Драматургія

Тип: Нормативний

Кафедра: театрознавства та акторської майстерності

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
103Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
1016Бондаренко А. В.КМТ-1м

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
1016КМТ-1мБондаренко А. В.

Опис курсу

Курс розроблено для опанування студентами знань та навиків, що стосуються драматургічної праці у сучасному європейському театрі. У програмі курсу — знайомство із місцем драматурга у виробничій театральній системі європейських країн, основними сферами його обов’язків та обшаром творчої відповідальності, із існуючими підходами до інтерпретаційної праці з текстами, з головними концепціями у цій царині.

Мета курсу - знайомство із особливостями праці драматурга в сучасному європейському театрі, викликами та завданнями, що стоять перед ним. А також, із засобами і методами праці в театрі.

Цілі курсу:

  • Ознайомитися із поняттями драматургічної праці у сучасному європейському театрі та відповідним театральним контекстом.
  • Оволодіти засобами, методами, підходами до праці з драматурічними текстами (інтерпретація, редагування, осмислення, перенесення та збереження текстуальних моментів у сценічному просторі тощо) та смисловими контекстами у сучасному європейському театрі.

Рекомендована література

Основна література:

  1. Ролан Барт “Camera lucida. Нотування фотографії” (переклад та наук. редакція: Олена Червоник), RED ZET Editions, 2022, 176 с.
  2. Гринишина І. І. Інтертекстуальність та її роль в аналізі літературного твору. // Філологічні науки. Літературознавство. 12, 2012, с. 31-35.
  3. Патріс Паві. Словник театру. Львів, 2006.  640с.
  4. https://kultart.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/04/Slovnyk-Pavi.pdf
  5. Шаповал Мар’яна. Інтертекстуальність: історія, теорія, поетика: навч. посібник, Київ, Видавничо-поліграфічний центр “Київський університет”, 2013. – 167 с.
  6. Яусс, Ганс Роберт. Рецептивна естетика і літературна комунікація. // Слово і Час, 2007, №6, c. 37-46
  7. Barthes, Roland and Duisit, Lionel. An Introduction to the Structural Analysis of Narrative. // New Literary History, Vol. 6, No. 2, On Narrative and Narratives (Winter, 1975), pp. 237-272
  8. Bickley Pamela, Stevens Jenny. Essential Shakespeare: The Arden Guide to Text and The Arden Shakespeare, 2013, 352 с.
  9. Text. Interpretation. (edited by: Kaarina Koski, Frog, Ulla Savolainen), Finnish Literature Society, 2016, 488 c.
  10. Eliot T.S., The Sacred Wood. Essays on Poetry and Criticism. Methuen: London, Barnes & Noble: New York, 1960, 196 c.
  11. Newton K. M. Interpreting the Text. A Critical Introduction to the Theory
  12. and Practice of Literary Interpretation. Palgrave Macmillan, 1990, 212 c.
  13. Pfister Manfred, Halliday The Theory and Analysis of Drama, Cambridge University Press, 1988, 360 с.
  14. Tanke, Joseph J. Jacques Rancière: An Introduction, Continuum, 2011, 193 c.

Додаткова література:

  1. Яусс Ганс Роберт. Досвід естетичного сприйняття і літературна герменевтика. (пер. з німецької Роксолана Свято і Петро Таращук), Київ, “Основи”, 2011, 624 с.
  2. Gilles Deleuze. Proust and Signs. The Complete Text. (Richard Howard – translator), University of Minnesota Press, Minneapolis, 2000, 102 c.
  3. Sulochana Rengachari. T.S. Eliot: Hamlet and His Problems. An Analysis. Prakash Book Depot, Bareilly, 2013, 50 c.

Інтернет-джерела:

  1. Переломова О. С. Інтертекстуальність у постструктуралістській концепції тексту. // Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика. URL:
  2. https://www.philol.vernadskyjournals.in.ua/journals/2022/6_2022/part_2/6.pdf
  3. Maeterlinck Maurice, The Modern Drama. URL: https://www.screeningthepast.com/issue-42-classics-re-runs/the-moderndrama/
  4. Miller Arthur, Tragedy and the Common Man. URL: https://archive.nytimes.com/www.nytimes.com/books/00/11/12/specials/miller-common.html?_r=1&oref=slogin
  5. Rose Jacqueline, Hamlet – the Mona Lisa of Literature. // 1986, Critical Quarterly. URL: https://www.academia.edu/9366863/Hamlet_the_Mona_Lisa_of_Literature