Педагогічна (асистентська) практика (025 Музичне мистецтво). Рік вступу 2022

Тип: Нормативний

Кафедра: музикознавства та хорового мистецтва

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
116Диференційований залік

Опис курсу

Педагогічна (асистентська) практика передбачена для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 025 Музичне мистецтво, для освітньої програми «Музикознавство».

Педагогічна (асистентська) практика магістрів є обов’язковою для здобуття рівня магістра зі спеціальності 025 Музичне мистецтво та має на меті набуття студентом необхідних знань для проведення педагогічної роботи у вищій школі. Вона поглиблює здобуті попередньо знання з методики викладання музично-теоретичних дисциплін у закладах вищої освіти і є фундаментальною складовою у посиленні науково-дослідницької підготовки студентів.

Педагогічна (асистентська) практика формує компетентності цілісного уявлення про сучасну педагогіку і є важливою складовою частиною підготовки студентів університету до майбутньої професійної діяльності. Педагогічна (асистентська) практика стимулює формування особистості майбутнього викладача вищої школи, вчить застосовувати теоретичні знання у практичній діяльності, сприяє засвоєнню педагогічних умінь і навичок, набуттю, вивченню та аналізу педагогічного досвіду. Практика розвиває у студентів культуру спілкування, формує теоретичну, практичну та особистісно-мотиваційну складову професійної компетентності магістрантів. Практика розвиває у магістрантів творчий потенціал, самостійність мислення та прийняття рішень, а також дає змогу розвинути власний стиль викладання.

Мета проведення педагогічної (асистентської) практики здебільшого полягає в тому, щоб магістри мали змогу застосувати набуті теоретичні знання упродовж предметів «Методика викладання музично-теоретичних дисциплін у закладах вищої освіти» та «Педагогіка вищої школи» (планування, організація та проведення навчальних занять у закладах вищої освіти, застосування різних методів навчання та методів науково-педагогічних досліджень, використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання) безпосередньо в аудиторіях вищого навчального закладу та розвивати індивідуальні педагогічні вміння.

Основні цілі практики полягають у:

‒ вихованні сучасного педагога, що володіє методиками розробки та проведення різних видів навчальних занять, має потребу у саморозвитку та застосовує сучасні технології навчання;

‒ закріпленні здобутих знань і вмінь з фундаментальних музикознавчих та музично-теоретичних дисциплін та навичок професійної педагогічної підготовки;

‒ ознайомленні магістрів з навчальними планами, робочими та навчальними програмами фахових дисциплін, а також з організацією навчально- виховного процесу на факультеті культури і мистецтв.

Після завершення цього курсу студент має

знати:

  • методологію та організацію наукової і педагогічної діяльності;
  • основи педагогіки вищої школи;
  • методику викладання музикознавчих дисциплін у вищій школі;
  • шляхи вдосконалення майстерності педагога й способи самовдосконалення; новітні технології та засоби навчання;

вміти:

  • планувати лекційні та практичні заняття;
  • розробляти конспекти лекційних та практичних занять;
  • проводити навчальні заняття різного типу у вищих навчальних закладах;
    аналізувати власні заняття та заняття колег-практикантів.

Рекомендована література

Основна література:

  1. Алексюк А. М. Педагогіка вищої школи. Курс лекцій: модульне навчання. – К.: Вища шк., 1997. – 168 с.
  2. Артемова Л. В. Педагогіка і методика вищої школи. К.: Кондор, 2008. – 272 с.
  3. Асистентська практика студентів – магістрів. Орієнтовна програма і методичні рекомендації щодо проходження асистентської педагогічної практики. Підготовлені кафедрою педагогіки Львівського національного університету імені Івана Франка, р./http://www.lnu.edu.ua/Pedagogika /pramag.pdf.
  4. Вища освіта в Україні: Навч. посіб. / В.Г. Кремінь, С.М. Ніколаєнко, М.Ф. Степко та ін.; за ред. В.Г. Кременя, С.М. Ніколаєнка. – К.: Знання, 2005. – 327 с.
  5. Вітвицька С.С. Основи педагогіки вищої школи: Методичний посібник для студентів магістратури. – К.: Центр навчальної літератури, 2003. – 316 с.
  6. Галус О.М., Шапошникова Л.М. Порівняльна педагогіка: Навч. посіб. – К.: Вища школа, 2006. – 215 с.
  7. Ілініцька Н. С. Асистентська практика як різновид професійної підготовки магістрів факультету мистецтв / Н. С. Ілініцька // Наукові записки кафедри педагогіки. -Випуск ХХVІІІ. – Харків, 2012. – С. 72-77.
  8. Козаренко О. Феномен української національної музичної мови. – Львів: Вид. НТШ, 2011. – 285 c.
  9. Мороз А.Г., Падалка О.С., Юрченко B.L Педагогіка і психологія вищої школи: Навч. посіб. – К.: Вид-во НПУ ім. М. Драгоманова, 2003. – 268 с. 12.
  10. Навчальний процес у вищій педагогічній школі / За ред. Мороза О.Г. – К.: НПУ, 2001. – 338с.
  11. Нагаєв В. М. Методика викладання у вищій школі / В.Нагаєв: Навч. посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2007. —232 с.
  12. Павлишин С. Музика двадцятого століття: Навчальний посібник. – Львів: БаК, 2005. – 232 с.

Силабус:

Завантажити силабус