монографія / за заг. ред. О. Плахотнюка. – Львів : СПОЛОМ, 2020. – 244 с. Кінезіологія танцю.pdf http://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/27672
  20. Львівський національний університет імені Івана Франка- [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.lnu.edu.ua/
  21. Національна бібліотека імені В.І.Вернадського – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/
  22. Первое украинское 3D шоу «Барон Мюнхгаузен». – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://lightconverse.kiev.ua/wp/388
  23. Плахотнюк О. Джаз-танець у контексті розвитку сучасного хореографічного мистецтва України // Вісник КНУ ім. Карпенка-Карого : зб. наук. праць. – Київ : КНУ ім. Карпенка-Карого, 2013. Вип. № 12. – С. 179–186. http://visnyk.knutkt.com.ua/vipusk12.html
  24. Плахотнюк О. Квінтесенція соціальних танців / О. Плахотнюк // Танцювальні студії. – 2018. – Вип. 1. – С. 28–36. http://nbuv.gov.ua/UJRN/ds_2018_1_5
  25. Плахотнюк О. Культурно-мистецький вплив джаз-танцю на формування модних тенденцій ХХ століття / О. Плахотнюк // Вісник Львівської національної академії мистецтв. – Вип. № 27.– Львів : ЛНАМ, 2015. – С. 252–261.
  26. Плахотнюк О. Проблематика розуміння природи афро-джаз-танцю / О. Плахотнюк // Молодий вчений : науковий журнал. – Херсон : Видавничий дім «Гельветика», 2018. – Вип. № 7 (59). – С. 40–44. http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2018_7%281%29__11
  27. Плахотнюк О. Синтез мистецтва джаз-танцю і живопису: спорідненість, взаємовплив / О. Плахотнюк // Вісник Львівської національної академії мистецтв. – 2017. – Вип. 32. – С. 115–120. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vlnam_2017_32_12
  28. Плахотнюк О. Сценічні та побутові форми джаз-танцю / О. Плахотнюк // Вісник ЛНУ ім. Т. Шевченка: зб. наук. Праць. – Луганськ : ЛНУ ім. Т. Шевченка – Серія педагогічні науки, вип. № 10 (269), частина ІІ). – 2013 – С. 130–139. http://nbuv.gov.ua/UJRN/vluf_2013_10(2)__23
  29. Плахотнюк О. Творчість Тараса Григоровича Шевченка на балетній сцені / О. Плахотнюк // Вісник Львівського університету : зб. наук. праць: серія мистецтвознавство – вип. № 15 – Львів : ЛНУ ім. І. Франка, 2014. – C. 171–176. http://publications.lnu.edu.ua/bulletins/index.php/artstudies/article/view/3171
  30. Проблеми розвитку сучасного хореографічного мистецтва та шляхи їх вирішення : матеріали ІІІ Всеукр. наук.-практ. конф. (Луганськ, 5–6 грудня 2013 р.). – Луганськ : Вид-во ЛДАКМ, 2013. — 135 с. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://lgaki.info/sites/default/files/horeografiya.pdf
  31. Чілікіна Н. О. Проблема виразності тіла (body) як джерела знакових кодів у когнітивній системі розпізнавання танцю / Н. О. Чілікіна // Мистецтвознавчі записки. – 2013. – Вип. 23. – С. 138-145. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу:: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mz \
  32. Юхимик Ю. Міметична проблематика в естетичній думці грецької класики / Ю. Юхимик // Гуманітарний часопис. – 2014. – № 1. – С. 123-132. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gumc_2014_1_16.

Силабус: Симіотика танцювальної мови

Завантажити силабус