Музика до комп’ютерних ігор
Тип: На вибір студента
Кафедра: музикознавства та хорового мистецтва
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
6 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
6 | 16 | професор Сиротинська Н. І. |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
6 | 16 | професор Сиротинська Н. І. |
Опис курсу
Дисципліна «Музика до комп’ютерних ігор» є вибірковою дисципліною першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, яка викладається на ІІІ курсі в 6 семестрі в обсязі 3 кредитів (за Європейською Кредитно-Трансферною Системою ECTS).
Курс «Музика до комп’ютерних ігор» узагальнює знання студентів з культурології, музично-теоретичних та історичних дисциплін, передбачає вивчення кращих зразків музики до комп’ютерних ігор. Велика увага приділяється аналізу творчості окремих композиторів та музичному інструментарію. Програма передбачає лекційний виклад теоретичного матеріалу, практичні і семінарські заняття, самостійне вивчення ряду тем.
Мета курсу:
Осмислення багаторівневої сутності комп’ютерної гри, а також місце в ній музики. Навчитися аналізувати музику до комп’ютерних ігор як функціональну складову сюжету, дизайну, атмосфери та інших елементів гри, а саму гра як засіб міксування міфології, реальності і уявного майбутнього. Забезпечти розуміння гри як віртуального світу, де кожен гравець випробовує свій потенціал, а музика сприяє максимальній імерсивності.
Цілі:
- осмислити поняття «гри» в соціокультурному контексті;
- розглянути принципи градації музичного звуку як засобу імерсивності в комп’ютерній грі;
- простежити історією озвучення комп’ютерних ігор від звукових сигналів до окремого жанру;
- ознайомитися з композиторським почерком на прикладі вибраних різножанрових ігор;
- виявити аналогії музичних образів в міфах – рукописних книгах – комп’ютерних іграх;
- розглянути проблематику дослідження музики до комп’ютерних ігор.
У результаті вивчення даного курсу студент буде:
знати:
- основні етапи розвитку та закономірності розвитку музики до комп’ютерних ігор;
- особливості музичних стилів і напрямків, використаних в іграх;
- творчість провідних композиторів, які писали музику до комп’ютерних ігор;
- жанри та окремі музичні твори; теоретичні питання.
вміти:
- мислити;
- висловлювати творчу думку;
- характеризувати музику і жанри гри;
- самостійно опрацювати теми курсу за рекомендованою літературою (реферати, доповіді, презентації);
- застосовувати одержані знання при вирішенні професійних завдань.
Рекомендована література
Основна література:
- Берн Е. Ігри, у які грають люди. Харків, 2021,265 с.
- Гейзінга Й. Homo ludens. Людина, що грає. Київ: Основи, 1994. 250 с.
- Еліаде М. Священне і мирське. Міфи, сновидіння і містерії. Мефістофель і андрогін. Окультизм, ворожбитство та культурні уподобання (пер. Г. Кьорян, В. Сахна). Київ: Основи, 2001. 592 с.
- Кемпбелл Дж. Герой із тисячею обличь. Київ, Terra incognita, 2020.
- Сиротинська Н., Карпов В. Neuroart: Мистецтво пізнання людини. Київ, 2019.
- Тоффлер Е.Третя Хвиля / 3 англ. пер. А. Євса. Київ: Вид. дім «Всесвіт», 2000. 480 с.
- Юнг К. Архетипи і колективне несвідоме. Львів: Астролябія, 2018.
Додаткова література:
- Aarseth, E., Calleja, G. The Word Game: The ontology of an indefinable object. The Philosophy of Computer Games Conference. 2015. 9
- Antti-Ville Kärjä. Diegetic music in Star Wars: the case of the Max Rebo. John Richardson and Stan Hawkins (eds.) Essays on Sound and Vision. Helsinki University Press, 2007. 299-324 p.
- Bullerjahn Claudia. Music in computer games. Potential for marketing, utilization and effect. 23 p.
- Cutajar Automatic Generation of Dynamic Musical Transition in Computer Games. A thesis submitted for the degree of Doctor Philosophy. 352 p.
- Cutajar Simon. Reinterpretation of music according to visual cues in virtual spaces. Department of Games IT University of Copenhagen. 2013. 75 p.
- Grandchamp R., Delorme The Brainarium: An Interactive Immersive Tool for Brain Education, Art, and Neurotherapy. Computational Intelligence and Neuroscience, 2016 (1):1-12.
- Grandchamp Romain, Delorme Arnaud. The Brainarium: An Interactive Immersive Tool for Brain Education, Art, and Neurotherapy. Hindawi Publishing Corporation Computational Intelligence and Neuroscience Volume 2016. 12 p.
- Jiulin Zhang, Xiaoqing Fu. The Influence of Background Music of Video Games on Immersion. Journal of Psychology & Psychotherapy. 2015, 5. P. 1-7.
- Juan Sebastián Díaz Gasca. Music Beyond Gameplay: In the Consumption of Videogame Soundtracks. Griffin University, 2013. 227 p.
- Medina-Gray Elizabeth. Modular Structure and Function in Early 21st-Century Video Game Music. A Dissertation Presented to the Faculty of the Graduate School of Yale University in Candidacy for the Degree of Doctor of Philosophy, 2014. 300 p.
- Moormann P. Music and Game: Perspectives on a Popular Alliance (Musik und Medien). Publisher: Springer, 2013, 232 p.
- Pulis Matthew. Pulis Death and Dying in Games. A Catholic theological engagement of Bosman’s typology of narratological embeddings of player’s death. Academia Letters, 1-10 p.
- Stevens Richard, Raybould Dave. Designing a game for music: Integrated design approaches for Ludic music and Interactivity. Firelight Technologies. 32 p.
- Tavinor G. The Art of Videogames. Wiley & Sons, Incorporated, John, 240 p.
- Whalen, Zach (2004): “Play Along: An Approach to Videogame Music”. Game Studies: The International Journal of Computer Game Research. V. 4. 2004.