Запрошення взяти участь у Міжнародній науково-практичній конференції «Медіазнавчі студії в європейському діалозі: освітній та науковий дискурси»

30.09.2020 | 22:40

Міністерство освіти і науки України

Київський університет імені Бориса Грінченка

Інститут журналістики

Національна спілка журналістів України

Інститут соціальної та політичної психології НАПН України

Університет Жирони (Іспанія)

Латвійський університет (Латвійська Республіка)

Сілезький технологічний університет (Польща)

 

Шановні колеги!

 

Запрошуємо Вас узяти участь у Міжнародній науково-практичній конференції «Медіазнавчі студії в європейському діалозі: освітній та науковий дискурси», яка відбудеться 13 – 14 листопада 2020 року в Інституті журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка.

Мета конференції: поєднати теорію і практику сучасного медіазнавства, започаткувати різні формати медіазнавчих дискусій з академічним світом ЄС.

У програмі конференції:

  1. Пленарні засідання та робота секцій за тематичними блоками.
  2. Круглі столи й стендові доповіді.
  3. Панельні дискусії.
  4. Презентації наукових праць, довідникових і лексикографічних видань, навчальної та навчально-методичної літератури.
  5. Культурна програма.

 

ТЕМАТИЧНІ БЛОКИ

 

І. «Журналістика, журналістикознавство і медійна практика: пріоритети України та новітні парадигми ЄС»

  • Актуальні питання теорії та історії української журналістики: європейський контекст. Журналістикознавство як один із дослідницьких напрямів сучасного медіазнавства.
  • Діалог медіакультур: Україна – ЄС. Медіаправо в Україні та в ЄС. Українські регіональні ЗМІ на тлі європейських: традиції та особливості функціонування.
  • Жанрова палітра сучасного медіадискурсу. Аудіовізуальні медіа: перспективи розвитку. Нові медіа в онлайн-комунікації.
  • Медіакритика та етичні орієнтири сучасних ЗМК. Гендерні проблеми у мас-медіа.
  • Медіаринок і медіавласність: проблема контенту.

 

ІІ. «Сучасне рекламознавство та практика рекламної діяльності: медійні аспекти досвіду ЄС в Україні»

  • Медіа в теорії і практиці PR та реклами. Етичні аспекти рекламного й PR-контенту.
  • Рекламна комунікація в європейському та українському мас-медійному просторах. Міжнародна співпраця в галузі PR та реклами.
  • Реклама й PR у друкованих та електронних мас-медіа. Нові медіа в рекламній і PR-діяльності. Візуалізація рекламних і PR-повідомлень: кадрові, технологічні, фінансові аспекти.
  • Професійна підготовка фахівців із реклами та зв’язків із громадськістю в українських вишах: нові виклики, підходи, теоретичні та організаційні засади.

 

ІІІ. «Інформаційна політика в діалозі ЄС – Україна”»

  • Україна в європейському та світовому інформаційному просторах. Медіа у викритті дезінформації та руйнуванні міфів (фактчекінг): європейська практика та українські реалії. Медіапсихологія в інформаційній безпеці: практика України та ЄС.
  • Маніпулювання свідомістю та медіатероризм. Забезпечення інформаційної безпеки України. Українські медіа у формуванні єдиної картини світу та власних наративів.
  • Інформаційні загрози й механізми протидії в медіасередовищі: аналіз, прогнозування, моніторинг.

 

ІV. «Бібліотечно-інформаційні установи та нові медіа: європейський досвід в українських реаліях»

  • Бібліотека в європейській та українській медіакультурах. Креативні індустрії в міжкультурному діалозі. Медіакваліфікація бібліотечно-інформаційних працівників: перспективи України в ЄС.
  • Бібліотекознавство, бібліографознавство, документологія, книгознавство, інформологія, музеєзнавство, архівознавство в єдиній системі соціально-комунікаційних наук: медійні аспекти.
  • Бібліотечна журналістика. Медіапростір сучасної бібліотеки: організаційні форми комунікації, співпраця фахівців із засобами масової інформації.
  • Формування медіакомпетентностей у підготовці фахівців інформаційної, бібліотечної та архівної справи в українських вишах: проблеми й перспективи.

 

  1. V. «Формування інноваційних видавничих стратегій в умовах європейського ринку.

Цифрові медіа у видавничій справі»

  • Сучасна парадигма видавничої діяльності: зміна векторів у європейській та українській практиках. Цифрові трансформації та цифрові технології у видавничих індустріях ЄС і України. Інноваційні видавничі продукти.
  • Диверсифікація видавничих послуг в умовах сучасного ринку. Нішові проєкти у видавничій справі. Видавничі стартапи.
  • Медійні аспекти едитології. Редакційна підготовка цифрових медіа та підготовка фахівців для цифрових медіа в українських вишах.

 

  1. VI. «Мова і метамова сучасного медіазнавства в системі освіти та фаховій комунікації: наративи України та ЄС»
  • Медіалінгвістика в Україні та ЄС.
  • Метамова сучасного медіазнавства у європейському діалозі. Термінологія в медіа і медійна термінологія в мовних культурах європейських країн. Комунікативна функція медійного терміна в українському та європейському освітньому, науковому й професійному дискурсах.
  • Лексикографічне опрацювання медійної термінології в Україні та практика укладання словників медійних термінів в країнах ЄС. Медійна лексикографія: традиційні та е-словники, термінологічні бази даних.
  • Фразеологія в медіа і медійна фразеологія. Медійна фразеографія: традиційні та е-ресурси.
  • Мова мас-медійного простору та Український правопис (2019). Мовна особистість медійника: культура фахового спілкування.
  • Мультилінгвокультуралізм медіа: контекст ХХІ століття.

 

КРУГЛІ СТОЛИ

«Медіа і пандемія коронавірусної хвороби (COVID-2019

 

«Медіаосвіта та медіаграмотність: досягнення ЄС і перспективи України»

 

ПАНЕЛЬНА ДИСКУСІЯ

«Актуальні аспекти сучасної європейської інформаційної безпеки»

 

Усім, хто планує взяти участь у роботі конференції, пропонуємо до 5 жовтня 2020 року:

зареєструватися на сайті Інституту журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка за покликанням Міжнародна науково-практична конференція «Медіазнавчі студії в європейському діалозі: освітній та науковий дискурси» (2020) або надіслати заповнену анкету учасника (анкету додаємо) та фотографію розміром 3×4 на е-адресу конференції ms.ond@kubg.edu.ua (назвати вкладені файли за таким зразком: «Soshynska_anketa», «Soshynska_foto»)

Інформаційний лист