Гітара: історія, теорія, практика

Тип: На вибір студента

Кафедра: музичного мистецтва

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
43Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
416Паламарчук В. А.

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
416Паламарчук В. А.

Опис курсу

Вибіркова навчальна дисципліна «Гітара: історія, теорія, практика» адресована широкому колу студентів різних факультетів ЛНУ ім. І. Франка. Вона покликана ознайомити слухачів з історією інструменту, визначними стилістичними напрямками і кращими взірцями гітарного мистецтва.
Мета: розширення загального світогляду студентів через знайомство їх з музичним інструментом і його історією, розвиток
музично-естетичного смаку на ґрунті сприймання кращих зразків світової музичної культури, а саме музики різних епох і стилів за участю гітари.
Головними завданнями є:
 ознайомлення студентів з історичними етапами розвитку гітарного мистецтва у світі і в Україні зокрема
 ознайомлення студентів з різними конструкціями гітари
 ознайомлення студентів з найвизначнішими стилями і жанрами сольної та ансамблевої гітарної музики, зі спадщиною найбільш видатних виконавців, композиторів, лют’єрів.

Рекомендована література

Основна:
1. Іванніков Т. Гітарне мистецтво XX століття як феномен творчості: монографія. Кам’янець-Подільський: Видавець ПП
Зволейко Д. Г. 2018. 392 с.
2. Ніколаєвська Ю. Харківська гітарна школа: таланти і час: монографічний нарис. Харків. Факт, 2017. 108 с.
3. Паламарчук В. Вплив строю класичної шестиструнної гітари на її виразні можливості // Актуальні питання гуманітарних
наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / Ред.-упор. В. Ільницький, А. Душний, І. Зимомря. Дрогобич : Посвіт, 2015. Вип. 11. С. 78-84.
4. Паламарчук В. Деякі аспекти зародження та розвитку українського гітарного мистецтва (кінця XVIII–ХІХ століть) //
Вісник Львівського університету. Серія мистецтвознавство. 2016. Вип. 17. С. 177–184.
5. Паламарчук В. Київський гурток гітаристів Д. Г. Лободи // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник
наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / Ред.-упор. В.
Ільницький, А. Душний, І. Зимомря. Дрогобич : Посвіт, 2017. Вип. 17. С. 110–116.
6. Паламарчук В. Українська гітарна творчість та виконавство середини XIX – початку XX ст.: історико-генетичний та творчоособистісний аналіз. Дисертація на здобуття ступеня доктора філософії з галузі знань 02 «Культура і мистецтво» за спеціальністю 025 «Музичне мистецтво». Львівський національний університет імені І. Франка. Львів, 2023.
7. Паламарчук В. Український віртуоз Захарій Кіпченко, його одинадцятиструнна гітара та композиції. Lwowsko-Rzeszowskie
Zeszyty Naukowe, nr 6. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021. P. 122–133.
8. Alves Júlio Ribeiro. The History of the Guitar: Its Origins and Evolution. Huntington, 2015.
9. Charnasse H. La Guitare. (Preface A. Frauchi). Paris: Presses Universitaires de France, 1985.
10. Henzig L. A History of the Electric Guitar 1927 – 1957. Illustrated with the Henzig Guitar Collection. 11 February 2017. URL:
http://www.tuneyoursound.com/sites/default/files/exhibition_cactus_a_history_of_the_electric_guitar.compressed.pdf
11. Kappel H. The Bible of Classical Guitar Technique. AMA Verlag, 2016. 248 p.
12. Prat D. Diccionario de Guitarristas (Diccionario biografico, bibliografico, historico, critico de guitarristas, guitarreros). Buenos
Aires, 1934 (reprint 1988).
13. Sloane I. Classic guitar construction. Omnibus Press, 1976. 95 p.
14. Thiel-Cramer B. Flamenco: The Art of Flamenco, Its History and Development Until Our Days. Remark Ab, 1992.160 p.
15. Timofeyev O. The Golden Age of the Russian Guitar: Repertoire, Performance Practice, and Social Function of the Russian
Seven-String Guitar Music, 1800-1850. Ph.D. Dissertation, Department of Music, Duke University, 1999.
16. Tyler J. The Guitar and Its Music: From the Renaissance to the Classical Era / James Tyler, Paul Sparks. Oxford University Press,
2002. 349 p. [Oxford Early Music Series]
17. Wade G., Garn G. A New Look at Segovia, His Life, His Music, Volume 1. Mel Bay Publications, Inc., 1997.
Додаткова:
1. Іванніков Т., Філатова Т. Венесуельська гітарна музика XX століття: Антоніо Лауро, Аліріо Діас URL:
http://chasopysnmau.com.ua/article/view/189614
2. Іванніков Т., Філатова Т. Гітарна творчість Агустіна Барріоса у контексті розвитку парагвайської музики. URL:
http://naukvisnyknmau.com.ua/article/view/165413.
3. Паламарчук В. Деякі проблеми адаптації практики сучасної західноєвропейської гітарної освіти в українській музичній
педагогіці // Історія, теорія та практика музично-естетичного виховання: Збірник статей / ред.-упор. С. Дацюк, М. Каралюс, І. Фрайт. Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 2012. С. 87-95.
4. Паламарчук В. «Школа гам, арпеджіо та акордів в усіх мажорних та мінорних тональностях для шестиструнної гітари» О. Немеровського // Вісник Львівського університету. Серія мистецтвознавство. 2018. Вип. 19. С.109–116.
5. Паламарчук В. Гітарна діяльність українського лікаря Михайла Полупаєнка // Наукові збірки Львіської національної музичної академії ім. М. В. Лисенка. Вип. 44. Музикознавчий універсум: збірник статей. Львів, 2019. С. 130–142.
6. Юцевич Ю. Музика: словник-довідник. Тернопіль, 2003. 404 с.
7. Azpiazu J. de. The Guitar and Guitarists from Beginning to the Present Day. London, 1960.
8. Bacon Т., Day P. The Ultimate Guitar Book. London: Dorling Kindersley Limited ed., 1991.
9. Burrows T., ed. The Complete Encyclopedia of the Guitar. New York: Schirmer Books, 1998.
10. Bobri V. The Segovia technique. New York, 1972.
11. Grunfeld F. V. The Art and Times of the Guitar. London: Collier MacMillan Publishers, 1969.
12. Helleu I. La guitare au XX siecle instrument de pupitre. Paris, 1986.
13. Kaiser, R. Gitarrenlexikon. Reinbek bei. Hamburg: Rowohlt, 1987.
14. Klier J. Die Gitarre ein instrument und seine Geschichte. – Deutschland 1980.
15. Powroźniak J. Gitarren-Lexikon / J. Powroźniak. Berlin : Verlag Neue Musik, 1979, 1980, 1986. 236 p.
16. Pujol E. La guitare // Lavignac A. Encyclopedie de la musique V, VIII. Paris, 1927.
17. Shearer A. Learning Guitar Classic. Mel Bay Publications, Inc. 1990. Part 1-3.
18. Sparks P. Guitar performance in the nineteenth and twentieth centuries. Performance Practice Review, 1997. Vol. 10. No. 1.
19. Tennant S. Pumping Nylon. Van Huys : Alfred Publishing Company, 1998. 95 p.
20. Turnbull H. The guitar from the Renaissance to the Present Day. London: B.T. Batsford Ltd., 1976.
21. Tyler J. The guitar and its performance from the fifteenth to eighteenth centuries. Performance Practice Review, 1997. Vol. 10.
No. 1.
22. Zuth J. Handbuch der Laute und Gitarre / Jozef Zuth. Georg Olms Verlag, 1972. 296 p.
Інтернет-джерела:
23. Jazz Manouche – Gypsy Jazz. URL: https://acousticmusic.org/research/history/musical-styles-and-venuesin-america/jazz-manouche-gypsy-jazz/
24. The Django Reinh

Силабус:

Завантажити силабус