Драматургія
Тип: Нормативний
Кафедра: театрознавства та акторської майстерності
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
10 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
10 | 16 | Бондаренко А. В. | КМТ-1м |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
10 | 16 | КМТ-1м | Бондаренко А. В. |
Опис курсу
Курс розроблено для опанування студентами знань та навиків, що стосуються драматургічної праці у сучасному європейському театрі. У програмі курсу — знайомство із місцем драматурга у виробничій театральній системі європейських країн, основними сферами його обов’язків та обшаром творчої відповідальності, із існуючими підходами до інтерпретаційної праці з текстами, з головними концепціями у цій царині.
Мета курсу - знайомство із особливостями праці драматурга в сучасному європейському театрі, викликами та завданнями, що стоять перед ним. А також, із засобами і методами праці в театрі.
Цілі курсу:
- Ознайомитися із поняттями драматургічної праці у сучасному європейському театрі та відповідним театральним контекстом.
- Оволодіти засобами, методами, підходами до праці з драматурічними текстами (інтерпретація, редагування, осмислення, перенесення та збереження текстуальних моментів у сценічному просторі тощо) та смисловими контекстами у сучасному європейському театрі.
Рекомендована література
Основна література:
- Ролан Барт “Camera lucida. Нотування фотографії” (переклад та наук. редакція: Олена Червоник), RED ZET Editions, 2022, 176 с.
- Гринишина І. І. Інтертекстуальність та її роль в аналізі літературного твору. // Філологічні науки. Літературознавство. 12, 2012, с. 31-35.
- Патріс Паві. Словник театру. Львів, 2006. 640с.
- https://kultart.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/04/Slovnyk-Pavi.pdf
- Шаповал Мар’яна. Інтертекстуальність: історія, теорія, поетика: навч. посібник, Київ, Видавничо-поліграфічний центр “Київський університет”, 2013. – 167 с.
- Яусс, Ганс Роберт. Рецептивна естетика і літературна комунікація. // Слово і Час, 2007, №6, c. 37-46
- Barthes, Roland and Duisit, Lionel. An Introduction to the Structural Analysis of Narrative. // New Literary History, Vol. 6, No. 2, On Narrative and Narratives (Winter, 1975), pp. 237-272
- Bickley Pamela, Stevens Jenny. Essential Shakespeare: The Arden Guide to Text and The Arden Shakespeare, 2013, 352 с.
- Text. Interpretation. (edited by: Kaarina Koski, Frog, Ulla Savolainen), Finnish Literature Society, 2016, 488 c.
- Eliot T.S., The Sacred Wood. Essays on Poetry and Criticism. Methuen: London, Barnes & Noble: New York, 1960, 196 c.
- Newton K. M. Interpreting the Text. A Critical Introduction to the Theory
- and Practice of Literary Interpretation. Palgrave Macmillan, 1990, 212 c.
- Pfister Manfred, Halliday The Theory and Analysis of Drama, Cambridge University Press, 1988, 360 с.
- Tanke, Joseph J. Jacques Rancière: An Introduction, Continuum, 2011, 193 c.
Додаткова література:
- Яусс Ганс Роберт. Досвід естетичного сприйняття і літературна герменевтика. (пер. з німецької Роксолана Свято і Петро Таращук), Київ, “Основи”, 2011, 624 с.
- Gilles Deleuze. Proust and Signs. The Complete Text. (Richard Howard – translator), University of Minnesota Press, Minneapolis, 2000, 102 c.
- Sulochana Rengachari. T.S. Eliot: Hamlet and His Problems. An Analysis. Prakash Book Depot, Bareilly, 2013, 50 c.
Інтернет-джерела:
- Переломова О. С. Інтертекстуальність у постструктуралістській концепції тексту. // Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика. URL:
- https://www.philol.vernadskyjournals.in.ua/journals/2022/6_2022/part_2/6.pdf
- Maeterlinck Maurice, The Modern Drama. URL: https://www.screeningthepast.com/issue-42-classics-re-runs/the-moderndrama/
- Miller Arthur, Tragedy and the Common Man. URL: https://archive.nytimes.com/www.nytimes.com/books/00/11/12/specials/miller-common.html?_r=1&oref=slogin
- Rose Jacqueline, Hamlet – the Mona Lisa of Literature. // 1986, Critical Quarterly. URL: https://www.academia.edu/9366863/Hamlet_the_Mona_Lisa_of_Literature