Навчальна практика в дитячому хорі (025 ОП Хорове диригування)

Тип: Нормативний

Кафедра: музикознавства та хорового мистецтва

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
33Диференційований залік

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
390КММ-21Ферендович М. В.

Опис курсу

Навчальна практика в дитячому хорі передбачена для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі спеціальності 025 Музичне мистецтво освітньої програми «Хорове диригування».

Навчальна практика в дитячому хорі є обов’язковою для здобуття рівня бакалавра зі спеціальності 025 Музичне мистецтво та має на меті набуття студентом практичного досвіду роботи з хором. Вона поглиблює здобуті попередньо знання з дисциплін диригентсько-хорового, психолого-педагогічного, методичного циклів, формує фахові компетентності, необхідні для здійснення диригентської, вокально-хорової та педагогічної діяльності. Навчальна практика в дитячому хорі є важливою частиною підготовки студентів до майбутньої професійної діяльності музиканта-виконавця і педагога.

Мета проведення навчальної практики в дитячому хорі полягає в тому, щоб бакалаври мали змогу застосувати набуті теоретичні знання безпосередньо у процесі практичної роботи.

Основною ціллю навчальної практики є виховання керівника хору, педагога, що володіє методикою роботи з дитячим хоровим колективом; закріплення здобутих знань, вмінь і навичок професійно-практичної підготовки; ознайомлення з принципами організації та формами роботи в дитячих аматорських хорах.

Після завершення цього курсу студенти будуть

знати:

  • практичні методи вивчення і засвоєння хорової партитури;
  • теоретичні і практичні аспекти організаційної та творчої роботи з дитячим хоровим колективом;

вміти:

  • застосовувати методи вокально-хорової роботи з урахуванням вікових особливостей дитячих голосів;
  • демонструвати артистизм і виконавську культуру в часі практичної роботи.
  • оперувати термінологією вокально-хорового мистецтва;

В результаті успішного проходження навчальної практики в дитячому хорі студент набуде такі

загальні компетентності:

ЗК1. Здатність до спілкування державною мовою як усно, так і письмово.

ЗК2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

ЗК4. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.

ЗК6. Навички міжособистісної взаємодії.

ЗК8. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК11. Здатність оперувати професійною термінологією.

ЗК12.Здатність збирати, аналізувати, синтезувати художню інформацію та застосовувати її в процесі практичної діяльності.

ЗК13. Здатність використовувати широкий спектр міждисциплінарних зв’язків.

ЗК15. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

 

та спеціальні фахові компетентності:

ФК1. Здатність демонструвати достатньо високий рівень виконавської майстерності.

ФК2. Здатність створювати та реалізовувати власні художні концепції у виконавській діяльності.

ФК6. Здатність використовувати професійні знання та навички в процесі творчої діяльності.

ФК8. Здатність здійснювати диригентську діяльність.

ФК11. Здатність оперувати професійною термінологією.

ФК12.Здатність збирати, аналізувати, синтезувати художню інформацію та застосовувати її в процесі практичної діяльності.

ФК14. Здатність демонструвати базові навички ділових комунікацій.

ФК18. Здатність свідомо поєднувати інновації з усталеними вітчизняними та світовими традиціями у виконавстві та музичній педагогіці.

ФК19. Здатність здійснювати хормейстерську діяльність в різних за виконавською приналежністю та формою роботи хорових колективах.

 

Програмні результати навчання (ПРН):

ПРН1. Демонструвати артистизм, виконавську культуру та технічну майстерність володіння голосом на належному фаховому рівні під час виконавської (диригентської) діяльності.

ПРН5. Відтворювати драматургічну концепцію музичного твору, створювати його художню інтерпретацію.

ПРН8. Демонструвати володіння музично-аналітичними навичками в процесі створення виконавських та педагогічних інтерпретацій.

ПРН10. Володіти базовими знаннями, практичними навичками організаційної та творчої роботи з ансамблевим колективом.

ПРН18. Демонструвати на практиці роботу з хоровими колективами, різних за рівнем виконавських можливостей, репертуарного спрямування та специфікою виконавського складу.

Рекомендована література

Основна література:

  1. Болгарський А. Г., Сагайдак Г. М. Хоровий клас і практика роботи з хором. Київ, 1987. 235 с.
  2. Єгоров О.М. Теорія і практика роботи з хором. Київ: Музична Україна, 2007. 132 с.
  3. Зоре моя вечірняя: збірка хорових творів та пісень на вірші Тараса Шевченка; для дітей середнього і старшого шкільного віку / упоряд.: К. Войтех, В. Горбатюк. Вид. 2, зі змінами. Київ: Музична Україна, 1988. 44 с.
  4. Кириленко Я. Теоретичні та практичні засади диригентської підготовки: навч. посіб. Київ: Київ. ун-т імені Б. Грінченка, 2020. 108 с.
  5. Колесса М. Основи техніки диригування. Вид. 2. Київ: Музична Україна, 1973. 200 с.
  6. Коломоєць О. М. Хорознавство: навч. посібник. Київ: Либідь, 2001. 168 с.
  7. Кравцова Н. Є., Пацкань І. В., Шкільнюк Г. М. Теорія та методика роботи з жіночим хоровим колективом: навчально-методичний посібник. Вінниця: ФОП Данилюк В.Г., 2010. 181 с.
  8. Мазепа Р. М. Розспівування хорового колективу: методична розробка. Львів: ЛДМА ім. М. В. Лисенка. 36 с.
  9. Падалко Л. Виховання ансамблю в хорі: посібник. Київ: Мистецтво, 1969. 172 с.
  10. Сбітнєва О. Ф. Хорознавство: методичні рекомендації. Старобільськ: Луганський нац. ун-т ім. Т. Шевченка, 2017. 86 с.
  11. Світайло С. В. Методика роботи з дитячим хоровим колективом: навчально-методичний посібник. Київ: Унів. коледж Київського ун-ту ім. Бориса Грінченка, 2016. 140 с.
  12. Серганюк Л. І. Методика аналізу хорових творів. Івано-Франківськ, 2015.
  13. Смирнова Т. А. Хорознавство (історія, теорія, методика): навчальний посібник. Вид. третє, доповнене. Харків: ХНПУ, «Федорко», 2018. 212 с.
  14. Форми та методи самостійної роботи студента над хоровою партитурою: навч.-метод. посіб. для студ. мист. навч. закл. I-IV рівнів акредитації спец. 025 «Музичне мистецтво» / П. Й. Шиманський, В. Є. Гаврилюк, В. А.Тиможинський, В. А. Чепелюк. Луцьк: Вежа-Друк, 2018. 220 с.
  15. Хорознавство з методикою викладання: навч. посіб. для студ. спец. «Музичне мистецтво» / Олександр Марач, Валентина Гаврилюк, Василь Мойсіюк, Світлана Панасюк. Луцьк: Східноєвр. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2018. 102 с.

Додаткова література:

  1. Антків Ю. Їде святий Миколай. Пісні про святого Миколая для триголосного шкільного хору з фортепіанним супроводом в аранжуванні Юрія Антківа: методичний посібник. Львів: Простір М, 2009. 36 с.
  2. Антків Ю. Колядки та щедрівки для однорідного та мішаного хорів. Львів, 2013. 140 с.
  3. Бенч-Шокало О. Український хоровий спів: актуалізація звичаєвої традиції. Київ: Український світ, 2002. 440 с.
  4. Манько Н. Методичний збірник хорових творів для дитячого хору з репертуару хору «Радуниця» / автор обр. та упоряд. Н. Я. Манько. Львів: ТеРус, 2012. 64 с.
  5. Співає «Ліра»: збірник хорових творів / упоряд. О. Мельничук. Львів: ЛНУ ім. Івана Франка, 2017. 160 с.
  6. Ферендович М. Проблеми репертуару українських співочих товариств Львова періоду 1900–1939 років. Родина Колессів – спадкоємність науково-мистецьких традицій (з нагоди 140-річчя від дня народження академіка Філарета Колесси): збірник наукових праць та матеріалів. Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2013. С. 665–672. (Серія «Українська філологія: школи, постаті, проблеми». Вип. 13).
  7. Хорове мистецтво в контексті розвитку української культури XIX–XXI століть: монографія / наук. ред. Т. Дубровний. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2022. 196 с.
  8. Чучман В. Ліричні та жартівливі пісні в обробці для дитячо-юнацького хору. З репертуару вокальної групи «Чорнобривці» Львівського мистецького центру «Веселі черевички»: навчально-методичний посібник. Львів: Растр-7, 2021. 124 с.

Інтернет-ресурси:

  1. Бенч О. Хорова методика Павла Муравського. Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. № 4. С. 12–17.
    URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Chasopys_2014_4_4
  2. Всеукраїнське хорове товариство ЛЕОНТОВИЧА.
    URL: https://choircommunity.com.ua/
  3. «Наша Парафія». Парафія святого Архистратига Михаїла, Київ, Пирогів.
    URL: https://parafia.org.ua/
  4. Ноти українських композиторів.
    URL: http://ukrnotes.in.ua/
  5. Нотна бібліотека «Дударика».
    URL: http://library.dudaryk.ua/

Силабус:

Завантажити силабус