Педагогічна (асистентська) практика (025 Музичне мистецтво). Рік вступу 2023

Тип: Нормативний

Кафедра: музикознавства та хорового мистецтва

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
116Диференційований залік

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
11180КММ-2мдоцент Коломиєць О. І.

Опис курсу

Педагогічна (асистентська) практика передбачена для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 025 Музичне мистецтво, для освітньої програми «Музикознавство».

Педагогічна (асистентська) практика магістрів є обов’язковою для здобуття рівня магістра зі спеціальності 025 Музичне мистецтво та має на меті набуття студентом необхідних знань для проведення педагогічної роботи у вищій школі. Вона поглиблює здобуті попередньо знання з методики викладання музично-теоретичних дисциплін у закладах вищої освіти і є фундаментальною складовою у посиленні науково-дослідницької підготовки студентів.

Педагогічна (асистентська) практика формує компетентності цілісного уявлення про сучасну педагогіку і є важливою складовою частиною підготовки студентів університету до майбутньої професійної діяльності. Педагогічна (асистентська) практика стимулює формування особистості майбутнього викладача вищої школи, вчить застосовувати теоретичні знання у практичній діяльності, сприяє засвоєнню педагогічних умінь і навичок, набуттю, вивченню та аналізу педагогічного досвіду. Практика розвиває у студентів культуру спілкування, формує теоретичну, практичну та особистісно-мотиваційну складову професійної компетентності магістрантів. Практика розвиває у магістрантів творчий потенціал, самостійність мислення та прийняття рішень, а також дає змогу розвинути власний стиль викладання.

Мета проведення педагогічної (асистентської) практики здебільшого полягає в тому, щоб магістри мали змогу застосувати набуті теоретичні знання упродовж предметів «Методика викладання музично-теоретичних дисциплін у закладах вищої освіти» та «Педагогіка вищої школи» (планування, організація та проведення навчальних занять у закладах вищої освіти, застосування різних методів навчання та методів науково-педагогічних досліджень, використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання) безпосередньо в аудиторіях вищого навчального закладу та розвивати індивідуальні педагогічні вміння.

Основні цілі практики полягають у:

‒ вихованні сучасного педагога, що володіє методиками розробки та проведення різних видів навчальних занять, має потребу у саморозвитку та застосовує сучасні технології навчання;

‒ закріпленні здобутих знань і вмінь з фундаментальних музикознавчих та музично-теоретичних дисциплін та навичок професійної педагогічної підготовки;

‒ ознайомленні магістрів з навчальними планами, робочими та навчальними програмами фахових дисциплін, а також з організацією навчально- виховного процесу на факультеті культури і мистецтв.

Після завершення цього курсу студент має

знати:

  • методологію та організацію наукової і педагогічної діяльності;
  • основи педагогіки вищої школи;
  • методику викладання музикознавчих дисциплін у вищій школі;
  • шляхи вдосконалення майстерності педагога й способи самовдосконалення; новітні технології та засоби навчання;

вміти:

  • планувати лекційні та практичні заняття;
  • розробляти конспекти лекційних та практичних занять;
  • проводити навчальні заняття різного типу у вищих навчальних закладах;
    аналізувати власні заняття та заняття колег-практикантів.

В результаті успішного проходження виробничої практики студент набуде

загальні компетентності:

ЗК1. Здатність спілкування іноземною мовою.
ЗК2. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК3. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК5. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК7.Здатність до міжособистісної взаємодії.
ЗК9. Здатність працювати автономно.

та спеціальні фахові компетентності:

ФК3. Здатність розробляти і реалізовувати творчі проекти по інтерпретації музики.
ФК4. Здатність інтерпретувати художні образи у музикознавчій, виконавській, педагогічній діяльності.
ФК6. Здатність викладати спеціальні дисципліни в закладах освіти з урахуванням цілей навчання, вікових та індивідуальних особливостей здобувачів освіти.
ФК7. Здатність аналізувати виконання музичних творів або оперних спектаклів, здійснювати порівняльний аналіз різних виконавських інтерпретацій, у тому числі з використанням можливостей радіо, телебачення, інтернету.
ФК8. Здатність взаємодіяти з аудиторією для донесення музичного матеріалу, вільно і впевнено репрезентувати свої ідеї (художню інтерпретацію) під час публічного виступу.

Програмні результати навчання (ПРН):

ПРН1. Володіти професійними навичками виконавської, творчої та педагогічної діяльності.
ПРН5. Вибудовувати концепцію та драматургію музичного твору у виконавській діяльності, створювати його індивідуальну художню інтерпретацію.
ПРН6. Володіти музично-аналітичними навичками жанрово-стильової та образно-емоційної атрибуції музичного твору при створенні виконавських, музикознавчих та педагогічних інтерпретацій.
ПРН8. Здійснювати викладання теорії, історії музики з урахуванням потреб здобувача освіти, цілей навчання, вікових та індивідуальних особливостей здобувача.
ПРН10. Приймати ефективні рішення в галузі культури і мистецтва, аналізувати альтернативи та оцінювати ризики.

Рекомендована література

Основна література:

  1. Алексюк А. М. Педагогіка вищої школи. Курс лекцій: модульне навчання. – К.: Вища шк., 1997. – 168 с.
  2. Артемова Л. В. Педагогіка і методика вищої школи. К.: Кондор, 2008. – 272 с.
  3. Асистентська практика студентів – магістрів. Орієнтовна програма і методичні рекомендації щодо проходження асистентської педагогічної практики. Підготовлені кафедрою педагогіки Львівського національного університету імені Івана Франка, р./http://www.lnu.edu.ua/Pedagogika /pramag.pdf.
  4. Вища освіта в Україні: Навч. посіб. / В.Г. Кремінь, С.М. Ніколаєнко, М.Ф. Степко та ін.; за ред. В.Г. Кременя, С.М. Ніколаєнка. – К.: Знання, 2005. – 327 с.
  5. Вітвицька С.С. Основи педагогіки вищої школи: Методичний посібник для студентів магістратури. – К.: Центр навчальної літератури, 2003. – 316 с.
  6. Галус О.М., Шапошникова Л.М. Порівняльна педагогіка: Навч. посіб. – К.: Вища школа, 2006. – 215 с.
  7. Ілініцька Н. С. Асистентська практика як різновид професійної підготовки магістрів факультету мистецтв / Н. С. Ілініцька // Наукові записки кафедри педагогіки. -Випуск ХХVІІІ. – Харків, 2012. – С. 72-77.
  8. Козаренко О. Феномен української національної музичної мови. – Львів: Вид. НТШ, 2011. – 285 c.
  9. Мороз А.Г., Падалка О.С., Юрченко B.L Педагогіка і психологія вищої школи: Навч. посіб. – К.: Вид-во НПУ ім. М. Драгоманова, 2003. – 268 с. 12.
  10. Навчальний процес у вищій педагогічній школі / За ред. Мороза О.Г. – К.: НПУ, 2001. – 338с.
  11. Нагаєв В. М. Методика викладання у вищій школі / В.Нагаєв: Навч. посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2007. —232 с.
  12. Павлишин С. Музика двадцятого століття: Навчальний посібник. – Львів: БаК, 2005. – 232 с.

Силабус:

Завантажити силабус