Кваліфікаційна робота (025 Музичне мистецтво). Рік вступу 2023

Тип: Нормативний

Кафедра: музикознавства та хорового мистецтва

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
1115Курсова робота

Опис курсу

«Кваліфікаційна робота» є нормативною компонентою циклу професійної і практичної підготовки магістра зі спеціальності 025 Музичне мистецтво освітньої програми «Музикознавство».

«Кваліфікаційна робота» є завершальним етапом підготовки магістра за ОПП «Музикознавство» зі спеціальності 025 «Музичне мистецтво», який закінчується відкритим публічним захистом. Ця форма атестації здобувача другого (магістерського) рівня вищої освіти передбачає самостійне наукове дослідження задля розв’язання складних теоретичних і практичних завдань в сфері музичного мистецтва. Піл час виконання кваліфікаційної роботи здобувач спільно з науковим керівником окреслює мету та завдання дослідження, підбирає методи наукового дослідження, складає методологічну схему роботи, самостійно систематизує та аналізує результати дослідження, робить логічні висновки.

Метою кваліфікаційної роботи є систематизація, закріплення та розширення теоретичних знань, їх застосування для вирішення науково-прикладних і практичних завдань, поглиблення навичок самостійної науково-дослідницької діяльності.

Кваліфікаційна робота виконується задля закріплення, поглиблення і узагальнення знань, одержаних здобувачами за час навчання, а також їхнього застосування для комплексного вирішення спеціальних фахових завдань. Кваліфікаційна робота сприяє формуванню у здобувачів вміння планувати, виконувати, оформляти та презентувати наукові дослідення; організовувати наукову роботу; здатність розв’язувати складні завдання в галузі музичного мистецтва. Важливою передумовою написання кваліфікаційної роботи є дотримання норм академічної доброчесності.

Виконання кваліфікаційної роботи покликане сформувати у здобувачів загальні та фахові компетентності, а саме:

ЗК1. Здатність спілкування іноземною мовою.
ЗК5. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК7.Здатність до міжособистісної взаємодії.

ФК1. Здатність створювати, реалізовувати і висловлювати свої власні художні концепції.
ФК4. Здатність інтерпретувати художні образи у музикознавчій, виконавській, педагогічній діяльності.
ФК8. Здатність взаємодіяти з аудиторією для донесення музичного матеріалу, вільно і впевнено репрезентувати свої ідеї (художню інтерпретацію) під час публічного виступу.

Успішне виконання кваліфікаційної роботи покликане забезпечити такі результати навчання:

ПРН3. Визначати стильові і жанрові ознаки музичного твору та самостійно знаходити переконливі шляхи втілення музичного образу у виконавстві.
ПРН4. Професійно здійснювати аналіз музично-естетичних стилів та напрямків.
ПРН5. Вибудовувати концепцію та драматургію музичного твору у виконавській діяльності, створювати його індивідуальну художню інтерпретацію.
ПРН6. Володіти музично-аналітичними навичками жанрово-стильової та образно-емоційної атрибуції музичного твору при створенні виконавських, музикознавчих та педагогічних інтерпретацій.
ПРН7. Володіти термінологією музичного мистецтва, його понятійно-категоріальним апаратом.
ПРН9. Здійснювати ефективне управління мистецькими проектами, зокрема, їх планування та ресурсне забезпечення.

Рекомендована література

Основна література:

Іваницький А. Українська народна музична творчість. – Київ: Музична Україна, 1990.

Граб У. Музикологія як університетська дисципліна: Львівська музикологічна школа Адольфа Хибінського (1912–1941). Львів: УКУ, 2009. 178 с.

Кияновська Л. Музична антропологія і її перспективи в сучасній гуманістичній науці // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2019. № 1. 231 – 235.

Кияновська Л. Стильова еволюція галицької музичної культури ХІХ–ХХ ст. : монографія – Тернопіль: Астон, 2000. – 339 с.

Корній Л. Деякі теоретичні питання музично-історичного джерелознавства // Українське музикознавство. науково-методичний збірник. 2006. Вип. 35. 5 – 14.

Козаренко О. Феномен української національної музичної мови. Львів: Наукове товариство ім. Т. Шевченка, 2000, – 286 с.

Котляревський І. Музично-теоретична україністика // Українське музикознавство. – Київ, 1998. – Вип. 28. – С. 9-12.

Кулик Р. Музикознавство і музична критика // Історія української музики. Кінець ХІХ – початок ХХ ст. – Київ: Наукова думка, 1990. – Т. 3. – С. 386-403.

Маркова О. Герменевтичний зріз музичної культурної соціології // Вісник національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2019. № 1. 235 – 241.

Муха А. Музикознавство // Історія української музики. 1917-1941. – Київ: Наукова думка, 1992. – Т. ІV. – С. 519-543.

Немкович О. Передумови формування науково-дослідної галузі українського музикознавства у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст. // Українське музикознавство. Київ, 2002. – Вип. 31. – С. 67-81.

Немкович О. Предмет українського історичного музикознавства кінця ХІХ – 20-х рр. ХХ ст. // Українське музикознавство. Київ 2001. – Вип. 30. – С. 15-33.

Правдюк О. Українська музична фольклористика. – Київ: Музична Україна, 1978.

Рожок В. Культурологія – музикознавство: нові аспекти дослідження // Часопис. 2008. № 1(1). 7 – 16.

Самойленко О. І. До проблеми предметно-методичних тенденцій сучасного українського музикознавства // Музична україністика: сучасний вимір: зб. наук. праць на пошану музикознавця, доктора мистецтвознавства, професора М. П. Загайкевич / ред.-упор. А. К. Терещенко. – К. : ІМФЕ ім. М. Т. Рильського, 2009. – Вип. 4. – С. 139 – 144. 30.

Самойленко О. І. Музикознавство з позиції культурологічної діалогістики // Наукові записки 16 культурологічного семінару. – К., 2002. – Вип. 2 (Мистецтвознавчі аспекти славістики). – С. 108 – 115.

Самойленко О. Часові епістеми музики і темпоральні категорії історичного музикознавства // Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. 2017. №3 (36). 99 – 109.

Сиротинська Н. Ейдетика художньої творчості людини в контексті нейроарту. Український мистецтвознавчий дискурс: колективна монографія. Riga: Baltia Publishing, 2020. С. 168-183 (у співпраці з Карпов В.В., Бондик О.В.).

Сиротинська Н. Homo ludens: віддзеркалення платонової стіни у модерному нейроекрані // Матеріали міжнародної конференції Свідомість, мозок, мова: актуальні проблеми та міждисциплінарні досягнення, Львів 19-20 квітня. Львів, 2018. С. 213-217.

Сюта Б. Основи парамузикознавства. Київ, 2010. – 150 с.

Karpov V, Syrotynska N. Homo in via: from the Plato’s cave to the modern neuroscreen // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв :наук. журнал. Київ : Міленіум, 2018. No 3.  С. 19-26.

Karpov V, Syrotynska N. Medieval and contemporaneity world-visual and art parallels// Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтва: наук. журнал. Київ: Міленіум, 2018. No 2. С. 177 – 183.

Чекан Ю. І. До питання визначення предмету історії музики // Музично-

історичні концепції в минулому і сучасності: матеріали Міжнародної наукової конференції. Львів : Сполом, 1997. – С. 17 – 23.

Ярко М. Парадигма етнонаціональної ідентичності української музичної творчості як пріоритетна дослідницька проблема сучасного вітчизняного музикознавства // Наукові записки. Серія: мистецтвознавство. – 2013. – №2. 40 – 48.

Ясіновський Ю. Музикологія в сучасному науковому дискурсі або: чи наука про музику може стати університетською дисципліною в сучасній Україні // 27 – 48.

Додаткова література:

Антропова Т. Структуралістський аспект музикознавчого дискурсу: досвід і сучасність // Науковий вісник НМАУ. – Вип. 68: Музика в просторі сучасності: друга половина ХХ – початок ХХІ ст. – Київ. 2008. – С. 215 – 221.

Білозуб Л. Національний аспект українського музичного мистецтва // Наукові записки. Серія: мистецтвознавство. 2014. № 1. 116 – 122.

Гнатюк Л. Концепція курсу історії української музики у підручниках Миколи Грінченка // Українське музикознавство. Київ, 2002. – Вип. 31. – С. 43-55.

Кияновська Л. Львівська музикознавча школа і наукові концепції Стефанії Павлишин // Musica Humana. – Львів, 2003. – С. 188-197.

Ляшенко І. Історико-стильові та етнофольклорні джерела формування української композиторської школи // Українська художня культура. – Київ: Либідь, – С. 235-258.

Сюта Б. Основи парамузикознавства: методичні рекомендації. – Київ, 2008. – 40 с.

Шульга Л. Деякі аспекти категорії драматургії в сучасному музикознавстві // Syntagmation : зб. наук. статей на пошану доктора мистецтвознавства Стефанії Павлишин. – Львів, 2000. – С. 100 – 118.

Вибрані інтернет-джерела:

http://elib.nlu.org.ua/object.html?id=331
http://irbis-nbuv.gov.ua/ulib/item/UKR0008720
http://irbis-nbuv.gov.ua/ulib/item/UKR0008719
https://www.twirpx.com/file/1797007/
http://er.ucu.edu.ua/handle/1/658
https://issuu.com/duh-i-litera/docs/extract

Силабус:

Завантажити силабус