Джерелознавчі бази дослідження хореографічного мистецтва

Тип: На вибір студента

Кафедра: режисури та хореографії

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
123Немає

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
1216професор Одрехівський  Р. В.КМХ-21А

Опис курсу

Курс «Джерелознавчі бази дослідження хореографічного мистецтва» призначено для аспірантів спеціальності 024 «Хореографія».
Даний курс розроблено для того, щоб здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти мав змогу глибше ознайомитися з джерелознавчими базами хореографічного мистецтва як основи власного наукового дослідження. Знання джерелознавчих баз досліджень давнього та сучасного хореографічного мистецтва є необхідною умовою формування фахового наукового світогляду майбутнього вченого і дослідника хореографічного мистецтва України в сучасних умовах інтеграції у Європейський та світовий освітній та науковий простір.
Програма навчальної дисципліни охоплює чотири змістові модулі (8 лекційних тем) у яких проаналізовано джерелознавчі бази хореографічного мистецтва, засадничі принципи розвитку хореології на сучасному етапі, теоретичні основи й методологічні прийоми при роботі над мистецтвознавчими та хореологічними дослідженнями.
Метод викладання: нормативний (лекції та семінари) з урахуванням навчально-методичних вимог Болонського процесу.
Додаткові методи: інтерактивні мультимедійні презентації, дискусія.
Здобуті знання збагатять інтелектуальне підґрунтя аспірантів, розширять їхній світогляд і творчий потенціал. У взаємодії зі знаннями з суміжних дисциплін вивчення джерелознавчих баз дослідження хореографічного мистецтва сприятиме формуванню цілісного уявлення про культурну спадщину світового та українського хореографічного мистецтва. Критично опрацьовувати наукові праці з метою їх використання у власній науковій роботі; уміння аналізувати та узагальнювати результати наукових досліджень в написанні наукових праць (стаття, реферат, публікація джерела, дисертація, монографія тощо); уміння застосувати сучасні методи мистецтвознавчих та хореографічно-педагогічних досліджень на практиці та використовувати здобуті результати в науковій роботі.
Курс «Джерелознавчі бази дослідження хореографічного мистецтва» займає важливе місце у системі підготовки здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, які здійснюють дослідження у галузі 02 Культури і мистецтва. Курс побудований в формі наукових дискусій, де модератором виступає лектор; обговорення актуальних проблем українського та світового хореографічного мистецтва.
Упродовж курсу слухачі матимуть змогу отримати консультації щодо скеровування напрямків свого дослідження, налагодження комунікації з колегами, осягнути засади проведення наукового дослідження за спеціальністю 024 Хореографія.

Рекомендована література

Спеціалізована література з хореографії

Класичний танець (основна)

  1. Горбатова Н. О. Становлення мистецтва класичного танцю в Україні (20-30-ті роки ХХ століття): автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. іст. наук : спец. 17.00.01 “Теорія та історія культури” / Надія Олександрівна Горбатова ; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. К., 2004. 18 c URI: http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/2318
  2. Медвідь, Т.А. Моральні якості особистості як запорука професійної діяльності балетмейстера // Сучасні стратегії розвитку хореографічної освіти: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю : 23-24 травня 2014 р., Умань / ред.кол.: О.В.Дудник, Л.М.Андрощук. / Т.Медвідь. – Умань: ФОП Жовтий О.О., 2014. – 138 с. – С.84-87.
  3. Петрик О. О. Балетна трупа Львівського театру опери та балету другої половини ХХ – початку ХХІ століть: художньо-творчий аспект. дис. … кандидата мистецтвознавства: 26.00.01. Львівський національний університет імені Івана Франка та Державний вищий навчальний заклад «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», Івано-Франківськ, 2020. – 227 с.
  4. Цвєткова Л. Методика викладання класичного танцю. Підручник. – 2-е вид. / Л. Цвєткова. – Київ : Альтерпрес, 2007. – 324 с. іл.
  5. Чепалов О. І. Жанрово-стильова модифікація вистав західноєвропейського хореографічного театру ХХ ст. : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра мистецтвознавства : спец. 26.00.01 «Теорія та історія культури» / Чепалов Олександр Іванович ; Харків. держ. акад. культури. – Харків, 2008. – 32 с.
  6. Чепалов О. І. Жанрово-стильові дифузії в хореографії ХХ ст. / О. І. Чепалов // Тенденції розвитку сучасної хореографії : матеріали ІІ Міжнар. наук.-практ. семінару, 27–28 листоп. 2010 р. / М-во культури і туризму України, Луган. держ. ін-т культури і мистецтв. – Луганськ, 2010. – C. 115–119.
  7. Чепалов О.І. Хореографічний театр Західної Європи ХХ ст.: монографія / О.І. Чепалов; М-во культури і туризму України, Харків. держ. акад. культури. – Харків: ХДАК, 2007. – 343 с.
  8. Шариков Д. І. Балет Джона Кранка «Львівський композитор Олександр: Козаренко: аналіз творів «Sinfonia Estravaganza», «Орестея» // Міжнародний науковий журнал «Науковий огляд» РИНЦ science index; вип. № 3 (4). – Київ : Міжнародний науковий журнал, 2014. – С. 163–167. − (Серія «Мистецтво. Мистецтвознавство»).
  9. Шариков Д. І. Балетний понятійно-категоріальний апарат хореографічної культури // Міжнародний науковий журнал «Науковий огляд» РИНЦ science index; вип. № 4 (5). – Київ: Міжнародний науковий журнал, 2014. – С. 88–93. − (Серія «Мистецтво. Мистецтвознавство»).
  10. Шариков Д. І. Естетична теорія сучасного танцю та балету // Актуальні проблеми історії теорії та практики художньої культури: зб. наук. праць; вип. № 30. − К. : НАКККіМ. Міленіум, 2013. – С. 232–238. − (Серія «Мистецтвознавство»). 13. Шариков Д. І. Теоретичні засади дослідження танцю та балету XVII−XIX // Вісник НАКККіМ: зб. наук. праць; вип. № 2. – К. : НАКККіМ. Міленіум, 2013. – С. 129–132. − (Серія «Мистецтвознавство»).
  11. Шариков Д. І. Сценічна практика балетмейстерської майстерності у світі // Львівсько-Ряшівські наукові зошити ISI (Lwowsko-Rzeszowskie zeszyty naukowe). – ЛНУ ім. Івана Франка, Uniwerytet Rzeszowsri . – Львів, Ряшів : № 1, 2013. – С. 252–261.
  12. Шариков Д. І. Трансформація художнього методу класичного танцю другої половини XIХ – першого десятиріччя XXI століття // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих учених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка; вип. № 9. – Дрогобич : ДДПУ ім. І. Франка, 2014. – С. 60–67. − (Серія «Мистецтвознавство»).
  13. Шариков Д. І. Хореографія ренесансу: майстри танцю, перший балет і танцювальна техніка // Актуальні питання суспільно-природничих наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих учених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка» наукових збірниках; вип. № 6. – Дрогобич : ДДПУ ім. І. Франка, 2013. – С. 129−136. (Серія «Мистецтвознавство»).
  14. Шкурєєв К. І. Трансформації соціокультурного змісту балетів для дітей у вітчизняному хореографічному мистецтві 1920-х – 2010-х років. дис. … кандидата мистецтвознавства: 26.00.01. Харківська державна академія культури. – Харків, 2021.

Класичний танець (допоміжна)

  1. Безпаленко Ю. Особливості положення голови танцівника в просторі / Ю. Безпаленко // Сучасне хореографічне мистецтво: підґрунтя, тенденції, перспективи розвитку : навчально-методичний посібник [упоряд. О. Плахотнюк]. – Львів : СПОЛОМ, 2016. – С. 88–94.
  2. Безпаленко Ю. Педагогічний досвід Володимира Андрійовича Вичегжаніна у системі формування основ класичного танцю / Ю. Безпаленко, Г. Горбачук // Вісник Львівського університету : зб. наук. праць. – Львів : ЛНУ ім. І. Франка, 2014. – C. 62–65. “Вісник Львівського університету. Серія Мистецтвознавство” Випуск 14.
  3. Безпаленко Ю. Педагогічний досвід учнів В. А Вичегжаніна у системі формування основ класичного танцю. Не природна виворотність / Ю. Безпаленко, Г. Горбачук // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету ім. І. Франка. – Дрогобич, 2015. – Вип. 12. – С. 107–112. http://dspu.edu.ua/hsci/wp-content/uploads/2017/12/012-13.pdf
  4. Безпаленко Ю. Фундаментальні поняття про тіло танцівника в хореографії при викладанні класичного танцю у ВНЗ / Ю. Безпаленко // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих учених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка [ред.-упорядн. В. Ільницький, А. Душний, І. Зимомря]. – Дрогобич : Посвіт, 2021. – Вип. 43. – С. 41–48. http://www.aphn-journal.in.ua/archive/43_2021/part_1/7.pdf
  5. Котов В., Одерій Л. Теорія і методика класичного танцю: методичні рекомендації до курсу «Практикум класичного танцю» для здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти, спеціальності 013 Початкова освіта, спеціалізації «Хореографія». – Слов’янськ: Вид-во Б.І. Маторіна, 2021. 58 с.
  6. Лань О. Втілення сучасних прийомів перформансу в практиці режисури одноактного балету / О. Лань // Lwowsko-Rzeszowskie Zeszyty Naukowe (Львівсько-Ряшівські наукові зошити) Kultura – Sztuka – Edukacja – Terapia w perspektywie interdyscyplinarej. – Rzeszów – Львів : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego. – W. № 2, – 2014. – S. 232–240. http://publications.lnu.edu.ua/collections/index.php/lvivrzeszow/search/authors
  7. Лань О. Методи режисури видовищно-театралізованих заходів у хореографії : методична розробка. З досвіду роботи народного художнього колективу «Модерн-балет та школа-студія сучасного танцю «АКВЕРІАС» / О. Лань. – Львів: «Камула», 2019. – 52 с.
  8. Лань О. Мистецтво балетмейстера: хореографія великої форми: навчально-методичний посібник / О. Лань. – Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2019. – 180 с.

Класичний танець (іноземні джерела)

  1. Ballerina Body: Dancing and Eating Your Way to a Leaner, Stronger, and More Graceful You / Misty Copeland, Publisher: ‎Grand Central Publishing; Illustrated edition. – 2017. – 240 p.
  2. Ballet and Modern Dance (World of Art) / Susan Au. – Thames & Hudson. – 2012. – 232 p.
  3. Ballet Pedagogy. A Conceptual Approach to Teaching Classical Dance / Marilyn Z. Gaston. Publisher: ‎CreateSpace Independent Publishing Platform; 1st ed. – 2017.
  4. Basic Ballet: The Steps Defined / Joyce Mackie. – Publisher‏: ‎Penguin Books; Reprint edition. – 1980. – 128 p.
  5. Be the Dance Teacher They Remember: From Dancing to Teaching, Classical Ballet Pedagogy in Practice / Candace Egbert, 2022. – 207 p.
  6. Classical Ballet Technique / Gretchen W. Warren, 1989. – 395 p.
  7. On the Teaching of Classical Dance / Roger Tully. Publisher‏: Gremese– 2013. – 136 p.
  8. Technical Manual and Dictionary of Classical Ballet / Gail Grant. Publisher: ‎Dover Publications; Subsequent edition. –1967. – 176 p.
  9. The Ballet Book. The Young Performer’s Guide to Classical Dance / Deborah Bowes, Karen Kain, Kiran West. Publisher ‏: ‎Firefly Books; 2 ed., 2018. – 144 p.

Народно-сценічний танець (основна)

  1. Авраменко В. Українські народні танки, музика і стрій : Кн. 1. та 2. / В. Авраменко. – Голівуд : [б.в.], 1947. – 80 с.
  2. Авраменко В. Українські національні танки (музика і стрій) / Василь Авраменко.Вінніпег, 1946. – 52с.
  3. Благова Т. Розвиток українського народно-сценічного танцю в діяльності професійних вокально-хореографічних колективів ХХ ст. / Т. Благова // Вісник Львівського університету. Львів. – 2014. Вип. 14. – С. 125–130. – (Серія: мистецтво).
  4. Благова Т. Розвиток школи українського народного танцю у мистецькій спадщині Л. Чернишової / Т. Благова // Педагогіка і психологія професійної освіти: науково-методичний журнал. – 2012. – № 3. – С. 127–136.
  5. Василенко К. Ю. Лексика українського народно-сценічного танцю / К. Ю. Василенко. – Київ: Мистецтво, 1996. – 496 с.
  6. Василенко К.ІО. Український танець: Підручник. – Київ: ЇПКГ1К, 1997. – 282 с,
  7. Верховинець В. Весняночка. – 4-е-вид. Київ, Музична Україна, 1979. – 340 с.
  8. Верховинець В. М. Теорія українського народного танцю. – 5-те вид., доп. – Київ: Муз. Україна, 1990. – 150 с. ISВN 5-88510-099-3
  9. Володько В.Ф. Методика викладання народно-сценічного танцю: Навчально-методичний посібник. Вид. 2-е, переробл. / В.Ф. Володько. – Київ: ДАКККіМ, 2007. – 306 с.
  10. Годовський В. М. Народне танцювальне мистецтво України. Ч 1. Західний регіон / В.М. Годовський, Л. А. Маркевич. – Рівне, РДГУ, 2003 – 32 с.
  11. Голдрич О. Хореографія : Посібник з основ хореографічного мистецтва та композиції танцю. — Вид. друге, доповнене. – Львів: СПОЛОМ, 2006. – 172 с.
  12. Григор’єв Г. Україна танцює: нарис. – Київ, 1964. – 47 с.
  13. Гуменюк А. Народне хореографічне мистецтво України. – Київ: Видавництво Академії Наук Української РСР, 1963.– 236 с.
  14. Гуменюк А.І. Українські народні танці / А.І. Гуменюк. – Київ : Наукова думка, 1969. – 612 с.
  15. Гуцульський ансамбль пісні і танцю: http://www.pisni.org.ua/persons/2642.html
  16. Дем’янко Н. Формування національної культури молоді в педагогічній спадщині В. Верховинця : монографія / Н. Дем’янко. – Полтава : ТОВ “АСМІ”, 2010. – 272 с., іл.
  17. Демків Д. Стан народної хореографії в Україні та перспективи її розвитку : Матер. наук.- практ. конф. / Д. Демків. – Київ, 2002. – С. 42–43. 9. Кощавець І.М. Мистецтво народної хореографії в контексті культури України. – Харків. – Вип. 139. – С.162–165. — (Серія: Педагогічні науки).
  18. Забредовський С.  Методика роботи  з  хореографічним  колективом / С.Забредовський. – Київ : НАКККіМ, 2010. – 135 с.
  19. Зайцев Є. Основи народно-сценічного танцю / Є. Зайцев. – Ч.1. – Київ, 1975. – 224 с. Зайцев Є. Основи народно-сценічного танцю / Є. Зайцев. — Ч.1. — Київ, 1975
  20. Заслужений академічний ансамбль пісні та танцю України “Донбас”: http://www.donbass-dance.com
  21. Заслужений академічний Буковинський ансамбль пісні і танцю. http://www.filarmoniya.cv.ua/
  22. Заслужений академічний Закарпатський народний хор. http://philarmonia.uz.ua/
  23. Зубатов С. Л.  Методика  викладання українського  народного  танцю: підручник / С.Л. Зубатов. –Київ : Ліра-К., 2017. – 376 с.
  24. Історія українського народного танцю. Методичний посібник та довідкові матеріали щодо історії українського народного танцю: для використання в роботі клубними працівниками / Донецький обласний навчально- методичний центр культури; [укладачі: Козирєва А.А., Бурлей Л.О.]. – Краматорськ, 2020. – 58с.
  25. Камін В. О. Народно-сценічний танець: груповий розподіл вправ біля станка / В.О.Камін. – Київ : ДАКККіМ, 2008. – 151 с.
  26. Кіптілова Н. В. Гопак – один з феноменів українського танцю / Н. В. Кіптілова // Вісник Львівського університету. Серія: Мистецтвознавство. – 2014. – Вип.14. – С. 75–81. Вісник Львівського університету. Серія Мистецтвознавство. Випуск 14. URL: https://kultart.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2019/01/Visnyk_14.pdf
  27. Козинко Л. Л. Збереження  фольклорних  танцювальних  традицій упрактиці професійних хореографічних колективів західного регіону України /Л.Л. Козинко //Хореографія XXI століття: мистецький та освітній потенціал: зб. материалів Всеукр. наук.-практ. конф., м. Київ, 15–16 квіт. 2016 р. – Київ : КНУКіМ, 2016. – С. 62–67.
  28. Колосок О. Майстри народно-сценічного ганцю : біографічний довідник / уклад. О.П.Колосок. – Київ: ДАКККІМ, 2008. -116 с.
  29. Кощавець І.М. Мистецтво народної хореографії в контексті культури України. – Харків. – Вип. 139. — С.162–165. — (Серія: Педагогічні науки).
  30. Литвиненко В.А. Зразки народної хореографії: підручник / Литвиненко В.А. – Київ: Альтерпрес, 2008. – 468 с.
  31. Майстри народно-сценічного танцю: біографічний довідник / [укл. О. Колосок]. – Київ: ДАКККіМ, 2008. – 116 с.
  32. Маркович А. В. Сучасна фахова література з народно-сценічного танцю /А. В. Маркович // Хореографія XXI століття: мистецький та освітній потенціал : зб. материалів Всеукр. наук.-практ. конф., м. Київ, 15–16 квіт. 2016 р. – Київ : Вид. центр КНУКіМ, 2016. – С. 77–80.
  33. Медвідь, Т.А. Збереження регіональної своєрідності народного танцю в нових соціокультурних обставинах / Т.А. Медвідь // Культурологічний та мистецтвознавчий журнал. – №3 (40). – Одесса, 2014. – С. 47-51.
  34. Островска К.В. Народна хореографія України ІІ половини ХХ століття та її профессиональний розвиток. – Харків: Вісник ХДАДМ. – 2010. – № 1. – С. 226–228. – (Серія: Музично-театральне мистецтво).
  35. Підлипська А. М. Хореографічне мистецтво в ситуації національно-патріотичного підйому кінця 2013 – початку 2016 років /А. М. Підлипська // Хореографія XXI століття: мистецький та освітній потенціал : зб. материалів Всеукр. наук.-практ.  конф.,  м.  Київ, 15–16  квіт. 2016 р. –  Київ  :  Вид. центр КНУКіМ, 2016. – С. 21–26.
  36. Підлипська А. Народно-сценічний танець як засіб впливу на національну свідомість та самосвідомість / А. Підлипська // Вісник Львівського університету. Серія мист-во, – Львів : ЛНУ ім. Івана Франка, 2015. – Вип. 16. – Ч. 2. – С. 156–160.
  37. Плахотнюк О. Народний танець в стилі джаз-модерн або фольк-джаз // Голдрич О. Хореографія : Посібник з основ хореографічного мистецтва та композиції танцю. – Вид. друге, доповнене. – Львів : СПОЛОМ, 2006. – 172 с. – С. 37–39
  38. Повалій Т.Л. Історіѐ хореографічного мистецтва: навч.-метод. посібн. / Т.Л. Повалій. – Суми: СПДФО Повалій К. В., 2014. – 120 с.
  39. Повалій Т.Л. Теорія та методика викладання українського народного танцю: навч. посібн. / Т.Л. Повалій. – Суми : СПДФО Повалій К. В., 2015. – 250 с.
  40. Різник О.  Танець  /  О.  Різник  //Нариси  української  популярної культури / за ред. О. Гриценка. –Київ, 1998. – С. 645–654.
  41. Рудницька О. Українське мистецтво у полікультурному просторі : навч. посібник / О. Рудницька. – Київ : ЕксОб, 2000. – 208 с.
  42. Українська етнологія:  навч.  посіб.  /  За  ред.  В. Борисенко. – Київ: Либідь, 2007. – 400 с.11.
  43. Цвєткова Л. Народносценічний танець. Програма для хореографічних відділень дитячих шкіл та ліцеїв мистецтв, дитячих хореографічних шкіл. Київ, 2001. – 25 с.
  44. Шариков Д. І. Стилістичні різновиди народного танцю в світі // Вісник ЛНУ ім. І. Франка: зб. наук. праць; вип. № 14. – Л., 2014. – С. 227−233. (Серія «Мистецтвознавство»).
  45. Шкоріненко В. О. Народний танець у традиційній і сучасній культурі України: автореф. дис. канд. мистецтвознавства /В.О.Шкоріненко.– Київ : ДАКККіМ, 2003. – 18 с.

Народно-сценічний танець (допоміжна)

  1. Борисенко В. К. Авраменко Василь Кирилович // [1] Енциклопедія сучасної України : у 30 т. / ред. кол. І. М. Дзюба [та ін.] ; НАН України, НТШ, Координаційне бюро енциклопедії сучасної України НАН України. – Київ, 2001. – Т. 1 : А. – 823 с. : іл.
  2. Бурля О.А. Формування професійних якостей хореографа як соціальний попит суспільства // Наукові праці: Збірник. – Миколаїв : Вид-во МФ НаУКМА. – 2001. – Т. 13: Педагогіка. С. 98–101.
  3. Василенко К. Ю. Лексика українського народно-сценічного танцю / К. Ю. Василенко. – Київ : Мистецтво, 1996. – 496 с.
  4. Верховинець Василь Миколайович // Митці України : Енциклопедичний довідник / упоряд.: М. Г. Лабінський, В. С. Мурза ; за ред. А. В. Кудрицького. – Київ: «Українська енциклопедія» ім. М. П. Бажана, 1992. – С. 113.
  5. Верховинець Я. В. Верховинець Василь Миколайович // Енциклопедія сучасної України : у 30 т. / ред. кол. І. М. Дзюба [та ін.] ; НАН України, НТШ, Координаційне бюро енциклопедії сучасної України НАН України. – Київ, 2003–2016.
  6. Верховинець Я.В. Митець і вихователь // Мистецтво, 1968.– № 4;
  7. Верховинець Я.В. Пам’яті митця // Соц. культура, 1990. – № 1.
  8. Верховинець Я.В. Як виник і як був заборонений «Лондонський гопак» // Нар. творчість та етнографія. / Верховинець Я., Сівкович М. 1994. – № 3.
  9. Врочинська Г.В. Українські народні жіночі прикраси ХІХ – початку ХХ століть. – Київ, 2007.
  10. Годовський В.М. Танці Полісся / В.М. Годовський. – Рівне, 2002. – 114 с.
  11. Гуменюк А. Хореографічна діяльність В. М. Верховинця // Нар. творчість та етнографія, 1980. – № 1.
  12. Гуцал П. Авраменко Василь Кирилович // Тернопільський енциклопедичний словник : у 4 т. / редкол.: Г. Яворський та ін. / П. Гуцал, Г. Чернихівський. — Тернопіль : Видавничополіграфічний комбінат «Збруч», 2004. – Т. 1 : А–Й. – С. 20–21.
  13. Дзюба Г. Фольклористична діяльність В. М. Верховинця // Нар. творчість та етнографія, 1985. – № 1 19. Зайцев Є. Основи народно-сценічного танцю / Є. Зайцев. – Ч.1. – Київ, 1975.
  14. Захарчук-Чугай Р.В. Українська народна вишивка. Західні області УРСР / Р.В. ЗахарчукЧугай. – Київ: Наук. думка, 1988. – 191 с.
  15. Золочевський В. Українська народна пісня в творчості В. М. Верховинця// Нар. творчість та етнографія, 1960. — № 3.
  16. Історія української художньої культури. – Харків:ХДАК. Регіон -– Інформ, 2003. – С. 143–174.
  17. Кара-Васильєва Т., Чорноморець А. Українська вишивка / Т. Кара-Васильєва, А. Чорноморець. – 2-ге вид., стер. – К: Либідь, 2005. – 160 с.: іл. 29.
  18. Кибалова Л., Гербенова О., Ламарова М. Иллюстрированная энциклопедия моды / Л. Кибалова, О. Гербенова, М. Ламарова. – Прага: АРТИЯ, 1987. – 608 с.
  19. Кізченко В. І. Верховинець Василь Миколайович // Енциклопедія історії України : у 10 т. / редкол.: В. А. Смолій (голова) та ін. ; Інститут історії України НАН України. – Київ : Наук. думка, 2003. – Т. 1 : А – В. – С. 489.
  20. Ковальчук О. О. Авраменко Василь Кирилович // Енциклопедія історії України : у 10 т. / редкол.: В. А. Смолій (голова) та ін. ; Інститут історії України НАН України. – Київ: Наук. думка, 2003. – Т. 1 : А–В. – С. 16.
  21. Косаківська Л.. Василь Авраменко / Леся Косаківська – Іван Кавалерідзе: «кінодуель» через океан // Кіно-Театр, ч. 4, 2003
  22. Кульчицька О. Народний одяг Західних областей УРСР. – Київ, 1959.
  23. Легенький Ю. Философия моды ХХ столетия / Легенький Ю. – Київ: КНУКиМ, 2003. – 256 с.
  24. Легка С. А. Українська народна хореографічна культура XX століття : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. іст. наук : спец. 17.00.01 “Теорія та історія культури” / Світлана Андріївна Легка ; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. К., 2003. 20 с. http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/2941
  25. Маковський С. Народное искусство Подкарпатской Руси. – Прага, 1925.
  26. Матейко К.І. Український народний одяг. – Київ, 1977.
  27. Миронов В.В., Перепелиця А.Ю. Український костюм / В.В.Миронов, А.Ю.Перепелиця – Київ: Мистецтво, 1997. – 19 с.: іл.
  28. Миронов В.В., Перепелиця А.Ю. Український костюм / В.В.Миронов, А.Ю.Перепелиця – Київ: Мистецтво, 1997. – 19 с.: іл.
  29. Наулко В.І. Культура і побут населення України: Навч. пос. / В.І. Наулко, Л.Ф. Артюх, В.Ф. Горленко та ін. – К.: Либідь, 1991. – 232 с.: іл.
  30. Никорак О. Сучасні художні тканини Українських Карпат. – Київ, 1988. 44. Ніколаєва Т.О. Історія українського костюма. – Київ, 1996.
  31. Ніколаєва Т.О. Історія українського костюма / Тамара Ніколаєва. – Київ: Либідь, 1996. – 171.
  32. Новітня історія України (1990-2000) : підручник / А.Г.Слюсаренко, В.І.Гусев, В.П.Дрожжин та ін. – Київ : Вища шк.., 2000.
  33. Панчук І. Тернопільщина в іменах. Довідник. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2006. — Святослав Липовецький. Батько українського танцю // Український тиждень, 2010. — № 12 (125). — С. 52–54.
  34. Пархоменко Л. Верховинець Василь Миколайович // Українська музична енциклопедія, Т.1 – Ін-т мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М.Т. Рильського НАН України. 2006 – C. 334
  35. Пилип Р. Художня вишивка українців Закарпаття ХІХ – першої половини ХХ ст. – Ужгород, 2012.
  36. Семак О.О. Естетична свідомість людини і її розвиток засобами хореографії // Проблеми загальної та педагогічної психології. Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / За ред. Максименка С.Д. – Київ : 2000. – Т.2. – Ч..2. – С. 48–54.
  37. Семак О.О. Естетичні властивості хореографічних рухів і дій // Проблеми загальної та педагогічної психології. Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / За ред. Максименка С.Д. – Київ : 2000. – Т.2. – Ч.4. – С. 94–99.
  38. Стамеров К.К. Нариси з історії костюмів: У двох частинах: Ч. І. / Авт. К.К. Стамеров; Худож. М.Н. Грох, Б.Л. Тулін. – Київ: Мистецтво, 1978. – 244 с.: іл.
  39. Стельмащук Г. Традиційні головні убори українців / Г. Стельмащук. – Київ: Наук. думка, 1993. – 400 с.
  40. Стельмащук Г. Українське народне вбрання. Львів: Апріорі, 2013. – 256.
  41. Стельмащук Г. Український стрій / Майя Білан , Галина Стельмащук. Львів: Апріорі, 2011. – 316. – відео огляд книги https://www.youtube.com/watch?v=SZQaXPeXYIQ
  42. Традиційний стрій етнографічних груп українців Карпат. Львів: Апріорі, 2021. – 216.
  43. Українське народне мистецтво. Вбрання / під заг. ред. К. Г. Гуслистого. – Київ, 1961. – 321 c.
  44. Український народний одяг. Ukrainiau Folk Costumes: [альбом]. – Toronto; Philadelphia, 1992. – 306 с.
  45. Філановський Г.Ю., Супрун О.І. Костюм. ХХ ст.: Наук. худ. кн. / Авт. Г.Ю. Філановський, О.І. Супрун; Худож. І.О. Ком’яхова. – Київ: Веселка, 1990. – 127 с.: іл.

Бальний танець (основна)

  1. Терешенко Н. В. Естетичне виховання старшокласників засобами бальної хореографії. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.07 – теорія і методика виховання. – Херсонський державний університет. – Херсон, 2019. – Інститут проблем виховання Національної академії педагогічних наук України – Київ, 2019.
  2. Терешенко, (2013) Н.В. Бальний танець в системі освіти та естетичного виховання в Україні. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка, 35 (71), 93-97.
  3. Терешенко, Н.В. (2006b) Історія розвитку бальної хореографії в Україні. / Проблеми сучасності: культура, мистецтво, педагогіка : збірник наукових праць Луганського національного університетуім. Т.Шевченко, 5, 159–166.
  4. Терешенко, Н.В. (2014) Місце танцю в системі естетичного виховання / Аркадія. Культурологічний та мистецтвознавчий журнал, 3(40), 56–61.
  5. Терешенко, Н.В. (2017a)Ретроспектива розвитку бальної хореографії / Innovations in Science and Education: Challenges ofour time»» Collection of scientific papers; 2 Issue. London: IASHE, 266

Бальний танець (допоміжна)

  1. Асоціація спортивного танцю України. https://scu.org.ua/type_sport/tancyuvalnij-sport/
  2. Бальна хореографія: історія, теорія, практика / М. Бевз, О. Вакуленко, Н. Горбатова, С. Єфанова, М. Кеба, А. Крись, Т. Павлюк, А. Підлипська, О. Просьолков, Л. Шепопал. – Київ : НАКККіМ, 2017. – 226 с.
  3. Бальні танці / Упоряд. М. Ласман. – Рига: Latvijas valsts izdevnieciba, 1954. – 324 с.
  4. Ги Дени, Люк Дассвиль. Все танцы. – Киев: Музична Україна, 1983. – 340 с.
  5. Годовський В. М., Горбунко О. А. Композиція латиноамериканських танців. Методичні рекомендації для самостійної роботи студентів першого-другого курсів кафедри хореографії. – Рівне: РДГУ, 2005. – 35 с.
  6. Годовський В. М., Горбунко О. А. Теорія та методика викладання латиноамериканських танців. Лекційний курс та методичні рекомендації студентів першого курсів кафедри хореографії. – Рівне: РДГУ, 2005. – 35 с.
  7. Данляк Ф. І., Демченко В.М., Городенко Н. О., Сучасний танець (Бальний танець) / програма для студентів училищ культури на базі неповної та повної загальноосвітньої школи. – Київ, 1993. – 13 с.
  8. Лисенко А. Спортивні бальні танці. Латиноамериканська програма . Навчальний посібник / А. Лисенко О. Горбенко. – Харків :ФОП Бровін О. В., 2021 – 442 с.
  9. Мищенко В. А., Тимошенко О. А Спортивные бальные танцы для начинающих. – Харьков: Синтес, 2003 – 192 с.
  10. Морушко О.О., Шіт Т.Р., Кундис Р.Ю. Історія розвитку аматорського та професійниого артистичного руху в бальному танці (кінець ХІХ – 70-і роки ХХ ст.) // Молодий вчений. – № 7 (71) липень, 2019. – С.200 – 204. http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2019/7/39.pdf
  11. Осадців Т.П. Історія розвитку спортивних танців. Зб. Наукових статей ЛДІФК. – Львів, 1999. – С. 45-48.
  12. Осадців Т.П. Спортивні танці. Навч. посіб. – Львів: ЗУКЦ, 2001. – 340 с.
  13. Шариков Д. І. Стилістика бальної хореографії: історія, форми і техніки. // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих учених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка; вип. № 8. – Дрогобич : ДДПУ ім. І. Франка, 2014. – С. 198–203. − (Серія «Мистецтвознавство»).
  14. Шіт Т. Р. Вікентій Матвійович Рудчик – легендарна постать у контексті розвитку бальної хореографії Галичини / Вісник Львівського університету. Серія : Мистецтвознавство. – 2014. – Вип. 14. С. 57 – 61.
  15. Шіт Т. Р. Мар’ян Вєчисти – перший професор бального танцю міста Львова // Молодий вчений. – 2018. № 9. – С. 12–15. http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2018/9/4.pdf
  16. Cichopek K., Hakiel M. Szkola tańca. / Katarzyna Cichopek, Marcin Hakiel. – Poznań : Publicat. – 128 s.
  17. Wiechysty M. Tańczyć może każdy / Maryan Wiechysty. Kraków: Polskie Wydawnictwa Muzyczne, 1986. – 326 s.
  18. Wieczysty M. Tanczyc moze kazdy: wydanie drugie. Red. Andrzej Żmuda / Marian Wieczysty. – Warszawa – Rzezów : AD Oculos, 2009. – 408 c.

Сучасні напрямки хореографії (основна)

  1. Грек В.А. Інтерпретація народного танцю засобами сучасної хореографії / Актуальні питання культурології // Альманах наукового товариства «Афіна» кафедри культурології та музеєзнавства Рівненського державного гуманітарного університету – Вип. 17, 2017. – С. 167 – 171.

146.   Драч Т. Л., Сосіна В. Ю. Вплив діяльності української академії балету на розвиток танцю-модерн // Молодий вчений. – 2017. – №4. – 59. URL: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2017/4/15.pdf

  1. Кундис Р. Ю., Кіптілова Н. В., Байдіна А. О. Естетика та ідеологія вільного танцю. Філософія руху тіла. Молодий вчений. Херсон, 2018. № 10. С. 168–172. URL:http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2018/10/40.pdf;
  2. Макарова З.М. Методика виконання сучасних напрямів хореографічного мистецтва: навч. посібн. – Київ: КНУКіМ, 2017. – 116 с.
  3. Мова Л. В. Техника и импровизация в современном танце / Проблеми розвитку сучасного хореографічного мистецтва та шляхи їх вирішення : матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції, 17–18 листопада, Луганськ. – 2011. – С. 50–54.
  4. Перова Г. О., Майбенко О. О. Імпровізація в хореографії: історико-хронологічні та соціальні ракурси. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв: наук. журнал. 2022. № 2. С. 142–147.
  5. Плахотнюк О. А. Джаз-танець як феномен художньої культури : дис. канд. мистецтвознавства : 26.00.01 – Теорія й історія культури. Львів : ЛНУ ім. Івана Франка, 2016. 295 с.
  6. Плахотнюк О. Джаз-танець у контексті розвитку сучасного хореографічного мистецтва України // Вісник КНУ ім. Карпенка-Карого : зб. наук. праць. – Київ : КНУ ім. Карпенка-Карого, 2013. Вип. № 12. – С. 179–186. http://visnyk.knutkt.com.ua/vipusk12.html
  7. Плахотнюк О. Культурно-мистецький вплив джаз-танцю на формування модних тенденцій ХХ століття / О. Плахотнюк // Вісник Львівської національної академії мистецтв. – Вип. № 27.– Львів : ЛНАМ, 2015. – С. 252–261.
  8. Плахотнюк О. Проблематика розуміння природи афро-джаз-танцю / О. Плахотнюк // Молодий вчений : науковий журнал. – Херсон : Видавничий дім «Гельветика», 2018. – Вип. № 7 (59). – С. 40–44. http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2018_7%281%29__11
  9. Плахотнюк О. Стилі та напрямки сучасного хореографічного мистецтва : навчально-метод. посіб. для студій сучасної хореографії, мистецьких шкіл, центрів творчості дітей та юнацтва, інших типів позашкільних навчальних закладів. Львів : ЦТДЮГ, 2009. 80 с.
  10. Плахотнюк О. Сценічні та побутові форми джаз-танцю / О. Плахотнюк // Вісник ЛНУ ім. Т. Шевченка: зб. наук. Праць. – Луганськ : ЛНУ ім. Т. Шевченка – Серія педагогічні науки, вип. № 10 (269), частина ІІ). – 2013 – С. 130–139. http://nbuv.gov.ua/UJRN/vluf_2013_10(2)__23
  11. Погребняк М.М. Танець «Модерн» Галичини 20-30-х років ХХ століття // Молодий вчений. – 2017. – № 8.1.(48.1). – С. 52–56.
  12. Сохан І.О., Рихальська О.В., Замлинний О.В., Мосійчук Ю.О. Контактна імпровізація за Стівом Пекстоном: принцип вільного руху як зв’язок між танцівниками // Молодий вчений. – 2021. № 10(98). – С. 35–38. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2021-10-98-9
  13. Сучасне хореографічне мистецтво: підґрунтя, тенденції, перспективи розвитку: навч.-методич. посіб. / упоряд. О. Плахотнюк. – Львів : СПОЛОМ, 2018. – Ч. ІІ. – 222 с.: рис., фото. – ISBN 978-966-919-360-5.
  14. Сучасний танець. Основи теорії і практики : навч. посіб. / О. О. Бігус, О. О. Маншилін, Д. О. Кондратюк, Л. В. Мова, А. В. Журавльова, І. І. Герц, Н. П. Донченко, Н. П. Батєєва. – Київ : Видавництво Ліра-К, 2016. – 264 с.
  15. Тураш Д., Домазар С. Багатовимірність технік імпровізації в сучасному танці. Молодий вчений. – 2019. – № 11(75). – С. 866–871.
  16. Чепалов О.І. Специфіка аналізу постмодерного танцю / О.І. Чепалов // Вісн. Держ. акад. кер. кадрів культури і мистецтв. – 2007. – № 1. – С. 42–47.
  17. Шариков Д. І. Теорія, історія та практика сучасної хореографії. Генезис і класифікація сучасної хореографії – напрями, стилі, види. Словник: монографія / Д. І. Шариков. – Київ: Кафедра театрального мистецтва. Київський міжнародний університет, 2010. – 208 с.
  18. Шариков Д.І. “Contemporary dance” у балетмейстерському мистецтві: Навчальний посібник. – Київ: КиМУ, 2010. – 170 с.
  19. Шариков Д.І. Класифікація сучасної хореографії. Напрями, Стилі, Види. – Київ, Карпенко В.М., 2008. – 168 с.
  20. Шариков Д.І. Розвиток сучасної хореографії. Кінознавство, культурологія, мистецтвознавство (соціально-комунікаційний аспект) : колективна монографія [наук. рек. : О. В. Безручко та О. М. Холод]. – Київ: Київський міжнародний університет, 2013. – С. 109−139.
  21. Шариков Д.І. Сучасна хореография, як феномен художньоi культуры ХХ ст.: дис. … кандидата мистецтвознавства: 26.00.01 / Шариков Денис Iгорович. – Київ; 2008. – 190 с. https://mydisser.com/ua/catalog/view/452282.html
  22. Янина-Ледовська Є. В. Напрямки та тенденції розвитку контактної імпровізації у контексті сучасної хореографії. Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. 2010. – № 1. – С. 247 – 249.

Сучасні напрямки хореографії (допоміжна)

  1. Грек В. А. Вплив дихання на текстуру танцювального руху // Проблеми та перспективи розвитку хореографічного мистецтва. Херсон, 2017.
  2. Грек В.А. Імпровізація в хореографії: поліаспектність проявів / Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв Вип.12, 2019. – С. 463 – 466.
  3. Колумбет О.М. Розвиток координаційних здібностей молоді: Монографія. – Київ: Освіта України, 2014. – 420 с.
  4. Медвідь, Т.А. Особливості невербальної мови в хореографії Піни Бауш // Соціальні комунікації: стан, проблеми, тенденції: зб. матеріалів Всеукр.наук. конф.: 26-27 квітня 2012 р., Київ / Редактор-упорядник С.Безклубенко / Т.А.Медвідь. – К.: Вид. центр КНУКіМ, 2012. – 214 с. – С.150-151.
  5. Медвідь, Т.А. Танець буто в котексті сучасної хореографічної культури // Особливості роботи хореографа в сучасному соціокультурному просторі: Зб. матеріалів І Міжнародної науково-практичної конференції, [упор. В.С. Нечитайло], Київ 19 травня 2016 р. / Т.А.Медвідь. – Київ: НАКККіМ, 2016. – 244 с.
  6. Медвідь, Т.А. Театральні засоби хореографії Піни Бауш // Виховний та мистецький вплив сучасного хореографічного мистецтва на розвиток творчих здібностей молоді: тенденції та перспективи розвитку: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції та Всеукраїнського семінару з сучасної хореографії: 19-21 жовтня, 2012 р., Львів / Упорядник О.А.Плахотнюк. – Львів: ЦТДЮГ, 2012. – 164 с.: іл. – С. 113-116.
  7. Пастухов О. Популярний масовий танець Vogue від зародження до сучасності / Хореографічне мистецтво // Вісник КНУКіМ. Серія: Мистецтвознавство. – Вип. 46. – 2022. – С. 175–179.
  8. Проблеми розвитку сучасного хореографічного мистецтва та шляхи їх вирішення : матеріали ІІІ Всеукр. наук.-практ. конф. (Луганськ, 5–6 грудня 2013 р.). – Луганськ : Вид-во ЛДАКМ, 2013. — 135 с. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://lgaki.info/sites/default/files/horeografiya.pdf
  9. Хоцяновська Л. Ф. Імровізація як засіб розвитку творчих здібностей на уроках з мистецтва балетмейстера. Культура України. 2018. – Вип. 59. – С. 240–245.

Сучасні напрямки хореографії (іноземі джерела)

  1. «Fall after Newton», Contact Improvisation, 1972–1983. URL: https://www.artandeducation.net/classroom/video/265905/fall-after-newton-contact-improvisation-1972-1983
  2. Emery L.. F. Black Dance in the United States from 1619 to 1970 L. F. Emery. – New York: Dance Horizons. 1980, 370 p.
  3. Feliksdal B. Jazz, Rhythm, Bodyand Soul. Modern Jazz dance / Benjamin Feliksdal.. – Amsterdam: Bekebooks, 2004. – 34 р. modernejazzdans.nl
  4. Fernanda Hübner de Carvalho Leite Contato improvisação (contact improvisation) um diálogo em dança / Fernanda Hübner de Carvalho Leite // Escola de Educação Física Rio Grande do Sul – Rio Grande do Sul, Bras. – 2005. – P. 89–110.
  5. , Ralph G. Social dancing in America: a history and reference Ralph G. Giordano. – Westport: Greenwood Press. 2007. – 404 p.
  6. Morgenroth J. Dance Improvisations. Pittsburgh : University of Pittsburgh Press, 1987. 160 p.
  7. One History of Contact Improvisation a talk given by Nancy Stark Smith at the International Contact Festival Freiburg, Germany, 2005 by Nancy Stark Smith. URL: https://contactquarterly.com/cq/unbound/view/harvest-ahistory-of-ci#$
  8. Paxton S. Drafting Interior Techniques – Culturgest, Lisbon, 2019. 272 p.
  9. Predock-Linnell L., Predock-Linnell J. From improvisation to choreography: The critical bridge. Research in Dance Education, 2001. – Vol. 2. – Issue 2. – P. 195 – 209. Doi:10.1080/14647890120100809
  10. Stearns M. Jazz dance: the story of .American vernacular dance / Marshall Stearns, Jean Stearns. – New York:‎ Da Capo Press (2nd ed.), – 508 p.

Історія хореографічного мистецтва, мистецтвознавча література

  1. Kiptilova N., Velilyaeva A. Reflection of national traditions of crimean tatars on the example  of dance analysis «Ag’ir ava ve haitarma». International Scientific Conference Innovation in Science: Global Trends and Regional Aspect: Conference Proceedings, March 12-13, 2021. Riga, Latvia: «Baltija Publishing». pp. 237–240. URL: http://www.baltijapublishing.lv/omp/index.php/bp/catalog/view/117/3178/6708-1
  2. Kultura fizyczna, pedagogika, zdrowie i fizjoterapia / L. Androshchuk, V. Balahur, T. Blahova, O. Martynenko, Plakhotnyuk // redak. O. Zabolotna. – Starogard Gdański : Pomorskiej Szkoły Wyższej, 2020 – 256 р. (Фізична культура, педагогіка, здоров’я та фізична терапія / Л. М. Андрощук, В. В. Балагур, Т. О. Благова, О. В. Мартиненко, О. А. Плахотнюк  // ред. О. Заболотна – Старогард Гданьскі : Поморський університет, 2020 – 256 с. URL: https://zenodo.org/record/4086115#.X5Py7tRS8dU
  3. Plakhotnyuk O.А. Cosmopolitan processes in the theater of classical ballet / Plakhotnyuk // Knowledge. Education. Law. Management Nauka. Oświata. Pravo. Zarządzanie. – Lublin : Fundacja Instytut Spraw Administracji Publicznej w Lublinie, 2020 – № 5 (33) – vol. 3 – Р. 38–43. DOI https://doi.org/10.51647/kelm.2020.5.3.7 URL: http://kelmczasopisma.com/ua/jornal/24 http://kelmczasopisma.com/ua/viewpdf/2081
  4. Plakhotnyuk O.А. Кінезіологія танцю та арт-терапія як педагогічна складова підготовки фахівця хореографічного мистецтва / O.  А. Plakhotnyuk // Kultura fizyczna, pedagogika, zdrowie i fizjoterapia, redak. O. Zabolotna. – Starogard Gdański : Pomorskiej Szkoły Wyższej, 2020 – Р. 138–146. URL: https://zenodo.org/record/4086115#.YX1R86Swm71
  5. Plakhotnyuk О.А. Congress of the UNESCO international dance council in Lviv: significance and concept [Конгрес Міжнародної ради танцю ЮНЕСКО у Львові: значення та концепція] / O. А. Plakhotnyuk // зб. наук. ст. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв : науковий журнал. – Київ : Міленіум, 2018. – № 2. – С. 258–263. URL: https://nakkkim.edu.ua/images/vidannya/Visnyk_NAKKKiM/Visnyk_2_2018.pdf
  6. Plakhotnyuk О.А. Formation of dance movement kinesiology as a scientific and practical component of choreographic art / O. Plakhotnyuk // зб. наук. ст. «Молодий вчений» : науковий журнал. – Херсон, 2017. – Вип. № 4 (44), ч. І – С. 71–75. URL: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2017/4/18.pdf
  7. Vzdelávanie a spoločnost / Medzinârodnÿ nekonferencnÿ zborni – Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2017. – 570 p. URL: https://www.pulib.sk/web/pdf/web/viewer.html?file=/web/kniznica/elpub/dokument/Bernatova9/subor/9788055518299.pdf
  8. Акімова С.В. Тренаж і партерний тренаж : метод, реком. для студ. вищих навч. закл. (напрям підготовки «Хореографія») / С.В.Акімова.– Луцьк: ЛДУФК, 2015. – 22 с.
  9. Бальме К. Вступ до театрознавства. – Львів: ВНТЛ-Класика, 2008. — 269 с.
  10. Білошкурський В. С. Танцювальне мереживо Полтавського краю : збірник хореографічних матеріалів / В. С. Білошкурський, С. В. Шалапа., Перепілківна В. В. – Київ: НАКККіМ, 2014. – 268 с.
  11. Герц І. Танець як система: спроба семіотичного аналізу /Ірина Герц, Тетяна Нечаєнко // Культурологія – № 21 (2017). – С. 136–141. URL: https://doi.org/10.34026/1997-4264.21.2017.221086
  12. Дем’янчук А. Л. Етичні та естетичні цінності європейського мистецтва // Scientific and pedagogic internship “Problems and process of reforming education in the field of culture and arts area in Ukraine and EU countries” Scientific and pedagogical internship [Проблеми та процес реформування освіти в галузі культурології та мистецтвознавства в Україні та країнах ЄС. // Матеріали міжнародної наукової конференції] (November 4 – Desember 13, 2019). – Włocławek, Republic of Poland, рр. 29–36.
  13. Дем’янчук А. Л. Історія та синтез мистецтв. Навч.-метод. посібник для студентів факультету культури і мистецтв, кафедри режисури та хореографії. – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2018. – 288 с.
  14. Дем’янчук А. Л. Персоналії в історії української освіти: український народний танець через призму творчості Василя Верховинця. // Регіональні культурні, мистецькі та освітні практики: Матеріали VІ Міжнародної електронної науково-практичної конференції (м. Переяслав-Хмельницький, 14-15 березня 2019 року) / За заг. ред. Т.В. Мартинюк, Н.В. Ігнатенко. – Мелітополь: Поліграфічний центр «Люкс», 2019. – 211 с. – С. 38-43. URL: http://eprints.mdpu.org.ua//id/eprint/9660/1/СПЕЦИФIКА%20ОРГАНIЗАЦIЇ%20САМОСТIЙНОЇ%20РОБОТИ.pdf
  15. Дем’янчук А. Л. Роль образотворчого мистецтва в оформленні балетних постановок / А. Л. Дем’янчук // Молодий вчений. – Херсон, 2018. – №3 (55). – С. 19–23. – (Серія мистецтвознавство) URL: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2018/3/5.pdf
  16. Дем’янчук А. Л. Творчість Євгена Лисика та балетний театр / А. Л. Дем’янчук // Танцювальні студії : зб. наук. праць. Вип. 1 / М-во освіти і науки України, М-во культури України, Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. – Київ : Вид. центр КНУКіМ, 2018. – С. 90–101. URL: http://dancestudios.knukim.edu.ua/article/view/142018
  17. Дем’янчук А. Л. Театр відкрив йому двері / А. Л. Дем’янчук // Образотворче мистецтво. – 2018. – № 3. – С. 14–16. URL: https://fineartsukraine.wordpress.com/archive-obrazotvorche-mistetstvo/
  18. Дем’янчук А. Л. Українське хореографічне мистецтво в контексті світової художньої культури (сучасний поліжанровий дискурс) : Колективна монографія / за заг. ред. О.А. Плахотнюка. – Львів : СПОЛОМ, 2020. – 316 с. – С. 208-215, 256-268, 284-293
  19. Дем’янчук А., Кундис Р. Хореографія в системі синтезу мистецтв : поняття універсального мистецького твору // Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря]. – Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 54. Том 1. – 338 с. – С.88-95. URL: http://aphn-journal.in.ua/archive/54_2022/part_1/12.pdf
  20. Дем’янчук А., Кундис Р. Створення хореографічного образу засобами просторових і часових мистецтв // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв: наук. журнал. – Київ: Міленіум, 2019. – № 4. – С. 103 – 109. URL: http://journals.uran.ua/visnyknakkkim/article/view/191348 http://elib.nakkkim.edu.ua/bitstream/handle/123456789/483/Creation%20of%20a%20choreographic%20character%20by%20means%20of%20spatial%20and%20temporal%20arts.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  21. Демків Д. Ярослав Чуперчук: феномен гуцульської хореографії: Нарис, Спогади, Фотоматеріали. – Коломия: Вік, 2001. – 168 с.
  22. Дівочий ліричний танець «Не шуми, калинонько». Хореографія – Олег Голдрич, постановка – Надія Кіптілова. URL: https://youtu.be/gEKYoEFmKSQ
  23. Ділі Джон. Основи семіотики / Перекл. з англ. та наук. ред. Анатолій Карась – Львів : Арсенал, 2000. – 232 с. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://chtyvo.org.ua/authors/Deely_John/Osnovy_semiotyky/ https://shron1.chtyvo.org.ua/Deely_John/Osnovy_semiotyky.pdf?
  24. Загайська Д. Філософсько-естетичне розуміння символу в європейській культурі класичного періоду / Дзвенислава Загайська // Вісник ЛНАМ. – 2016. – Вип. 29. – С. 27–36. – (Серія: Культурологія). – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://lnam.edu.ua/files/Academy/nauka/visnyk/pdf_visnyk/29/5.pdf
  25. Кафедра режисури та хореографії / Методичні матеріали https://kultart.lnu.edu.ua/department/rezhysury-ta-khoreohrafii
  26. Кибалова Л., Гербенова О., Ламарова М. Иллюстрированная энциклопедия моды / Л. Кибалова, О. Гербенова, М. Ламарова. – Прага: АРТИЯ, 1987. – 608 с.
  27. Кінезіологія танцю : колективна монографія / за заг. ред. О. Плахотнюка. – Львів : СПОЛОМ, 2020. – 244 с. Кінезіологія танцю.pdf http://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/27672
  28. Кіптілова Н. В. Вплив творів образотворчого мистецтва на створення хореографічних образів / Н. В. Кіптілова // Хореографічна та театральна культура України: педагогічні та культурні виміри: збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції [упор. А. М. Підлипська], м. Київ, 18-19 квітня 2013 р. – Ч. І. – Київ: КНУКіМ, 2013. – С. 150–155. https://kultart.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2015/04/Kiptilova-N.-V.-Vplyv-tvoriv-obrazotvorchoho-mystetstva-na-stvorennia-khoreohrafichnykh-obraziv.pdf
  29. Клековкін О. Ю. Блазні господні: Нарис історії Біблійного театру. – Київ: Артeк, 2006. – 352 с.
  30. Кундис Р. Ю., Кіптілова Н. В., Домазар С. О. Квітка Цісик: хореографічна інтерпритація творчості // Молодий вчений. – 2018. – № 10. – С. 172 – 176. http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2018/10/41.pdf
  31. Кундис Р. Ю., Никорович І. Ю., Кіптілова Н. В., Бугрин Ю. З. Особливості роботи з музичним матеріалом в постановочній діяльності студентів-хореографів. Молодий вчений. Херсон, 2021. № 9 (85). С. 140–144. збірник включено до міжнародних каталогів наукових видань і наукометричних баз: РИНЦ, Google Scholar, OAJI, Cite Factor, Research Bible, Index Copernicus). URL: https://molodyivchenyi.ua/index.php/journal/article/view/2484/2469
  32. Лотман Ю. Статьи по семиотике и топологии культуры. Избранные статьи : в 3 т. Т. 2. Лотман. – Таллинн : «Александра», 1992. – 191 с.
  33. Медвідь, Т.А. Історія хореографічного мистецтва від витоків до епохи Просвітництва: навч. посіб. для студентів напрямку підготовки (спеціальності) «Хореографія*» вищих навчальних закладів. / Т.А.Медвідь. – Херсон : МПП «Издательство «ІТ», 2015. – 240 с.; іл.
  34. Медвідь, Т.А. Класичні літературні образи в творчості хореографів модерністів // Развитие науки в ХХІ веке: международная конференция.: 16 ноября 2013 г., Донецк / Т.А.Медвидь. – Донецк: Научноинформационный центр «Знание», 2013. – 194 с. – С. 176-179.
  35. Медвідь, Т.А. Феномен Сержа Лифаря в світовому хореографічному мистецтві // Науково-дослідна робота молодих учених: стан, проблеми, перспективи: матеріали Всеукр.наук.-практ.інтернет-конф.: 2-6 грудня 2013 р., Херсон / Т.А.Медвідь. – Херсон: ХДУ, 2013. – 393 с. – С.117-124.
  36. Медвідь, Т.А.Розвиток хореографічної культури національних меншин Херсонщини: дис … канд. мистецтвознавства: 26.00.01 / Тетяна Анатоліївна Медвідь. – Київ : Б.в., 2011 . 200 с.
  37. Миронов В.В., Перепелиця А.Ю. Український костюм / В.В.Миронов, А.Ю.Перепелиця – К.: Мистецтво, 1997. – 19 с.: іл.
  38. Неофіта М. Хореографічне мистецтво України / М. Неофіта. – Дрогобич: Коло, 2020. – 108 с.
  39. Ніколаєва Т.О. Історія українського костюма. – Київ, 1996.
  40. Основи наукових досліджень : навч.-метод. посібник / Р. О. Крохмальний; М. В. Гарбузюк; Ю. Є. Медведик; Л. С. Белінська; Н. Р. Демчук; А. Л. Дем’янчук / за редакцією Р. О. Крохмального. – 2-ге вид., перероб. і допов. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2020. – 464 с.
  41. Павлюк Т. С. Українське балетмейстерське мистецтво (ІІ пол. ХХ ст.) / Т.С. Павлюк. – Київ : Видав. Центр КНУКім, 2017. – 214 с.
  42. Паламарчук О. Музичні вистави Львівських театрів (1779 – 2001). – Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2007. – 448 с.
  43. Патрік Паві: Словник театру. – Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2006. – 640 с.
  44. Підлиська А.М. Концепуально-смилове поле балетної критики в радянській Україні 1920-1930-х років. – Київ : Ліра-К, 2021. – 382 с.
  45. Плахотнюк О. А. Балетмейстери державного українського театру музичної комедії у Львова (1946–1953 років) / О. А. Плахотнюк – зб. наук. праць: Вісник Львівського університету. Серія Мистецтвознавство  – Випуск 20 – Львів : ЛНУ ім. І. Франка, 2016. – С. 203–211 URL: http://publications.lnu.edu.ua/bulletins/index.php/artstudies/article/view/10625
  46. Плахотнюк О. А. Василина Степанівна Щурат-Глуха (схиігуменія Вероніка) – забута постать львівської сцени / О. А. Плахотнюк // зб. наук. праць: Вісник Львівського університету. Серія Мистецтвознавство – Випуск 17. – Львів : ЛНУ ім. І. Франка, 2016. – Вип. 17 – C. 255–261. URL: http://publications.lnu.edu.ua/bulletins/index.php/artstudies/index
  47. Плахотнюк О. А. Героїко-патріотичне вираження через призму сучасної хореографії в рамках фестивалю «Сурми звитяги» / О. А. Плахотнюк // Віват фестиваль! : зб. ст. – Львів : СПОЛОМ., 2019. – С. 105–110.
  48. Плахотнюк О. А. Етносвітогляд фольклорного танцю в мистецькому просторі сучасності / О. А. Плахотнюк // Актуальні питання гуманітарних наук : Міжвузівський зб. наук. праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка – Дрогобич : Гельваніка, 2021. – Вип. 35. – Т. 5. – С. 4–8. DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/35-5-1
  49. Плахотнюк О. А. Поліхудожні та міжмистецькі зв’язки танцювальної культури у прояві її інтермадіальності / О. А. Плахотнюк, Д.А. Топорков // Актуальні питання гуманітарних наук : Міжвузівський зб. наук. праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка – Дрогобич : Гельваніка, 2021. – Вип. 43. – Т. 2. – С. 81–87. URL: http://www.aphn-journal.in.ua/43-2-2021 DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/43-2-13
  50. Плахотнюк О. А. Синтез мистецтва джаз-танцю і живопису: спорідненість, взаємовплив / О. А. Плахотнюк // зб. наук. праць. Вісник Львівської національної академії мистецтв. – 2017. – Вип. 32. – С. 115–120. URL: http://doi.org/10.5281/zenodo.1068630 http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vlnam_2017_32_12
  51. Плахотнюк О. А. Стилі і напрямки сучасного хореографічного мистецтва / О. Плахотнюк // зб. наук. праць. Вісник Міжнародного Слов’янського університету. Серія мистецтвознавство. – Харків : 2007. – Вип. № 1. –Т. Х. – С. 32–36. URL: Plakhotniuk-O.-Styli-i-napriamky-suchasnoho-khoreohrafichnoho-mystetstva
  52. Плахотнюк О. А. Філософське сприйняття танцю на підвалинах сучасного мистецтва / О. А. Плахотнюк // Scientif and pedagogical “European educational values and ways to improve cuiture and arts ednkation”: Internship proceedings (September, 6 – October 17, 2021). – Riga, Latvia : “Baltija Publishing”, 2021. – Р. 43–46.
  53. Плахотнюк О. Квінтесенція соціальних танців / О. Плахотнюк // Танцювальні студії. – 2018. – Вип. 1. – С. 28–36. http://nbuv.gov.ua/UJRN/ds_2018_1_5
  54. Плахотнюк О. Творчість Тараса Григоровича Шевченка на балетній сцені / О. Плахотнюк // Вісник Львівського університету : зб. наук. праць: серія мистецтвознавство – вип. № 15 – Львів : ЛНУ ім. І. Франка, 2014. – C. 171–176. http://publications.lnu.edu.ua/bulletins/index.php/artstudies/article/view/3171
  55. Плахотнюк О.А., Дем’янчук А.Л. Наукова складова освітньо-наукових програм галузі знань 02 «Культура та мистецтво», спеціальність: 024 «Хореографія» // Третій рівень освіти в Україні: особливості підготовки наукових та науково-педагогічних кадрів у сучасних умовах війни : матеріали всеукраїнського науково-педагогічного підвищення кваліфікації, 27 червня – 7 серпня 2022. – Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – 516 с. – 313–319.
  56. Повалій Т.Л. Історіѐ хореографічного мистецтва: навч.-метод. посібн. / Т.Л. Повалій. – Суми: СПДФО Повалій К. В., 2014. – 120 с.
  57. Попович А. Б., Кундис Р. Ю., Кіптілова Н. В. Вибір як основа створення та вирішення конфлікту у хореографічному творі // Молодий вчений. – Херсон, 2020. – № 9 (85). – С. 19–21. URL: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2020/9/5.pdf5.
  58. Похиленко В. Танець між Небом і Землею / В. Похиленко. – Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2012. – 352 с.
  59. Похиленко В. Школа гуманізму, любові та краси / В. Похиленко. – Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2014. – 240 с.
  60. Проскуряков В. І. Архітектура українського театру. Простір і дія: Монографія. — Львів : Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», Видавництво «Срібне слово», 2004. — 584 с.
  61. Проскуряков В. І., Ярмаш Ю. В. Львівські театри. Час і архітектура. — Львів: Центр Європи, 1997. — 132 с.
  62. Розвиток художньо-естетичного світогляду майбутніх учителів хореографії та основі інтегративного підходу / Н. Кривунь, К. Ірдинєнко, О. Мартиненко, О. Плахотнюк, Л. Савчин, [та ін.] / за заг. ред. О. Мартиненко. – Бердянськ : Видавець Ткачук О. В., 2016. – 256 с.
  63. Семак О.О. Естетична свідомість людини і її розвиток засобами хореографії // Проблеми загальної та педагогічної психології. Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / За ред. Максименка С.Д. — Київ : 2000. — Т.2. — Ч..2. — С. 48–54.
  64. Семак О.О. Естетичні властивості хореографічних рухів і дій // Проблеми загальної та педагогічної психології. Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / За ред. Максименка С.Д. — Київ : 2000. — Т.2. — Ч.4. — С. 94–99.
  65. Стайн Дж. Сучасна драматургія в теорії та театральній практиці [У 3 т.] Сучасна драматургія в теорії та театральній практиці / Джон Стайн. Книга 1. Реалізм і натуралізм/Modern drama in theory and practice. Volume 1. Realism and Naturalism. Переклад з англ. – Львів: 2003. – 256 с.
  66. Станішевський Ю. Балетний театр України: 225 років історії. – Київ: Музична Україна, 2003. – 440 с.
  67. Триколенко С.Т. Використання мультимедійних технологій для оформлення сучасних хореографічних постановок на прикладі шоу-балету «Барон Мюнхгаузен» // Проблеми розвитку сучасного хореографічного мистецтва та шляхи їх вирішення : матеріали ІІІ Всеукр. наук.-практ. конф. (Луганськ, 5–6 груд.2013 р.). — Луганськ : Вид-во ЛДАКМ, 2013. — 135 с. — С. 106.
  68. Туркевич В. Д. Хореографічне мистецтво у персонах. Наукове видання. Довідник. — Київ: Біографічний інститут НАН України, 1999. — 224 с.
  69. Українська етнологія: Навч. Посібник / за ред. В. Борисенко. — К. : Либідь, 2007. — 400 с.
  70. Українське хореографічне мистецтво в контексті світової художньої культури (сучасний поліжанровий дискурс) / за заг. ред. О.А. Плахотнюка. – Львів : СПОЛОМ, 2020. – 316 с.
  71. Український народний танець «Закарпатський дівочий». Постановка Надії Кіптілової. URL: https://youtu.be/v-pvyHhtGqw
  72. Хореографічна вистава на гуцульську тематику «Легенда гір». Хореорафи – Надія Кіптілова, Андрій Тимчула, Христина Хиляк. Режисер-постановник – Надія Кіптілова. URL: https://www.youtube.com/watch?v=t-x19mnHHB4&t=2851s
  73. Чапалов О. Хореологія. Статті та лекції / О. Чапалов. – Київ : Видавництво Ліра- Київ, 2020. – 228 с.
  74. Чілікіна Н. О. Проблема виразності тіла (body) як джерела знакових кодів у когнітивній системі розпізнавання танцю / Н. О. Чілікіна // Мистецтвознавчі записки. – 2013. – Вип. 23. – С. 138-145. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mz_2013_23_23.
  75. Шариков Д. І. Мистецтвознавча дисципліна хореологія як феномен художньої культури. Філософія балету та онтологія танцю / Д. І. Шариков. – Київ: Кафедра театрального мистецтва. Київський міжнародний університет, 2013. – Частина 1. – 204 с.
  76. Шариков Д. І. Мистецтвознавча дисципліна хореологія як феномен художньої культури. Історія хореографічної культури / Д. І. Шариков. – Київ: Кафедра театрального мистецтва. Київський міжнародний університет, 2013. – Частина 2. – 204 с.
  77. Хореографія давніх Еллади і Риму – стилістика та виражальні засоби / Д. Шариков // Вісник Львівського університету. Серія : Мистецтвознавство. – 2013. – Вип. 12. – С. 227-233. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VLNU_Mistec_2013_12_24
  78. Шариков Д. Мистецтвознавча дисципліна хореологія як феномен художньої Культури. У 3 ч. Ч. 3. : Типологія хореографії. Київ: КиМУ, 2013. 90 с.
  79. Шариков Д. Мистецтвознавча наука хореологія як феномен художньої культури. У 3 ч. – Ч. 2. : Історія та художня практика хореографічної культури. – Київ: КиМУ, 2013. – 204 с.
  80. Шариков Д.І. Мистецтвознавча дисципліна хореологія як феномен художньої культури. Типологія хореографії / Д. І. Шариков. – Київ: Кафедра театрального мистецтва. Київський міжнародний університет, 2013. – Частина 3. – 90 с. : іл.
  81. Шариков Д.І. Мистецтвознавча наука «Хореологія» як феномен художньої культури. Філософія. Історія. Практика і типологія хореографії. Словник. : монографія / Шариков Д.І. – К. : КиМУ, 2012. – 378 с. : іл.
  82. Шариков Д.І. Хореографія: навчальний посібник для студентів ВНЗ «Театральне мистецтво» / Шариков Д.І. – Київ: КиМУ, 2011. – 184 с.

Зарубіжні джерела.

  1. Alwin Nikolais, Murray Louis. – Dance technique: A Philosophy and Method of Modern Dance. – York, London: Routiedqe, 2005. – 259 c.
  2. Arnold L. Haskell. Balet. – Krakow: Polske Wydawnictwo Myzyczne, 1969. – 246 s.
  3. Au S. Ballet and Modern Dance. Third edition. Revised and extended. – London : Thames & Hudson world of art, 2012. – 232 p.
  4. Bak J. Taniec nowoczesny / Jolanta Bak. – Bielsko-Biała : Dragon, 2016. – 32 st.
  5. Ballet the Definitive Illustrate Story / Consultant Viviana Durante. – London : DK, 2018. – 359 p.
  6. Banes S. Terpsychora w tenisówkah. Taniec post-modern / S. Banes. – Krakow : Instytut mu tańca, 2017. – 280 s.
  7. Bausch Pina. Tanztheater. – K. Kieser Verlag. Dr. Klaus, Munchen, 2008. – 300 c.
  8. Bernad A., Wessel-Therhron B. Taneiec jazzjwy. – Warszawa: ISKRY, 2000. – 184 с.
  9. Czechlewska Z. Historia tańca / Z. Czechlewska. – Warszawa : SBM, 2018. – 128 s.
  10. George-Graves N. The Oxford Handboor of Dance and Theater. – Oxford : Oxford university Press, 2015. – 1022 p.
  11. Goldberg RoseLee. Performance now. Live art for the 21 st. century. – London : Thames & Hudson Ltd, 2018. – 272 p.
  12. Graves-Brown C. Dancing For Hathor. Women in Ancient Egypt. – New York: Continuum US, 2010. – 242 p.
  13. Guest I. Balet romantyczny w Paryżu / Przełożyłf Agnieszka Kreczmar. – Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy, 1978 – 286 s.
  14. Humphries Doris. The Art of Making Dances. 1959. P. 46
  15. Mamontowicz-Łojer B. Tancerze Króla Stanisława Augusta 1774–1789. Pozątki Polskieģo Baletu. – Warszawa : Oficyna Wydawnicza RYTM, 2005. – 168 s.
  16. Mamontowicz-Łojer B. Tancerze Króla Stanisława Augusta 1774–1789. Pozątki Polskieģo Bal Warszawa : Oficyna Wydawnicza RYTM, 2005. – 168 s.
  17. Nowy taniec / red. Witold Mrozek. – Warszawa : Wydawnictwo krynyri politycznej, 2012. – 178.
  18. Pastuszak K-J. Ankoku Butōhijikaty tatsumiego teatr Ciała-w-kryzysie / K-J.Pastuszak – Kra Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS, 2014. – 682 s.
  19. Preston-Danlop, V. & Sanchez-Colberg, A. (2002). Dance and the performative. A choreol perspective. Laban and beyond. Verve publishing : London.
  20. Przyjdźcie, pokażWam, co robimy O improwizacji tańca. – Łódź : Muzeum Stuki, 2013. – 354 s.
  21. Rembowska A. Piny Bauch. Sny i rzeczywistość / Aleksandra Rembowska. – Warsza Wydawnactwo Trio, 2009. – 248 s. : il.
  22. Sier-Jnik Barbara. Post modern dance. Zarys problematyki – tworcy i techniki. – Warszawa: Ce edukacji artystyczntj. Centrym animacji kyltury: 1995. – 204 s.
  23. Šmolik P. Soubor Nămĕtů ke Cvičeni v Základni Tĕlesné a Pohybové Prúpravĕ / P. Šmolik. – P ÚV SSM, 1980. – 126 s.
  24. Stachniak E. Bogini tańca / E. Stachniak. – Kraków : Znak, 2017. – 528 s.
  25. Stearns M., Stearns J. Jazz Dance. The Story of American Vernacular Dance / Marshall Stearns Stearns. – New York : Da Capo Press, 1994. – 476 p.
  26. Strategie choreograficzne nowe perspektywy / red. T. Ciesielskiego, M. Bartosiaka. – Łódź-Warsz Wydawnictwo Uniwersytetu Łódźliego, 2017. – 182 s.
  27. Tokarczyk J. Balen. Kryształowy Łabędź Carskiego Petersburga. – Łódź : Ksieźy Młyn Dom Wydawniczy Michał Koliński, 2013 – 132 s.
  28. Turska Irena. Spokanie ze sztura tanca. – Kraków : Polske Wydawnictwo Myzyczne SA, 2000. – 152
  29. Wiszniewski W. Uzdzawiajacy taniec. Terapeutyczne zastosowanie ruchu I tanca. – Bialystok : astropsychologii, 2003. – 120 s.
  30. Wysocka T. Dzieje baletu / Tacjanna Wysocka – Warszawa : Państwowy Instytut Wydawniczy, 1970 – 604 s.
  31. Bennett Karen. The Language of Dance., Lisbon, 2008. – 57-66. https://www.academia.edu/1575340/The_Language_of_Dance/ https://repositorio.ul.pt/handle/10451/5852
  32. Blanariu, Nicoleta. Towards a Pragma-Semiotics of Ritual(ized) Gesture and Performance. 2018 https://www.semanticscholar.org/paper/Towards-a-Framework-of-a-Semiotics-of-Dance-Blanariu/b8cbead1a6a97e05a012648cb5149771b169f8a1
  33. Blanariu, Nikoleta. Towards a Framework of a Semiotics of Dance. 2013. https://www.semanticscholar.org/paper/Towards-a-Framework-of-a-Semiotics-of-Dance-Blanariu/b8cbead1a6a97e05a012648cb5149771b169f8a1
  34. Henrietta B. Is Dance a Language? Movement, Meaning and Communication. The Journal of the Society for Dance Research. Edinburgh University Press. Vol. 32, No. 1 (Summer 2014), pp. 65-80. https://www.jstor.org/stable/43281347
  35. Semiotic and Rhetorical Patterns in Dance and Gestural Languages by Nicoleta Popa Blanariu. An International Interdisciplinary Journal published in Australia https://www.southernsemioticreview.net/semiotic-and-rhetorical-patterns-in-dance-and-gestual-languages-by-nicoleta-popa-blanariu/

Інформаційні ресурси:

  1. Ballet / Encyclopedia https://www.encyclopedia.com/literature-and-arts/performing-arts/dance/ballet
  2. Ballet dance. Britannica. URL: https://www.britannica.com/art/ballet
  3. Ballet Encyclopedia / the Ballet. URL: https://www.the-ballet.com/encyclopedia.php
  4. International Encyclopedia of Dance. 6-Vol. Editor: Selma Jeanne Cohen. New York ; Oxford : Oxford University Press. 2004. – 4048 p.
  5. Oxford Illustrated Encyclopedia of the Arts (Art Ebook). URL: https://ru.scribd.com/doc/303475751/Oxford-Illustrated-Encyclopedia-of-the-Arts-Art-Ebook-pdf#download
  6. The Encyclopedia of World Ballet Hardcover / Mary Ellen Snodgrass. Publisher: ‎ Rowman & Littlefield Publishers; Illustrated edition. 2015. – 424 p.
  7. Біблія / (Танець царя Давида перед Господом) ІІ Книга Самуїла 6: 14-15; 1 Хронік 15:27. URL: https://www.catholic.org/bible/book.php?id=10&bible_chapter=6 URL: https://ukrbible.at.ua/2SA/2sa6.htm
  8. Вікіпедія (енциклопедія) URL: http://uk.wikipedia.org
  9. Вісники Львівського університету, збірники наукових праць, журнали, студентські видання. URL: http://publications.lnu.edu.ua/
  10. Документи про організацію та забезпечення якості навчального процесу у ЛНУ ім. І. Франка. URL: https://lnu.edu.ua/about/university-today-and-tomorrow/documents/education-process/
  11. Електронна бібліотека «Культура України» Національної бібліотеки України ім. Ярослава Мудрого. URL: https://elib.nlu.org.ua/catalogue.html?catalogue=294
  12. Електронна бібліотека. URL: https://www.culonline.com.ua/
  13. Львівський національний університет імені Івана Франка. URL: http://www.lnu.edu.ua/
  14. Наукова бібліотека ЛНУ ім. І. Франка. URL: https://www.lnulibrary.lviv.ua/
  15. Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського. URL: Наукова періодика України. URL: http://journals.uran.ua/ URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_ir/cgiirbis_64.exe?C21COM=F&I21DBN=COL&P21DBN=ELIB
  16. Стандарт вищої освіти зі спеціальності 024 Хореографія галузі знань 02 Культура і мистецтво для третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти / Розробники І. І. Герц, В. Ю. Сосіна, О. А. Плахотнюк, О. В. Лиманська, Т. С. Павлюк // Наказ Міністерства освіти і науки України від 05.09.2022 р. №786. – 14 с. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2022/09/06/024.Khoreohrafiya.Dok.filosofiyi-786-05.09.2022.pdf

 

Силабус:

Завантажити силабус