Музика до комп’ютерних ігор

Тип: На вибір студента

Кафедра: музикознавства та хорового мистецтва

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
63Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
616професор Сиротинська Н. І.

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
616професор Сиротинська Н. І.

Опис курсу

Дисципліна «Музика до комп’ютерних ігор» є вибірковою дисципліною першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, яка викладається на ІІІ курсі в 6 семестрі в обсязі 3 кредитів (за Європейською Кредитно-Трансферною Системою ECTS).

Курс «Музика до комп’ютерних ігор» узагальнює знання студентів з культурології, музично-теоретичних та історичних дисциплін, передбачає вивчення кращих зразків музики до комп’ютерних ігор. Велика увага приділяється аналізу творчості окремих композиторів та музичному інструментарію. Програма передбачає лекційний виклад теоретичного матеріалу, практичні і семінарські заняття, самостійне вивчення ряду тем.

Мета курсу:

Осмислення багаторівневої сутності комп’ютерної гри, а також місце в ній музики. Навчитися аналізувати музику до комп’ютерних ігор як функціональну складову сюжету, дизайну, атмосфери та інших елементів гри, а саму гра як засіб міксування міфології, реальності і уявного майбутнього. Забезпечти розуміння гри як віртуального світу, де кожен гравець випробовує свій потенціал, а музика сприяє максимальній імерсивності.

Цілі:

  • осмислити поняття «гри» в соціокультурному контексті;
  • розглянути принципи градації музичного звуку як засобу імерсивності в комп’ютерній грі;
  • простежити історією озвучення комп’ютерних ігор від звукових сигналів до окремого жанру;
  • ознайомитися з композиторським почерком на прикладі вибраних різножанрових ігор;
  • виявити аналогії музичних образів в міфах – рукописних книгах – комп’ютерних іграх;
  • розглянути проблематику дослідження музики до комп’ютерних ігор.

У результаті вивчення даного курсу студент буде:

знати:

  • основні етапи розвитку та закономірності розвитку музики до  комп’ютерних ігор;
  • особливості музичних стилів і напрямків, використаних в іграх;
  • творчість провідних композиторів, які писали музику до комп’ютерних ігор;
  • жанри та окремі музичні твори; теоретичні питання.

вміти:

  • мислити;
  • висловлювати творчу думку;
  • характеризувати музику і жанри гри;
  • самостійно опрацювати теми курсу за рекомендованою літературою (реферати, доповіді, презентації);
  • застосовувати одержані знання при вирішенні професійних завдань.

Рекомендована література

Основна література:

  1. Берн Е. Ігри, у які грають люди. Харків, 2021,265 с.
  2. Гейзінга Й. Homo ludens. Людина, що грає. Київ: Основи, 1994. 250 с.
  3. Еліаде М. Священне і мирське. Міфи, сновидіння і містерії. Мефістофель і андрогін. Окультизм, ворожбитство та культурні уподобання (пер. Г. Кьорян, В. Сахна). Київ: Основи, 2001. 592 с.
  4. Кемпбелл Дж. Герой із тисячею обличь. Київ, Terra incognita, 2020.
  5. Сиротинська Н., Карпов В. Neuroart: Мистецтво пізнання людини. Київ, 2019.
  6. Тоффлер Е.Третя Хвиля / 3 англ. пер. А. Євса. Київ: Вид. дім «Всесвіт», 2000. 480 с.
  7. Юнг К. Архетипи і колективне несвідоме. Львів: Астролябія, 2018.

Додаткова література:

  1. Aarseth, E., Calleja, G. The Word Game: The ontology of an indefinable object. The Philosophy of Computer Games Conference. 2015. 9
  2. Antti-Ville Kärjä. Diegetic music in Star Wars: the case of the Max Rebo. John Richardson and Stan Hawkins (eds.) Essays on Sound and Vision. Helsinki University Press, 2007. 299-324 p.
  3. Bullerjahn Claudia. Music in computer games. Potential for marketing, utilization and effect. 23 p.
  4. Cutajar Automatic Generation of Dynamic Musical Transition in Computer Games. A thesis submitted for the degree of Doctor Philosophy. 352 p.
  5. Cutajar Simon. Reinterpretation of music according to visual cues in virtual spaces. Department of Games IT University of Copenhagen. 2013. 75 p.
  6. Grandchamp R., Delorme The Brainarium: An Interactive Immersive Tool for Brain Education, Art, and Neurotherapy. Computational Intelligence and Neuroscience, 2016 (1):1-12.
  7. Grandchamp Romain, Delorme Arnaud. The Brainarium: An Interactive Immersive Tool for Brain Education, Art, and Neurotherapy. Hindawi Publishing Corporation Computational Intelligence and Neuroscience Volume 2016. 12 p.
  8. Jiulin Zhang, Xiaoqing Fu. The Influence of Background Music of Video Games on Immersion. Journal of Psychology & Psychotherapy. 2015, 5. P. 1-7.
  9. Juan Sebastián Díaz Gasca. Music Beyond Gameplay: In the Consumption of Videogame Soundtracks. Griffin University, 2013. 227 p.
  10. Medina-Gray Elizabeth. Modular Structure and Function in Early 21st-Century Video Game Music. A Dissertation Presented to the Faculty of the Graduate School of Yale University in Candidacy for the Degree of Doctor of Philosophy, 2014. 300 p.
  11. Moormann P. Music and Game: Perspectives on a Popular Alliance (Musik und Medien). Publisher: Springer, 2013, 232 p.
  12. Pulis Matthew. Pulis Death and Dying in Games. A Catholic theological engagement of Bosman’s typology of narratological embeddings of player’s death. Academia Letters, 1-10 p.
  13. Stevens Richard, Raybould Dave. Designing a game for music: Integrated design approaches for Ludic music and Interactivity. Firelight Technologies. 32 p.
  14. Tavinor G. The Art of Videogames. Wiley & Sons, Incorporated, John, 240 p.
  15. Whalen, Zach (2004): “Play Along: An Approach to Videogame Music”. Game Studies: The International Journal of Computer Game Research. V. 4. 2004.

Силабус: Музика до комп'ютерних ігор

Завантажити силабус