Атестаційний екзамен (Основний музичний інструмент (фортепіано)) (025 Музичне мистецтво). Рік вступу 2023

Тип: Нормативний

Кафедра: музикознавства та хорового мистецтва

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
113Іспит

Опис курсу

Атестаційний екзамен (Основний музичний інструмент (фортепіано)) проводиться у формі концертного виступу і має продемонструвати здатність розв’язувати складні творчі задачі, пов’язані з виконанням музичних творів.

Атестаційний екзамен перевіряє досягнення результатів навчання визначених стандартом та освітньою програмою.

Метою атестаційного екзамену є перевірити чи студенти впродовж навчання на програмі другого (магістерського) рівня оволоділи знаннями, уміннями та навичками, які забезпечують загальні та фахові компетентності.

Загальні компетентності:

ЗК5. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях
ЗК9. Здатність працювати автономно.

Фахові компетентності:

ФК3. Здатність розробляти і реалізовувати творчі проекти по інтерпретації музики.
ФК4. Здатність інтерпретувати художні образи у музикознавчій, виконавській, педагогічній діяльності.
ФК8. Здатність взаємодіяти з аудиторією для донесення музичного матеріалу, вільно і впевнено репрезентувати свої ідеї (художню інтерпретацію) під час публічного виступу.

Після завершення цього курсу здобувач повинен буде:

ПРН1. Володіти професійними навичками виконавської, творчої та педагогічної діяльності.
ПРН5. Вибудовувати концепцію та драматургію музичного твору у виконавській діяльності, створювати його індивідуальну художню інтерпретацію.
ПРН9. Здійснювати ефективне управління мистецькими проектами, зокрема, їх планування та ресурсне забезпечення.

Рекомендована література

Основна література:

Дубровний Т. До питання інтерпретації фортепіанних творів А. Кос-Анатольського (на основі методично-виконавського аналізу циклу з шести прелюдій). // Молоде музикознавство / Наукові збірки ЛДМА ім. М.В. Лисенка. – Львів, 2002, – Вип. 7. – С.127-130.

Дубровний Т. Педагогічні принципи піаніста Олега Криштальського / Т. Дубровний // Львівсько-ряшівські наукові зошити. – Вип. 1, Львів-Ряшів, 2013. – С. 55-58.

Кашкадамова Н. Фортепіанне мистецтво у Львові. Тернопіль: Астон, 2001. 400 с.

Кияновська Л. Мирослав Скорик: людина і митець.
http://www.m-r.co.ua/mr/mr.nsf/0/5352A53CA92339D5C2257BE700360564?OpenDocument

Кияновська Л. Стильова еволюція галицької музичної культури ХІХ- ХХ ст.  Тернопіль: Астон, 2000.  340 с.

Козаренко О. Національна музична мова в контексті постмодернізму. Наукові записки. Серія “Мистецтвознавство”. Тернопіль, 1999. Вип. 1. С. 9–16.

Допоміжна література:

Задерацький В. Про природу та історичну функцію стилю Мирослава Скорика. Львів, 1999. С. 5–27.

Зборенко Я. Фортепіанна творчість В. Сільвестрова. Харків: Стріла, 2017. 125 с.

Кияновська Л. Творчість Василя Барвінського і художні стилі XX ст.Василь Барвінський і українська музична культура. Тернопіль, 1998. С. 15– 18.

Кияновська Л. Син століття Микола Колесса в українській культурі ХХ ст. Львів: Вид-во НТШ, 2002. 293 с.

Салдан С. О. Фортепіанна мініатюра у творчості львівських композиторів Українське мистецтвознавство. №33. Київ: Музична Україна, 2004. С. 287-296.

Нотний матеріал:

  1. Барвінський В. Сонати. К., 64 с.
  2. Барвінський В. Твори для фортепіано. Упорядник С. С. Павлишин. К., 158с.
  3. Бах Й. С. Добре темперований клавір. 48 прелюдій та фуг. Том І. Редакція Б. Муджеліні. К., 125 с. Т. II . К., 1994. 134 с.
  4. Бах Й. С. Двоголосні інтенції. К., 31 с.
  5. Бах Й. С. Маленькі прелюдії та фуги. К., 48 с.
  6. Бетховен Л. Вибрані фортепіанні твори. К., 68 с.
  7. Бетховен Л. П’єси для фортепіано. К., 79 с.
  8. Гайдн Й. Сонати для фортепіано. К., 2008. 164 с.
  9. Гріг Е. Ліричні п’єси. К, 202 с.
  10. Гріг Е. Поетичні картинки для фортепіано. К., 18 с.
  11. Клементі М. Сонатини. К., 23 с.
  12. Косенко В. 24 дитячі п’єси для фортепіано. Редакція М. Б. Сепаненка. К., 1994. 62 с.
  13. Левченко Л. Музичне джерельце. Збірка музичних творів. Випуски 1,2,3,4. Харків, 2004 р.
  14. Моцарт В. Три сонати для фортепіано. К., 32 с.
  15. Популярні твори для фортепіано. Вип. Укладач Б.Р. Верещагін. К., 1977. 39 с.
  16. П’єси та ансамблі для фортепіано. Упорядник Ю.В. Доля. – К., 31 с.
  17. Сонатини для фортепіано. Для середніх класів ДМШ. Упорядкування Ю.В. Долі. К.,   29 с.
  18. Українська фортепіанна музика. Педагогічний репертуар для дітей та юнацтва. Навчальний посібник. Упорядники О.С. Завадська, О.С. Казачук. К., 2006. 162 с.
  19. Фортепіано 5 клас. Перша частина Учбовий репертуар для дитячихмузичних шкіл. Упорядник Б.О. Милич. К., 111 с.
  20. Фортепіано 5 клас. Друга частина Учбовий репертуар для дитячих музичних шкіл. Упорядник Б.О. Милич. К., 103 с.
  21. Фортепіано 6 клас. Перша частина Учбовий репертуар для дитячих музичних шкіл. Упорядник Б.О. Милич. К., 103 с.
  22. Фортепіано 6 клас. Друга частина Учбовий репертуар для дитячих музичних шкіл. Упорядник Б.О. Милич. К., 95 с.
  23. Фортепіано 7 клас. Перша частина Учбовий репертуар для дитячих музичних шкіл. Упорядник Б.О. Милич. К., 119 с.
  24. Фортепіано 7 клас. Друга частина Учбовий репертуар для дитячих музичних шкіл. Упорядник Б.О. Милич. –К., 1982. 112 с.
  25. Шопен Ф. Сім прелюдій. Для фортепіано. К., 2003. 84 с.
  26. Шуман Р. Альбом для юнацтва. Редакція О.Б. Гольденвейзера. К., 1993. 36 с.
  27. Щуровський Ю.С. Вибрані твори для фортепіано. К., 1987. 79 с.
  28. Щуровський Ю.С. Калейдоскоп. Дитячі п’єси для фортепіано. К., 1982. 39 с.

 

Інформаційні ресурси:

http://www.big-library.com.ua/book/6_Istoriya_ykrainskoi_kyltyri/
http://krai.lib.kherson.ua/a1-peopl-1.htm
http://www.ukrainians-world.org.ua/
http://exlibris.org.ua/greathistory/r38.html
http://mutopiaproject.org/browse.html
http://nma.redhost24-001.com/DME/nma/nmapub_srch.php
http://www.notaviva.com/performance/index.html
http://www.mfiles.co.uk/sheet-music-classical.htm
http://www.zimmusic.com/pages/an_02_01.php

Силабус:

Завантажити силабус