Хоровий клас та практична робота з хором (025 ОП Хорове диригування)

Тип: Нормативний

Кафедра: музикознавства та хорового мистецтва

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
12Немає
22Іспит

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
132КММ-11Ферендович М. В.
232КММ-11Ферендович М. В.

Опис курсу

Дисципліна «Хоровий клас та практична робота з хором» є нормативною навчальною дисципліною зі спеціальності 025 Музичне мистецтво для освітньої програми «Хорове диригування», яка викладається в I і II семестрах в обсязі 4 кредитів (за Європейською Кредитно-Трансферною Системою ECTS).

Вивчення курсу «Хоровий клас та практична робота з хором» полягає в оволодінні теоретичними, методичними і практичними засадами хорового виконавства, що формує професійні уміння й навички майбутніх фахівців, сприяє розширенню та збагаченню художньо-виконавського досвіду, необхідних для здійснення диригентської, вокально-хорової та педагогічної діяльності. Навчальна дисципліна базується на вивченні та взаємозв’язку дисциплін психолого-педагогічного та професійно-орієнтованого циклу навчального плану.

Метою вивчення нормативної дисципліни «Хоровий клас та практична робота з хором» є систематизація, поглиблення й закріплення вокально-хорових, хормейстерських знань і умінь, здобуття та розвиток досвіду самостійної виконавсько-педагогічної роботи.

Цілі курсу: підготовка фахівців (хормейстерів, артистів хору та педагогів) до професійної діяльності в різних за виконавською приналежністю та формою роботи хорових колективах.

  • засвоєння теоретичних основ хорового виконавства.
  • розвиток музично-слухової активності (емоційного, інтонаційного та вокального слуху).
  • практичне опанування прийомами та методами керування хором;
  • формування та вдосконалення навичок творчо-виконавської та педагогічної діяльності.
  • виховання художнього смаку за допомогою вивчення кращих взірців української та зарубіжної хорової музики; забезпечення майбутніх фахівців хоровим репертуаром для подальшої професійної діяльності;
  • набуття широкого спектру знань, необхідних для письмової та усної форми аналізу хорової партитури.

Після завершення цього курсу здобувач повинен буде:

  1. Демонструвати артистизм, виконавську культуру та технічну майстерність володіння голосом на належному фаховому рівні під час виконавської (диригентської) діяльності (ПРН1).
  2. Володіти методами та навичками ансамблевого / хорового співу, репетиційної роботи та концертних виступів (ПРН2).
  3. Демонструвати різні методики удосконалення виконавської діяльності (ПРН3).
  4. Аналізувати музичні твори з виокремленням їх належності до певної доби, стилю, жанру, особливостей драматургії, форми та художнього змісту (ПРН4).
  5. Відтворювати драматургічну концепцію музичного твору, створювати його художню інтерпретацію (ПРН5).
  6. Демонструвати володіння музично-аналітичними навичками в процесі створення виконавських та педагогічних інтерпретацій (ПРН8).
  7. Володіти базовими знаннями, практичними навичками організаційної та творчої роботи з ансамблевим колективом (ПРН10).
  8. Володіти термінологією музичного мистецтва, його понятійно-категоріальним апаратом (ПРН12).
  9. Демонструвати музично-теоретичні, культурно-історичні знання з музичного мистецтва (ПРН15).
  10. Демонструвати на практиці роботу з хоровими колективами, різних за рівнем виконавських можливостей, репертуарного спрямування та специфікою виконавського складу (ПРН18).

Цей освітній компонент забезпечують загальні та фахові компетентності, а саме: ЗК1, ЗК2, ЗК3, ЗК4, ЗК6, ЗК7, ЗК8, ЗК9, ЗК11, ЗК12, ФК1, ФК2, ФК6, ФК10, ФК11, ФК19

Рекомендована література

Основна література:

  1. Альпакова І. Довідник хормейстера. Канів: Склянка Часу/Zeitglas, 2020. 94 с.
  2. Єгоров О.М. Теорія і практика роботи з хором. Київ: Музична Україна, 2007. 132 с.
  3. Карпенко Є. В. Співає жіночий хор. Хрестоматія з хорового класу для студентів факультетів мистецтв педагогічних навчальних закладів. Хори без супроводу. Суми: Вид-во СумДПу імені А. С. Макаренка, 2015. 124 с.
  4. Колесса М. Основи техніки диригування. Київ, 198 с.
  5. Коломоєць О.М. Хорознавство: навчальний посібник. Київ: Либідь, 2001. 168 с.
  6. Костенко Л. В., Шумська Л. Ю. Хрестоматія з хорознавства: навчальний посібник. Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2013. 521 с.
  7. Кравцова Н. Є., Пацкань І. В., Шкільнюк Г. М. Теорія та методика роботи з жіночим хоровим колективом: навчально-методичний посібник. Вінниця: ФОП Данилюк В.Г., 2010. 181 с.
  8. Мазепа Р. М. Розспівування хорового колективу: методична розробка. Львів: ЛДМА ім. М. В. Лисенка. 36 с.
  9. Плющик Є. В., Омельчук В. В., Федорченко В. К. Лекції з курсу «Хорознавство». Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2010. 191 с.
  10. Серганюк Л. І. Методика аналізу хорових творів: навчально-методичний посібник для викладачів і студентів вищих навчальних закладів. Івано-Франківськ: Прикарп. нац. ун-т ім. В. Стефаника, 2015. 191 с.
  11. Смирнова Т. А. Хорознавство (історія, теорія, методика): Навчальний посібник. Видання третє, доповнене. Харків: ХНПУ, 2018. 212 с.
  12. Форми та методи самостійної роботи студента над хоровою партитурою: навч.-метод. посіб. для студ. мист. навч. закл. I-IV рівнів акредитації спец. 025 «Музичне мистецтво» / П. Й. Шиманський, В. Є. Гаврилюк, В. А.Тиможинський, В. А. Чепелюк. Луцьк: Вежа-Друк, 2018. 220 с.
  13. Хорознавство з методикою викладання: навч. посіб. для студ. спец. «Музичне мистецтво» / Олександр Марач, Валентина Гаврилюк, Василь Мойсіюк, Світлана Панасюк. Луцьк: Східноєвр. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2018. 102 с.
  14. Якобенчук Н. О., Карпінець А. М., Комаренко Н. М. Диригентсько-хоровий практикум (академічний хор): практикум. Київ: Видавництво Ліра-К, 2017. 56 с.
  15. Ярошенко І.В., Серганюк Ю.М. Концептуальні особливості методики роботи з хором: навчальний посібник. Київ: Видавництво «Білий Тигр», 2020. 100 с.

Додаткова література:

  1. Академічне хорове мистецтво України (історія, теорія, практика, освіта): колективна монографія / ред.-упоряд. О. М. Лігус. Київ: Видавництво Ліра-К, 2017. 220 с.
  2. Бенч О. Павло Муравський. Феномен одного життя. Київ: Дніпро, 2022. 664 с.
  3. Бенч-Шокало О. Український хоровий спів: актуалізація звичаєвої традиції. Київ: Український світ, 2002. 440 с.
  4. Карась Г. Платонида Щуровська-Россіневич – перша українська професійна хорова диригентка: монографія. Івано-Франківськ: Фоліант, 2022. 428 с.
  5. Корній Л. Історія української музики. Київ–Харків–Нью-Йорк:
    Видавництво М. П. Коць, 1996. Ч. 1: Від найдавніших часів до середини XVIII ст. 314 с.; 1998. Ч. 2: Друга половина XVIII ст. 387 с.; 2001. Ч. 3: XIX ст. 477 с.
  6. Корній Л. П., Сюта Б. О. Історія української музичної культури: підручник для студентів вищих навчальних закладів / До 100-річчя Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. Київ: НМАУ імені П. І. Чайковського, 2011. 736 с.
  7. Купальські пісні / упоряд. Ю. Антків. Львів: БаК, 2004. 60 с.
  8. Самотос-Баєрлє Н. Микола Колеса. Сто років молодості. Львів: Аверс, 2014. 288 с.
  9. Співає «Ліра»: збірник хорових творів / упоряд. О. Мельничук. Львів: ЛНУ ім. Івана Франка, 2017. 160 с.
  10. Український кант XVII–XVIII століть / упоряд., вступ. ст. і приміт. Л. В. Івченко. Київ: Музична Україна, 1990. 199 с.
  11. Ферендович М. Диригент Омелян Плешкевич у хоровому русі Львова тридцятих років XX століття. Українська музика: науковий часопис Львівська національна музична академія ім. М. В. Лисенка. Львів, 2016. Ч. 4 (22). С. 54–59.
  12. Ферендович М. Діалог поколінь: з історії виконання Високої меси Йоганна Себастьяна Баха у Львові. Українська музика: науковий часопис Львівської національної музичної академії імені М. В. Лисенка: Львів, 2019. Ч. 2 (32). С. 11–20.
  13. Ферендович М. Невідомий мистець – диригент Іван Охримович. Lwowsko-Rzeszowskie zeszyty naukowe=Львівсько-Ряшівські наукові зошити: Sacrum i profanum w kulturze=Sacrum et profanum в культурі / red. nauk. Grzybek, Т. Дубровний. Lwów– Rzeszów=Львів–Ряшів, 2016 (3). С. 73–78.
  14. Ферендович М. Проблеми репертуару українських співочих товариств Львова періоду 1900–1939 років. Родина Колессів – спадкоємність науково-мистецьких традицій (з нагоди 140-річчя від дня народження академіка Філарета Колесси): збірник наукових праць та матеріалів. Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2013. С. 665–672. (Серія «Українська філологія: школи, постаті, проблеми». Вип. 13).
  15. Хорове мистецтво в контексті розвитку української культури XIX–XXI століть: монографія / наук. ред. Т. Дубровний. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2022. 196 с.
  16. Чучман В. Ліричні та жартівливі пісні в обробці для дитячо-юнацького хору. З репертуару вокальної групи «Чорнобривці» Львівського мистецького центру «Веселі черевички»: навчально-методичний посібник. Львів: Растр-7, 2021. 124 с.

Силабус:

Завантажити силабус