Студентки спеціальності 026 «Сценічне мистецтво (Акторське мистецтво драматичного театру і кіно)» стали учасницями міжнародної програми культурного обміну у м. Альхорн (Німеччина)

27.10.2023 | 00:19

Студентки спеціальності 026 «Сценічне мистецтво (Акторське мистецтво драматичного театру і кіно)» Карпіна Устина, Гринтус Тетяня та Софія Мартиняк стали учасницями міжнародної програми культурного обміну у м. Альхорн (Німеччина), яка є частиною молодіжного обміну між Blockhaus Ahlhom GmbH та членами кількох груп німецької студентської мережі. Проект представляє унікальну можливість поєднати силу мистецтва з критичною свідомістю та активною участю аудиторії, які протягом двох тижнів житимуть і працюватимуть разом на північному заході Німеччини.

Осіння програма 2023 року в місті Альхорні (Німеччина) втілила унікальну можливість поєднати силу мистецтва з критичним мисленням та активною участю глядача. Завдяки поєднанню танцювального театру, журналістики та медіаграмотності, проект мав на меті стимулювати глибокі роздуми про суспільство, культуру та медіа, пропонуючи глядачам захоплюючий та незабутній досвід. Освітня програма тривала два тижні (з 2.10.2023 по 13.10.2023), команда складалась з 10 студентів і двох викладачів. Так сталось, що саме на цю програму потрапили тільки дівчата – це Українки, Італійки, Мальтійка, Іспанка. Спілкування відбувалось англійською мовою. Керівниками проекту були Леонардо Дельфанті – італійського журналіста-фрілансера з Греції, який також працює дослідником і ментором у Digital Communication Network з таких тем, як дезінформація та медіаграмотність, та Андреа Коппоне – міжнародний артист, закінчив школу театру Пікколо в Мілані, бере участь як танцюрист і актор у численних шоу, що привело його до роботи з такими режисерами і хореографами, як Малу Айраудо, Ліндсі Кемп, Лука Ронконі, Луїс Паскуаль. А організаторами цього проєкту виступили NFG Kairos.

Розпочали навчання учасниці з виконання вправ на імпульси. Вони були спрямовані на те, щоб бути вільним у своїх рухах, відчувати партнера, бути впевненим у тому, що ти робиш, забути про своє «я» на сцені. Також були спроби створювати образи персонажів з комедії «dell’arte», а саме Панталоне і Дзані. Учасниці вчилися відтворювати як вони ходять, їхню жестикуляцію, міміку, поведінку у суспільстві, а також відчути їхню енергію. Саме за допомогою цієї вправи, учасниці проєкту мали відчути з якою енергії потрібно виконувати першу вправу на імпульси, а також з якою енергією потрібно існувати на сцені. Другу половину дня учасниці проводили на заняттях з журналістики. У перший день знайомилися один з одним за допомогою інтерв’ю. Потрібно було розказати інформацію, яку дізналися про свого партнера, за одну хвилину. Також вчилися як правильно подавати інформацію, про методи її трансляції, як правильно структурувати цю інформацію. Наступний день вивчали прилади за допомогою яких можна знімати і записувати звук, а також їхні функції – це камера, мікрофон для камери, штатив, відеокамера-стабілізатор, мікрофон-петелька. Керівники розказали як правильно висвітлювати інформацію у кадрі. Під час практичних занять проходила відеозйомка партнера у відповідних ракурсах. Також було заняття як формувати новини, розрізняти фейкову інформацію і як вона створюється. Кожного вечора, після усіх занять, учасниці проєкту збиралися разом, обирали картку, яка найбільше характеризує день, і за допомогою цієї картки, розповідали про емоції, відчуття, переживання за навчальний день.

Також було завдання виконання якого займало два дні, протягом яких провадили дослідження давньогрецького твору «Медея» і його варіанти, обрали героя з цього твору і представляли його, хто він такий, чому він так вчинив… Я обрала Медею, і представила її наче вона моя клієнтка, а я її захищаю у судді – я була її адвокатом. Хтось був журналістом або і самою Медеєю. Під час цієї роботи було знайдено багато мистецьких рішень, надзвичайно цікаво спостерігати як інші дівчата втілювали свої ідеї у реальність.

Пізніше учасниці дізналися, що фінальний проєкт базуватиметься саме на цьому творі. Робота над перфоменсом була цікавою і важкою. Не завжди все виходило робити ідеально, але ми не втрачали віри у те, що усе вийде і підтримували один одного у ті моменти, коли щось йшло не за планом. Варто також зазначити, що маски для шоу, учасниці робили самі. Дизайн, кольори, форма маски – це ідеї кожної з учасниць проєкту. Усі були одягнені у плащі, що символізували людей, а під плащами був «урочистий» одяг, який символізував наше божественне походження. Кожна зі сцен шоу відбувалася на різних локаціях «блокхаусу». Також використано відео, які учасниці відзняли заздалегідь. У перформенсі включено дві українські народні пісні «Летіла зозуля через мою хату» і « Верше, мій верше». Показ відбувався двічі. Першого разу приходили дивитися люди старшого віку, а вдруге – діти.

Після показів організовано вечірку. Поміж заняттями було два вільних дні для відпочинку. В один з цих днів, учасниці освітньої програми поїхали гуляти в місто Бремен (Німеччина). Прощатися було дуже важко, адже за такий короткий час учасниці стали близькими однин для одного людьми.

Ці два тижні для мене були неймовірними. Адже я зустріла багато цікавих людей, отримала важливий досвід, і звісно, гарно провела час. Можу сказати лише одне, якщо у вас буде можливість скористатися програмою культурного обміну, то обов’язково використовуйте цей шанс. Адже це буде новим і надзвичайно цікавим розділом в житті!

Софія Мартиняк, студентка другого курсу спеціальності 026 Сценічне мистецтво (Акторське мистецтво драматичного театру і кіно)