Методологія педагогічних досліджень
Тип: На вибір студента
Кафедра: музичного мистецтва
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
11 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
11 | 20 | Жигаль З. М. | КМО-2м |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
11 | 10 | КМО-2м | Жигаль З. М. |
Опис курсу
Курс розроблено таким чином, щоб надати учасникам необхідні знання, обов’язкові для того, щоб вміти творчо мислити, самостійно поповнювати свої знання, орієнтуватись у бурхливому потоці наукової інформації.. Тому у курсі представлено як огляд концепцій видів досліджень, так і процесів та інструментів, які потрібні для підвищення рівня наукової підготовки в галузі професійної педагогічної діяльності.
Метою вивчення вибіркової дисципліни «Методологія педагогічних досліджень» є ознайомлення студентів із завданнями наукового дослідження, сформульовувати концептуальний апарат, теоретично обґрунтовувати теми та проблеми, обирати методи дослідження, організовувати педагогічний експеримент і впровадити отримані результати в практичну діяльність школи.
Після завершення цього курсу студент буде :
Знати:
– систему наукових досліджень у ВУЗі;
– форми наукового викладу матеріалів дослідження;
– основні види наукової роботи студентів;
– місце дипломної роботи в системі підготовки майбутнього фахівця;
– види дипломних робіт;
– категоріальний апарат дослідження;
– методи дослідження;
– виконання дипломної роботи з методики музичного виховання.
Вміти:
– визначати та обирати тему дослідження;
– створювати науковий апарат дослідження;
– визначати методи дослідження;
– володіти методикою роботи науковим педагогічним дослідженням;
– знати особливості діагностики музичного розвитку учнів;
– аналізувати педагогічний досвід;
– грамотно оформити текст та опрацьовану літературу
Рекомендована література
Основна література: оптимальна кількість джерел основної літератури
- Воловик П.М. Теорія імовірності і математична статистика в педагогіці. – К.: Рад. Школа, 1969. – 222с.
- Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. – К.: Либідь, 1997. – 374 .
- Гончаренко С. У. Педагогічні дослідження: методологічні поради молодим науковцям. – К.: АПН України, 1995. – 45 с.
- Лесин В. М. Як працювати з книгою. Метод. посібник. – К.: Вища школа, 1989. – 71 с.
- Організація наукових досліджень / Програма курсу і методичні рекомендації для студентів психолого-педагогічного факультету. – Полтава: ПДПІ ім. В.Г. Короленка, 1969. – 35 с. Додаткова література:
- Абдулина О.А. Общепедагогическая подготовка учителя в системе висшего педагогического образования. – М.: Просвещение,1990. – 141с.
- Анисов М. И. Источники изучения истории педагогики в России. – М.: МГЗПИ, 1991. – 200с.
- Бабанський Ю.К. Методология и методика научного поиска // Избр. Педагогические труды . – М.: Педагогіка, 1989. – С.435-565.
- Бабанськый Ю.К. Проблемы повишения эффективности педагогических иследований. – М.: Педагогика, 1982. – 185 с.
- Веселков Ф.С., Нинциев К.Х. Методическое пособие по написанию и защите дипломных работ. – СПб, 1996. – 55 с.
- Петрушин В. И. Музыкальная психология. – М.: Владос, 1997. – 183 с.
- Полонский В. М. Оценка качества научно-педагогического иследования. – М. Педагогика, 1989. – 42 с.
- Рудницька О. Болгарський А. Основи педагогічних досліджень. – К., 1998. – 142 с.
- Скалкова Я. И кол. Методология и методы педагогического иследования. – М.: Педагогіка, 1989. – 220с.
- Сорокин Н.А. Дипломне работы в педагогических вузах. – М.: Просвещение, 1986. – 126 с.
- Черепанов В. С. Экспертные оценки в педагогических иследованиях. – М.: Педагогика, 1989. – 152 с.